Adamlar docsis e yıllardır hep fiber internet diye yutturdular zaten😁😁😁 < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU] (2613. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Arkadaşlar herkese merhaba, yazdıklarınızı ara ara takip etmeye çalışıyorum bir sorum olacak. Uzun uğraşlar sonucu altyapı adına 1,5 yıl sonra bir umut doğdu ve dün binaya girdiğimde duvarda fiber optik kablo gördüm :) Bu aşamadan sonra bizi neler bekliyor hangi süreçler ilerliyor kısaca bilgi verir misiniz ?
-
O kablonun ucuna kutu takılacak. Kutu takıldıktan sonra kutuya sinyal verilecek ve abonelik açılacak. İç tesisat kablosu (OBK) çekilecek daireden o kutuya kadar. Bunu ya Türk Telekom kendisi çekecek ya da kabloyu size bırakıp size çektirtecek. Son zamanlarda kendileri hallediyor bu derdi de gördüğüm kadar. En sonda isteyenler abonelik başlatıp iç tesisat kablosunun bir ucunu kutuya bağlayacaklar, evdeki ucuna da ONT+Router bağlantısı yapılıp süreç tamamlanacak.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Türknet in kendi gigafiber i için kullandığı bir dağıtım noktası gibi bir şey var, içinde büyük büyük cihazlar barındırıyor. Belki pop noktasıdır. İstanbulun bir ilçesindeki çaycının içinde. İnanilmaz bir amatörlük hissi uyandırıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
kutuyu keyifleri gelene kadar takmalarını bekleyeceksin 2 ayı geçti kutu yok meydanda
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mito1172 -- 24 Ağustos 2024; 3:39:58 > -
Ee orada cihazların soğuma ihtiyacını nasıl karşılıyor? Hiç yoktan gidip bir banka odası filan kiralayabilirlerdir. Ama bunu yapmasına şaşırmıyorum çünkü TT yavaş yavaş lokal santralleri kapatıyor, kiralar çok yüksek adamlar riskli ve amatörde olsa kendilerince en ucuzunu bulmuşlardır.
Ama asıl problem sabitte değilde mobilde. Kiralar sebebiyle operatörler olan baz istasyonlarını söküyor. Adam çatısındaki baz istasyonu için yeniden değerleme için mahkemeye vermiş ve 200 Bin aylık kira istiyorlarmış. Mahkemenin yüksek bedele karar verdiği yerlerde zaten bazı söküyorlar.
-
-
Tam da tipik Türk Telekom'luk bir konuyu fotoğraflamışsınız. Çünkü T. Telekom'da %80 hatta %90 standart bir iş akış programı yok. İl veya Bölge Md'lükleri kendi kafalarına ve düzen anlayışlarına göre hatta çoklukla belli bir düzen ve anlayışı dahi olmadan iş görüyorlar.
Herşeyden önce problem T.Telekom'un değişik işler için ayrı ayrı taşeronlar kullanmasından yatmakta.
Şimdi diyelim bir bölge FTTH dönüşümüne sokulacak. İlk etap bunun için (yer altından ana fiber kablonun geçirilmesi için) kazı yapılması gerekiyor. Bunun için bir taşeron var ama o taşeron önce yerel Belediye'ye gidip kazı izni almakta (ve bunun da harc bedelini ödemek durumunda). Kazı yapılan güzergahtan fiber kabloyu çekmek ve Telekom'un sahada belirlediği noktalardan bölgedeki binalara daha ince fiber kabloları çekmek bir ikinci taşeronun işi. Binalara (yukarıda fotosunu koyduğunuz) OFDK'ları takmak üçüncü bir taşeronun işi. Bu son taşeron eğer Bölge Md'lüğü onay vermişse binalarda dahili tesisat (en ince) fiber kabloları (OBK) da abonelere çekiyor. Yoksa aboneye bir miktar kablo bırakıp abonenin çekmesini talep ediyor.
Sayıları en az 3 olan bu taşeronlar arasında, özellikle 2. ve 3. sırada olanlarda eşgüdüm hak getire.
Bakın sizin gönderdiğiniz fotoda 3. taşeron (elinde OFDK olduğundan) getirip o kutuyu takmış. Ama kutuya dışarıdan (Telekom'un "ana hattından" diyelim - basit anlamda...) çekilecek fiber kablo daha getirilmemiş bile. Belki de o kablonun sahada bağlantısının yapılması gereken teçhizat (ki bunları daha çok Telekom'un kendi elemanları yapar) henüz hazır değil...
Not: Belki bu noktada yanılıyor olabilirim. Zira dikkat ederseniz OFDK'ya üst tarafında sol tarafta birleşen geniş bir kablo kanalı da var. Belki dışarıdan çekilmesi gereken fiber onun içindedir...)
OFDK'dan abonelere (dairelere) çekilecek OBK'lardan zaten daha hiç haber yok!!!
(Normalde OFDK'nın sağ üst tarafındaki 3 yuvadan OBK'ların çıkıyor olması lazım...)
Bu arada: binanızda kaç daire (olası abone) vardır? (Yan taraftaki posta kutularından 20+ daire oldupunu tahmin ediyorum...)
FTTH aboneliğnin açılabilmesi için prensipte OBK çekimlerinin de tamamlanıp Santral tarafından OFDK'da Fibernet'in Telekom tarafından aktifleştirilmesi gerekiyor. Bu teknik olarak zorunlu.
Şimdi Telekom Md'nin keyfi tutumu burada da kendini gösteriyor. Bazısı tüm abonelere (dairelere) OBK çekilmesini zorunlu tutuyor bazısı tutmuyor. OBK'yı kendileri (taşerona) çektirse bile istemeyen daireye OBK çekilmediği durumlar var. Aslında ilk seçenek daha mantıklı. Belki belli bir dairede abone VDSL kullanıyor ve FTTH'a geçmek istemiyor, hatta belki o daire sakini hiç sabit internet dahi kullanmıyor ama orada sonsuza kadar oturmayacaksa, yeni gelecek olanın ne günahı var? Hiç değilse her daire kapısına kadar OBK çekilmiş olmalı... (Ama her daireye OBK çektik, ama her dairenin de FTTH'a geçmesi gerek yoksa OFDK'da aktifleştirme yapmam diyen Müdürlük olduğu da duyuldu...) Böyle bir zorunluk aslında yok: Telekom var olan VDSL abonesine FTTH'a geçiş önerisi yapar ama kullanıyorsa ADSL/VDSL'den vazgeçmesi için zorlamada bulun(a)maz. Ancak bina FTTH'a geçmişsse (yani o binada en az bir FTTH abonesi varsa) o binaya sabit telefon dahil bakır altyapı üzerinden yeni hizmet verilmez T.Telekom alt yapısından...
Sizin durumunuzda: şöyle bir hafta-on gün daha sabredin. Baktınız ki hiçbir gelişme yok o zaman bağlı olduğunuz Telekom Md'ne gidip oradaki Altyapı Erişim Birimi'nin başına çökün. Boşu boşuna ne telefonda (444 0 375'ten) MH ile ne de Müdürlükteki MH ile muhatap olmayınız, böylesi sadece zaman kaybı ve sinir bozulması
.
Son Not: Eğer takılmış olan o OFDK'nın kapağını açıp içerisine bize gösterbilirseniz daha somut yorum da yapabiliriz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mafaky -- 24 Ağustos 2024; 20:55:15 >
-
Hocam kutu fiber turuncu kablo ile bağlı. Kablo kanalının içinde duruyor o belirtmemişim. Dairelere çekilecek olan kablo yok. Binamızda 20 daire var. Tahmini 15 abone vardır. Binamızdaki VDSL altyapı da büyük sıkıntılı. Ara sıra kesintiler oluyor ve birisinin internetinde arıza olduğunda başka birisinin interneti kesiliyor. Büyük ihtimalle abonelerinde hepsi geçecektir.
-
Şimdi size nasıl bir öneride bulunabileceğimden şüphede kaldım.
Birza bekleyin deim, şöyle 2-3 hafta içinde Telekom taşeronunu tekradan yollayıp OBK'ları kendi çektirecek mi? Şimdei dediğim birime gidp başlarına ekşirseniz, onlar da sempatik gözükmek adına size yeterli (hatta daha da cömertçe) OBK verip "siz çektiriverin deneyimli bir elektrikçye..." de diyebilirler. Bu da (nerede oturduğunuzu bilmiyorum ama...) daire başına 1.500 hatta 2.000 T'ye patlayabilir. Hatta eğer toplam masrafı gerçekten adilane bölüşmeye kalkarsanız en alt kattakiler en az, en üst kattakiler de en çok ödeme yapmak durumunda kalırlar ki bu da kesin ihtilaf nedeni olur.
-
O hiç olmaz hocam ya. Binadaki kimse yanaşmaz bizim fiber işi de yatar
Ben o zaman dediğiniz gibi 2-3 hafta bekliyeyim. Umarım masraf çıkmadan kendileri halleder.
-
Bizde tam tersi 2,5 ay önce kimseye sormadan ev içine kablolar çekildi, yani kapı üstü delinip kablo halka halinde evin iç tarafına asıldı ve apartman giriş kapısına fiber kablo kondu ama kutu yok hala
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mito1172 -- 25 Ağustos 2024; 1:53:25 > -
Olabilir, haklısınız. Ama işin bir de şu tarafı var: binanızda 20 daire yani T.Telekom açısından 20 potansiyel FTTH abonesi var. Şu anda herhalde topluca VDSL kullanmaktasınız. Siz (gerekli olması halinde) OBK çektirme parasından kaçınırsanız, T.Telekom da zaman içinde VDSL'de oluşacak problemleri savsaklamaya başlar. Karşınıza türlü (gerçekçi olmasa da aksini ispatlayamayacağınız) mazeretler çıkartır; özetle olan yine size (binaya) olur.
Dediğiniz gibi bir süre daha bekleyin; bakalım T.Telekom tarafından bir gelişme olacak mı?
Aklıma bir başka "çakalllık" da geliyor. Siz kaçıncı kattasınız? Sizin gibi biraz masraf yapmak pahasına FTTH'a geçmeyi kabul edecek, aynı katta, bir alt veya üst katta birkaç müttefik komşu bulabilir misiniz? Ya da binada kiracı olarak oturan ama kısa zamanda binadan ayrılacak birileri var mıdır?
Şunu açıklamakta fayda var (Telekom'un avukatlığını yapmak istemiyorsam da...): T.Telekom'un tee ne zamandan beri bir kurala göre dahili tesisattan bina (aboneler) mesuldür. Varsayalım sizin binadaki ankastre kutusunda /VDSL altyapıda kullanılan ve içinde regletler bulunan kutu) bir sorun oldu ve bu kutunun değişmesi gerekiyor... Telekom bu kutuyu size aldırtır ve sadece kablo bağlantılarıni yapar!
Bu açıdan bakarsanız, FTTH'a dönüşümde Telekom'un binaya OBK vermesi dahi bir bakıma bir favördür.
Neyse, biraz daha bekleyiniz. Umarım olumlu bir gelişmeler yaşanır!
-
Diğer ISS'lerde görünüp Türk Telekom'da görünmemesi dönüşüm yaptıtırken benimde başıma gelmişti. Ücret çıkardıkları bile olmuştu. Yarın tekrar tekrar arayın işten anlayana düşersiniz dönüşüm işinize başlarlar. Bazen dairelere kablo çekimi için de bekliyorlar abone alımının açılışını bunu da unutmamak gerek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim hocam. Yarın dediğiniz gibi anlayan birisi denk gelene kadar arayayım.
-
-
-
Evet, normal işleyişte şimdi abone dairelerine ince dahili tesisat fiber kabloların (OBK) çekilmesi söz konusu. Hayırlı olsun... Bunu takiben Telekom o kutuda (OFDK) Fibernet'i aktifleştirecek ve FTTH sistemini satışa (ya da VDSL'den dönüşümlere) açacak. Bunu tesbit eden abone de gereği için Telekom'a (TTNet ya da T.Telekom altyapısından hizmet veren alternatif ISS'lere) başvurabilecek...
-
Vodafone fiber vardı zaten 2. Alternatif oldu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
VF Fiber hangi altyapıdan çalışıyordu? T.Telekom altyapısından mı yoksa kendi çektikleri bir altyapıdan (fiber kablo altyapısından) mı?
Mümkünse ve binanızda VF altyapısı varsa, buna ilişkin binadaki fiber sonlandırma kutusu vb. teşkilatın fotosunu gönderebilir misiniz?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X