Şimdi Ara

Türk Hava Yolları, 157 kişinin öldüğü kazanın ardından Boeing 737 MAX uçuşlarını durdurdu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
1
Favori
4.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • SHGM zoruyla yapıldı, bu ayrıntıyı habere eklemek lazım. Ülkemize kayıtlı 737 Max serisinden 12 THY ve 1 de Corendon'un uçağı var.

  • Neye göre bu kanıya vardınız? Daha netlik olmayan resmi açıklama yokken üstelik. Uçağın CVR cihazı aranıyor. İki tarafta (Boeing-Lion Air) suçlamaları kabul etmiyorken? Diğer yorumumu okuyunuz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ABD hava sahasinda 80'e yakin b737 max ucuyor suan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekşi sözlük gibi herkes pilot, uçuş mühendisi olmuş konuşuyor. Lion Air kazasının final raporu , kokpit ses kayıt cihazı ve uçuş veri kaydedicisi transkripti yayınlanmamış gelmiş burada pilot hatası diye ahkam kesiyor adam. Keşke bu tip konulara yalnızca pilotlar ve gerekli teknik bilgiye sahip insanlar yorum yapabilse de gereksiz bilgi çöplüğünde kaybolmasa insanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıda MCAS sisteminden bahsedilmiş, bu konuda hem fikiriz uçağın bu sisteminde muhtemelen software problemi var. Benzer durum önceki uçuştaki ekibin başınada geliyor. Ekip arızayı deftere yazıyor yerde kontroller sonucu sistem stabil görünüyor. Pilotaj hatası ise kaptanın önceki ekibin yaptığı kombinasyonu yapmaması dır. MCAS sistemi stabilizera up nose Down komutu verdiği için uçak sürekli dalış yapıyor, kaptan nose up Trim veriyor 5sn sonra uçak otomatik dalışa geçiyor. Yapması gereken stabilizer Trim cutout yaparak trimi sadece manule almasıydı. Zaten o switchi üreticinin kokpitte koyma nedenide bu tür emergency durumlar için stabilizer jam, kontrol kaybı vb. Şuan için fdr kayıtları yeterli diye düşünüyorum.


    Türk Hava Yolları, 157 kişinin öldüğü kazanın ardından Boeing 737 MAX uçuşlarını durdurdu

    Edit:inceleyebilirsiniz
    https://leehamnews.com/2018/11/28/indonesian-authorities-release-preliminary-lion-air-crash-report/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kilincarslan91 -- 13 Mart 2019; 12:50:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • THY özel izinle park sorunu nedeniyle 12 ucagi yeni havalimanina tasiyacak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    THY zorunlu kaldığı için durdurdu yalnız.

    İngiltere'ye giden uçaklar havada yarı yoldan döndü. Zira İngiltere bize inemez dedi.
    tamamen uydurma bir yazı.bi yerde okuyup inanıp paylaşmış arkadaş sanırım. bizzat yetkili kişiden aldığım bilgi. uçakların uçuştan çekilme kararı çıkdığında havadaki uçaklarında geri çağırılmasına karar verilmiş.
  • Bu konuda bile THY laf atma çabasına girmiş arkadaşlar görüyorum, arkadaşlar THY dünyadaki sayılı hava yolların'dan biridir bu sevsenizde sevmesenizde böyle. Yani böyle bir firmaya "bak abi adamlar yasakladı yoksa bizimkiler yasaklamazdı" demek göz kararmasıdır.

    Meşhur boeing 737 max kazalarına gelirsek, iki kazada hemen hemen birbiri ile aynı türden kazalar buda pilotaj hatası olmasını daha düşük ihtimale getiriyor(Tabiki detaylı araştırmalar yapılmadan nedeni kimse bilemez sadace tahminlerde bulunabiliriz)
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    kardeşim öyle bir siteyi kaynak gösteriyorsun ki reklam engelleyicisini kapat diye yalvarıyor başka türlü göstermem diyor :) böyle siteleri okuyan var mı ya
  • Önder Çatalkaya kullanıcısına yanıt
    yorumunun kaldırılmasından da mı anlamadın bir kural ihlali olduğunu
  • Ya gençler,

    THY olsun UBAK olsun neden bu konuda geç karar alındı diye eleştiriliyor yalnız.

    Nedir bu cabbar ceval kurum savunmasına geçmeniz?

    Hiç mi eleştiri kaldırmıyorsunuz artık?!

    Yeter ya!

    Onlarca ülke suspend ederken uçuşları max ile ilgili biz niye devam ettik onu eleştiriyoruz. 6 ayda 2 kaza var ortada. İnsaf.
  • astegon kullanıcısına yanıt
    valla forumda siyasi konulardaki yerl yersiz eleştiriler, sataşmalar forumun genel havasına etki ediyor hiç şüphe yok. ben de eleştiri kervanına katılayım. ilk kaza pilotaj hatası olduğu kesin yazmış bir üyemiz. bu ikinci kazanın nedeni henüz belli değil. 6 ayda iki kazanın olmuş olması önemli tabi. ama bu kararın ülkeler tarafından tek taraflı olarak alınabilirliği ya da bir kurala bağlı olarak genel kapsamda uçuş yasağının getirilmesi kurallara bağlıdır muhtemelen. böyle bir durumda thy' yi yerli yersiz eleştirirken bu tarz çarpışmaların olmasını normal karşılamak lazım.

    ben şöyle bir yazı okudum:

    "Havada iki kez daire çizdi"

    Kazanın görgü tanıklarından Tamrat Abera, Associated Press ajansına yaptığı açıklamada, uçağın arkasından düşmeden önce duman çıktığını ve havada iki kez daire çizdiğini söyledi.

    üyemizin biri software hatası demiş yaptığı tespit ile ben de yukarıdaki görgü tanığının ifadesini okuyunca software hatası buna sebep olabilir mi diye düşündüm. boeing uçarken tek motorun anlık durması bir uçağa spin attırabilir mi? acaba..

    sadece tahmin ediyorum, her iki motor hızlarında bir sorun oldu. irtifa kaybına sebep olmamak için güç artırma ve buna bağlı olarak da uçağın yönünü kaybetmesi ve havada daire çizmesi. ama bunun için motorların birbirine göre ani farklı fızlarda
    belki de birinin ani durması etki eder mi bilmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The souls migration -- 13 Mart 2019; 14:37:22 >




  • İki saniye Google'a bak 20 tane sitede var zaten. İlkini koydum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-41F3DB120

    İgiltere ve Almanya nın zoruyla en başta alınması gereken kararı aldılar....

    Havacılık tren yollarına benzemez.
    Fıtrat deyip geçemezsiniz.



    .
    Airbus olsaydi ingiltere ve Almanya icin sikinti olmazdi:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu uçakların yere indirilmesi daha iki kazanın da final raporu açıklanmadan gereksiz.737 geçmişinde birçok kazası da olsa gayet başarılı,güvenli bir model.Maxlerde Airbustaki alpha floor denilen MCAS sistemine geçiş yaptı Boeing.Bunu uçağın yeni motorlarının oluşturduğu moment sebebiyle koyduğunu yazan açıklamalar mevcut.Avrupada ilk olarak İngiltere,Almanya ve Fransanın yasaklama sebebi Airbusun bu ülke markası olması.
    Airbus A320 de tanıtım uçuşu sırasında bu olaya benzer nedenle düşmüştü ve kazanın ihalesi suçsuz pilota yıkılmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • durum tam anlaşılana kadar durdurulması çok mantıklı bir olay ,ki çoğu ülke bu tarz davranış sergiliyorsa ortada ciddi durumlar olma ihtimali yüksek gibi

    lakin uçuşlarının durdurulması demek ,bundan sonra hiç uçmayacağı anlamı da taşımıyor
    gerekli düzeltmeler ve önlemler alınıp uçuşları açılabilir ama bu aşamadan sonra insanlarda bu uçak ile ilgili olumsuz düşünceler hep kafasında kalacağından ,ileride ne olur bilinmez
  • kilincarslan91 kullanıcısına yanıt
    Lion air kazasıda dahil pilotaj hatası olmadığı açıklandı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.