Şimdi Ara

Turk Telekom'dan Kablonete geçiş ve rezillik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 senedir kullandığım Turk telekom adsl'in artık yetersiz kalması ve fiber altyapısı olmaması sebebiyle Kablonet 100mbit yüz güldüren paketini satın aldım. Salı günü geldiler kurulum yapıldı akşam biraz oyun oynayalım dedik dota 2 de sürekli paket kayıpları hemen adsl hizmetim sonlanmamıştı wifiyi ona bağladım sorunlar çözüldü. ps4 fifa deneyelim dedim orada da sürekli kopmalar. Neyse sinir bozdu tabi de çözeriz dedim bir şekilde uzaktan çalışıyorum uzak bağlantı da sürekli kopuyor online toplantılarda da sürekli kopmalar.


    Aradım müşteri hizmetlerini dün akşam 100'lü ip bloğundasınız böyle problemler olabiliyor denildi benden talep aldı ama açılmayabilir denildi. Sonrasında hareket olmayınca şikayet var' a yazdım açık kaydınız var ilgileniyoruz denildi. Bugün aradım genel merkezi çalışamıyorum acil destek verin değiştirin ne yapılacaksa yapalım dedim ilgili birime aktardık sizi arayacağız dendi hala haber yok ben de mecbur çalışabilmek için ofise geldim.


    Fiber sadece bunlar var diye atladım 25mbitlik adsl bundan çok daha iyi performans gösteriyor. Modem desen arka odadan çekmiyor. Müşteri hizmetleri desen rezalet. Aman diyeyim sakın bulaşmayın. Forumda okuduğu kadarıyla da herkes şikayetçi.


    Enteresan bir şey daha. Kablonete geçmeden şikayetleri araştırdığımda hep çözülmüş sorunlar ve mutlu müşteriler gördüm. Şu an nereye baksam herkes zor durumda. Algıda seçicilik değil ya 2 gündür bir problem var ve yetişemiyorlar ya da botlar benim alıcı olduğumu anladı ve bana güzel şeyleri gösterdiler sonrasında alınca al hepsine bak şimdi diye potansiyel müşteri konumundan çıktım.


    Sorum şu olacak. 100 lü ip bloğundan çıkartılırsam bu paket kayıpları düzelir mi? İlla sabit ip mi gerekir o da kesin çözüm müdür? Velevki sorunları çözemediler destek de alamıyorum 2 günlük kullanamadığım ve taahhütlerini yerine getiremedikleri hizmetin cayma bedeli için 490tl para ödemek zorunda mıyım?


    Not: tüketici hakları mahkemesinden daha önce çok büyük 2 firmaya kazanmışlığım var üşenmem :)








  • Kablonet'te pingler sittin senedir kötü ve düzeleceğini düşünmek için bir sebep yok. Oyun oynamadığım için benim için sorun olmuyor ama oyunlarda pinglerin kötü olduğu hep söylenir. Online toplantılardaki kopmaların sebebini bilmiyorum. Verdikleri modem/router cihazının kablosuz yayın gücü, interneti komşularınızla paylaşamayasınız diye kısılmıştır. O meseleyi çözmek için verdikleri modemi köprü moduna alıp başka bir router ile kullanmak gerek. 100'lü IP bloğunda olmak demek size başkalarıyla paylaştığınız bir IP adresi veriliyor demek, yani NAT arkasındasınız. Size dinamik ve tekil bir IP vermeleri, yani NAT'tan çıkmanız bir şey değiştirir mi bilmiyorum. Ben NAT'tan çıkmak için talep oluşturmuştum, sorun olmamıştı. Ama bu, seneler önceydi. Modeme ethernet ile bağlanıp online toplantılarda kopma olup olmadığına bakabilirsiniz, olmuyorsa mesele kablosuz bağlantıdadır. Aslında Kablonet, pingler dışında kaliteli bir bağlantı sağlıyor, en azından benim deneyimime göre. Gerçi bölgeye göre farklılıklar olduğu söyleniyor. Ve son diyeceğim modeminizin web arayüzündeki downstream/upstream kanallarının durumunu gösteren tabloyu ara ara kontrol etmeniz ve orada SNR değerlerine ve düzeltilemez hataların miktarına bakmanız. Eğer düzeltilemez hatalar çok ise teknik ekip çağırmalısınız. 2 gün kullanıp caymak konusunda ne olur bilmiyorum. Herhalde o saçmasapan bir şekilde yüksek tutulan "aktivasyon" bedelleri tam da sizi böyle bir durumda bırakmak için belirlenmiş. 9 yıllık Kablonet'li olarak bildiklerim bu kadar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bparker -- 3 Aralık 2020; 15:49:7 >




  • Güncel bilgi vermek isterim..


    Dün yapmış olduğum yoğun baskılar sonucu akşam 20.00 gibi Kablonet'ten bir arkadaş kontrole geldi. Hattı cihaza bağladı. Hız ve ping değerleri normal dedi. Bu arada 19.00 sonrası 25mbit'e düşen paketteyim. Aynı dakikalar içerisinde oyunlarda yine tkaılmalar mevcuttu ama arkadaş değerler normal demeye devam etti kablo taksanız daha iyi olmaz mı gibi bir yaklaşımla geldi 100 lü IP bloğu ve nat konusunu sordum hiç duymadığını o konular hakkında bilgisi olmadığını söyledi.


    Bunun yanında Turk telekom ADSL ve Fiberi torrent üzerinde denedim adsl 2.7mb lere çıkarken Fiber en fazla 1.2'yi gördü.


    Nat talebim de genel müdürlük tarafından kabul edilmedi. Hukuki sürece geçeceğiz muhtemelen cayma bedeli olarak çıkartılan 500TL'yi ödememek için.

  • ilterdis İ kullanıcısına yanıt

    Bu arada benim NAT dediğim şeye herkes CGN diyor.

    NAT = Network Address Translation

    CGN = Carrier Grade Network Address Translation = ISS'nin uyguladığı NAT

    Kablonet ana konusunda CGN diye ararsanız başkalarının deneyimlerini okuyabilirsiniz.

    NAT'tan yani CGN'den çıkmanın ücretli bir yolu mevcut: statik IP satın almak.

    Yakın zamana kadar aylık 5TL olan statik IP zamlanarak 20TL oldu. Ama o da bağlantı sorunlarınızı çözer mi bilmiyorum.

    Ayrıca kablosuz sorununu çözmek için kablonet modemi illa köprü moduna almanıza gerek yok, yalnızca kablosuz yayınını kapatıp modeme bir access point bağlasanız da olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bparker -- 4 Aralık 2020; 14:27:44 >
  • ilterdis İ kullanıcısına yanıt

    Gelen arkadaş bir şey yapamaz kablonetin tekniği cok zayıf.

  • yorumlar ve bilgiler için herkese teşekkür ederim. Cayma bedeli alınmadan kapattırmaya uğraşacağım. sabah da arıza kaynaklı kesintiler dediler öğlene kadar gelmedi internet.


    internet hızları konusunda bölgeden bölgeye değişir ancak benim bulunduğum bölgede hızlar rezil 25mbitlik adsl hizmeti fiberden nasıl daha iyi sonuçlar alıyor aklım almıyor.


    Teknik hizmet 0850'den 10dk beklemeden henüz yetkiliye bağlanamadım, oradaki arkadaşların her biri farklı bilgiler vermekte açıkçası taahhüt ettikleri hizmeti sağlayamadıkları halde 490 tl cayma bedeli istemekteler.


    100lü ipden çıkma talebim de ip olmadığı için reddedildi.


    Bulaşmayın derim eğer farklı firmalarda alt yapı var ise.

  • ilterdis İ kullanıcısına yanıt
    Eski internetinizde 2.7mb indirme hızı yakaladığınızı söylemişsiniz. Bu durumda adsl değil Vdsl kullanmışsınız.

    100lü ip blogu dedikleri cgnat olsa gerek, 10 ve 100 ile başlar genellikle.

    https://forum.donanimhaber.com/cgnat-ta-olanlar-kulubu--145920808
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XpressMusic34

    Eski internetinizde 2.7mb indirme hızı yakaladığınızı söylemişsiniz. Bu durumda adsl değil Vdsl kullanmışsınız.

    100lü ip blogu dedikleri cgnat olsa gerek, 10 ve 100 ile başlar genellikle.

    https://forum.donanimhaber.com/cgnat-ta-olanlar-kulubu--145920808

    merhaba,


    kesinlikle adsl keşke vdsl olsa. O zaman fiber arayışım olmazdı. Ekran görüntüleri de mevcut. Zaten ADSL'e göre de hızlı bir hizmet alıyorum ama altyapının adsl olduğuna %100 eminim. Defalarca vdsl veya fiber talebi açtım çünkü.





  • ilterdis İ kullanıcısına yanıt
    2.7mb/sn için 24, 25 civarı hız lazım hocam bu da Vdsl üzerinden verilebilir. Bunu demek istedim. Siz 2.7mb/sn gördüğünüzü söylemişsiniz eski internetinizde.
  • Kablonette ping ve paket kaybı birçok şeyden kaynaklanabiliyor. 100lü ip bloğuna 5 yıllık aboneliğim sürecinde sadece bir kez dahil edildim ve müşteri hizmetleri aramam sonucunda 1 haftada normal ip almaya başladım. Kullandığım modem eskidi ve bazen pinge ve paket kaybına tek çözümüm modeme reset atmak oluyor. Tabi oyunun ortasında bunu yapmak ve oynarken binbir türlü bugu da var.
  • Dandik ttnet bile montaj kablosu ile bunlardan iyi ping süreleri veriyor. Fiber aldık 100ms den aşağı düşmüyor. Sanki zincirle ile bağlamışlar gibi 1ms düşmüyor arkadaş...
  • kablonet pişmanlıktır.Her 10 dakikada bir kopuyor bu istikrarı dolayısıyla kendilerini tebrik ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi armor1991 -- 4 Aralık 2020; 19:59:3 >
  • son durumu söylemek isterim.. yoğun baskılar 100lü ip bloğundan çıkartıldım. sorun giderilmiş gibi ama modem berbat infinity 401. önerebileceğiniz sorunsuz çalışacak çekim gücü daha iyi bir modem var mı?

  • Sorununuz çözülmüş ama yine de bilgi olarak yazalım.


    Bahsettiğiniz kopmalar cgn ağında olmanız kaynaklıdır. Cgn ağında 1 dış ip onlarca hatta yüzlerce kullanıcıya tahsis edilir modemlere bir local ip verilir (bahsedilen 10-100 ile başlayan ipler)


    Cgn'de kopma sorunu cgn ağının yapısı gereğidir, cgn ağında tcp session limiti vardır başlattığınız bir tcp bağlantı bir süre hareket olmazsa kapatılır, bu da bağlantı stabilitesini bozan bir durumdur. Bulunduğunuz cgn ağında fazla kullanıcı yoksa daha az sorun yaşarsınız ama fazla kullanıcı varsa bağlantı çok kalitesiz olur. Çözüm ya servis sağlayıcıya baskı yapıp aboneliğinizi cgn havuzundan çıkarttırmak ya da statik ip almak.

  • ilterdis İ kullanıcısına yanıt

    Modem bridge mode + router

  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt

    CGN arkasında olmak ille bağlantı sorunları yaşamayı gerektirmiyor. Evimizdeki modem/router'larımız da evdeki cihazlara IP paylaştırıyor, yani NAT uyguluyor, ama kopma sorunu yaratmıyor. Veya mobil internette her zaman CGN arkasındayız, sürekli kopma yaşamıyoruz. Sorun, Kablonet'in CGN konfigürasyonunda, demek ki bir TCP oturumunu kesmek için belirlediği süre çok kısa. Bu, bir ayarla düzeltilebilecek bir şey, aynı evimizdeki router'da yapabileceğimiz ayarlar gibi. Ama demek, Kablonet bu meseleyi bu kadar umursuyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilterdis

    son durumu söylemek isterim.. yoğun baskılar 100lü ip bloğundan çıkartıldım. sorun giderilmiş gibi ama modem berbat infinity 401. önerebileceğiniz sorunsuz çalışacak çekim gücü daha iyi bir modem var mı?

    Modemi bridge mode alıp yanına Xiaomi Mi WiFi AC1200 Router 4A Giga 

  • Ben Tenda ac5 router kullanıyorum, Aliexpress'ten almıştım ve malesef çin romu olan bir cihaz geldi. Türkiye'de 2. versiyonu ve global romu olan model satılıyor. Standart bir router ama USB girişi veya gigabit ethernet portları yok. 2.4GHz yayını gayet güçlü, 5GHz de iyi sanırım. Kıyaslama yapamıyorum çünkü sahip olduğum ilk ve tek 802.11ac router. 5GHz'te sinyal zayıflaması daha fazla tabii ama tek çubuk bile çekse kopma veya hız düşmesi olduğunu ben görmedim.

    Infinity 401'in 5GHz yayını kötü mü? 2.4GHz çok kalabalık bir bant olduğu için evdeki cihazları 5GHz'te çalışacak hale getirmenizi tavsiye ederim. 802.11ac olmasa bile 5GHz'te 802.11n modunda bile olsa iyi olur. Bilgisayarları 5GHz'e geçirmek kolay. Dizüstülerde mini pci-e port varsa mini pci-e arayüzlü, ngff port varsa ngff arayüzlü 802.11ac kart takılır veya en kötü usb arayüzlü harici 802.11ac kart takılır. Telefonlar için yapılabilecek pek bir şey yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bparker -- 11 Aralık 2020; 20:14:0 >




  • bparker B kullanıcısına yanıt

    önerileriniz ve bilgiler için teşekkür ederim. Bu modemde 2.4 kötü 5 daha da kötü.. çekim kuvveti gerçekten çok zayıf. 1 duvar artı 7m mesafede çekmiyor 2.4.


    bir de malesef bazı aygıtlar modemi zaman zaman göremiyor. telefonum her zmaan görüyor ancak pc ve ps görmüyor. enteresan kötü bir modem ya.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.