Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (118. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jdcmst J kullanıcısına yanıt
    1.3 cdti corsa d kullanıcısıyım.

    Soğukta, Motor ısınıncaya kadar turbonun çalışması sınırlı olabilir diyor kılavuz.

    Gerçi ben soğukta 2100devrin üzerine pek çıkmıyorum, ama sınırlama hissetmedim hiç.

    Umarım sizin sorun bunula alakalıdır.
     TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu. Ekledim sık kullanılanlara. Müsait olunca okuyacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araçları sakin kullanımda 1800 devirin üzerine çıkarmayı pek mantıklı bulmuyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba aranıza yeni katıldım.
    Yaklaşık 1 saattir konuyu okuyorum ve yararlı bilgiler paylaştığınızı söyleyebilirim.
    Üye olmamdaki neden aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak ve umarım bana yardımcı olursunuz.
    Aracım 2015 clio4 dci 90 bg.
    Aracı aldığım 10 ay oldu ve şu anda 25 bin km'de.
    İlk 1000 km en olması gereken rodaj kurallarını uyguladım ve ilk 5000 km de bu kurallara devam ettim.
    Aracı aldığım günden bugüne ilk çalıştırma ve stop esnasında 1 dk rolantide bekledim.
    Shell nitro dizel harici yakıt asla kullanmadım ve çeyrek depo altına da düşürmedim.
    Vites geçişlerimi genelde 2500 devirde yapıyorum ve ortalama 2000 ile 2750 devir arasında kullanıyorum.
    Fakat haftada bir belirli bir süre 3000-3500 devir gibi yüksek devirde kullanarak motorun sağırlaşmamasını sağlıyorum ama asla da 1900-2000 devir altında kullanmadım.
    İlk bakım için 20 bin dediler ben 15 binde yaptırdım mazot filtresi hariç herşey yenilendi.
    Araç 4 kişi klima açık düz yolda 195 km sürat yapıyor.205 km sürati de gördüm.
    Soruma gelecek olursak;
    Otobana çıktığımda aracı 5. viteste yüksek süratte kullanıyorum.5. vites 2500 devirde 140 yapan bir araç.Ben 5. viteste 150 km nin altına düşmemekle beraber tam gaz ile 200 km sürate ulaşıyorum.250 km gibi bir yol boyunca bunu yapıyorum fakat tabiki de trafikten dolayı gazdan ayak çekilinde düşük süratlere de düşüyor araç.Tam gaz yapma durumu 1 dk dan fazla sürmüyor.Fakat araç 3000 devir ile 3750 devir arası gidip geliyor bu zaman aralığı içerisinde.
    Bu tarz bir kullanımın araca zararı varmıdır varsa da bu zarar abartılacak bir zarar mıdır ve nasıl bir zarardır? Sadece otoban kullanımım için sizlerden cvp bekliyorum. Özellikle O.B.K sizden..
    Şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: clio54

    Merhaba aranıza yeni katıldım.
    Yaklaşık 1 saattir konuyu okuyorum ve yararlı bilgiler paylaştığınızı söyleyebilirim.
    Üye olmamdaki neden aklıma takılan bir soruyu sizlere sormak ve umarım bana yardımcı olursunuz.
    Aracım 2015 clio4 dci 90 bg.
    Aracı aldığım 10 ay oldu ve şu anda 25 bin km'de.
    İlk 1000 km en olması gereken rodaj kurallarını uyguladım ve ilk 5000 km de bu kurallara devam ettim.
    Aracı aldığım günden bugüne ilk çalıştırma ve stop esnasında 1 dk rolantide bekledim.
    Shell nitro dizel harici yakıt asla kullanmadım ve çeyrek depo altına da düşürmedim.
    Vites geçişlerimi genelde 2500 devirde yapıyorum ve ortalama 2000 ile 2750 devir arasında kullanıyorum.
    Fakat haftada bir belirli bir süre 3000-3500 devir gibi yüksek devirde kullanarak motorun sağırlaşmamasını sağlıyorum ama asla da 1900-2000 devir altında kullanmadım.
    İlk bakım için 20 bin dediler ben 15 binde yaptırdım mazot filtresi hariç herşey yenilendi.
    Araç 4 kişi klima açık düz yolda 195 km sürat yapıyor.205 km sürati de gördüm.
    Soruma gelecek olursak;
    Otobana çıktığımda aracı 5. viteste yüksek süratte kullanıyorum.5. vites 2500 devirde 140 yapan bir araç.Ben 5. viteste 150 km nin altına düşmemekle beraber tam gaz ile 200 km sürate ulaşıyorum.250 km gibi bir yol boyunca bunu yapıyorum fakat tabiki de trafikten dolayı gazdan ayak çekilinde düşük süratlere de düşüyor araç.Tam gaz yapma durumu 1 dk dan fazla sürmüyor.Fakat araç 3000 devir ile 3750 devir arası gidip geliyor bu zaman aralığı içerisinde.
    Bu tarz bir kullanımın araca zararı varmıdır varsa da bu zarar abartılacak bir zarar mıdır ve nasıl bir zarardır? Sadece otoban kullanımım için sizlerden cvp bekliyorum. Özellikle O.B.K sizden..
    Şimdiden teşekkürler.


    Sıcak motorda uzun yolda bu tarz bir kullanımın araca aşırı yakıt tüketiminin dışında bir zararı yoktur,sadece bu devirlerde aracı boşa alıp yada 120 km ve üzeri hızlarda aracı vitese takmayın ,bu ani yük bindirmelere neden olur.Bir de bu tarz bir kullanımdan sonra aracı stop etmeden önce 2 dakika kadar rolantide çalışşın.




  • ÇOK GÜZEL BİLGİLER ELLERİNİZE SAĞLIK
  • Forumda gördüğüm en faydalı konulardan.Bende yarım yamalak bilgi sahibiydim,şimdi çoğu şey yerine oturdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tiguen 1.4 BlueMontion Sahibiyim geçenlerde bir mühendis arkadaşım kafamı karıştırdı
    turbolu arabalarda motoru stop etmeden önce aşınma yapmaması için aracın yağlamaya devam etmesini sağlamak amacıyla bir süre beklenmesi tavsiye ediliyor. vw araçlarda start stop var bu nasil sağlanıyor veya ne yapmak lazim bu konuda hiç bir yerde doğru düzgün bilgi bulamadım özellikle vw lerde bu iş nasil çözülmüş ?
  • Start stop şehir içi sakın kullanımlarda devrede olmalı, bunun dışında ve devırli kullanımda devre dışı bırakınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pandorabox

    Tiguen 1.4 BlueMontion Sahibiyim geçenlerde bir mühendis arkadaşım kafamı karıştırdı
    turbolu arabalarda motoru stop etmeden önce aşınma yapmaması için aracın yağlamaya devam etmesini sağlamak amacıyla bir süre beklenmesi tavsiye ediliyor. vw araçlarda start stop var bu nasil sağlanıyor veya ne yapmak lazim bu konuda hiç bir yerde doğru düzgün bilgi bulamadım özellikle vw lerde bu iş nasil çözülmüş ?

    Çoğu modelde araç start stop ta iken yağlama devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: pandorabox

    Tiguen 1.4 BlueMontion Sahibiyim geçenlerde bir mühendis arkadaşım kafamı karıştırdı
    turbolu arabalarda motoru stop etmeden önce aşınma yapmaması için aracın yağlamaya devam etmesini sağlamak amacıyla bir süre beklenmesi tavsiye ediliyor. vw araçlarda start stop var bu nasil sağlanıyor veya ne yapmak lazim bu konuda hiç bir yerde doğru düzgün bilgi bulamadım özellikle vw lerde bu iş nasil çözülmüş ?

    Çoğu modelde araç start stop ta iken yağlama devam ediyor.


    hocam motor stop olduğunda yağlama nasil yapılacak ? onu soruyorum startta zaten ok de motor stop edince yağlama durur aşınma başlar çünkü turbo bir anda durmaz dönmeye devam eder




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pandorabox

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: pandorabox

    Tiguen 1.4 BlueMontion Sahibiyim geçenlerde bir mühendis arkadaşım kafamı karıştırdı
    turbolu arabalarda motoru stop etmeden önce aşınma yapmaması için aracın yağlamaya devam etmesini sağlamak amacıyla bir süre beklenmesi tavsiye ediliyor. vw araçlarda start stop var bu nasil sağlanıyor veya ne yapmak lazim bu konuda hiç bir yerde doğru düzgün bilgi bulamadım özellikle vw lerde bu iş nasil çözülmüş ?

    Çoğu modelde araç start stop ta iken yağlama devam ediyor.


    hocam motor stop olduğunda yağlama nasil yapılacak ? onu soruyorum startta zaten ok de motor stop edince yağlama durur aşınma başlar çünkü turbo bir anda durmaz dönmeye devam eder

    Bu ișin uzmanı değilim ama bildiğim kadarı ile son nesil turbolu ve s&s li araçlar bizim bildiğimiz eski marş sistemine sahip değiller. Motordan bağımsız yağlama sistemleri var. Araç s&s ile stop ettiğinde sadece pistonlar duruyor ve diğer gerekli sistemler çalışmaya devam ediyor. Hatta -yanılmıyorsam- bunun için gerekli enerjiyide "fren enerjisi geri kazanım sistemi" adında bir sistemden karşılıyorlar. Aküye ekstra yük yüklemiyorlar, harici batarya sistemleri bulunuyor.
    Fakat ilk nesil s&s lerde bu sistem bulunmadığı için sizin dediğiniz yağlama probleminin oluştuğu ve pek tavsiye edilmediğini forumdan okumuştum.
    Eksiğim ya da yanlışım olabilir. Bilgi sahibi kişiler düzeltirse memnun olurum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Açılın, turbolu araçlarda seyahat sonrası neden aracı bir süre daha rolantide çalıştırmamız gerektiğini açıklayacağım.

    1- çoğu arkadaşımın bildiği ve söylediği gibi özellikle aracı sıkıştırarak kullandığınızda çok yüksek dönme sayısına ulaşan turbo yaprakları, motordan gelen yağ ile yağlanmaktadır. aracı durdurduğunuzda yağlama da duracağı için yağlama olmayacaktır, bu da turboya zarar verebilir, ancak halihazırda turbo içinde bulunan yağ aslında yağlamaya yetecek kadardır. yani bu büyütülecek birşey değildir. esas sorun ikinci maddede yazdığımdır.

    2- ikinci ve aslında kimsenin bilmediği husus, yağ sıcaklığı. hernekadar motor yağı ideal sıcaklığı asla geçmeyecek şekilde soğutulsa da, turboya gelen yağ ısınır. özellikle 100000 devir civarında çalışan turbo, araç sıkıştırıldığı vakit egzost gazından gelen sıcaklığın da etkisiyle çok ciddi sıcaklıklara ulaşır.
    z aracı sıkıştırıp kullanırken ısınan turbo dan gelen yağ, devirdaim sayesinde yine ideal sıcaklığa kavuşur ve turboyu ve milleti soğutmaya devam eder. fakat siz motor stop etmeden önce rolantide çalıştırmazsanız, turbonun içindeki yağ olduğu yerde kalır. turbo yaprakları ve çeperindeki sıcaklık orada bulunan (motoru kapattığınız için devirdaim olmayan yağı) yakar, yanmış yağ birikintileri zamanla turbo yaprakları, millet ve hareketli parçaların yağlanmasını engelleyecek şekilde tıkar. işte o zaman turboyu kucağımıza alır sanayinin yolunu tutarız.

    o yüzden sakin kullanımlarda rölantide beklemeye gerek yokken, performanslı kullanımdan sonra turbonun soğuması (yavaşlaması değil) için vakit vermek gerekmektedir.

    bu da turbonun ne kadar ısınabileceğine dair örnek: 2.30dan sonraya dikkat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 12 Eylül 2016; 22:58:53 >





  • Merhaba arkadaslar onceden sorulduysa affola ancak bende 2011 corolla d4d 1.4 aracim var ve aracta kurum olusmus bunun icin sanayideki usta bi karisim verdi 3500 devirde 1 saat git hicbirsey kalmaz dedi ancak duzelmedi hala gaza yuklenince arkadan duman cikiyor bunun icin ne yaoabilirim.
  • 1984 kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler için teşekkürler hocam.

    Aracı stop etmeden rölantide bir müddet bekleme olayı sadece turbolu araçlar için geçerli sanırım. Bunun dışında atmosferik benzinli yada turbosuz dizel araçlarda pekde rölantiye gerek yok anladığım kadarıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yargicc -- 23 Aralık 2016; 10:41:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bilgiler var. Mesajım bulunsun.
  • Arkadaşlar kafama takılan bir soru var, yardımınıza ihtiyacım var.

    2014 TDCİ( Euro 5 ) focus'a sahibim araç 25 binde emsal araçlarda görmesemde, aracımda duman atma problemi var gaza ani yüklenmelerde rolantide devir yükseltmede anlık bir duman çıkıyor. Euro 5 DPF olan emsal araçlara bakıyorum Vag grubu TDİ ve DCI motorlara aktif olarak ta biniyorum böyle bir duman çıkışı olmuyor.

    DPF olan araçlarda duman çıkmaması gerekli değil mi ?

    Diğer motorların bizim motordan ne farkı varda duman çıkışı oluyor. Bu bir problem mi ?

    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bende de var sanırım şehir içi düşük devirde kullanmaya bağlı kurum oluşmasından kaynaklanıyor. Lakin bunu temizlemek için satılan motor temizleyici sıvılardan kullanmak hiç içime sinmiyor. Yardımcı olacak aydınlatacak biri varsa memnun olurum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence bir anormallik var, euro 5 motorda siyah duman olmamalı. En azından 1.3 cdti corsa d aracımda öyle.

    Dpf düşük devirli kullanımda ya da kısa sürüşlerin çok olması sebebiyle temizlik yapamadığında uyarı verir. Bu olağan bir durumdur.

    Bu gibi durumlarda aracı 2000 devirin üzerinde uyarı ışığı sönene kadar kullanmak gerekir.

    Bence sizde 2000 devir altına düşmemek kaydıyla 15-20dk sürüş yapın filtre rahatlasın. Zor değil 5. Vitesle gidilen yerde aynı hızda 4 ile gidin.

    Siyah dumanı bir daha gözlemleyin sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 25 Eylül 2017; 21:11:04 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.