Şimdi Ara

TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI (116. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.380
Cevap
93
Favori
401.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkür ederim, çok güzel bir anlatım olmuş, anlaşılabilir ve sade. Elinize sağlık.
  • teşekkür ederim.
  • arkadaşlar kış mevsiminde olduğumuz bugünlerde aklıma takılan bir soru var. yıllar önce arabadan çok iyi anlayan yada benim öyle sandığım akrabam "motor soğukken 2. vitesten yukarı çıkılmaz" demişti. o laftan 15 sene sonra yeni aracımı aldığımda bu laf hep aklıma geliyor. özellikle kış ayında sabah aracı çalıştırdıktan sonra hararet göstergesinde hareketlenme görene kadar 2. vitesle ve 2500 rpm i geçmemeye çalışıyorum. şimdi devir olarak 2500 rpm in motor ısınana kadar geçilmemesi gerektiğinde sanırım herkes hemfikir ancak vites olayının doğruluğu var mıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdemego -- 6 Ocak 2014; 11:18:15 >
  • tabiki yok... uygun vites ne ise onunla seyredin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemego

    arkadaşlar kış mevsiminde olduğumuz bugünlerde aklıma takılan bir soru var. yıllar önce arabadan çok iyi anlayan yada benim öyle sandığım akrabam "motor soğukken 2. vitesten yukarı çıkılmaz" demişti. o laftan 15 sene sonra yeni aracımı aldığımda bu laf hep aklıma geliyor. özellikle kış ayında sabah aracı çalıştırdıktan sonra hararet göstergesinde hareketlenme görene kadar 2. vitesle ve 2500 rpm i geçmemeye çalışıyorum. şimdi devir olarak 2500 rpm in motor ısınana kadar geçilmemesi gerektiğinde sanırım herkes hemfikir ancak vites olayının doğruluğu var mıdır.

    merhabalar.
    burada esas önemli olan nokta vitesin büyütülmesinden ziyade motora soğukken ne kadar devir çevirtilip çevirtilmemesi gerektiğidir.hararet göstergeniz beyaz bölgeden çıkana kadar aracınızda vites değişimlerini max.2200-2400 devir aralığında yapmalısınız.ayrıca aracınız turbolu ise bu süre zarfında gaza ani yüklenmeyin.çünkü turbo palleri en hızlı dönüşünü peak konumu dediğimiz aşırı yüklenme anında çevirir ve en çok soğukken aşırı ve ani yüklenmede zarar görür.onun dışında normal sıcaklık değerlerine geldiği anda da aracınız dizel ise sağır kullanmamanızı ve erken vites büyütmemenizi öneririm.büyük vites düşük devirde kullanırsanız daha ekonomik bir sürüş elde edersiniz ama bu uzun vadede dizel motorun hoşlanmayacağı bir durum olur.iyi sürüşler...




  • Faydali bir topik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli turbolu araçta vites değişimi nasıl olmalı dizeldeki mantık mı, bizim 1.4 insignia düşük devirlerde turbo etkisiz kalıyor 2500 den sonra hissetttiriyor gücünü, mesela 90 derecelik dönüş yapacağız sokağa, 2 de dönüyorum debriyajdan çekip gaza basıyorum araba çekmiyor, biraz daha debriyajda tutup devri artırmak gerekiyor, 1 e de almak istemiyor insan, 15 ila 20 km/h gibi rakamlarda bu durum oluyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenimDiyenErkek

    Benzinli turbolu araçta vites değişimi nasıl olmalı dizeldeki mantık mı, bizim 1.4 insignia düşük devirlerde turbo etkisiz kalıyor 2500 den sonra hissetttiriyor gücünü, mesela 90 derecelik dönüş yapacağız sokağa, 2 de dönüyorum debriyajdan çekip gaza basıyorum araba çekmiyor, biraz daha debriyajda tutup devri artırmak gerekiyor, 1 e de almak istemiyor insan, 15 ila 20 km/h gibi rakamlarda bu durum oluyor sanırım.

    Yarım debriyaj yapmayın.
    Dizeldeki mantık doğru. Vitesi çekişin olduğu devirde kalacak şekilde yükseltin. Mesela sizin aracınız 2000 devirde tepki veriyor diyelim. Siz vitesi 2500 de atın ki üst vitese geçince devir 2000'de kalsın böylece Turbo gecikmesine düşmeyin.
    Ayrıca 2500 den sonra çekişi hissediyorum demişsiniz ancak 2500 yüksek bir devir. O araç 2000 devir civarında 2. viteste rahat toplaması gerekir.
    Kısacası bu durumlarda hem yakıt sarfiyatını düşürmek hem de hızlanmak için vakit kaybetmemek adına 1. vitese düşmeniz en iyisidir.




  • Merhaba, oncelikle boyle yararli bir konu icin basta O.B.K'ye ve emegi gecen herkese tesekkurler. Onceki sayfalari okumaya calistim ancak goremedigim icin sormak istiyorum. 1.3 cdti corsa arabam var. Sehir ici sakin kullanimda akaryakit istasyonunda mazot alirken 30 sn yada 1 dk beklemeden kontagi kapatmak mi gerekiyor yoksa arabayi stop etmeden mazot alsak olur mu? Kontagi kapatmadan mazot almanin yakit gostegesini bozacagini duymustum ancak ne derece dogru bilmiyorum. Hangisi arac icin daha saglikli olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TempleBar

    Merhaba, oncelikle boyle yararli bir konu icin basta O.B.K'ye ve emegi gecen herkese tesekkurler. Onceki sayfalari okumaya calistim ancak goremedigim icin sormak istiyorum. 1.3 cdti corsa arabam var. Sehir ici sakin kullanimda akaryakit istasyonunda mazot alirken 30 sn yada 1 dk beklemeden kontagi kapatmak mi gerekiyor yoksa arabayi stop etmeden mazot alsak olur mu? Kontagi kapatmadan mazot almanin yakit gostegesini bozacagini duymustum ancak ne derece dogru bilmiyorum. Hangisi arac icin daha saglikli olur?

    Sakin kullanım sonrası 3-5 saniye bekleyip kapatabilirsiniz asla araç çalışırken YAKIT almayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesekkurler
  • Arkadaşlar şimdi benim bu konudan anladiklarim
    1. Sabah araci calistirip 1 dk kadar icinde oturacagim.
    2. Hatekete gecerken biraz gaz verip ayagimi debriyajdan cekecegim. Ne kadar gaz vermem dogru olur.
    3. 2000 devire kadar gaza yuklenmeyecegim.
    4. Bende accent era var maksimum tork 235 nm o da 2750 d.dakikadaymis yani oyle yaziyor. Bu durumda vitesi atarken aracin deviri 2750+500:3250 devirde mi 2. vitese gececegim. Yoksa ben maksimum tork diye yanlis yerimi okudum.
    5. 2. vitese 3250 devirde gecersem 2750 devirde 2. vitese baslamis olurum. Bu sekilde ben yakit tasarrufu yapabilecegimi sanmiyorum.
    6. Araci stop etmeden once 1 dk bekledikten sonra stop edecegim.

    Yanlis anladigim birsey olmus mu arkadaslar. Cunku ben aracimi hic boyle kullanmiyorum. Bak ben nasil kullaniyorum anlatayim.
    1. Arabaya binerim anahtari takarim sari yay gibi bir gosterge var. 3 sabiyede o sonuyor. O sondukten 3 saniye sonra da abs lambasi sonuyor marş yapiyorum. Zaten kilavuzda sari gosterge sondukten 10 saniye icersinde mars yapilmazsa tekrar kontagi kapatip acin diyor. Marş yaptigimda sabah devir 1000 olur. 850 devire dusene kadar beklerim. Yaklasik 4.5 dakika kadar. Debriyaj zaten bitik oldugundan debriyajla kalkar 1 metre debriyajla giderim.Zaten garaj 50 metre cikisida ya yokus ineceksin ya da cikacaksin.
    2.Genelde yokus asagi inmem gerektiginden vitesi 2 ye atar ayaklarimi tum pedallardan ceker yokus asagi rahat inerim.
    3. Yokusun bittiginde 2. viteste rolanti devrine yakin devirlerde olurum. (ana caddeye girmem gerekir) Sonra gaza dokunurum devir 2500 e yanastiginda 3. vitese gecerim zaten 4 e atmama gerek kalmaz. Ve vites atmadan ilerlenecek bir trafik varsa ondeki aracin hizina uygun vitesi secip 2000 devire sabitlerim araci. Kapiya geldigimde beklemeden stop eder inerim. Birde elfreni falan oncelikleri vardi. Once el freni cekilip sonra araci 1. ya da geri vitese takma olayi vardi ona hic dikkat etmiyorum. Bir de o konuyu bulup okuyayim bakalim.

    Insallah araca bugune kadarki kullanimda bir zarar vermemisimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sahibinden.comda 1900 devir maks. tork diyor. Arabalar.gende 2750 diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Vites kalkıs icindir mantıgı dogrumu?
    1. Vitesi 1800-1900 devirde atıyorum genelde trafikte filan 1. Viteste fazla yol yapmamak icin ama 2. Vitese gecince nerdeyse rolanti devrine dusuyor ibre, gazı arttırarak aracın devrini toparlamaya calısıyorum sonra...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scorpion28 -- 14 Mayıs 2014; 13:30:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scorpion28 kullanıcısına yanıt
    2. Vitese geçerken devrin hızlıca düşmesi 2. Viteste motorun bayılmasına, 1'e tekrar takınca da aracın yığılmasına ve akselerasyon organlarının zarar görmesine neden oluyor. buna engel olmak için debreyaja basıp; vites değiştrime aşamasında ayağımı debreyajdan çekmeden gaza dokunup devrin tekrar yükselmesini sağlayarak hızlıca ve yumuşak biçimde bırakıyorum pedalı.
    bunun bir de heel & toe tekniği denen ters biçimi var, ama pedallarım arasındaki yükseklik farkı çok olduğundan şu anki aracımda doğru şeklinde beceremiyorum. Kamyon kullanır gibi aragazı veriyorum yani ;)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • -ottoman- kullanıcısına yanıt
    Hocam, hort olacak ama bunun sebebi nedir? Merakımdan soruyorum. "Yakıt sıçrar, buhar yapar, tehlike olur" desem, kapak kapalıyken de aynı durumlar mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?

    5-40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Merhaba 2007 renault megane 1.5 dci için sizce 5w-30 mu uygundur 10w-40 mı?

    5-40

    5w-30 la 5w-40 ın tek farkı yazın daha sıcak havada verimli çalışabilmesi heralde öylemi ?
  • Millette ne degisik fantezi varmis arkadas.Arac calisirken yakit almanin mantigi nedir ? Kapat gitsin sanki pit stop yaptinda hazirda bekliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.