Şimdi Ara

Türk Hava Yolları Mil Kurnazlığı (SS'li) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
11.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
181 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pegasus'un müşteri hizmetleri dakika başına 1.5TL alıyor. Şaka gibi. Tüm havayolları şirketleri sömürüyor bizleri maalesef.
  • dostum inan bana adamına göre davranıyorlar. bazen kendi tanıdıkları konu açıyor daha sonra millet bu konu açana laf atınca sıkıştırınca köşeye adminler başlıyor kullanıcıları banlamaya. çok gördük böyle şeyleri sonuçta hepsi kendi adamları öyle büyük firmaların hakkında kötü eleştiri yapıncada hemen yusuf yusuf olurlar konuyu silerler. sonuçta türkiyede internet özgürlüğü nerdee



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FlyingKat -- 14 Şubat 2018; 13:49:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • THY aşırı çakal olmuş durumda , birikmiş mil puanlarım ile geçen aralıkta bir bere sipariş ettim. Güya kargoya verildi kargoda adresim ANKARA olarak yazıyor sanki ankara'nın her yerinde evim var teslim edilecek , 50 kereden fazla müşteri hizmetleri ile , 4 kez üst yönetim ile iletişime geçtim sırf bu saçmalık düzeltilsin diye neymiş kargonun hatasıymış vs vs. sanki adresim sistemde yok , sanki numaram sistemde yok. kargo güya şubeye gelmiş sonra adres yok diye geri dönmüş , üst yönetimle konuşunca daha kargonun istanbulda oldugu bilgisi verildi. Resmen dalga geçiyorlar. mil puanlarımın geri yüklenmesi talebinde bulundum 15 gün sonra puanlar yüklendi yani tam 40 gün bir bere bekledik gelmeyince bir 15 günde puanları bekledik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezicioyuncu -- 14 Şubat 2018; 14:14:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    THY'nin mil programı müşterilerine sadakat programı çerçevesinde sunduğu özel bir hizmettir.

    Uçak biletlemesi sizin web veya uygulama üzerinden 2 tuşla hallolan bir durum değil maalesef,

    sivil havacılık kuralları, Genel turizm kaideleri, IATA ((International Air Transport Association, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) TÜRSAB başta olmak üzere, ödeme kanalları olan bankalar vs. ile çok kapsamlı ve birçok kuralı olan bir işlemdir.

    İşte böylesine kural ve kaideler üzerine kurulu, turizmin en temel olan unsuru olan bir ulaşım faaliyetinin bilet temininde, Hava yolu şirketi müşterilerine jest olarak sunduğu ve sadakat programı olarak karşısına çıkardığı Mil sistemi;

    Bu bütün kural ve kaidelerden imtiyaz sağlayacağı anlamına gelmez. Bu Mil programının ayrıntıları ve kuralları var, ve bu kurallar ayrıntılı olarak ta web sitesi, kataloglar aracılığı il belirtilmiş.

    Siz ise reklamdaki algıya kapılıp, biriken millerle, puanın yettiği yere istediğim anda uçarım gibi mantığa büründüğünüz için bu şekilde konuşuyorsunuz, halbuki üyesi olduğunuz mil programının detaylarını okusanız neyin ne olduğunu daha iyi amnlayabilirdiniz.

    dahası Örneğini verdiğiniz Şanlıurfa İzmi uçuşunda direk uçuş yok, İstanbul aktarmalı uçuş, siz terich edilmeyen saat olarak belirtiyorsunuz ama mantıken, bakıldığında;

    Şanlıurfa - İstanbul arası günde 6 uçuş var. yani o parkurun her saati tercih edilir. Çünkü o uçuşa sadece Şanlıurfa'lı vatandaşlar değil, Doğu ve Güneydoğu bölgesinde yaşayan bütün insanlar kullanıyor. Bu 2 bölgede her şehirde hava limanı yok, olanlarda da uçaklar İzmir - İstanbul gibi her gün her saatte değil.



    İstanbul İzmir parkurunda da 00:30 uçuşu sizin düşüncenizin aksine tercih edilen bir saattir. Dolayısıyla sadece siz, kendi hayat standartlarınıza göre, gece 00:30 da kim uçar İstanbul'dan İzmir'e, her saat uçak var zaten mantığında olduğunuz için, 'Tercih edilmeyen saat' olarak görüyorsun.

    AMa daha da önemlisi, Mil sistemini detaylarına göre okusaydın, işin özünde, bu kadar çok kural kaidesi olan bir sistemde; (hava yolu bilet temini)

    Oluşturulan müşteri sadakat sisteminin, bütün kurallardan muaf değil, işletmenin; işin gereklilikleri (Hava trafiği, günlük yolcu kapasitesi, uçuş parkurları vs.) ile müşterisine sağlayacağı marjinal fayda(bedava uçuş, ücretsiz upgrade, vs) arasında bir denklem kurup, belirli bir şekilde sağlatacağı fayda olduğunu görmüş olurdun.

    belirlenen kurallar üzerinden de bu marjinal faydadan yararlanmak için kendi seyahatini de ona göre organize ederdin,

    ne sinir olurdun, nede boşu boşuna vakit kaybı yaşardın.

    Türk Halkı olarak, okumuyoruz, ve işin içinde de hep bir ayrıcalık beklediğimiz, kendimizi çok önemli hissettiğimiz için de, bu gibi müşteri sadakat programlarını, O işletmenin bize sunduğu sınırsız ayrıcalıklar olarak düşünüp, sonrasında da olmadığını yaşayarak tecrübe ettiğimizde yaygarayı basıyoruz.

    Yahu karşındaki yer bir ticarethane, ve sorumlulukları da var, ayrıca senin gibi binlerce müşterisi var. Böylesine işlek bir çark ve bu çarkın dönmesi için oluşturulan kurallar da sana kalkıp, senin istediğin yada sandığın durum gibi nasıl özel hizmet versin?

    Özel hizmeti, belli kaideler arasında kendi yarattığı imkanlar dahilinde sunabilir ancak.

    Kesinlikle, benim posttan çok daha detaylı bir post olmuş. Teşekkürler. Kullanmasını bilmek gerekiyor kısacası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • THY havayolu har(a)cı alıyor mil kullanımında. Araştırın ne demek istediğimi anlarsınız. Millerinizi uçuşlarda değil shopandmiles da ezin. Yoksa artık mil ile uçmak hiç karlı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sametcafer61 kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim dostum. detaya sahip olmam hem Sadakat programını detaylı incelemem

    hemde turizmci olmamdan kaynaklanıyor.

    Kısacası, hakka sahip olduğun özellikleri genel kapsam, mantık, düşünce, yazılı kurallar çerçevesinde olup, kendini ona göre organize etmen gerekir.

    Bir şeyde bir ayrıcalığa sahip olmak demek, o iş için bütün kural ve kaideleri senin için imtiyaz edecekleri anlamına gelmez.

    Dünyanın hiç bir yerinde böyle bir uygulama yok.

    Sanan büyük bir Pollyanna saflığında yaşıyordur.
  • pcdaly kullanıcısına yanıt
    Hocam tk calısanı falan mısınız yoksa elıte elıte plus falan mı

    Konu hususundakı bilgi seviyeniz dikkatmi cektı sormak istedim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • FlyingHigh F kullanıcısına yanıt
    Bunun için TK çalışanı olmaya gerek yokki

    TK müşteri sadakat programı olan Mil programının detaylarını okursan sende bilirsin

    https://www.turkishairlines.com/tr-sa/miles-and-smiles/kurallar-ve-kosullar/index.html

    Sorduğun arkadaş demekki okumuş, bende okudum.

    Zaten bunu bilmek için illa ki TK çalışanı veya bir markanın sadakat programı ayrıcalıklarının kurallarını bilmek için illa o markanın çalışanı olmak gerekmiyor.

    İşin unsurunda ticaret yani para, onun dışında o işin genel kuralları, kaideleri, günlük müşteri ve işlem sayısı vs. durumunda

    Markanın sen müdavimisin diye sana tanıdığı ayrıcalığı, oo ben ne istersem olur mantığında değil,

    belli kuralalarda esnekliğe gitmek, ufak jestler sunmak, avantaj sağlatmaya çalışmanın mantığıda, bu detayları incelemek yeterli.

    bizim ülkemizde, bir vatandaş, 5 yıldızlı otelden rezervasyon yaptığında otele adımını attığında sıradan bir otel misafiri değil kendini o otelin bulunduğu yerin belediye başkanı sanıyor. Açık büfe restoranda kalkıp sipariş vermeye çalışıyor, BAHŞİŞ ile adam sedecilik yapmaya çalışıyor.

    bussines sınıf bilet alıyor, sanıyorki uçağı kiraladı, charter uçuşla seyahat ediyor. Daha kaprisi uçağa binmeden hava limanında başlıyor.

    Neden? bilmiyor, okumuyor, araştırmıyor, parayı verdim, bize böyle böyle dendi ee hadi bakalım.

    Biraz mantık ve araştırma bütün sorunlar çözülür.




  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Ben tk calısanıyım bu yer garantılı mıl kısıtlı mil vb gibi terımler jargon olarak kullanılır yolcular bu tarz tabırlerı genelde bılmez o yuzden sormustum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • FlyingHigh F kullanıcısına yanıt
    Ben TK çalışanı değilim,

    ama teknik terim, jargon kullandığım gibi, TK çalışanının(özellikle call center) bile kullanAmadığı fonetik alfabe ile PNR kullanımı yapabiliyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRecRuiT123

    Mil prmosyonu ile normal ucretli biletlerde alinan vergiler kurusu kurusuna aynidir. Siz karsilastirirken eksik bakiyorsaniz THY napsin.



    Mil ile alirken

    vergi ve diger harclar : 65.38 TL



    Normal bilet alirken

    Vergi ve diger harclar : 9.40 TL

    Yakit harci : 55.98 TL

    TOPLAM VERGI : 65.38 TL



    Paylastiginiz ekranlardaki bilgilerdir bunlar. Goruldugu gibi vergi miktarları normal bilette de mil promosyonlu biletlerde de kurusu kurusuna aynidir.

    Sadece birinde detayli yazmis. Digerinde direkt toplami yazilmis.





    Diger konu ise mil ile alinan odul biletlerin her ucak icin belli kontenjani vardir. Bu her havayolunun bu tarz programlarda kullandigi bir metoddur.

    Bir ucagin mil ile almaya calisirken dolu gorunup normal bilette dolu gorunmeme sebebi, o ucaktaki promosyon bilet kontenjaninin dolmus olmasidir.





    Konuya tam vakif olmadan boyle uzun uzun firmalari karalamaya varacak fakat asli astari da olmayan konular acmak yerine; kafaniza takilanlari yazsaniz, neyin ne oldugunu sorsaniz, ogrenmeye calissaniz daha faydali olurdu bence sizin acinizdan da.

    kimseyi karalamaya çalışmıyorum.
    bu olaydan bir gün sonra mayıs ayı için yine bilet almak filtreleri uyguladım çıkan seferler arasından uygun olana tıkladım bilgileri girdim dolu dedi.
    sayfayı yeniledim bir alttaki uçuşu alacaktım yine dolu dedi.
    yahu bir anda ne oluyor da doluyor bunu anlayamıyorum.
    ayrıca müşteri hizmetleri mil sayısının yetersiz olduğunu söyledi, o zaman 8000 mil olanlar alabilecek ise bilet fiyatını örneğin 7000 mil yap anlayalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Bunun için TK çalışanı olmaya gerek yokki

    TK müşteri sadakat programı olan Mil programının detaylarını okursan sende bilirsin

    https://www.turkishairlines.com/tr-sa/miles-and-smiles/kurallar-ve-kosullar/index.html

    Sorduğun arkadaş demekki okumuş, bende okudum.

    Zaten bunu bilmek için illa ki TK çalışanı veya bir markanın sadakat programı ayrıcalıklarının kurallarını bilmek için illa o markanın çalışanı olmak gerekmiyor.

    İşin unsurunda ticaret yani para, onun dışında o işin genel kuralları, kaideleri, günlük müşteri ve işlem sayısı vs. durumunda

    Markanın sen müdavimisin diye sana tanıdığı ayrıcalığı, oo ben ne istersem olur mantığında değil,

    belli kuralalarda esnekliğe gitmek, ufak jestler sunmak, avantaj sağlatmaya çalışmanın mantığıda, bu detayları incelemek yeterli.

    bizim ülkemizde, bir vatandaş, 5 yıldızlı otelden rezervasyon yaptığında otele adımını attığında sıradan bir otel misafiri değil kendini o otelin bulunduğu yerin belediye başkanı sanıyor. Açık büfe restoranda kalkıp sipariş vermeye çalışıyor, BAHŞİŞ ile adam sedecilik yapmaya çalışıyor.

    bussines sınıf bilet alıyor, sanıyorki uçağı kiraladı, charter uçuşla seyahat ediyor. Daha kaprisi uçağa binmeden hava limanında başlıyor.

    Neden? bilmiyor, okumuyor, araştırmıyor, parayı verdim, bize böyle böyle dendi ee hadi bakalım.

    Biraz mantık ve araştırma bütün sorunlar çözülür.

    yani burada THY tamamen haklı mı?




  • oguzoztas kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım bak sadece eleştiriyorum seni ve seviyeli bir şekilde. Yanlış anlamanı istemem.

    Senin bakış açından bakacak olursak TK haksız olacak sonucu çıkar bunu net bir şekilde görebiliyorum.

    Seni de naçizane olarak eleştirirken şunu söylüyorum, THY'nin yolcu sadakat programı olan mil uygulaması tamam müdavim müşterisine sunduğu ayrıcalıklar ama;

    sivil havacılık kuralları, Genel turizm kaideleri, IATA ((International Air Transport Association, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) TÜRSAB başta olmak üzere, ödeme kanalları olan bankalar vs. ile çok kapsamlı ve birçok kuralı olan bir işlemdir.

    İşte böylesine kural ve kaideler üzerine kurulu, turizmin en temel olan unsuru olan bir ulaşım faaliyetinin bilet temininde, Hava yolu şirketi müşterilerine jest olarak sunduğu ve sadakat programı olarak karşısına çıkardığı Mil sistemi;

    Bu bütün kural ve kaidelerden imtiyaz sağlayacağı anlamına gelmez. Bu Mil programının ayrıntıları ve kuralları var, ve bu kurallar ayrıntılı olarak ta web sitesi, kataloglar aracılığı il belirtilmiş.

    Siz ise reklamdaki algıya kapılıp, biriken millerle, puanın yettiği yere istediğim anda uçarım gibi mantığa büründüğünüz için bu şekilde konuşuyorsunuz, halbuki üyesi olduğunuz mil programının detaylarını okusanız neyin ne olduğunu daha iyi amnlayabilirdiniz.

    Yani özetle, Mil kullanımı sizin düşündüğünüz gibi; PUANINIZIN YETTİĞİ HER YERE istediğiniz zaman, istediğiniz sınıf, istediğiniz uçuş olacak diye bir durum yok ve bu durum en ince ayrıntısına kadar THY tarafından belirtilmiş.

    Mesela flying high isimli kullanıcı bu konu başlığı altında yazmış çok güzel

    "Limitli koltuk kapasiteli ödül bilet, ilgili rezervasyon sınıflarında müsait koltuk bulunabilmesi durumunda düzenlenen ödül bilet türüdür. Bu ödül bilet türünde biletiniz daha düşük Mil değeriyle düzenlenir. "

    Yani 2 çeşit var:
    1- Yer garantili (Daha çok mil)
    2- Limitli yer kapasiteli (Daha az mil)

    Siz en yoğun olan saatlerde sınırlı sayıda koltuklardan bilet almak isterseniz tabi dolu yazısı görürsünüz. Yoğun olmayan, belirttiğiniz saatte talep az olacağından, muhtemelen henüz satılmadığı için tabi ki millerinizi kullanabilirsiniz. Ha ben illa bu saatte istiyorum derseniz de, 3 bin yerine daha fazla mil ödeyerek yer garantili koltuk alabilirsiniz.

    Dolayısıyla ben burada THY haklı, siz haksız durumuna bakmıyorum durumun özeti şu;

    THY yolcularına bir sadakat programı sunmuş, ama bunu da THY günlük yolcu kapasitesi, uçuş sayısı, saati, vs. gibi ve diğer kurallar çerçevesinde (IATA, TURSAB, Sivil havacılık gibi sektörün kural koyucuları ve denetleyicileri) bu sadakat programı kapsamında belirli uçuşlar için müşterilerine avantajlar sağlamış

    Sağladığı bu avantajları ve müşterisinin bilmek zorunda olmadığı kurallar çerçevesinde, belli kaidelere oturtmuş ve bu kaide ve kuralları da bu sadakat programından yararlanan müşterilerinin de erişimine sunmuş.

    Şimdi burada kural koyuvcu THY, bu sadakat programını neden belli çerçevelerde sunduğunu ben biliyorum çünkü ben bir turizmciyim. IATA gibi (Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) bir birliğin bu sektörde koyduğu kural, kaide vs. ve bu kural kaidelerin hava yolları üzerinde nasıl bir maliyet oluşturduğunu da biliyorum. Zaten uçak biletlerinin fiyatının anlık ve 9 ar kişilik sınıflarla sınırlandırılması da IATA'nın koyduğu bir kural.

    İşte kendi işyile alakalı kural koyucuların yaptırımında bir hava yolu müşterisine sunacağı sadakat programı da, Sizin düşündüğünüz gibi çakallık, istenilen her uçuşta kullanılabilecek bir durum değildir, olmadığını da hava yolu bunu belirtmiştir.

    Bu algıyla bakarsanız ortada hak haksızlık değil, bir şirketin, müdavimlerine sunduğu avantajlardan yararlanmak için yapılması ve dikkat etmeniz gereken hususları tespit ederseniz,

    Bundan çok güzel faydalanırsınız.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: straptezlo


    quote:

    Orijinalden alıntı: travegostar

    Thy halkla ilişkiler bu elemana ivedi bir dava açması şart.Marka imajı zedelemek,haksız tahrik,yanlış beyandan.Sistemi bilmeyerek eleştiri yapmak çok yanlış.He sistem kullanıcı dostumu derseniz değil ama o farklı bir şey bu farklı.





    Herşeyi gördüm ama havayolu fanboyunu da ilk defa gördüm

    He gördün vuslata erdin bro

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzoztas


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetbayram5

    bence yetmez,şunlardan da dava açılmalı:

    Anayasal düzene karşı çıkmak(!)

    Meşru hükümeti cebir ve şiddet kullanarak yıkmaya çalışmak(!)

    Halkı kin ve düşmanlığa tahrik(!)

    Nitelikli dolandırıcılık(!)

    THY'nin hangi bölümünü paspaslıyorsun?



    her zaman tüm şartlarda, zalim seviciler, özendiriciler rolünü oynar :-)

    Şimdi ben tk ya bu konuyu link alarak görselli bildireyim de hukuk biriminden arandığında anlarsın urfayı konyayı

    Daha olayın ne olduğunu bilmeden bunca hakaretin ne olacak görürüz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Standart kapitalizm mantığı insanları kampanya ayağına heveslendir. Harcama yaptır. Sonra kampanyanın altına mikro yazılarla şartlar ekle ve umutları yık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lufthansa 1.000 milimin üzerine kondu. star alliance grubundan bu saatten sonra o gruptan sadece brüksel i kullanırım. mis gibi firmalar var klm gibi. yurtiçi olarak elbet bir tercih edilebilecek firma vardır...
  • oguzoztas kullanıcısına yanıt
    ben cevap vereyim. sonuna kadar haklı.

    daha doğrusu, siz kuralları okuyup bilmeden sadece kendi kafanızda olmasını beklediğiniz gibi yorumladığınız için görece haksızsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzoztas


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheRecRuiT123

    Mil prmosyonu ile normal ucretli biletlerde alinan vergiler kurusu kurusuna aynidir. Siz karsilastirirken eksik bakiyorsaniz THY napsin.



    Mil ile alirken

    vergi ve diger harclar : 65.38 TL



    Normal bilet alirken

    Vergi ve diger harclar : 9.40 TL

    Yakit harci : 55.98 TL

    TOPLAM VERGI : 65.38 TL



    Paylastiginiz ekranlardaki bilgilerdir bunlar. Goruldugu gibi vergi miktarları normal bilette de mil promosyonlu biletlerde de kurusu kurusuna aynidir.

    Sadece birinde detayli yazmis. Digerinde direkt toplami yazilmis.





    Diger konu ise mil ile alinan odul biletlerin her ucak icin belli kontenjani vardir. Bu her havayolunun bu tarz programlarda kullandigi bir metoddur.

    Bir ucagin mil ile almaya calisirken dolu gorunup normal bilette dolu gorunmeme sebebi, o ucaktaki promosyon bilet kontenjaninin dolmus olmasidir.





    Konuya tam vakif olmadan boyle uzun uzun firmalari karalamaya varacak fakat asli astari da olmayan konular acmak yerine; kafaniza takilanlari yazsaniz, neyin ne oldugunu sorsaniz, ogrenmeye calissaniz daha faydali olurdu bence sizin acinizdan da.

    kimseyi karalamaya çalışmıyorum.
    bu olaydan bir gün sonra mayıs ayı için yine bilet almak filtreleri uyguladım çıkan seferler arasından uygun olana tıkladım bilgileri girdim dolu dedi.
    sayfayı yeniledim bir alttaki uçuşu alacaktım yine dolu dedi.
    yahu bir anda ne oluyor da doluyor bunu anlayamıyorum.
    ayrıca müşteri hizmetleri mil sayısının yetersiz olduğunu söyledi, o zaman 8000 mil olanlar alabilecek ise bilet fiyatını örneğin 7000 mil yap anlayalım

    buna da cevap vermem gerekiyor.

    demişsiniz ki madem öyle 7000 mil yap

    o zaman 5 bin mili olan yolcu da diyecekki mil fiyatını 6bin yap :)

    Bu böyle uzar gider.




  • Size aynen katılıyorum yeri geldi sırf mil biriktirmek için 150 tl lik yemek yedim 1500 mil veriyor diye, işi gücü bıraktım yolu değiştirdim carrefour ve opetten alışveriş yapıp mil biriktirdim ayda 5000 TL lik kredi harcaması yapıyorum gel gör ki 28.000 milim var ve avrupaya git gel uçuş biletinin millerimden sonraki sadece alan vergisi bile diğer hava yollarının normal uçuşlarından daha pahalı. En Kısa zamanda shop & miles da yiyip bitireceğim (ölü fiyatına) sonra pegasusunkin alacağım zaten en ucuzu o eninde sonunda onunla uçuyoruz..

    Beğenmiyorsan kullanma diyen arkadaşlar, yorumumu beğenmiyorsanız cevap yazmayın.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.