Merhabalar, Olayın baya bir draması ve hikayesi var ama günlerdir nefesim tükendiği ve bitkin düştüğüm için uzatmadan, genel merkezden bana ulaşıp mail isteyen arkadaşa gönderdiğim maili kopyalıyorum: XXX hizmet numaralı internet aboneliğimle alakalı olarak; Aboneliğim esnasından verilen, ZTE H298A Wifi-5 modemin Wifi-6 modemle değiştirilmesi talebim neticesinde, 5 Eylül tarihinde, Huawei LG8245X6-50 Wifi-6 modem bağlantısı gerçekleştirildi. Bağlantı kopmaları ve paket kayıpları şikayetlerim doğrultusunda; 16 Eylül tarihinde, TP-Link EX20V Wifi-6 modem ile değişiklik sağlandı. Bu değişiklik sorunumun çözümü için bir fayda sağlamadı. Binamdaki dolaptan evime gelen fiber optik kablonun kontrolleri ve bina içimdeki kablo bağlantılarımın kontrolleri defalarca sağlandı. Kablo bağlantısı olarak herhangi bir problem tespit edilemedi. Bu süreçte 1.000Mbit olan hızımı 100Mbit'e düşürerekte denemeler sağladık. Hız düşürme işlemi de bir çözüm olmadı. Hali hazırda paket kayıpları devam etmektedir. Modem değişikliği kaynaklı mıdır emin olmamakla birlikte paket kayıpları ve butterbload sorunları yaşamaya devam ediyorum. Özellikle Upload hızım asla stabil değil, sürekli dalgalanma meydana geliyor. En başından beridir download hızımla alakalı olarak hiçbir sıkıntı yaşamadım. Yaşadığım paket kayıplarını modem arayüzünde de kendim sunuculara attığım ping isteklerinde de tespit edebiliyorum ve halen devam ediyor. Konuyla alakalı görseller ekliyorum. Modem'in kendi arayüzünde yaptığım ping testlerinde de açıkça görülen paket kayıpları: 2 farklı görselde de %25 paket kaybı olduğu görüntüleniyor. Ayrıca komut istemci üzerinden yine farklı sunucular üzerinde yaptığım testlere ilişkin görüntüler. xxx bey ile az önce gerçekleştirdiğimiz görüşme esnasında tekrar yaptığım kontrollere istinaden görseller: Kopmaların ve paket kayıplarının yaşandığı anlara dair kısımları kırmızı işaret içerisine aldım. Hız testlerinde bariz ortada olan upload sorununa dair görseller: Bu test xxx Beyle görüşme esnasında yapılmıştır. İlgili görsele ait hız testinin speedtest linki: speedtest.net Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test https://www.speedtest.net/result/16785351644Hız testinin farklı bir site üzerinde yapılan sonucu: FAST üzerinden yaptığım testtede Download hızım normal çıkmasına karşın; Upload hızım 270Kbps ile 1Mbit'in altında çıkmıştır. NPERF hız testi sonuçları: Sonuç Link: www.nperf.com My nPerf result - Your result (3536794791786684) - nPerf.com https://www.nperf.com/en/r/3536794791786684-fEEaRqwGUpload hızım 0.906 Kbits ile yine 1Mbit'in altında çıkmıştır. Cloudflare Hız Testi Sonuçları: Upload hızım yine 258kbps ile 1Mbit'in altında çıkmıştır. BUTTERBLOAD SONUÇLARI: Sonuç linki: www.waveform.com Just a moment... https://www.waveform.com/tools/bufferbloat?test-id=ab018a31-e223-476f-97c0-2225a891ac06Upload sıkıntısı bariz görülmektedir. 358 KBPS, 1MBİT'in altında bir değer olarak. Bu sonuç daha önce A+ olarak çıkmaktaydı. Bu paket kayıpları ve kopmalar sunucu ve site farketmeksizin sürekli devam ederek rutin internet kullanımını da çok olumsuz etkilemekle birlikte: Görüntülü konuşma / Borsa işlemleri / Online Oyun gibi kullanımlarda interneti hiç kullanılamaz hale getirmektedir. Aynı zamanda evimde kullandığım: Hareket algıladığında Türk Telekom internet bağlantım üzerinden bulut'a otomatik olarak, algıladığı hareket ne kadarsa o kadar uzunlukta bir video yükleyen güvenlik kameram, bu sorunları yaşamaya başladığımdan beri 1 saniyenin üzerinde kayıt yüklemiyor. Tahminimce görüntüyü yüklemeye başlayıp, kopma yaşayınca işlemi yarıda bırakıyor. Görseller: Az önce aldığım ekran görüntüsünde 21 EYLÜL tarihi ve yüklenen kayıtların 1 saniye ya da 2 saniye olduğu görüntülenmektedir. Sorun yaşamadan önceki örnek bir gün olan 04 Eylül tarihli, 40 saniye, 16 saniye, 38 saniye, 16 saniyelik görüntülerin buluta upload edildiğine dair ekran görüntüsü: Konuyla alakalı farklı bir bilgi gerekiyorsa yanıtlayabilirim. Çözüm için dönüşlerinizi beklemekteyim. Şeklinde mail attım. 3 Haftadır Bölge telekom çözüm getiremedi ve sallamıyorlar. Detaylı maili kendiler istediler, fakat yine çözüm yok. PingPlotter sonucumu da sizler için ekliyor, fikir tavsiye öneri görüşlerinizi bekliyorum: |
Türk Telekom FTTH Paket Kaybı Sorunu
-
-
soket değişikliği yap bakalım bir şey fark edecek mi. ya da deneme amaçlı, router'ını dolaba yakın bir noktaya çek ve işini görebilecek, kısa mesafeli bir fiber optik kablo ile kendince bir test yapmayı dene. bu arada farklı bir cihaz kullanmıyorsundur umarım. aslında bunu da deneyebilirsin yakın mesafede yapacağın test için. ama öncelikli olarak aynı binada fiber kullanan var ise bir port değiştir bakalım ne olacak. farklı yerden bir ses yükselecek mi bakalım.
-
Yapılabilecek en iyi test ONT+Router'ı bina kutusuna götürüp splitter öncesi gelen soketi kendi ONT cihazına takmak. Hatta laptop varsa ONT çıkışını direk laptop eth'ye bağlayıp PPPoE bağlantısı oluşturmak. Ancak bu durumda fiberden hizmet alan herkesin bağlantısı kopacak. Bir iki abone varsa konuşulup 3-5dk test yapılabilir. Abone çoksa gece vakti çaktırmadan denenebilir. Benim aklıma optik sinyal gücü ile alakalı olabileceği geliyor.
-
Hocam size zahmet görseli inceleyebilirseniz;
3. HOP'ta 41%
6. HOP'ta 75% Paket kaybı var.
Fiber kablonun sinyal ölçümünü defalarca yaptılar.
-
Peki sinyal gücü kaç? Görebildiniz mi?
3 ve 6'da bende 0 PL. Bu durumda sorun genel diyemeyiz. Komşularda bir problem var mı? Tanıdığınız var mı acaba?
-
Sinyal gücü ortalamanın dahi üstünde dediler 2-3 defa farklı zamanlarda gelip ölçtüler ama bilmiyorum tabi.
Hocam şöyle oldu. İlçe telekom saha ekipleri sorunu tespit dahi edemedi, ısrarlı baskılarım sonucu İl Telekom Sistem Ekipleri dahil oldular.
Ve onlar özellikle 212.175.73.3 adresinin tracert sonuçlarını mail istediler.
Şu an ilgileniyorlar ama günlerdir dönüş olmadı.
Komşu tarafında bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum akşam gidince rica edip test yapabilirim.
-
Komşudanda test yapmanız en azından sorunun kaynağı hakkında bilgi sahibi olmamız açısından faydalı olur.
-
212.175.73.3 adresinin icmp istekleri kapalı sanırım. Buraya ping atamıyorum.
-
Hocam işyerindeyim şu an ama
adresi üzerinden 212.175.73.3 ip sine trace yaptığımda
bu şekilde sonuç dönüyor.
-
7. hop verdikleri adres. ICMP istekleri kapalı olduğu için cevap vermiyor. Kendi networklerine de kapalı. Neden bu adresten tracert istediler anlamadım.
-
Öncelikle geçmiş olsun. Konudan bağımsız bir yorum yapmak istiyorum.
Tracert ekranında gördüğünüz "istek zaman aşımına uğradı" ille de paket kaybı anlamına gelmiyor. @Ö1f1 hocamız defalarca kez açıklamıştı bunu.
Konunun geri kalanına ise bir yorum yapmıyorum, inşallah sıkıntınız çözülür
-
Toprağım yardımcı olur müsait olduğunda.
-
Toprağınız kim hocam
mention bırakmamışsınız :D
-
Üstte bırakmışlar :) @Ö1f1
-
Benim tavsiyem önce upload sorununu çözdürün hocam hız KB seviyesine iniyorsa anlık olarak yani milisaniye bazında 0'a kadar düşebiliyor buda doğal olarak paket kaybı demek zaten. Yıllar önce kablonet kullanırken başıma aynısı gelmişti upload hızı dengesizdi cloud'a sürekli upload yapmayı denemiştim hız 4Mbps'den başlayıp 0'a kadar düşüyor bir saniyeden daha az sürede tekrar yükseliyordu şikayetlerim sonucu kablonet sorunu çözdü tabii altyapı tamamen farklı Docsis ne yaptılar düzelttiler bilmiyorum.
-
ADSL VDSL'e şükredecek hale getiriyorlar insanı, DSL teknolojisinde en azından modemdeki değerlere bakarak sorun tespit edilebiliyor, ve hız düşürdüğümüz zaman sorun %90 ihtimalle düzeliyordu.
Fakat Fiber sorunları çok daha karışık ve hız düşürmek de çare değil, ONT arayüzüne girmeyi bile bu işten anlamayanlar yapamaz, girsen de doğru düzgün bir bilgi yok.
Binaların üstünden sallana sallana gelen bu Fiber kablolar daha başımıza çok iş açacaklar gibi duruyor.
-
ont'yi değiştirdiğiniz mi? bir de size gelen sinyal kaç db acaba? kabloda fazla eğim ışık şiddetini düşürüp sinyalin azalmasına neden oluyor olabilir, ani sinyal kayıpları yani.
uyumsuz konnektörleri de elimine etmek lazım apc (yeşil konnektör) ve upc (mavi konnektör) farkı, gpon desteklediği uç neyse, daireden binadaki fiber kutuya kadar aynı tip olması lazım.
sizin normalde upload trafiğiniz ayda kaç GB oluyordu?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PowerPC -- 5 Ekim 2024; 12:21:41 > -
Ağustos 0 / 0 gösteriyor. Eylül hiç yok.
Aşırı kullanım sağlayan birisi değilim.
Değişmeyen bir tek GPON kaldı. Söyledim gerek yok dediler.
İlçe telekom ekipleri çok bilgisiz maalesef.
İl telekom bunlardan tracert ve ping testi sonuçları istemiş mail olarak.
Geldiler ben yaptım testleri maili attım, sen olmasaydın yapamazdık dediler.
Sinyal iyi dediler sadece bir değer belirtmediler.
-
keşke sinyali gözünle görseydin, onların iyi dediğine bakma sen.
Benzer içerikler
- zte modem güncelleme
- los ışığı yanmıyor
- ttnet kullanıcı adı
- eve fiber kablo çektirme ücreti
- no wan ip warning hatası
- kapanan hat nasıl açılır
- hat takılı ama şebeke yok
- türk telekom e-sim ücretli mi
- statik ip
- türk telekom ev interneti fiyatları 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X