Şimdi Ara

Türk malı otomobil nasıl üretilecek ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
2.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önemli olan yapılması üretimi değil...Üretimi devam ettirebilecek yıllık 100.000 adet satış rakamını tutturmak..Daha aşağı miktar üretimde yatırımın geri kazanılma süresi çok uzun alacağı için emsallerinden çok pahalıya geliyor.Adamlar 30.000 e maledip 45.000 bine satarken ben 44.000 bine maledip 45.000 e satacağım dersem batarım.Fiyatıma .55.000 desem hadi beeee...Sana gelene kadar şunlar şunlar bu güzel arabalar var...Diyecekler Bizim yüzde yüz yerli yapamadığımız sadece MOTOR İLE ŞANZUMAN..İstenirse onlarda bir türlü yapılır...Ama sonrası önemli..Şu an bizim için en mantıklı yol benzin mazot yakan motor değil HİBRİT motor üretimi. Veya hidrojen kullanan motor üretimi..Suyun üçte ikisi hidrojen...Neyse bakalım ne çıkacak ?..Hayırlısı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 20 Eylül 2012; 14:30:19 >




  • İş adamı niye yerli oto yapsın. Yapması için sebep var mı? Zarar etme olsalığı fazla olan işe kimse girmek istemez. Bu insan doğasına aykırı. Senin karşında 50-100 yıl boyunca devleşmiş devlet gibi firmalar var aynı koşullarda nasıl rekabet edeceksin. Senin kurduğun fabrika 50 bin yan sanayi ürünü imal ettirirken rakibin milyon tane sipariş veriyor devasa yan sanayi tesisleri var senin yarı fiyatına mal ediyor. Rakip firmalar zamanında kendi devlet teşvikleriyle semirmiş, ama senin ülken bir iş yapmaya kalksa yerliye destek verse ÖTV avantajı falan verse yok dünya ticaret örgütü kurallarına, yok ab kurallarına aykırı diye yaptırmıyorlar. Kendileri her türlü korumacı önlemleri alırlen size kuralları hatırlatıyorlar. Bu kadar haksız bir rekabetin bulunduğu bir ortamda işiniz zor.

    Benim anlamadığım ülkemde en büyük sorun yerli oto mu, elbette yapılsın ama daha dün gümüş motor kapanmadı mı? MAdem devletimiz yerliye meraklı ödeseydi borcunu kapattırmasaydı? Neden ufaktan başlamıyoruz. İlla ilk etapta yerli oto yerli uçak vs mi olmalı hedef? Amaç yerli üretimi gerçekleştirmek mi reklam yapmak mı?

    MAğazalara gidiyorum doğru dürüst bir Türk malı yok. YErli araba üretince bitecek mi her şey? En ufak motor bile ithal ülkemde.

    Benim ülkemde araba da yapılır füze de. Ama doğru kafayla 3-4 aya emir verdim sipariş mantığıyla değil. HAzmederek gerekli alt yapı ile., insan kaynağını yetiştirerek. Hiç bir şey bilmeyen bir insan hiç olmazsa Kore örneğini inceler. Adamlar nasıl öğrenci yetiştiriyor bir araştırsınlar.

    En ufak uzmanlık gerektirecek işler için günlüğü 1000-2000 Euro dan elin oğlu geliyor hem de lüks otel-yemek tüm masraflarını da sen karşılıyorsun. Gidin görün devlet olsun özel olsun tüm danışmanlık işlerini yabancılar yapıyor.

    En az yerli oto kadar önemli olan sanayi için gerekli insan kaynağını yetiştirmek. Ülkemde mühendislik ayaklara düşmüş durumda. İlk bine giren çocuklar hep doktorluk istiyor. Mühendislik fakültelerinin hali içler acısı alet edavat hoca yok. Niye çünkü para yok, para var ama neye var yukarıda doktor olacak zeki çocukların kullanacağı milyon dolarlık alet edavat için var. KArdeşim bir alet parası da o aleti ülkemde onu yapacak öğrenci için ayır. Bozuldu mu o teknlojik aletler 10 liraya aldığın alet için adamı çağırıp bir de 5 lira servis ücreti veriyorsun.

    Bilime teknolojiye yatırım yapmazsan bu esirgediğin paraların 10 katını gider elin gavuruna verirsin hem de yalvara yalvara.

    İlimle bilimle uğraşan insanların saygı görmediği kazandığı az paradan dolayı hakir görüldüğü ve yurt dışına kaçmak durumunda kaldığı bir toplumda biz mahkumuz VW, TOYOTA, HONDA vs almaya.

    Bizim yerli araba üretmemize gerek var mı ne güzel Alman Japon arabalarına binip hava atıyoruz, yerli olunca bu imkan da olmayacak!!!

    Benim önerim hedef yerli oto değil, yerli insan kaynağı olmalı. Sonrasında araba mı yapmak istıyorsun füze mi top mu farketmez.....




  • yazanlar yazmışlar şimdi pejo j9 nun fabrikasında j9 parçaları ile araba yapsalar kim alır?
    %100 yerli imkansız %40 mümkün %1 kesin
  • Sayın başbakanımız genelde seçim zamanları türk malı otomobili üretir... Seçim geçtikten sonra unutulur...
  • ya şu foruma bakanlar kurulu başkanını da üye yapsak, girse internete, de bi yorum verse bize.. biz de anlasak durum ne aşamada. politikacılar ortaya , kuyuya , atıyolar bişey.. ondan sonra millet işin içinden nasıl çıkarız diye beyin travması geçiriyor.
  • Şöyle üretilir:
    Göze hoş gelen mümkünse spor bir tasarım.
    Düşük hacimli downsizing turbo bir motor ve benzinlide 140-170 hp civarı güç(alfa multilair).
    Dizelde 130 140 hp 1.6 motor gücü(fiattan alınıp modifiye edilebilir).
    Audi allroad tarzı bir yapılanma(araç yükselip alçalabilmeli,platform olarak Delta uygun.).
    İsteğe bağlı olarak devreye alınabilen bir 4 çeker sistemi.Önden çekişlisi de düşünülebilir.
    Rahat ve geniş bir iç mekan.
    İyi seviyede donanım ve kaliteli malzemeler.
    50-60 bin aralığında böyle bir araç sunulabilir,ve piyasanın tozunu atarsınız.
    Tabi buna kim ne zaman cesaret edecek orası ayrı.
  • Motorun yabancı olması forum tarafından yadırganıyor.. Peki % 100 yerli motor tasarlasak o aracı alır mıydınız?

    TABİ Kİ ALMAZDINIZ!

    Ben de almazdım..

    İlk aşamada yapılacak en iyi şey Renaulttan dci veya fiattan multijet motor alıp yerli üretim kasaya oturtmak.. Bu şekilde vatandaşa güven vermek..

    Zamanla araç yaygınlaşıp insanların "markaya" güveni arttığında da kendi motorunu şanzımanını tasarlamak..

    Başka yol izlenirse para çöpe atılmış olur..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Uretseler ne olacak? Kim alacak? Bedava verseler binmem.


    Devrim'in benzinini senin gibi zihniyetler boşaltmıştır eminim.

    Bu nasıl bir mantıktır arkadaş?

  • Motoru başka marka olsun arkadaşlar sorun mu sizce?

    Bugün Tofaş'ın ürettiği araçların yerlilik oranı %80-%85 civarında.

    Keşke Türk markasıyla lisansı olsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Önemli olan yapılması üretimi değil...Üretimi devam ettirebilecek yıllık 100.000 adet satış rakamını tutturmak..Daha aşağı miktar üretimde yatırımın geri kazanılma süresi çok uzun alacağı için emsallerinden çok pahalıya geliyor.Adamlar 30.000 e maledip 45.000 bine satarken ben 44.000 bine maledip 45.000 e satacağım dersem batarım.Fiyatıma .55.000 desem hadi beeee...Sana gelene kadar şunlar şunlar bu güzel arabalar var...Diyecekler Bizim yüzde yüz yerli yapamadığımız sadece MOTOR İLE ŞANZUMAN..İstenirse onlarda bir türlü yapılır...Ama sonrası önemli..Şu an bizim için en mantıklı yol benzin mazot yakan motor değil HİBRİT motor üretimi. Veya hidrojen kullanan motor üretimi..Suyun üçte ikisi hidrojen...Neyse bakalım ne çıkacak ?..Hayırlısı..

    hiç kimya dersi görmediniz heralde ? suyun 3/2si hidrojen değil 18 gram suyun 2 gramı sadece hidrojen yani 18/2=9/1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlancpaiN -- 21 Eylül 2012; 21:39:22 >




  • Türk malı otomobil üretilir mi, üretilirse ne zaman gerçekleşir onu bilemiyorum.

    Ama başlığı ve yazılanları okuyunca aklıma "Devrim Arabaları" geldi. 27 Mayıs ertesi ilk yerli otomobil olan Devrim'in kısıtlı imkanlarla yapılış sürecini güzel bir sinema diliyle aktarmışlardı. Paşa'nın son kısımlardaki repliği şöyleydi:

    - Garp kafasıyla araba yaptık ama Şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk!

    Umarım müstakbel yerli araç da Devrim gibi "benzini bittiği için yolda kalmaz."
  • şüphem yok zamlar, şehitler, dış politika ve nihayet seçimler yılına girmek üzereyiz seçime yetiştirilecektir
  • o değil de ben buggy tarzı bi şey yapmak istemiştim bütün maliyeti göze almıştım, tek problem vardı o da trafiğe çıkaramayacak olmam biliyorsunuz her hangi bi insan oto tamircisi olsun fabrikatör olsun birisi iyi kötü bi araç yapsa trafiğe çıkarmak istese arabayı yapmak 1 sene sürse trafiğe çıkarmak için izin alması 5 sene sürer bu bürokrasi ile çok zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlancpaiN -- 22 Eylül 2012; 20:51:04 >
  • Otomobilde yerli marka konusuyla ilgili olarak Şimşek, Hindistan'ın otomobil markası olan Tata'nın İngiltere'nin önemli bir markasını aldığını, Çinlilerin de Avrupa'da önemli markaları aldığına dikkati çekti. Markalaşmanın kolay olmadığını, bazen 50-100 yıl zaman aldığını kaydeden Şimşek, ''İmkânın varsa gidip yerleşik bir markayı almanız, aslında doğrusu bu” diye konuştu.

    Yukarıda ki beyan sayın Maliye Bakanımıza ait. Saab markası için ise başka bir bakanımız kim tanır Saab markasını demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Motorun yabancı olması forum tarafından yadırganıyor.. Peki % 100 yerli motor tasarlasak o aracı alır mıydınız?

    TABİ Kİ ALMAZDINIZ!

    Ben de almazdım..

    İlk aşamada yapılacak en iyi şey Renaulttan dci veya fiattan multijet motor alıp yerli üretim kasaya oturtmak.. Bu şekilde vatandaşa güven vermek..

    Zamanla araç yaygınlaşıp insanların "markaya" güveni arttığında da kendi motorunu şanzımanını tasarlamak..

    Başka yol izlenirse para çöpe atılmış olur..


    Yerlilestirme orani yavaş yavaş arttırılmalı. Argeye önem verilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya arkadaşlar yapmayın bal gibi olur su malum basının karalaması sayesinde devrimi üretemedik aradan kaç yıl geçti gelişmezmiydi aradan gecen onca senede hep birileri taş koydu bu olayın önüne neden türkiye gelişmesin üstelik illada %100 türk imalatı olcak diyede bişey yok yatırım ortaklığı yapılabilir gayette ilk başlarda bi dizel motor üretilemeyebilir gerçekten yeni nesil dizeller cok karmaşık ve yüksek teknolojili olsun bi 1.4 8v motorda mı üretimiyeceğiz varsın olsun atikerle anlaş fabrika cikiş lpg li yap arabaları ekonomi sağlamazmı sağlar yerli sermaye kazanmazmı kazanır.bu araba üretme işe gerçekten canı yürekten istense su ana kadar binkere üretilirdi okadar bosa giden insan gucu varkı ben suan sakarya üniversitesi makia mühendisliği son sınıfta okuyorum ve burdaki hocalar gercekten işinin ehli kenan hocamız var çelikten 16 kat mukavemetli parça üretti televizyonlara cıktı adam coğu prof dr. işten anlayan adamlar bizimde anamızı aglatıyolar o ayrı konu:) türkiyede bukadar üniversite var hoca var bu konuda yetiştirililen onca insan ya her üniversiteye bi görev verilirse devlet tarafından bi ödenek olsa denseki türkiye yerli arabasını üreticek sakarya üniversitesi sen kaportasıyla ilgilen yıldız sen motoru itü sen yürüyen takımı odtü elektronik aksam.. bi şekilde güzel bi prototip ortaya çıkar hee üretiecek araba ikame otobillerden daha pahalıya mal olur bu kesin illa kar etmek gerekmiyo ilk başta diğelim böle mantıklı olmadı yahu her otomobil firması herşeyini kendimi üretiyo bakın mesala bi citröene veya peugeot fiata bakın multijet gm hdi tdci psa grup volvo ford dahil hepsi aynı üniteyi kullanıyolar çıkıpta fransılar bağırmıyolar %100 fransız malı niye değil diye yatırım ortaklığı sonucunda ve otomobillerini daha uygun bi fiyata satıyolar.benim kullandıgım şahsi arabam 2005 modem peugeot 1.4 hdi 2005 model inanın heryeri farklı marka fren sistemi bosch motor psa grup cd çalar siemens vdo far ampulleri philips vs..vs.. hani nerde kaldı bunu fransız malı oluşu? yarısı alman markası aracın ama önündeki aslan fransız ve adamlar çatır çatır satıyolar bunu fransız malı diye yani önemli olan bence %100 yerli olması değil türk markası bi araç olması kullanılan ekipmanlarda dünya birincisi olan firmalar var niye zorlayıpta bizde yaparız böle iyi far ampulu böle iyi fren sistemi deyip maliyeti yükseltmeye.. tabi işi abartmamak lazım üretilen arabaya petlas lastik tak nebiliyim farlarını ayfar üretsin farba üretsin yani yerli malına öncelik ama bi yere kadar. 2.bi düşünce bu zamandan sonra gerçekten yeni bir otomobil firması kurarak piyasada bi yer edinmek zor ozaman mesala batab saab firmasını ele alalım bu üreticiyi satın alıp tabi mühendisleriyle beraber fabrikayı türkiyeye taşıdığımızı düşünelim bence buda gayet mantıklı yavas yavas işi oturtuktan sonra yeni yetiştirdiğin mühendisi kimyageri kalifiye elemanını yavas yavas koybu işe hem işi ögrenmiş olursun hemde saan gibi dünya çabında tanınan bi firmanın sahibi ee bu işveç malı diceksiniz SAAB değilmi ismi SAMİ-AHMET-ARİF-BAHRİ alsana türk markası oldu SAAB yani yu-ma-tu gibi:) her arabaya binip okula giderken düşünüyorum yahu biz su 206 kadar bi arabaya üretemezmiyiz su peugeot olmasaydıda AHMET MEHMET FATİH CENGAVER marka olsaydı ne farkederki? bu anlattıgım seyler tabiki basıt değil cok emek ve maliyet gerektiriyo tabiki ama nebiliyim bi mühendis adayı olarak ve arabaları herşeyiyle cok seven hatta aşık diye nitelendirebileceğim biri olarak böle bir şey olsa gecemi gündüzüme katıp bu işe baş koymazsam namert'im.inanın okadar boşa harcanan potansiyel varkı üniversiteler gelipte bi görün derim.teknoloji ilim irfan üreteceğimize x y lere boğulmuş ve sadece ders geçmeye odaklı bi ordu halindeyiz kendi adıma okuluma göre konusiyim imkan var labaratuvar var ama kullanan yok kullandıranda.. son sözüm türkiye kendi arabasını 1961 yılında üretti suan hala üretimde olsaydı otomobil sektöründe söz sahibi bi konumda olur fransız italyan japon araçların montajcısı konumunda olmaz belki biz onların ülkelerinde fabrika açmış bu sektörde söz sahibi bi firmamız olurdu.. burdan devrimin üretimine taş koyan herkese KOCAMAN BİR




  • Linea var mis gibi.Tofaş Ailen yaparız yerli olur işte.
  • Biz yerli oto uretemeyiz mı? Âlâsını üretildik ancak büyük holdinglerimiz bu ise atılmadı. Devlette böyle projelere girmeyince olmadı iste. Söyleyin bakalım yıllarca otomobil isiyle uğrasan Ford'un distribütörü koç, Toyota'nın Sabancı ve vw doğuş niye bu islere girmedi? Ve niye girmek istemiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geogenior

    Biz yerli oto uretemeyiz mı? Âlâsını üretildik ancak büyük holdinglerimiz bu ise atılmadı. Devlette böyle projelere girmeyince olmadı iste. Söyleyin bakalım yıllarca otomobil isiyle uğrasan Ford'un distribütörü koç, Toyota'nın Sabancı ve vw doğuş niye bu islere girmedi? Ve niye girmek istemiyor?

    üreticiden daha fazla kazanan satıcı üretim yapar mı enayi mi ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1970 ler oncesi bizden çok kötü olan Kore bu isi nasil yaptı? Kore'nin tarihçesini her turk okumalı. Sıfırdan dünya devligine oynama nasil olurmuş? Kore savası sonrası ABD Kore'ye yatırım parası verdi. Aynı 2. Dünya savası sonrası bize verilen gibi. Ancak onların milletvekilleri bu paralarla parislerden peynir getirtmedi ya da metrelerine kürk hediye etmedi. Kore devleti ülkelerindeki bir kaç büyük şirketin ensesinden tuttu ve sen araba sen uçak sen nükleer santral yapacaksın dedi. Bu şirketlerin Kore'de barinabilmeleri icin sadece bu işlerle uğraşmalarına izin verdi ve ABD yatırımlarını onlara verdi. Simdi o şirketler DOOSAN, HYUNDAİ, SAMSUNG vb. Oldular. ancak bizim şirketler gibi kenara pisarak ellerindeki paraları saymadılar. Bu tamamen kültür meselesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.