Şimdi Ara

Turkcell’den son 20 yılın en yüksek müşteri kazanımı (sektörel)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Son 20 yılın en iyi başlangıcı: Turkcell Grubu, 2020 yılının ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 17,3 artışla 6,7 milyar TL gelir elde etti. Grup bazında FAVÖK 2,8 milyar TL’ye ulaşırken, şirketin FAVÖK marjı yüzde 42,2 olarak gerçekleşti. 2020 yılının ilk çeyreğinde 679 bin net faturalı müşteri kazanan Turkcell, birinci çeyrekler karşılaştırıldığında son 20 yılın en yüksek müşteri kazanımını gerçekleştirirken, her yıl 1 milyon yeni abone hedefinin yüzde 60’ını da ilk 3 ayda gerçekleştirmiş oldu.

    • Hızlı internet için tercih yine Turkcell: Mobil şebeke üzerinden fiber hızında internet hizmeti sunan Superbox’a müşterilerin talebi hızlı ev interneti ihtiyacıyla beraber arttı. 2020 yılının ilk çeyreğinde 76 bin yeni müşteri kazanan Superbox’ın toplam abone sayısı 400 bin olarak gerçekleşti. 2020 Mart ayında Turkcell’in 4.5G abonelerinin mobil data kullanımı 13 GB’a ulaşırken, 2020 ilk çeyrek ortalama mobil internet kullanımı ise yüzde 66 artışla 9,8 GB olarak gerçekleşti.

    Dijital servisler büyümeye devam ediyor: Zamanını evde geçiren müşterilerin ihtiyaçlarına yenilikçi çözümlerle cevap veren Turkcell’in dijital servisleri, bu çeyrekte elde edilen tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 29 büyüdü. BiP üzerinden yapılan görüntülü görüşme süresi yüzde 51 yükselişle Mart ayında 6,5 milyon dakikaya ulaşırken, grup görüntülü görüşme süresi ise 10 katına çıkarak 3,6 milyon dakika ile rekor kırdı. Mart ayında yapay zeka destekli sesli makale özelliğiyle deneyimi zenginleştirilen Dergilik uygulamasında okunan makale sayısı 4,7 milyon oldu. TV+ platformunda izlenme süreleri günlük 10 saatin üzerine çıkarken, Mart ayında kullanıcıların aktiflik oranı ise yüzde 50 arttı.

    • Paycell’de rekor işlem hacmi: Ödeme alışkanlıkları dijitalleşen kullanıcılar Paycell’i tercih etti. Paycell’de Mart ayında gerçekleşen işlem hacmindeki artış, yıldan yıla yüzde 146 ile tüm zamanların en yüksek artışı oldu. Paycell platformu üzerinden sunulan kurumsal fatura ödeme işlem adedi yüzde 151, fatura ödeme hacmindeki artış ise yüzde 217 arttı.

    Altyapı yatırımları ve dijitalleşmenin lideri Turkcell, 2020 yılının ilk çeyreğine güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla başladı. Güçlü büyümesini 2020’ye taşıyan Turkcell Grubu konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17,3 artışla 6,7 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin FAVÖK’ü 2,8 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise yüzde 42,2’ye yükseldi. Turkcell’in 2020 yılı ilk çeyrek net kârı da 873 milyon TL olarak gerçekleşti. Turkcell 1. çeyrekte 679 bin yeni faturalı müşteri kazanarak faturalı müşteri bazını yüzde 63’e çıkardı.

    Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan “Telekom sektörünün hayati önemini bir kez daha yaşayarak deneyimlediğimiz bu dönemde Turkcell olarak 2020’nin ilk çeyreğinde güçlü bir performans ortaya koyduk. Konsolide bazda gelirimiz, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17,3 artarak 6,7 milyar TL’ye ulaşırken FAVÖK’ümüz 2,8 milyar TL oldu. FAVÖK marjımız yüzde 42,2 olarak gerçekleşti. 873 milyon TL’ye ulaşan net kârımız ise geçen yılın aynı çeyreğinde oluşan Fintur satış kârını hariç tutarak değerlendirdiğimizde yüzde 93 arttı. Yine mobil ARPU büyümemiz yıldan yıla yüzde 21,5 artarak 46,3 TL’ye ulaştı” diyerek şöyle devam etti:

    “Turkcell olarak odağımızda müşterilerimiz var. 2020’nin ilk çeyreğinde son 20 yılın en iyi ilk çeyrek performansını göstererek 679 bin yeni faturalı müşteri daha kazandık. Yine yılın ilk üç ayında, 2020 için toplam 1 milyon yeni müşteri hedefimizin yüzde 60’ından fazlasını da gerçekleştirmiş olduk. Vatandaşlarımızın Turkcell’i tercih etmesi, Turkcell’e gösterdikleri teveccüh bizim en büyük mutluluğumuz, en önemli motivasyon kaynağımız.”



    Superbox abone sayısı 76 bin artarak 400 bine ulaştı

    Evden çalışma ve uzaktan eğitimin başlaması ile birlikte fiber hızında internete olan talebin hızla arttığını belirten Murat Erkan, “Turkcell olarak dünyanın en güçlü mobil ve fiber şebekelerinden birisine sahibiz. Biz bu güçlü şebekeyi bugünler için kurduk. Son dönemde şebekemizdeki trafik yüzde 35 arttı. 4.5G’de kişi başı ortalama data kullanımının bazı günler rekor kırarak, Mart ayı ortalamasında 13 GB’a yükseldiğini görüyoruz. Vatandaşlarımız fiber hızında internete ihtiyaç duyuyor. Bu ihtiyacın en büyük göstergesi Superbox abone sayımızdaki artış. Bugün Türkiye’nin her köşesinden 400 bin kişi ve küçük şirket yüksek hızlı internet kullanmak için Superbox’ı tercih ediyor. Superbox kullanımındaki bu hızlı artış, vatandaşlarımızın fibere olan ihtiyacını göstermesi açısından da önemli. Bu vesile ile zaman kaybetmeden fiberde ortak altyapı çalışmalarına başlamamız gerektiğinin altını bir kez daha çizmek isterim” dedi.



    Temassız ödeme platformu Paycell’de rekor işlem hacmi

    Türkiye’nin ödeme alışkanlıklarının dijitalleştiğine işaret eden Erkan, “Ödeme işlemlerine yenilikçi bakış açımız sayesinde, techfin deneyimini yeniden tanımlayan ödeme platformumuz Paycell’de Mart ayında gerçekleşen işlem hacmindeki artış, yıldan yıla yüzde 146 ile tüm zamanların en yükseğine ulaştı. Turkcell olarak nakitsiz topluma geçiş adına yaptığımız yatırımlar sayesinde bugün Türkiye ödemelerini tamamen temassız ve güvenli bir şekilde yapıyor. Mart ayında Paycell platformu üzerinden sunduğumuz kurumsal fatura ödeme işlem adedi geçen yılın aynı zamanına göre yüzde 151, fatura ödeme hacmindeki artış ise yüzde 217 olarak artış gösterdi. Temassız işlemlerin daha fazla tercih edilmesiyle, Paycell’de yakın gelecekte yüksek potansiyel görüyoruz” dedi.



    Dijital servisler tekil gelir bazında büyümeye devam ediyor

    Turkcell’in yenilikçi çözümleriyle öne çıkan dijital servisleri, 2019’da açıkladığı üç yıllık hedefleri ile paralel olarak tekil bazda büyümeye devam ediyor. Kullanıcıların evlerinde kalmayı tercih ettikleri bu dönemde, Turkcell’in dijital servisleri, bu çeyrekte elde edilen tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 29 büyüdü. Türkiye’nin iletişim ve yaşam platformu BiP üzerinden yapılan görüntülü görüşme süresi yüzde 51 artışla Mart ayında 6,5 milyon dakikaya ulaşırken, grup görüntülü görüşme süresi ise 10 katına çıkarak 3,6 milyon dakika ile rekor kırdı. Mart ayında yapay zeka destekli sesli makale özelliğiyle deneyimi zenginleştirilen Dergilik uygulamasında okunan makale sayısı 4,7 milyon oldu. TV+ platformunda izlenme süreleri günlük 10 saatin üzerine çıkarken, Mart ayında kullanıcıların aktiflik oranı ise yüzde 50 arttı.



    Ekosisteme dev destek

    COVID-19 salgınına karşı ulusal mücadele verdiğimiz bugünlerde Turkcell, ekosistemin canlılığını kaybetmemesi amacı ile Mart ayında 26 milyon TL’lik dev bir destek paketi hazırladı. Bu kapsamda kapatılan AVM mağazaları hâlâ açıkmış gibi destek sağlanırken, çalışma saatleri kısaltılan mağazalar da desteklendi. Destek paketi ile mevcut istihdamın korunması amaçlanıyor. Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan “Bu salgın global dünyaya ‘birlik olma’nın önemini hatırlatmıştır. Bu zor günleri ancak el ele vererek aşacağız. Biz gücümüzü müşterilerimizden ve on binlerce kişiye istihdam sağlayan ekosistemimizden alan bir şirketiz. O nedenle Turkcell olarak bu süreçte iş ortaklarımıza ve sahadaki Turkcell elçilerine destek olmayı ve istihdama katkı sağlamayı bir sorumluluk olarak görüyoruz. Kalbimiz 26 yıldır Türkiye için atıyor. Bugüne kadar Türkiye ile var olduk. Bu zor günlerde de ülkemizin ve insanımızın yanında olmaya devam edeceğiz” dedi.



    1600 kurum Turkcell ile verilerini uzaktan yönetiyor

    Kurumlara uçtan uca dijital dönüşüm hizmeti sunan Dijital İş Servisleri’nin gelirleri 2020’nin ilk çeyreğinde yıldan yıla yüzde 42 arttı. IT çözüm sağlayıcısı olarak pazarda ilk üçte yer alan Dijital İş Servisleri bu dönem içerisinde 700’e yakın yeni proje aldı. Turkcell’in güçlü altyapısı ve geniş IT çözüm hizmetleri yelpazesi sayesinde kesintisiz hizmet vermeye devam ettiğini belirten Murat Erkan, “Dijital dönüşümün önemini en somut haliyle gördüğümüz bu dönemde şirketlerimizin kesintisiz hizmet alması en büyük önceliğimiz oldu. Güçlü altyapımız, geniş destek ekibimiz ve buluttan siber güvenlik hizmetlerine uzanan hizmet yelpazemiz sayesinde şirketlerimizin yanında olarak işlerin uzaktan yürütülmesine katkı sağlıyoruz. Yaklaşık 1600 kurum şu anda veri merkezi hizmetlerimizden yararlanıyor. Uzaktan çalışma ve eğitimin arttığı bu yeni dönemde bu alandaki çözümlerimize talebin artacağına inanıyoruz. Şehir hastanelerinin altyapılarına destek olmaya devam ediyoruz. Nisan ayında açılışı gerçekleşen İkitelli Şehir Hastanesi, Turkcell Hastane Bilgi Yönetimi Sistemi’ni kullanarak vatandaşlarımıza hizmet vermeye başladı” dedi.

    Kesintisiz iletişim için altyapı yatırımlarına devam

    2019 yılında 7 milyar TL’den fazla yatırım ile Turkcell 2020 yılında da yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. COVID-19 salgını ile mücadele kapsamında vatandaşlar mümkün olduğunca evlerinde zaman geçirirken, Turkcell de kesintisiz iletişim için altyapı yatırımlarına aralıksız devam ediyor. Bu kapsamda nüfusun yoğun olduğu yerleşim yerlerindeki kapasiteler yükseltilirken, bir yandan da fiber altyapısı olmayanlar için, 24 saatte kurulumu yapılabilen ve mobil altyapı üzerinden fiber hızları sağlayan Superbox cihazı sunuluyor.

    https://medya.turkcell.com.tr/bulletins/turkcellden-son-20-yilin-en-yuksek-musteri-kazanimi/







  • Diğerleri kıytırık hizmet vermeye devam ettikçe Turkcell daha çooook rekor kırar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Gözlerim sizi aradı hocam, geç gördünüz herhalde konuyu. Takılıyorum hocam biliyorsunuz.
  • Rahat tarifeler ve +3gb ek hediyesi ile beni bile cezbediyor.,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durum Turkcell'in başarısı ve kalitesinden daha çok,Turk Telekom'un depremlerde rezalet perişan saçma durumundan kaynaklı.
    + Depremlerde Turk Telekom'un yaşattığı rezaletin yanında Turkcell'in fırsat bu fırsat nasıl olsa bana gelecekler deyip fiyat yükseltmek yerine kendi tarzıyla çelişircesine hediye internet yada internetini katla kampanyaları ile toplam kullandırdığı interneti ödenen ücrete böldüğünde diğer operatörlere göre uygun fiyatlar sunması da Turkcell'in bu abone kazancında etkili oldu.
    Yıllarca Turk Telekom kullanan yada kullanmış,Turk Telekom'a sempatisi olan,çevresine Turk Telekom öneren kişilerin,bir deprem sonrası günlerce süren Turk Telekom rezaletinden sonra Turkcell'e numara taşımak için acele ettiklerini bilirim.
    Turk Telekomdan kaçan bu abonelerin bir kısmının geri döndüğünü,dönmek istediğini de görüyorum,sempatileri bitmiyor ama kaçan 10 kişiden 2'si kesinlikle yıllarca geri dönmeyecek gibi görünüyor. Bu bile Turkcell için önemli kazançtır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam bunu sadece depreme bağlamak olmaz. Deprem en fazla yüzde 10 etki eder.

    Ben burada son dönemde çıkarılan rahat paketin ve superboxun etkisinin büyük olduğunu söyleyebilirim. Bunun dışında Turkcell hizmet ve satış yükünü çeken bayilerin burdaki ikna kaynaklı payı yüksektir. Vodafone Telekom bayilerine gittiğinizde yüzyüze hizmet almak daha zor(bana göre) turkcell burada da bir adım daha önde.

    Konseptler dahil her konuda diğer operatörler Turkcell'i taklid ediyorlar. Telekomdan cihaz almak daha zordur. Bu konuda en esneği Turkcell'dir. Numara taşıma ve yeni tesis hatta kampanyaları da son dönemde iyi. Faturasız hatlarda bile iyi tarifeler yaptılar (sadece konuşma biraz düşük kalıyor)

    Yeni müdür geldiğinde ilk söylediği söz 1 milyon yeni müşteriydi. Bunu yapacak olan da bayilerdir. Mhz de satış yapıyor ama bayiler kadar değil.

    Satış odaklı bir firmada çalışıyorsanız ya da çalıştıysanız ne demek istediğimi ve bayiler üzerindeki baskıyı anlayabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YaptikBirHataKomiserBey -- 2 Haziran 2020; 5:41:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Sizinle aynı görüşte değilim. Üstte yazdığım yazıdaki düşüncemde ısrarcıyım. Turkcell her zaman en etkili cihaz pazarlama ve satış imkanlarına sahipti. Sadece bu yıl cihaz satmaya başlamadı. Vodafonenin zaman zaman yaptığı cihaz odaklı pazarlamaları dikkate almazsak Turkcell cihaz odaklı abone kazanımında en agresif en etkili GSM operatör zaten.
    Superbox satış rakamları da aynı seviyede artıyor. 670 bin yeni faturalı abonede superbox 70bin. Burada son 20 yılın rekorundan bahsediliyor. 670 binden 70bin superbox abonesini çıkar 600bin yeni faturalı abone.Eğer 600bin yeni superbox abonesi olsaydı sizin dediğiniz doğru olabilirdi.Oysa yeni superbox abonesi 70bin civarı.
    Rahat paketleri bunda etkili oldu yazmışsınız. Rahat paketi odaklı tanıtıma önem verildi ama diğer operatörden hattını taşıyanlar Rahat için gelmedi,zaten operatörlerini değiştirmeye kafaya koymuşlardı.Çoğu da Rahat seçmedi zaten. Rahat reklamları bana göre de içi boş ama ve çok iyi bir kekleme,ikna etme reklamıydı.Faturalıdan korkanlar çok iyi bir kamuflaj ile faturalı abone yapıldı. Yalnız bu sayı 600 bin abonede 120bini geçmez,ve bunların çoğu zaten Turkcell'e hattını taşıyacaktı.
    Son 20 yılın rekorundan bahsediyoruz,ve önceki yıllara bu yıl büyük farktan bahsediyoruz. Turkcell her yıl,her ay her zaman yoğun tanıtım kasar,sürekli abone kazanma odaklı çalışır zaten.
    Depremde ve sonrasında Turk Telekom abonelerinin tepkisini zaten biliyoruz,Vodafonenin de her geçen gün kötüleştiğini de görüyoruz. Bu durum,konunun ilk yazısında anlatılan rekoru getirdi. Diğer operatörlerde taahhütü bitenlerin önemli bir oranı Turkcell'e geçmek için gün sayıyor ve bir bir geçiyorlar. Bu oran %10 yani 10 kişide 1 kişi olsa bile büyük bir rakam. Deprem faciası Turk Telekom'a yıllarca etki edecek abone kaybına sebep olacak. Gidenlerin çoğu gelmez. Benim çevremde yıllarca Turk Telekom kullanıp,Turkcell kazıkçı diyenler artık ya Turkcell kullanıyor yada taahhut bitsin 20 TL fazla verip Turkcell'e taşıyacağım diyor.İnsanlar 3 gün hattını kullanamadı,çok saçma,kabul edilemeyecek bir durumdan bahsediyoruz. Bu durumdan Turkcell'in çok kazançlı çıkacağı zaten çok belliydi.Turkcell kesilmedi,Turkcellde sorun yaşanmadı muhabbetleri de müthiş tanıtım oldu Turkcell için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Daha çok yazabilirim yazmıştım. Superbox, rahat paket sadece vermek istediğim örnekler.

    Bizim millet çabuk unutur. Deprem vs unutuldu bile yine fiyatlar gb ler çıktı ön plana.

    Bayilerin bu satışlarda inanılmaz payı var. Kampanyalardan daha çok Turkcell in reklamlarından çok bayilerin inanılmaz bir çabası oldu. .

    Sizin söylediğiniz gibi depremin etkisi vardı o deprem ve takip eden bir kaç ile bitti. Dediğiniz gibi taahhütüm bitsin diyenler mutlaka vardır ama bir o kadar da giden var. Forumlarda da okuyorum. Turkcell in internet kalitesinden memnun olmayan çok insan var.

    Müşteri arttı ama alt yapı hala aynı. Bazı yerlerde artık yetmiyor. İnternet hızları düşüyor otomatik olarak.

    Eğer turkcell bu şekilde müşteri kazanımına devam eder alt yapısını güçlendirmezse o da yakında çöker. Turkcell in baz istasyonlarının da bir çoğunun binaların üzerinde olduğunu ve depremde binalar ile beraber çökeceğini söylüyorlar. Bu durumda Turkcell de çöker.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YaptikBirHataKomiserBey -- 2 Haziran 2020; 5:44:33 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Turkcell hediyeleri zaten veriyordu. Depremden önce ise çok daha fazla veriyordu. Sürpriz Nokta'dan yaza kadar sanırım her ay 30 GB kadar İnternet kullanmışımdır. Yazın başıydı sanırım, hediyeleri dakikalara, üç saatlik ve günlük İnternet kullanımlarına falan çevirdi.

    Fiyat arttırsaydı depremden kaçanları zaten yakalayamazdı. Çünkü fiyatları zaten oldukça yüksek. SuperBox da bir mecburiyet olarak tercih ediliyor ama kullanıcı memnuniyetinin her kullanıcı tarafında yüksek olmadığı ortada. Çünkü bizdeki mobil şebekeler kotalı mobil kullanım için kurulmuştur, sınırsız sabit kullanım için değil. Bir yıl önce 270 Mbit hız aldığım baz istasyonunda artık 100'ü görmek mucize oluyor.ç Tabii ki yuksek hız, boşta duran kapasite demek ve bundan ziyade Turkcell kapasitenin kullanılıp hızların düşmesini tercih eder. Çünkü kullanılan kapasiteden para geliyor. Ancak gecikme tarafında yoğun kullanımdan dolayı artış var. Hız sınırlamasız SuperBox alanlar da eskiden 250 - 300 Mbit kullanırken, artık 20 Mbit'i görememekten şikayet ediyor. Bu hızla yaygınlaşmaya devam ettikçe, Turkcell şebekesi ne hale gelecek bilemiyorum.




  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Ben Şişli'deki evimde Turkcelldeki hız düşümünü bizzat yaşıyorum şahit oluyorum. Forumda zaman zaman hızları paylaşmıştım. Evimde Turkcell hızı 80-120 arasındayken,son 1 aydır 30-50'ye düştü. Telefonum çift 4.5G hatlı,diğeri Turk Telekom. Hemen Turk Telekom'u test ediyorum Turk Telekom Turkcell'den 20-30 yüksek.
    Turkcell bazı sitelerde bekletiyor,yüklemiyor,hemen Turk Telekom'a geçiyorum tak tak açıyor.
    Şöyle bir durumu da sık sık yaşıyorum. Turkcell hattımdan birini arıyorum hat bağlanmıyor,düşüyor. Hiç bir şey demiyor,meşgul yada ulaşılamıyor demiyor,az bekletiyor ve direk düşüyor. Aynı numarayı hemen Turk Telekom hattımla arıyorum bağlanıyor.
    Bu durum İstanbul dışında belki yaşanmaz,İstanbul'da nüfus yoğunluğu olan bir konumda yaşıyorum zira.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekli Komutan -- 3 Mayıs 2020; 16:17:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yoğunluk kaynaklı hızın düşük olması tamam da, arama sağlayamamamak ayrı bir şey. Mutlaka Turkcell'e bildirin bunu. VoLTE ile mi arama gerçekleştiremiyor, 3G'ye düşerek mi?

    Böyle SuperBox gibi sınırsız servisler için baz istasyonu yoğunluğunun çok daha fazla olması lazım. Ama ülkemizde insanlar köyün karşısındaki tepenin zirvesindeki istasyona bile tepki gösterirken...
  • Turkcell Rahat hakkında neden öyle dediğinizi anlayamadım.

    Daha birkaç gün önce ablamın hattını Türk Telekom'dan Turkcell Rahat'a geçirdim. Dijital Operatör'de taahhüt gözükmüyor. Bildiğiniz kontörlü hat gibi, yalnızca fatura geliyor. Fatura gelmesi de güzel bir şey bence, direkt ücreti ödeyeceğiz, küsuratlarla uğraşmayacağız.

    Hız kısıtlaması konusunda Turkcell Rahat'ı beğenmiyor olabilirsiniz. Ablam zaten Türk Telekom'un internet performansından şikayetçiydi. İki gündür Turkcell kullanıyor ve şimdilik oldukça memnun.

    6 GB, 500 dakika, 100 SMS'lik pakete 26,15 TL ödeyeceğiz. Turkcell Rahat her açıdan avantajlı bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.