Şimdi Ara

Turkcell SuperBox ile 3202 TL 'lik FATURA tecrübem.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İzninizle yaşadığım tecrübeyi aktarmak istiyorum.


    Turkcell tarafından nasıl dava edildiğimi ve mahkemeye çağırıldığımı, iptal olması için aldığım onca aksiyona rağmen 3202 TL’lik faturanın nasıl çıktığını aktaracağım.


    Kısa özet:


    Turkcell, iptal için gerekli tüm belgeleri göndermeme, iptal talebini telefon, mail ve dijital operatör üzerinden yapmama, modemi teslim alıp hizmetimi iptal etmesine rağmen arka plan da tarafıma fatura çıkartmış. Bu faturayı bana, 12 aylık abonelik sürem boyunca yaptığı gibi SMS ve mail yoluyla değil. Bir anda eski adresime posta yoluyla göndermeye karar verdiği için ( Turkcell ’inde onaylamış olduğu abonelik iptal sebebim: ikamet ettiğim adresin yurtdışına taşınmasıdır. Tezatlığı fark etmişsinizdir umarım. Adresim değiştiği için iptal ediyorum. Onaylıyorlar. Daha sonra eski adresime borç çıkarıp gönderiyorlar. (Orda olmadığımı bildikleri halde.) ) çıkan borçtan haberim olmadı ve haberim olmadığı için ödeyemedim. 5 ay sonra ailemin yanına tatil için ülkeme döndüğümde babamın telefonu üzerinden dava edildiğimi öğrendim ve aynı gün Küçükçekmece ya da Büyükçekmece adliyesindeki mahkemeye çağrıldım. Gelmez isem, icra vs gibi farklı noktalara gideceğini ya da paşa paşa 3202 TL ‘yi ödemem gerektiği söylendi.


    Uzun versiyon için:


    2021 yılında kullanmakta olduğum aboneliğimi, yurtdışına taşınmam sebebi ile sonlandırmak istedim. 2022 yılı ocak ayında sonlandırmak için başvuruda bulundum. Bu başvuruyu Dijital Operatör üzerinden yaptım.


    21 Ocak tarihinde iptal işlemlerinin başladığını belirten bir SMS gönderildi. Bu SMS’te güncel fatura tutarı olarak 1956 TL olarak belirtilmişti. Bunun üzerine, aboneliğimin cayma bedelsiz şekilde sonlandırılmasını talep ettim çünkü yurt dışındaki adresimde, tarafıma bu hizmeti veremeyeceklerdi. Bu durum, sözleşmede açıkça da belirtilmişti zaten. Keza, Turkcell tarafı da bunu onayladı. Göndermiş olduğum, oturum izni vs gibi dokümanları incelediler ve bir süre sonra ‘ Başvurumun uygun olduğunu ve cayma bedelsiz olarak iptal edilebileceğini belirttiler. ‘


    Bu kısma kadar özetle, iptal dilekçemi verdim, cayma bedelinin iptali için gerekli belgelerimi gönderdim. ( Hem dijital operatör hem de mail yolu ile… ) Telefonla da bu talebimi defalarca belirttim ve görüşme yaptım. Turkcell ’de bunu onayladı. Bu t anında, tek yapılacak şey modemi teslim etmek kalmıştı.

    Onun da SMS’i 27 Ocak tarihinde tarafıma ulaştı. SMS ’te modemin 10 gün içerisinde iletilmesi gerektiği, gönderilmemesi halinde 600 TL cihaz ücreti yansıtılacağı yazıyordu. SMS içerisindeki gönderi kodu ile aynı gün cihazı Turkcell ’e ilettik. Ve bu tarihten sonra ben yeni adresime taşındım. Cihazı ilettikten 1 hafta sonra cihazın Turkcell tarafından teslim alındığını belirtilen SMS’i de aldık.


    Ne olduysa bundan sonra oldu. Yaklaşık 4.5-5 ay sonra ailemizi ziyaret amacıyla ülkemize 15 Haziran’da geri döndük. Döndüğümüz tarihi takiben 3 gün sonra babam, yabancı bir numaradan arandı. Arayan kişi Turkcell ’in bizi dava ettiğini, alacakları olduğunu belirtti. Eğer bugün, (gerçekten aynı gün dediler ) -tam hatırlamıyorum ancak öğle vakitlerinden bir saat söylendi- şu saatteki mahkemeye gelmezseniz icra, mahkeme kararı gibi şeyler söylendi. İnanın tam dinleyemedim. 5 ay önce kapattığım bir mevzu yüzünden, hiçbir bilgilendirme vs. yapılmadan, yaşlı babam aranarak ‘oğlunuz mahkemeden bekleniyor şu saate kadar gelmeniz lazım ’ denilmişti ve ben şok olmuştum.

    İlk saniyedeki şoku atlatınca avukatlık bürosunu tekrar aradım ve kendilerine ne yapmamı önerdiklerini sordum. Açıkçası böyle bir şey ile ilk defa karşılaşmıştım. Ne ailemden ne benden böyle bir şeyi kimse tecrübe etmemişti. Avukat, talep ettikleri ücreti ödememi ve daha sonra hakkımı aramamı belirtti. Bende aynen öyle yaptım. Turkcell ’in bana çıkardığı tam 3202 TL’lik faturayı o anda ödedim. Ve hemen Turkcell ’i arayıp durumu izah ettim. Ve şu soruları sordum;

    Aboneliğimin kapattım. Modemi teslim ettim. Cayma bedeli için yurtdışı ile ilgili evraklarımı ilettim ve onayı aldım. Bu ücret nereden çıktı? Talebi almışsın. Onaylamışsın. Cihazı istemişsin. Cihaz sana gelmiş. Teşekkürler cihazı teslim aldık demişsin. Aboneliğiniz sonlanmıştır demişsin. Bu hala neyin ücretidir?

    Savundukları durum, 28’inde modem teslim alınmış ancak 25’i geçtiği için yeni fatura çıkartılmış. O tutar, 21 ocakta paylaşılan 1956 TL’den farklı bir tutarmış. Cayma bedeli tutarına bunu ekleyip üstüne faiz bindire bindire 3202 TL’de sabitleyip dava açmışlar.

    Hadi bir şekilde bir yerden, bir ücret çıktı diyelim. Entrynin başında belirtiğim gibi iptal başvurumdan sonra ‘güncel toplam faturanız 1956 TL’ diye SMS atmanıza, beni her gün telefonla aramanıza, mail adresime mail atmanıza rağmen NEDEN mahkemeye başvurmadan önce bana bu saydığım iletişim kanalları ile ulaşmadınız?

    İnsanın inanası gelmiyor arkadaşlar, bir GSM operatörü, 12 ay size e-posta, telefon ve SMS yoluyla ulaşmış. Ancak ne hikmetse bir anda posta yoluyla ulaşmak istiyor. İnsan gerçekten hayret ediyor.


    Burası çok önemli:


    Aboneliğim boyunca bir kere fatura yollamamışsın. Hep SMS, telefon ve e-posta yoluyla ulaşmışsın. Müşterin sana ulaşıyor ve diyor ki ben taşınıyorum. Yani adresim değişiyor. Ve sen, aylardır SMS, telefon ve e-posta yoluyla ulaştığın ve onayın dahilinde adresini değiştirdiğini beyan edip aboneliğini iptal eden müşterinin adresine posta yolu ile bilgilendirme yapıyorsun.


    ‘Size borç çıkardık. O da şu kadar … ‘diye. En başta çıkan 1956 TL cayma bedelini ödeseydim tüm bunlar olmayacaktı. Ancak bunu yapmadığım ve hakkımı arayıp cayma bedelsiz iptal etmeye çalıştığım için Turkcell bunu içine sindiremedi ve minareyi kılıfına uydurup, o kadar belgeye e-posta ’e Dijital operatörden açılmış iptal taleplerine ve telefon konuşmalarına rağmen bana bir yerden borç çıkarmış. Benim mevcut adresimde olmadığımı bildiğinden ötürü, telefon ve e-posta yoluyla iletişime geçmekten vazgeçip, bulunmadığım adrese boş bir posta atmış ve hemen mahkemeye vermiş.


    Hayatımda ilk defa böyle bir şey yaşadım. Bu tecrübemi, böyle bir hizmet arayışında olup da ‘kullananlar ne demiş ‘diyenler için paylaşmak istedim.


    Başlık veya içerikle ilgili yanlış bir durum var ise moderatör arkadaşlar uyarabilirse sevinirim. Forum kurallarını okudum ve ondan sonra yazdım ancak yinede gözden kaçırmış olabilirim.








  • Hocam pek vaktim yok okumadım ama superbox konusunda turkcell TAMAMEN haksız yere beni de dava etti, hala açık görünüyor dosya.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ben ilk çıkartılan ücreti ödedim ki icra vs gibi durumlara gitmesin. ülkeye döndüğüm gün babamı arayıp mahkemeye gelmem istendi. mecburen hemen ödedim. sonra durumu izah etmek için Turkcell'i aradım ancak durumun çok farklı olduğunu öğrendim. Minareyi kılıfına uydurmuşlar. Hukuken alamadıkları cayma bedelini bu şekilde aldılar benden. Tahmin yada varsayım değil. metni okuyan herkes anlayacaktır zaten nasıl bir düzen olduğunu...


    size önerim; mahkeme, avukat vs masrafları da eklenmeden borcu kapatıp, hakkınızı aramanız.

  • Burada kılıf yok kaliteli müşteri hizmetlerinin bilgisizliği var
    Size bu zaman kadar kesilen faturalardan e fatura gelmiyormuydu?
    Fatura kesim tarihi 25 i diyelim
    28 inde abonelik iptal olduğunda size 3 günlük fatura çıkacağı bilgisi verilmedi mi ?
    Aboneliğinizi iptal ettirdiğiniz de görüş yaparken cezai bedel yansımayacak diye teyit almadınız mı ?
    Sizin sadece 3 gün fatura ödemeniz gerekiyorkon
    Hatalı cezai bedel çıkmış bunun sonucunda da işler bu duruma gelmiş .
    Aklınızda bulunur bundan sonra abonelik iptallerinde dikkatli olur .
    E devlet üzerinden aboneliklerinizi arada kontrol edersiniz .
    İnşallah birdahakine böyle sorun yaşamazsınız .
    Turkcell e konu hakkında tekrar itirazda bulunup iade isteyin .
    masraflar hariç belki iade ederler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm dosya evraklarını kanıtlarını hazırlayıp dilekçe ile e devletten tüketici hakem heyetine şikayet aç gerisi iplik söküğü gibi gelicektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt

    Vakit ayırdığınız ve yorumunuz için teşekkürler. Kesinlikle bir tık daha dikkatli olacağım bundan sonra. Birkaç sorunuza yanıt vermek isterim;


    Size bu zaman kadar kesilen faturalardan e fatura gelmiyormuydu?


    Geliyordu. Zaten ilginç olan ve kılıf olan durum bu. Her ay bana e-fatura atan şirket. tüm işleri kapatıp hizmeti kesip, modemi teslim alıp bana teşekkür ettikten sonra. Ne e fatura ne sms ne mail ne arama ile bilgilendirme yapmadan bir anda posta yoluyla, ayrılmış olduğum adrese posta atmış. Sizce bu normal mi? Kendilerine hollandadaki oturum iznimi vs herşeyimi atmama, kendilerinin buna onay vermesine, yanı adreste olmadığımı bilmelerine rağmen bunu yaptılar.



    28 inde abonelik iptal olduğunda size 3 günlük fatura çıkacağı bilgisi verilmedi mi ?


    hayır verilmedi. verilse onuda internet bankacılığından öderdim zaten hemen.


    Aboneliğinizi iptal ettirdiğiniz de görüş yaparken cezai bedel yansımayacak diye teyit almadınız mı ?


    Aslında yazıda bunuda belirtmiştim. Yazıda belirttiğim şekilde, belgelerimi inceledikten sonra onay verdiler ve yurtdışına taşındığımdan ötürü yansımayacağını onayladılar. Bunların hepsi dijital operatörden açtığım destek talebine cevap olarak kayıt altına alındı. Şu an bile aradığımda evet onaylanmış diyorlar zaten. komik olan da bu.


    E devlet üzerinden aboneliklerinizi arada kontrol edersiniz .


    Aslında olabildiğince dikkatli şekilde hareket ettim. Önce istenilen belgeleri istedim. daha sonra onları ayarladım. sonra paylaştım ve onay aldım. cayma bedeli hakkımın olduğunu söylediler. işlemler başladı. hizmetim kesildi. modemi iade edin dediler kod gönderdiler. aynı gün iade ettim. teşekkür mesajı geldi. düşünün şimdi faturaları ödemişsiniz. son çıkan ceza bedeli için onay almışsınız belgeleri yollamışsınız. modemide iade etmişsiniz. belki burda ekstra olarak bir de e-devlet kontrol etmem gerekiyordu ancak bunu nereden bilebilrdim ki. niçin normalde sms, mail ve arama yoluyla tarafıma ulaşırken, ben taşınıyorum diyen müşterinin eski adresine posta atılır ki? asıl ilginç olan bu değil mi?


    Turkcell e konu hakkında tekrar itirazda bulunup iade isteyin .


    Turkcell'e itirazda bulundum dün. Ancak sadece cayma bedelini iade edeceklerini, geri kalan amsraf ve faizleri iade etmeyeceklerini ifade ettiller. yani bana bile bile ulaştırmadıkları borcumu, yani bile bile eski adresime gönderdikleri borcum üzerinden aslında yine cayma bedeli ücretini almış olacaklar. çok güzel plan değil mi? işte bu yüzden burda kılıf var diyorum.


    Umarım biraz daha açıklayıcı olabilmişimdir.





  • astanca111 A kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler desteğiniz için. Sanırım öyle yapacağım. Konuşma kayıtları, mailler vs mevcut ancak tüm destek taleplerini artık dijital operatör üzerinden yaptıkları için oradaki konuşmaları alamıyorum. Neden diyecek olursanız. Hizmetimi sonlandırdıkları için hesabıma giriş yapamıyorum. Bunu kendileriylede tartıştım. Geçmişe yönelik birşeye erişemiyorum. Anlayacağınız herşey planlı gibi. İş akışı ister istemez durumu buraya getiriyor. Müşterinin eli kolu bağlı. Tek yapabileceğim şey. Diğer vatandaşların bu gibi durumları görüp en azından bizden daha çok uyanık olmaları.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bana da 700 küsür geçirmişlerdi. Tam bir fiyasko, ilk ay limitsiz paketim olmasına rağmen 500gb data vermişlerdi ve o hediye ettikleri datanın parasını almışlardı. (449tl)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • donmakaveli kullanıcısına yanıt

    Bu adresten sorgulama yaparsınız.

    www.turkiye.gov.tr
    Mobil/Sabit/İnternet/Kablo Tv/Uydu İşletmecilerinden Borç/Alacak Sorgulama ve Ödeme/iade İşlemleri
    https://www.turkiye.gov.tr/btk-mobil-sabit-internet-kablo-tv-uydu-isletmecilerinden-borc-ve-alacak-sorgulama


    3 gün fatura olmasa hepsini söke söke alırsınızda

    Tanıdık varsa danışın diğer masraflarıda almak için.

    Zamanında ekran görüntüsü vs alsaydınız keşke. Mümkünse e devlet üzerinden fesih başvurusunda bulunun.

    Bundan sonraki süreçlerde sıkıntı yaşamamak adına


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada sorun ikamet, modem, fatura vb degil, iptal sonrası çıkan 3 günlük fatura takibi yapılmaması, faturalı hizmetlerde hizmet türü fark etmeden iptal sonrası bir iki fatura hatta üç fatura donemi daha takipte olmak gerekir, ayrıca sözleşmesi iptal olan bir hizmetin sms eposta vb yöntemler ile bildirilmesi ile ilgili zorunluluk yok bunla ilgili yasal düzenlemeye gidilmesi gerekli ödenmeyen süreçleri avukatlar borçlar kanuna göre takip ettigi için yasal zorunluluk olmadığı icin bu kötülüğü yapıyorlar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • maaart M kullanıcısına yanıt
    Konu yanlış anlaşılıyor. Sms olarak atılması gereken şey aşağıda atıldığı gibi fatura tutarımındı. Ben müşter olarak en son bu tutarı gördüm ve buna itiraz ettim. Bu itirazım yurtdışına taşındığımı gösteren belgeler doğrultusunda onaylandı. Daha sonra, ne hikmetse adresim değişti cayma bedelini ödememek hakkım dedikten sonra onların bir kere daha fatura çıkarması ve bunu sms olarak değil hardcopy olarak olmadığım bir adrese göndermesidir.

    Kendilerinden aldığım son fatura tutar bilgisini aşağıda paylaşıyorum. Bunun haricinde bir bilgilendirme yapılmadı. Olmayan adresime posta atmışlar. Bununda doğruluğu şüpheli. Beyanları bu şekilde.

    ……

    Talebiniz uzerine 21/01/2022 09:56 itibariyle 5342815900 nolu faturali hattiniz icin iptal islemleri baslatildi. Guncel fatura tutariniz 1956.46 TL'dir. Bu tutara varsa gecmis donemlerde odenmemis faturalariniz ve Financell cihaz/tatil kredileriniz dahil degildir. Faturanizi 24/01/2022 tarihine kadar
    turkcell.li
    Fatura Borç Sorgulama ve Ödeme
    http://turkcell.li/odeme
    adresinden,
    dijital.li
    Dijital Operatör Uygulaması
    https://dijital.li/DFVSC
    uygulamasindan veya diger tum odeme kanallarindan odemenizi yapabilirsiniz. B002

    ……

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • maaart M kullanıcısına yanıt
    12 aydır fatura tutarımı sms olarak alıyorum. Yurtdışına taşınıyorum dedikten sonra hardcopy olarak olmayan adresime yollamayı tercih ediyorlar. Bu size garip gelmiyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donmakaveli -- 23 Haziran 2022; 1:32:41 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • donmakaveli kullanıcısına yanıt
    Garip gelme yada gelmeme gibi bir yorum yapmadım, yasal olarak böyle bir zorunluluk yok bu boşluğu kullanıyorlar, bununla ilgili bir düzenleme yapılması gerekiyor dedim, siz normalde faturanızı adresinize basılı alıyorsunuz, efatura sms fatura e-posta fatura gibi bir servisi kabul ederek faturayı abonelik süresince bu kanallardan almayı istiyorsunuz ancak abonelik sözleşmesi fesih olunca bu servisler iptal olmuş oluyor…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • maaart M kullanıcısına yanıt
    Beni yanlış anladınız. Ben garip geldi yada gelmedi diye yorum yaptınız demedim. Yukarıda ki mesajda bahsettiğim durum garip gelmiyor mu diye sormuştum sadece. Son mesajınızdan anladığım kadarıyla garip gelmiyor. Bunun bir açık olduğunu düşünüyorsunuz. Sadece fikrinizi merak etmiştim.

    Anladığım kadarıyla durumun bu noktaya gelmesindeki temel sebep müşteri olarak benim problemim.

    Her ne kadar müşteri hizmetlerini arayıp iptal için gerekli evrakları öğrenip toparlasamda, müşteri hizmetlerine mail, telefon ve dijital operatör uygulaması üzerinden ulaşıp iptal dilekçemi ve değişen ikametgah adresimi ibraz etsemde. Turkcell bunlara ok verip onaylasada, modemi müşteriden isteyip, teslim alınca teşekkür etse de.

    Aşağıdaki 2 madde yüzünden sanırım haksız duruma düşüp. kullanmadığım bir hizmet için dava edilip, 3202TL ödemek durumunda kalmayı hak ediyorum.

    -E devlet üzerinden tekrar kontrol etmemem
    -3 ay daha faturamı bir şekilde taşındığım ülkeden kontrol etmemem

    Gelen mesajlar, öz eleştiri yapmam gerektiğine işaret ediyor.

    müşteri olmayı becerememişim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Hocam ne firma ile ne sizinle ilgili iyi kötü bir sey demedim durumun özetini ve nedenlerini yazdım, illa ki vay Turkcell kötü gibi bir sey duymak istiyorsanız onuda yazayım sanırım forumdan bu tip bir destek istiyorsunuz, yasada açığı kullanıyorlar dedim o yeterli gelmemiş, birde kötü pis kaka turkcell diyelim yeterli gelirse

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben superboxı ıptal ettıgımde e faturada , son faturanız basılı olarak adresınıze gonderılecektır yazıyodu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • maaart M kullanıcısına yanıt
    Yok hayır, kötü birşey dediniz demedim. Öyle bir destek de istemiyorum. Son mesajımda belirttiğim gibi. Daha dikkatli olmalıydı . Öyle de yazdım zaten. Dediğiniz gibi açıktan faydalanıyorlar da yazdım.

    Sadece garip gelmiyor mu diye ciddi şekilde sordum ancak siz agresif bir şekilde soruyorum veya alt metin var sandınız ancak dediğim gibi öyle birşey yok.

    Yanlış anlaşıldım. Özür dilerim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 3200 lira iyi para hocam
    Kolay para kazananlar için az para tabii

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • donmakaveli kullanıcısına yanıt
    Bu ülkede hersey garip hocam, garip olmasa zaten siz gitmezdiniz tr de kalirdiriniz, olayın cevabını giderek zaten kendiniz verip, kendinizi kurtarmışsınız

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Avukat aradığında, e devlete girip fatura borcunu ödeyebilirdiniz. Demek istediğim; Henüz icra dosyası açılmamış ise, avukat masrafsız temel borç tutarını ödeyerek bundan kurtulabilirsiniz. Avukat size ayrıca mesaj atamaz,arama yapamaz. Baroya şikayet etseniz, başı çok ağrır.
    Ben zamanında hat taşımada açık kalan bir fatura tutarı için yıllar sonra av. Tarafından aranmıştım. E devletten ana borç tutarını ödedim, olay bitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.