Şimdi Ara

Türkiye'de neden atmosferik araba alınmaz, işte sebebi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
2
Favori
8.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

    C&D'da Mazda 3 2.5 ile Golf 1.8 turbo'nun sadece motor karşılaştırması var. Mazda'nın aynı yakıt tüketimi ile daha performanslı olması bir yana, Mazda'nın 2.5 motorunun çalışma kalitesini (gaz tepkileri, spor otomobil gibi devirlenmesi, ses vs) öve öve bitirememişler. Araçların fiyatları da aynı, burada olsa 2.5 motordan %160 ötv alınacak, 2.0 olsa %100 ötv. Sebebi yok, öyle hacmi büyük lüks arabadır çok yakar. Millet onyıllar olmuş bu hacime dayalı vergi sistemini bırakalı, tepemizdekiler kazığı bile yamuk şekilde sokuyor. Mazda gibi üreticiler bu ülkede kapatsa gitse yeridir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

    C&D'da Mazda 3 2.5 ile Golf 1.8 turbo'nun sadece motor karşılaştırması var. Mazda'nın aynı yakıt tüketimi ile daha performanslı olması bir yana, Mazda'nın 2.5 motorunun çalışma kalitesini (gaz tepkileri, spor otomobil gibi devirlenmesi, ses vs) öve öve bitirememişler. Araçların fiyatları da aynı, burada olsa 2.5 motordan %160 ötv alınacak, 2.0 olsa %100 ötv. Sebebi yok, öyle hacmi büyük lüks arabadır çok yakar. Millet onyıllar olmuş bu hacime dayalı vergi sistemini bırakalı, tepemizdekiler kazığı bile yamuk şekilde sokuyor. Mazda gibi üreticiler bu ülkede kapatsa gitse yeridir.

    Harbiden öyle bu gereksiz vergi tutumu yüzünden çok marka model pazara giremiyor, zamanında chevrolet malibu avrupada satarken bizde satılamadı.



    yarın öbürgün mazda Türkiyeden çekilirse şaşırmam, hatta alfa romeo'da çıkabilir ama alfa'nın arkasında fiat var.



    otomotiv bakımından dünyada yaşanacak en berbat ülke Türkiye malesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

    C&D'da Mazda 3 2.5 ile Golf 1.8 turbo'nun sadece motor karşılaştırması var. Mazda'nın aynı yakıt tüketimi ile daha performanslı olması bir yana, Mazda'nın 2.5 motorunun çalışma kalitesini (gaz tepkileri, spor otomobil gibi devirlenmesi, ses vs) öve öve bitirememişler. Araçların fiyatları da aynı, burada olsa 2.5 motordan %160 ötv alınacak, 2.0 olsa %100 ötv. Sebebi yok, öyle hacmi büyük lüks arabadır çok yakar. Millet onyıllar olmuş bu hacime dayalı vergi sistemini bırakalı, tepemizdekiler kazığı bile yamuk şekilde sokuyor. Mazda gibi üreticiler bu ülkede kapatsa gitse yeridir.

    Harbiden öyle bu gereksiz vergi tutumu yüzünden çok marka model pazara giremiyor, zamanında chevrolet malibu avrupada satarken bizde satılamadı.



    yarın öbürgün mazda Türkiyeden çekilirse şaşırmam, hatta alfa romeo'da çıkabilir ama alfa'nın arkasında fiat var.



    otomotiv bakımından dünyada yaşanacak en berbat ülke Türkiye malesef

    Deme öyle hocam biz nasıl alırız sonra mazda 6 ? mazda 3??



    Ama burdan çekilirse şaşırmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ülke şartları için atmosferik gibisi var mı niye alınmasın, daha ucuz daha sağlam bakımı uygun tüpte takarsın ha zenginsen zaten bu yazdıklarımı ciddiye alma.. 1.6 120-130 bg atmosferik araba gayet güzel gider işini görür. şimdi amerikada 2.5 motor kullanılıyor diye burda arabaları mı yakalım. tamam bizde arabalar pahalı filan ama motorla kıyas yaparak abartmayalım.
  • imkan olsa asla turbolu arabaya binmem. atmosferik 3000 cc+ üstü arabaya binerim... ama işte imkan yok
  • ülkede benzin çok ucuz olsa ve 1.6 üstü motor vergisi yüksek olmasa
    konu başlıkları ve yorumlar çok farklı olurdu ,gibi geliyor :)
  • Atmosferik motor ırgat gibidir ,



    Yorulmaz , kolay kolay bozulmaz ,



    Yağ yakma sorunu olmaz, bakımı ucuzdur, motor ömrü uzundur, kötü ve bozuk havalarda rahat rahat hareket eder ( tozlu topraklı çamurlu v. B. )



    Kötü yakıtla bile çalışır,



    Turbo motor, evin şımarık çocuğuna benzer, çıtkırıldım dır...



    Naziktir , bol bol yağ yakar , bakımı pahalıdır , parçası pahalıdır,



    Yakıt tüketimi yukarıdadır,



    Yakıt seçer, kötü yakıtda hata verir,

    Turbo araç satış fiyatı da atmosferik motorlu araçtan daha pahalıdır, aman turbo bozulmasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • '97 model 5.20i kullanıcı olarak yapacağım yorumları.Bir önceki arabam Golf MK6 1.4TSi 122hp idi . Şu an 5.20i E39 kasa 2.0 motor 150hp kullanıyorum. Yemin ederim atmosferiğin gaz tepkileridir,hissiyatıdır sesidir her şeyi çok çok daha iyi ama işte 2.0 150hp atmosferik bile yavaş kalıyor maalesef. Keyifle atmosferik kullanmak büyük bir hayal olacak bizim ülkemizde maalesef :)
  • Ek olarak,turbo beslemeye karşıyım ancak supercharger(kompresör) çok hoşuma gidiyor. Atmosferiğin bir tık üstü işte,her ne kadar motoru yorsa da :)
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Ağzına sağlık, içimi sen döktün satırlara

    Toyota prius 1.8 motor 99 hp tork 160:(( vergi :2 bin tl civarı

    Leon 1,0 motor 115 hp tork 200...! Vergi :5 yüz tl civarı,...???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 senesinde atmosferik motor nedir arkadaş, hangi yüzyılda yaşıyoruz

    4000cc v8 altı atmosferik motor almam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    2017 senesinde atmosferik motor nedir arkadaş, hangi yüzyılda yaşıyoruz

    4000cc v8 altı atmosferik motor almam

    Üstadım Amerika/Kanada'da neden kullanıyorlar??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75


    quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    2017 senesinde atmosferik motor nedir arkadaş, hangi yüzyılda yaşıyoruz

    4000cc v8 altı atmosferik motor almam

    Üstadım Amerika/Kanada'da neden kullanıyorlar??

    hocam cevap çok basit

    1.) benzin fiyatları

    2.) araba fiyatları

    3.) araç aldıktan sonra ödenen vergiler

    ayrıca oradada downsizing akımı başladı. Amerikan üreticilerde olması gerekeni geçte olsa farkedip daha düşük hacimli turbo araçlara ve hybrid teknolojisine yöneldiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 28 Mayıs 2017; 10:3:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone

    '97 model 5.20i kullanıcı olarak yapacağım yorumları.Bir önceki arabam Golf MK6 1.4TSi 122hp idi . Şu an 5.20i E39 kasa 2.0 motor 150hp kullanıyorum. Yemin ederim atmosferiğin gaz tepkileridir,hissiyatıdır sesidir her şeyi çok çok daha iyi ama işte 2.0 150hp atmosferik bile yavaş kalıyor maalesef. Keyifle atmosferik kullanmak büyük bir hayal olacak bizim ülkemizde maalesef :)

    99 model e39larda çift vanos var. Maksimum torku 4200 yerine 3500 devirde veriyor. Ama arabanın sesi yeter. O sesi hic bir turbo motora değişmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone

    '97 model 5.20i kullanıcı olarak yapacağım yorumları.Bir önceki arabam Golf MK6 1.4TSi 122hp idi . Şu an 5.20i E39 kasa 2.0 motor 150hp kullanıyorum. Yemin ederim atmosferiğin gaz tepkileridir,hissiyatıdır sesidir her şeyi çok çok daha iyi ama işte 2.0 150hp atmosferik bile yavaş kalıyor maalesef. Keyifle atmosferik kullanmak büyük bir hayal olacak bizim ülkemizde maalesef :)

    99 model e39larda çift vanos var. Maksimum torku 4200 yerine 3500 devirde veriyor. Ama arabanın sesi yeter. O sesi hic bir turbo motora değişmem.

    Aynen. 3500'e kadar usul usul gelip birden dip gazı vermenin keyfini her arabayı çalıştırdığımda yapıyorum. Keko diyen desin,seviyorum abi 150hp tek vanoz ama benimki :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone


    quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone

    '97 model 5.20i kullanıcı olarak yapacağım yorumları.Bir önceki arabam Golf MK6 1.4TSi 122hp idi . Şu an 5.20i E39 kasa 2.0 motor 150hp kullanıyorum. Yemin ederim atmosferiğin gaz tepkileridir,hissiyatıdır sesidir her şeyi çok çok daha iyi ama işte 2.0 150hp atmosferik bile yavaş kalıyor maalesef. Keyifle atmosferik kullanmak büyük bir hayal olacak bizim ülkemizde maalesef :)

    99 model e39larda çift vanos var. Maksimum torku 4200 yerine 3500 devirde veriyor. Ama arabanın sesi yeter. O sesi hic bir turbo motora değişmem.

    Aynen. 3500'e kadar usul usul gelip birden dip gazı vermenin keyfini her arabayı çalıştırdığımda yapıyorum. Keko diyen desin,seviyorum abi 150hp tek vanoz ama benimki :(

    Bizim araçla bastık ama hiç yanlamadık, bu yaz bir kaç kez benzine alıp yanlamayı düşünmüyor değilim.
    Bu arada tek vanoslarda max tork 4200 devirde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Defkhan3459 -- 28 Mayıs 2017; 16:20:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nasıl banladılar bu arkadaşı, yine haklı oysa ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o beğenmediğiniz skyactiv motor tsi'ın veya diğer turbo destekli motorların yarısı kadar yakıyor. performansı da onlar kadar iyi olmasa da yeterli diye düşünüyorum. ama ben 200-220'den aşağı gitmem derseniz yetmez tabi ki.. ama işinizi görür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone


    quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone

    '97 model 5.20i kullanıcı olarak yapacağım yorumları.Bir önceki arabam Golf MK6 1.4TSi 122hp idi . Şu an 5.20i E39 kasa 2.0 motor 150hp kullanıyorum. Yemin ederim atmosferiğin gaz tepkileridir,hissiyatıdır sesidir her şeyi çok çok daha iyi ama işte 2.0 150hp atmosferik bile yavaş kalıyor maalesef. Keyifle atmosferik kullanmak büyük bir hayal olacak bizim ülkemizde maalesef :)

    99 model e39larda çift vanos var. Maksimum torku 4200 yerine 3500 devirde veriyor. Ama arabanın sesi yeter. O sesi hic bir turbo motora değişmem.

    Aynen. 3500'e kadar usul usul gelip birden dip gazı vermenin keyfini her arabayı çalıştırdığımda yapıyorum. Keko diyen desin,seviyorum abi 150hp tek vanoz ama benimki :(

    Bizim araçla bastık ama hiç yanlamadık, bu yaz bir kaç kez benzine alıp yanlamayı düşünmüyor değilim.
    Bu arada tek vanoslarda max tork 4200 devirde.

    Anladım hocam 4200'de de denedim ama 3500 de dipgaz yapınca daha hoş geldi bana. Kapat ASC'yi bir defa basman yetiyor zaten. Yalnız araba stok süspansiyona sahipse yanlama olayı bittikten sonra çok sarsılıyorsun ilk denediğimde şoför koltuğundan yan koltuğa uçacaktım dikkatli ol :D E39 harbi yanlıyor makine ya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone


    quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone


    quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr


    quote:

    Orijinalden alıntı: wardstone

    '97 model 5.20i kullanıcı olarak yapacağım yorumları.Bir önceki arabam Golf MK6 1.4TSi 122hp idi . Şu an 5.20i E39 kasa 2.0 motor 150hp kullanıyorum. Yemin ederim atmosferiğin gaz tepkileridir,hissiyatıdır sesidir her şeyi çok çok daha iyi ama işte 2.0 150hp atmosferik bile yavaş kalıyor maalesef. Keyifle atmosferik kullanmak büyük bir hayal olacak bizim ülkemizde maalesef :)

    99 model e39larda çift vanos var. Maksimum torku 4200 yerine 3500 devirde veriyor. Ama arabanın sesi yeter. O sesi hic bir turbo motora değişmem.

    Aynen. 3500'e kadar usul usul gelip birden dip gazı vermenin keyfini her arabayı çalıştırdığımda yapıyorum. Keko diyen desin,seviyorum abi 150hp tek vanoz ama benimki :(

    Bizim araçla bastık ama hiç yanlamadık, bu yaz bir kaç kez benzine alıp yanlamayı düşünmüyor değilim.
    Bu arada tek vanoslarda max tork 4200 devirde.

    Anladım hocam 4200'de de denedim ama 3500 de dipgaz yapınca daha hoş geldi bana. Kapat ASC'yi bir defa basman yetiyor zaten. Yalnız araba stok süspansiyona sahipse yanlama olayı bittikten sonra çok sarsılıyorsun ilk denediğimde şoför koltuğundan yan koltuğa uçacaktım dikkatli ol :D E39 harbi yanlıyor makine ya.

    Motor atmosferik olduğu için dengeli dağıtıyor torku. Turbo motor gibi birden patlamıyor. Tavsiye için teşekkürler, emniyet kemeri takıp yapalım bizde e39 çok ağırbaşlı bir araba ama içinde yaramaz bir çocuk gizli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.