Şimdi Ara

Türk malı otomobil nasıl üretilecek ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
2.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905
    hocam ha diyince olacak işler değil bunlar.

    dün bakan açıkladı 3-4 firma çalışıyormuş bunun üzerinde.

    tofaş gibi altyapısı olan firmalar bu fikre sıcak bakmadığı için süreç yavaş ilerliyor.

    ayrıca barış tek taraflı olmaz .

    peki tamam

    bakan açıklama yaptıysa yeni bir İmza doğuyor demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar3121

    Türkiye'de hybrit arabalaravergi indirimi yokken elektrik motorlu bir arabaya hükumetten destek gelecegini hiç zannetmiyorum. Çünkü bu ülke vergi gelirinin çok büyük bir kısmını petrolden elde ediyor. Böyle bir araba yapılsa bile muhtemelen bütün parçaları sagdan soldan toplanıp Türkiye'de birleştirilip daha sonra biz yaptık diye hava atılmaya çalışır. Başarılı bir turk arabası yapılmasını gönülden isterim ama ortaya bir araba cikarilabilseler bile fiyasko olma ihtimali çok çok yüksek. Düşünsenize bu gün volswagen in yaptıgı DSG sanZiman bile deli gibi sorgulanırken acaba Türkler nasıl bir sanZiman yapmayı başarabilecek

    sen medyayı pek takip etmiyosun galiba,
    aslında yavaş yavaş yerli otomobil çağrışımları yapılmıyor değil bunların belirtlieri
    1- Yerli elektrikli oto.da ötv %3'e indirildi
    2- Fabrikası olanlar için, büyük ölçüde elektrik yatırım teşviği (sadece otomobil değil tüm fabrikası olanlar için)
    hatta bu teşvik o kadar büyük ki 2 ilk sene geri ödemesiz sonraki 5 yıl düşük faizle, bu 7 yıl içinde yatırım kendini amorti ediyormuş diye duydum
    3- EE bunlar elektrik üretimi için yatırım yapıcaklar, peki fabrika tüketiminden daha çok elektrik üretirse ne olucak?
    fazla gelen elektrik direk santrale gidecek ve devlet aldığı elektriğin parasını ödeyecek.
    (yani devlet elektriği yurtdışından değil kendi vatandaşından alıcak :) )
    Sonuç:
    1- Dışarıdan elektrik almayı kesicez.
    2- Dışarıdan otomobil almayı azaltıcaz
    3- Dışarıdan petrol almayı kesicez.
    Aslında yerli otomobil üretimi için çok güzel bi zaman ama kimse risk almıyor, kimse çılgınlık yapmıyor...
    Hükümetten çok büyük destek var, ama destek alan yok...

    Edit: 500. mesajımmış tebrikler kendime ne çok emeğim geçmiş forumda :P

    Benim %3 den haberim yoktu ama senin sayende öğrenince baya güldüm. Sen bide kalkmış % 3 çok iyi bir rakam diyorsun. Hayalperesetligine de hayran kaldım yani % 3 teşvikler kendi aracımızı kendimiz üretip petrol bağımlılığından kurtulcazmi yani? Biraz araştırsan Avrupa da ki hybrit arabalara uygulanmandan teşvik yöntemlerini o zaman anlarsın teşvikin nasıl yapılacağını. Bir kere bizim ülkemiz vergiyi normal yollardan toplayamadigi icin çok büyük bir kısmını petrolden elde ediyor. Bu is böyle devam ettigi sürece kolay kolay elektrikli araçlara gercek anlamda bir teşvik gelecegini hiç zannetmiyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok zor çook keşke görebilsek o günleri..
  • Başbakan Tayyip Erdoğan'ın "Elbet bu işe soyunacak bir babayiğit vardır." sözleriyle gündeme getirdiği yerli otomobil tartışması devam ediyor.

    Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, şu ana kadar 'babayiğit' bulamadıklarını söyledi. MÜSİAD'ın Viyana'da düzenlediği yemekte konuşan Çağlayan, "Başbakan'ımızın bir babayiğit aramasının altındaki espri o arabanın adının serçe, karga, şahin olması değil, adının Ahmet, Mehmet olması da değil, Türk tasarımcısı, Türk mühendisi tarafından yapılmış olması." dedi.

    Çağlayan, taşıt yan sanayicilerinin teknik donanımlarını dikkate alarak bunu söylediklerini vurguladı.Türkiye'nin otomotiv sektöründe Avrupa'da önemli bir yere gelmesine rağmen 6 milyar dolarlık motor ithalatı yaptığına dikkat çeken Ekonomi Bakanı Çağlayan bunun nedeninin bu alanda lisans verenlerin hamallık görevi yüklemesi olduğunu kaydetti.

    100 dolarlık bir otomobil için 56 dolarlık dış ürün alınması gerektiğine dikkat çekti. Bakan Çağlayan, önceki akşam Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği'nin (MÜSİAD) Viyana'da düzenlediği yemeğe katıldı. Yemekte konuşan Çağlayan, Avusturya ile Türkiye arasındaki 2,7 milyar dolar olan ticari hacmin rahat bir şekilde 5-10 milyar dolar seviyelerine çıkacağına dair önemli göstergeler olduğunu söyledi. Çağlayan konuşmasında Türkiye ekonomisinin geldiği noktayı IMF örneği ile gösterdi.

    "IMF'nin kapısında 1 milyar dolar için tek ayak üzerinde bekletiliyorduk." diyen Çağlayan şirinlik olsun diye ABD'ye gidilip arzı endam edildiğini söyledi. MÜSİAD Başkanı Nail Olpak ise konuşmasında dünya geneline yayılmış üyeleriyle ihracatı artırmak için organizasyonlar yaptıklarını belirterek bunlara devam ettiklerini bildirdi.

    Kaynak :http://www.internethaber.com/zafer-caglayan-yerli-otomobil-babayigit--462244h.htm?interstitial=true#ixzz26zDabQjs




  • İnşallah hayal olmaktan öte olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntr34 -- 20 Eylül 2012; 11:55:47 >
  • İs adamlarimizin bu kadar korkak olduklarini bilmiyordum bu insanlar nasil ticaret yapiyor bir Allahin kulu yerli bir otomobil icin adim atmadiysa soylenecek birsey yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    İs adamlarimizin bu kadar korkak olduklarini bilmiyordum bu insanlar nasil ticaret yapiyor bir Allahin kulu yerli bir otomobil icin adim atmadiysa soylenecek birsey yok..

    Yapacak olurlarsa fiat platformunda yapmazlar umarım.
  • Yerli otomobil üretildi diyelim, tüketicinin o kemikleşmiş "belirli ülke markaları kalitelidir" algısı nasıl kırılacak?

    Sonuç olarak bu otomobil milli dava için değil, en önemlisi ticaret için üretilecek.
  • Bekara karı boşamak kolaymış.
    Riske atacak milyar dolarlar sizin olmayınca konuşmak kolay tabi..

    Koca holding patronları, işadamları bu işin karlı, feasible olduğunu düşünse bir dakika bile düşünmeden girerlerdi merak etmeyin.
    Demek ki onlar da bu işte umut görmüyor.
    Bunun korkaklıkla falan alakası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Yerli otomobil üretildi diyelim, tüketicinin o kemikleşmiş "belirli ülke markaları kalitelidir" algısı nasıl kırılacak?

    Sonuç olarak bu otomobil milli dava için değil, en önemlisi ticaret için üretilecek.

    belliki üretılemıyecek

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Bekara karı boşamak kolaymış.
    Riske atacak milyar dolarlar sizin olmayınca konuşmak kolay tabi..

    Koca holding patronları, işadamları bu işin karlı, feasible olduğunu düşünse bir dakika bile düşünmeden girerlerdi merak etmeyin.
    Demek ki onlar da bu işte umut görmüyor.
    Bunun korkaklıkla falan alakası yok.

    Otomobil uretecek butcem olmadigi icin boyle birsey yapamiyorum turkiyede is adamlari bu ise girismedigi surece bu otomobili ahmedin mehmedin yapmasini beklemeyin parmakla gosterilecek muhendis mevcut onemli olan imkan verilmesi eger is adamlarina bu ise girmemesi konusunda hak veriyorsaniz bu ulke neden tuketici diyede isyanlari oynamayacaksiniz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980


    quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Yerli otomobil üretildi diyelim, tüketicinin o kemikleşmiş "belirli ülke markaları kalitelidir" algısı nasıl kırılacak?

    Sonuç olarak bu otomobil milli dava için değil, en önemlisi ticaret için üretilecek.

    belliki üretılemıyecek


    Bence de üretilemeyecek. Ancak yurtdışı ortaklıkla olur ki zaten Fiat Linea yarı yerli diye tanıtılan bir otomobil.

    Bizler konuşup kafa yoralım diye ortaya atılan bir gündem konusu olacak sadece...
  • Kimse işleyen düzenine çomak sokmaz.Şu an ki otomotiv distribütörlerinin hiç birisi yerli oto üretmez.Bunlar anca insanları sömürür ülkenin yararına hiç bir şey yapmaz.Bu işe devlet girecek ama parça parça.Ben bu ülkede motorda şanzımanda üretilebileceğine inanıyorum.Yapılması gereken devletin itü odtü gibi üniversitelere ciddi destek vererek insanımızın ihtiyacı doğrultusunda bir araç üretilmeli.Clio linea albea vs. gibi arabaların yerine bir tane sedan araç üretsek eminim şirketlerde insanımızda bu araçları seçecektir.

    Bu distribütörlere zerre güvenmem.Hele koça.Yıllarca sömürdü ülkeyi. Fehim Adak sağolsun şimdi adam gibi arabaya biniyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hangiaraba?


    Yerli otomobil üretildi diyelim, tüketicinin o kemikleşmiş "belirli ülke markaları kalitelidir" algısı nasıl kırılacak?

    Sonuç olarak bu otomobil milli dava için değil, en önemlisi ticaret için üretilecek.

    Yerli araba olsun.İnsanlar kaliteli olmasa da seçecektir.Sağlam olsun orası burası oynamasın yeter.
  • Dacia felsefesinde bir yerli aracın tutacağını düşünüyorum.

    Ama kalkıp da sıfırdan Mondeo,Passat,Civic gibi rakipler edinecek bir marka olacaksa tutması zor olur.

    Ama olsun yine de tuttururlar,bütün araçlara %150 ÖTV + onun da %18 KDV'siyle birlikte toplam %177 vergi getirirler.Bu oranı da yerli marka için %100'e çekerler.

    Al sana cebren ve hile ile Türkiye'de tutmuş yerli marka.

    Yapmazlar diyen?
  • İş adamlarını neden riske girsin holdinglerin baktıgı şey daha fazla kar elde etmektir...Öyle biz yerli otomobil yapalım demekle olmuyor malesef nasıl teşfik edecegin önemli...
  • Cin sadece 10 yilda motorsiklet benzeri kendi uretimleri araclardan modern gorunumde uretilen araclar uretmeye basladilar.

    Suan Cin'deki araclarin yuzde 47'si kendi uretimleri.

    Ise bir ucundan baslandi mi gerisi gelir, tabi ki devlet gostermelik degil gercekten destek verirse ( isletmeye yardim, otv indirimi vs)

    Bence cok bencilce dusunuyoruz bize bir faydasi olacak mi olmayacak mi diye..Illa bize hemen fayda vermesi gerekmez, torunlarimiza yatirim olur. Amac disa bagimliligi azaltmak ve bunu yapabilmek icin gerekli girisimleri yapip beklemek gerekir yoksa 200 yilda gecse disa bagimlilik ve para cikisi azalmaz.

    Hic bir marka 10 yilda bir yere gelmedi. Bence bu ise bir yerden baslanmali, belki kim bilir 100 yil sonra torunlarimiz mercedes,audi, bmw nin yaninda 4. bir turk markasi olan premium marka anar olurlar.
  • konu biraz eski ama yazmadan edemedim. Hali hazırda karsanın v1 adında bir projesi var. Yanılmıyorsam şu an araç test ediliyor ve daha önceki açıklamalarına göre 2013 de seri üretime geçilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Türk malı araba yapılsın diye hükümetten destekler şelale

  • Şu parça ordan şu parça burdan demeye hiç gerek yok. Devlet hem üreticite hem de tüketiciye bu konuda teşvik sunsun mutlaka talep olacaktır. Bilinen markaların yeni çıkardığı teknolojilerde bile sıkıntılar olabiliyorken bizim bu yatırımda destekleyici olmamız gerek
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.