Merhaba arkadaşlar, 18 Ocak 2021 tarihinden beri Şahinbey/Gaziantep'te internette kopmalar yaşıyorum. Türk Telekom'u ilk kez bunun için aradığımda kendilerinde kaynaklı bir problem olmadığını, modemimin üreticisinden (ZyXEL) destek almam gerektiğini söylediler. Onları da aradım, servis yetkilisi anydesk üzerinden bilgisayarıma bağlandı ve modemin arayüzünden sinyal gücünü yükseltti, aynı zamanda modemin eskidiğini, yenisinin alınması gerektiğini söyledi. Uğraşmamak için de başka firmaya geçelim, taahhütümüzü iptal ettirelim deyince 1247 TL taahhüt cezası çıkardılar. Dayım bilgisayarcı, ona bahsettim bana bir tplink modem gönderdi. Yeni modemi kurduktan 2 gün sonra internette kopmalar yine başladı. Modem arayüzünden tanılama yaptığımda 1 yazdığım IP adresi genelde kırmızı oluyor, ancak karışında hiçbir şey yazmıyor. 2 yazdığım kısımla da çok fazla karşılaşıyorum, ancak en çok 3. ile. Ping Yerel Domain "4/0" "Yurtiçi sitenin ismi çözülemiyor." şeklinde hata veriyor. Ne yapabilirim? Şimdiden çok teşekkür ederim. |
Türk Telekom PPP Ağ Geçidine Erişim Sorunu
PPP (Noktadan Noktaya Protokol), İnternet'e bağlanmak için kullanılan bir ağ protokolüdür. Türk Telekom kullanıcıları, bazen "PPP ağ geçidine erişilemiyor" hatasıyla karşılaşabilirler.
Bu hata, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:
- İnternet bağlantısı kesintisi
- Yanlış ağ yapılandırması
- Modemin veya yönlendiricinin arızası
- Güvenlik duvarı veya antivirüs yazılımı engellemeleri
Hata Giderme Adımları
PPP ağ geçidine erişilemiyor hatasını gidermek için şu adımları uygulayabilirsin:
- İnternet bağlantını kontrol et: Bilgisayarının veya cihazının internete bağlı olduğundan emin ol.
- Ağ ayarlarını kontrol et: Ağ ayarlarının doğru olduğundan emin ol. Bunu ağ kartı sürücülerini güncelleyerek veya yönlendiricini sıfırlayarak yapabilirsin.
- Modemi veya yönlendiriciyi yeniden başlat: Modemini veya yönlendiricini kapatıp tekrar açmak, geçici hataları giderebilir.
- Güvenlik duvarı veya antivirüs yazılımı ayarlarını kontrol et: Güvenlik duvarı veya antivirüs yazılımı, PPP bağlantısını engelleyebilir. Ağ geçidine erişime izin verdiğinden emin ol.
- Türk Telekom'a başvur: Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse, Türk Telekom müşteri hizmetlerine başvurman gerekebilir.
Ek İpuçları
- "ping ppp gateway 4/0" komutunu kullanarak ağ geçidinin erişilebilirliğini kontrol edebilirsin.
- "ppp ağ geçidine erişilemiyor" hatası alıyorsan, diğer ppp ağlarına erişip erişemediğini kontrol et.
- Sorun yalnızca belirli bir web sitesiyle ilgiliyse, web sitesinin devrede olup olmadığını kontrol et.