Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (117. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?

    5-40

    5w-30 la 5w-40 ın tek farkı yazın daha sıcak havada verimli çalışabilmesi heralde öylemi ?

    Megane 2 lere 5/30 konmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?

    5-40

    5w-30 la 5w-40 ın tek farkı yazın daha sıcak havada verimli çalışabilmesi heralde öylemi ?

    Megane 2 lere 5/30 konmuyor

    Neden konmuyor ? hani bu rakamlar sadece sıcaklık değerleri değilmiydi öyle yazıyordu bu konunun içinde o zaman ne farkı var ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?

    5-40

    5w-30 la 5w-40 ın tek farkı yazın daha sıcak havada verimli çalışabilmesi heralde öylemi ?

    Megane 2 lere 5/30 konmuyor

    Neden konmuyor ? hani bu rakamlar sadece sıcaklık değerleri değilmiydi öyle yazıyordu bu konunun içinde o zaman ne farkı var ?

    yağın incelik kalınlığıda değişiyor, dci motorların euro 4 olanlarına 5/40 konuyor, euro 5 motorlarına 5/30.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj


    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?

    5-40

    5w-30 la 5w-40 ın tek farkı yazın daha sıcak havada verimli çalışabilmesi heralde öylemi ?

    Megane 2 lere 5/30 konmuyor

    Neden konmuyor ? hani bu rakamlar sadece sıcaklık değerleri değilmiydi öyle yazıyordu bu konunun içinde o zaman ne farkı var ?

    yağın incelik kalınlığıda değişiyor, dci motorların euro 4 olanlarına 5/40 konuyor, euro 5 motorlarına 5/30.

    Anladım, zaten 5w-40 daha ucuz diğerinden böyle olduğu daha iyi olmuş :)




  • Öncelikle selamlar

    Bende su an 318 i 1985 bmw var aracim. Aniden 3000 deviri gecmemeye ve gaz yememeye başladı

    Tüp beyni degisdi
    samandıra degisdi
    elektirikci bakdi

    Yinede çözüm olmadı bana bir yardım edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 2006 model 1.6 Hdi 110 aracımda P0238 hatasını alıyorum. Çözümü nedir bilen varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu kaybolmasın altlarda...
  • Tubolu arabalarda start stop olayı nasıl oluyot peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de kia cerato 1.5 crdı 2006 model turbolu araba var.benim sorum şu olacak. 5. viteste 100km ile giderken trafik yoğunlaştığında 80km civarına düşüyorum vites küçültmeden 5 le devam ediyorum önümdeki trafik açılınca hızlanırken gaza bastığımda motordan (özellikle aracın motor bölümünün sol tarafından) bir ses geliyor. bu sesi nasıl tarif ederim bilmiyorum ama sanki bir pervane bi yere sürtüyormuş gibi derinden gelen bi ses. bu sesin olmaması için 80kmye düştüğümde 4.vitese alıp sonra mı 5e geçeyim. bu gereksiz vites değiştirmek olmaz mı. nasıl kullanmalıyım böyle bir durumda. bu sesi sadece 5. viteste hız düştüğünde tekrar hızlanmak için gaza bastığımda yapıyor. cevap için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caladvwch

    bende de kia cerato 1.5 crdı 2006 model turbolu araba var.benim sorum şu olacak. 5. viteste 100km ile giderken trafik yoğunlaştığında 80km civarına düşüyorum vites küçültmeden 5 le devam ediyorum önümdeki trafik açılınca hızlanırken gaza bastığımda motordan (özellikle aracın motor bölümünün sol tarafından) bir ses geliyor. bu sesi nasıl tarif ederim bilmiyorum ama sanki bir pervane bi yere sürtüyormuş gibi derinden gelen bi ses. bu sesin olmaması için 80kmye düştüğümde 4.vitese alıp sonra mı 5e geçeyim. bu gereksiz vites değiştirmek olmaz mı. nasıl kullanmalıyım böyle bir durumda. bu sesi sadece 5. viteste hız düştüğünde tekrar hızlanmak için gaza bastığımda yapıyor. cevap için teşekkürler.

    En sağlıklısi vites düşünmektir ama sakinca gaza abanmadan hizlanacaksaniz vites dusurmeyin ama en doğrusu vites dusurmektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    Tubolu arabalarda start stop olayı nasıl oluyot peki?

    Bir kaç sayfa geride bu konu konuşulmuş olması lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo basıncını yetkili servis dısında ist anadolu yakasında araca zarar vermeden olcturulebilecek yer varmıdır acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jonywayt -- 15 Şubat 2015; 22:27:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar.

    10 yıldır lpg li araçlar kullandım.

    İlk kez dizel araç sahibi oldum. İlk aldığım gün bu konuyu okudum.

    Aracım 2012 corsa 1.3 cdti euro 5 75bg. Max 190 torku 1750-2250 devirlerde veriyor.

    Sabah ilk 5km çok devirli kullanmamaya çalışıyorum. Max 2500devir. Daha sonra yerine göre 2200, 2500 , 3000 devirde vites değiştiriyorum. Aslında altımda getz varken kalkışlarda çok agresif kullanırdım ama yeni araçla kendimi törpüledim, zaten çok da gitmeye hevesli değil. 0-100 km 14.3 sn de tamamlıyor.

    Her gün gittiğim 80 km gidiş, 80km dönüş yolunda ekonomi için uzun süre (yolun yarısından fazlasını) 2000 devirin biraz altında 90 km/h ile yol alıyorum.

    Bu turbonun sağırlaşmasına sebep verir mi?

    Aracı aldığımdan 20günden beri, 3000km yaptım. dpf ışığı hiç yanmadı şükür.

    Kurum vb temizlenmesi için uzun süre devirli mi kullanmalı. Yüksek devirde mi vites değiştirmeli tam çözemedim.

    Işıklarda 3000 devirde vites atmak yeterli olur mu?

    Bu araç ve yol şartları için doğru sürüş tarzı nasıl olmalı.

    Not: Sabah 1dk, stop etmeden yine en az 1 dk rolantide bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 25 Haziran 2015; 20:15:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • biuu kullanıcısına yanıt
    Hocam devirin belli bir yeri yoktur yola göre 4.500 devir de çevirebilirsiniz 1.100 devirde de gidebilirsiniz. Aracın gidişine göre karar vermeniz gerekli.

    Ama genel anlamda uzun yolda 2000-2500 deviri geçmemek mantıklı olandır. Hem aracı yormamış olursunuz hemde yakıt ekonomisi yapmış olursunuz.
    Sağırlaşma olayına geleyim, sağırlaşma dediğimiz olay aracın sürekli düşük devirde kullanımına bağlı enjektörlerin kurum bağlama olayıdır.

    Bunu engellemek için ara ara aracınızı argo tabirle bağırtmanız lazım.

    Bu bağırtma sırasında arabanın yağlaması optimum koşulda olmalı yani motor 90 derecede olmalı.

    Aracı açmaya çalışırken 2. Viteste sokak arasında bağırtmamak lazım. Bunun için en iyi vites 4. Vitestir. Çünkü hem yeterli devire çıkabilecek, hemde yeterli havayı alabilecek.

    Süresi yaklaşık 10-15 dakika olmalı ama bunu iki kez yapmalısınız. Bu 10 dakika içinde sürekli gaza abanmadan tatlı tatlı gazı çekip tekrar basabilirsiniz. Gazı sürekli aynı ayarda tutmamak gerek.

    Bunu yaptıktan sonra arabanın nefesi açılır, çekişte aman aman bi fark olmasada dikkat edilince bu fark hissedilebilir. Sonuçta enjektördeki ve işleyen aksamda ki zamanla bağlamış olan kurum temizlenmiş olacak.
    Haydi kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: U.C.Y

    Hocam devirin belli bir yeri yoktur yola göre 4.500 devir de çevirebilirsiniz 1.100 devirde de gidebilirsiniz. Aracın gidişine göre karar vermeniz gerekli.

    Ama genel anlamda uzun yolda 2000-2500 deviri geçmemek mantıklı olandır. Hem aracı yormamış olursunuz hemde yakıt ekonomisi yapmış olursunuz.
    Sağırlaşma olayına geleyim, sağırlaşma dediğimiz olay aracın sürekli düşük devirde kullanımına bağlı enjektörlerin kurum bağlama olayıdır.

    Bunu engellemek için ara ara aracınızı argo tabirle bağırtmanız lazım.

    Bu bağırtma sırasında arabanın yağlaması optimum koşulda olmalı yani motor 90 derecede olmalı.

    Aracı açmaya çalışırken 2. Viteste sokak arasında bağırtmamak lazım. Bunun için en iyi vites 4. Vitestir. Çünkü hem yeterli devire çıkabilecek, hemde yeterli havayı alabilecek.

    Süresi yaklaşık 10-15 dakika olmalı ama bunu iki kez yapmalısınız. Bu 10 dakika içinde sürekli gaza abanmadan tatlı tatlı gazı çekip tekrar basabilirsiniz. Gazı sürekli aynı ayarda tutmamak gerek.

    Bunu yaptıktan sonra arabanın nefesi açılır, çekişte aman aman bi fark olmasada dikkat edilince bu fark hissedilebilir. Sonuçta enjektördeki ve işleyen aksamda ki zamanla bağlamış olan kurum temizlenmiş olacak.
    Haydi kolay gelsin.

    Ayrıntılı cevabınız için teşekkür ederim.

    Motor ısınmadan çok yüklenmiyorum. Işıklarda ara ara 2. 3. 4. Viteslerde gaza yüklenirim, bazen sollamalarda benzinden kalma alışkanlıkla vites küçültüp yine gaza yüklenirim.

    Bağırtma tabir ettiğimiz olayı uzun yolda 10-15 dk da bir iki kere (bu kısmı tam emin olamadım 10 boyunca yüksek deviri kastetmiyorsunuz) yapın diyorsanız, istemli istemsiz çoğunlukla dedidiğiniz gibi kullanıyorum.

    Bu arada yolum çok müsait olduğu için uzun süre hız sabitleyici kullanıyorum, o tabi gaza yokuş gördüğünde, benim yerime yer yer fazla basıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 25 Haziran 2015; 21:33:15 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • TR'de servislerde turbo ne kıymetliymiş, santa fe için 5500 tl. çıkma parça bile 1000tl nin üstü. avrupa 600 euro civarı. her şeyde kazık, nolacak bu memleketin hali
  • dostlar 2008 megan2 dci 254 bin kmde
    Tüm bakımları yetkili serviste yapılmış enson 3bin tllik bakım ağır bakım yapılmış ve şahıs özenerek kullanmış aracın içinden belli
    Sizce bu araç alınır mı ve yakın zamanda biproblem değişmesi gereken bi parçası olurmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay be. Bu kadar yararli bir konu en son ne zaman gordum hatirlamiyorum. Ama bir sey sacma geliyor. Su yaglanma meselesine sinir oldum. Ne yaglanmaymis arkadas. Neden surekli yagli kalmiyor ki? 1 gun kullanmayinca turbo milindeki yag hemen yok mu oluyor? Ha sogukken viskozitesi felan degisiyorsa bunu anlarim. Bir de kanatciklardaki kopma meselesi. Ne dandikmis bu kanatciklar. Biri beni aydinlatirsa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke konuyu açan sayın O.B.K abimiz tekrar foruma geri dönse ve açmış olduğu konuya tekrar yazsa....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba O.B.K
    Benim aracim opel astra 1.3 cdti benim aracta ilk calistirip hareket etmeye basladigimda turbo 2500 devirdde devreye giriyor. Aarci 10 dk kullandiktan sonra turbo normale donuyor yardimci olursaniz sevinirim
  • 
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.