arkadaslar asagıdaki haberi oyunmerkezi.org da okudum bence hepimiz bu maili telekom a gonderip onlara boyle bi ceza verelim belki hizmet anlayış ve kaliteleri biraz daha gelişir
Kurumunuzun bir müşterisiyim. Her ne kadar başka bir seçme şansım olmadığı için, yani mecburi olarak müşteriniz olsam da, verdiğiniz hizmet çeşitliliği ve hizmet kalitesini gördükçe, aklıma sürekli ne kadar şanslı olduğum fikri geliyor. Neden mi? Nedeni çok basit. Uganda'sını, Endonezya'sını, Papua Yeni Gine'sini ve hatta Afrika'da adını henüz bilemediğim ama en az diğerleri kadar süper gelişmiş muz cumhuriyetlerini kıskandıracak kalitede internet kullanıyoruz "sayenizde". Eminim bu saydığım ülkelerdeki insanlar bizim internet konusunda yaşadığımız hızı ve kaliteyi gördükçe hasetlerinden çatır çatır çatlamaktadırlar. Muhakkak kendi ülkelerindeki telekomünikasyon kuruluşlarına değerli kurumunuzu gösteriyorlardır, örnek almaları için.
Yaptığınız hizmetlerden bahsederken hemen aklıma 2003 senesinde Cezayir depreminden sonra yaşadıklarımız geliyor. Kurumunuzun, çöken yurtdışı erişimimize yıldırım gibi müdahale edip 1 ay gibi kısa bir sürede sorunu halletmesine hepimiz şaşırıp kalmıştık. Basınımızın "başka ülkeler bu sorunu sadece 3 günde halletti, 1 aydır siz ne yapıyorsunuz" gibi yalan, mesnetsiz iddialarının kurumunuzun başarılarının kıskanılmasından dolayı ortaya atıldığını hemen farkedip, ulusça gülüp geçtik. Zaten gerçek bile olsa bunun nedeni diğer ülkelerin (Fransa, Almanya vb.) Cezyir'e daha yakın olmalarından kaynaklanmaktadır. Yahu kolay mı taa Cezayir'e gitmek ve kabloları onarmak.
Son 10 gündür yaşanan yurtdışı çıkışları probleminde ise, kimsenin zikretmediği ama kesinlikle varolan muazzam komplonun yine farkındayız tabi. İddialara göre, Marmara'da çapa atan bir balıkçı teknesi fiber optik kablomuzu kopartmış ve ülkemizin yurtdışı çıkışlarını felce uğratmıştır. Ama biz biliyoruz ki işin aslı böyle değildir elbette. Gerçekte, yine kurumunuzun inanılmaz performansını hazmedemeyen birtakım dış mihraklar (ki yabancı ülkelerin telekomları şüpheli durumdadır bu olayda), bir denizaltı marifetiyle kablomuzu kesmişlerdir. Hatta daha da ileri giderek, kurumunuz tarafından yapılan onarıma da müdahale ederek, onarım için gelen gemiyi de bahsi geçen denizaltıdan atılan torpido marifetiyle batırmışlardır. Zaten, 10 gündür perişan olan yurtdışı çıkışlarının halen onarılamamasının başka bir mantıklı sebebi olamaz. Kahrolası dış mihraklar, yine yapacaklarını yapmışlardır.
Ama kurumunuz yine fedakarca çalışarak yapacağını yapmış, kapasite arttırımına giderek yurtdışı çıkışımızı tam tamına 5 Gbps mertebelerine ulaştırmayı bilmiştir. Basında çıkan "internet yerlerde sürünüyor" şeklinde haberler, muhakkak ki yine kurumunuzu yıpratma amacıyla çıkarılmış maksatlı haberlerden başka şeyler değildir. Zaten 5 Gbps çok büyük bir rakamdır. Gerçi, insanın aklına 7 milyonluk İsrail'in 26 Gbps, 16 milyonluk Hollanda'nın 173 Gbps yurtdışı çıkışı kullandığı geliveriyor tabi ama, eminim bunlar da yalandır. Bir düşünsenize 70 milyonluk Türkiye'nin internet çıkışı 5 Gbs daha küçük ülkelerinse daha fazla olacak. Yahu matematik özürlü insanların uydurduğu bu iddialara karnımız tok! Bir kere doğru orantı var bu problemde. (Bunun hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir matematik kitabı alın.)
Ya 444 0 375 numaralı ADSL teknik destek hattınızda verilen hizmete ne demeli? Allah'ım biz ne şanslı bir milletiz!!! O ne "teknik" destektir öyle??!!! Hiçbir kurum konusunda bu kadar bilgili personel çalıştırmayı başaramamıştır tarihinde. Personelin problem çözme yeteneği, arızalara ortalama 4-5 gün gibi kısa bir sürede adeta hızır gibi yetişme kabiliyeti gerçekten takdire şayandır. Gerçi, "hanımefendi benim ping sürelerim oldukça yüksek, hattımı kontrol edin lütfen" şeklindeki bir talebime aynı saygıdeğer hanımefendi "sen bana ilk başta ping ne demek anlat, sonra bakarız bir çaresine" gibi ve bunun benzeri birkaç diyalog yaşayanlarımız çok gibi gözükse de eminim bu kabul edilebilir sınırlar içinde kalmıştır. Hele o kadar bilgili personeller ki, karşımızda Türk Telekom'un çaycısı var sanıyoruz. Düşünün hangi şirketin çaycısı teknik destek verebilir. Bravo!!!
Bütün bunları düşündükten sonra, bizleri hüzünlendiren tek konu bu yaptığınız büyük hizmetlere karşın kurumunuz tarafından alınan hizmet mukabili ücretlerin düşüklüğüdür. Bu kalitedeki hizmetin böyle komik ücretlerle verilmesi kurumunuz aleyhinde büyük bir haksızlıktır. Gerçi başka ülkelerdeki internet kullanıcılarının 2 Mbps hızındaki bağlantıları yaklaşık 36 YTL mukabilinde kullandıklarını duyuyoruz ama, hiç şüphemiz yok ki bunlar da yalandır. Böyle birşey mümkün olamaz! (Yine doğru orantı!) Eğer gerçekten böyle şeyler varsa, kesinkez bu ülkelerin telekomları hesap kitap bilmiyorlardır! Zaten böyle birşey mümkün olsa, biz Türk halkına değer veren ve bilgiye erişmenin insanların doğal hakkı olduğunun ve bir ulusun gelişiminde önemli rol oynadığının tamamen idrakında olan değerli kurumunuz en başta yapardı. Hele hele birçok kullanıcının zikrettiği "10 gündür kullanamadığımız internete neden ay sonunda tam fatura ödüyoruz" şeklindeki sorular tamamen bölücü zihniyetin ve hasta beyinlerin ürettiği fikirlerden başka şeyler değildir. Lütfen siz bunları söyleyenleri dinlemeyin ve aslanlar gibi faturalarımızı basıp yollayın bizlere. Hatta bence, bu ay bu kablo onarımıyla alakalı masrafları da biz kullanıcılarınız üstlenelim ki, 2004 senesinde ettiğiniz 2,1 katrilyonluk kar'ınıza zeval gelmesin.
Sonuç olarak, verdiğiniz üstün hizmetlerden dolayı şahsım adına teşekkürü borç biliyor, aynı takdiri, kurumunuzun verdiği değerli hizmetlerin farkına varamayan nankörlerin de göstermesi dileğiyle yazıma son veriyorum.
Saygılarımla.
Bu maili forward ederek herkese ulaştıralım. Lütfen Türk Telekom'a da yollayarak onlara ne kadar minnettar olduğumuzu kanıtlayalım. BU HAREKETLE BU ÜLKEDE BAZI ŞEYLERİ DEĞİŞTİREBİLİRİZ!!!
Türk Telekom Bilgi İşlem e-mail adresi: hanzade.toycu@telekom.gov.tr
+999999999999999999999999999 yollicam
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme