Şimdi Ara

Türkiye'de neden atmosferik araba alınmaz, işte sebebi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
2
Favori
8.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Amerika Mazda 3, 2.5 motor 184hp

    Türkiye'de neden atmosferik araba alınmaz, işte sebebi


    Türkiye Mazda 3, 1.5 motor 120hp

    Türkiye'de neden atmosferik araba alınmaz, işte sebebi


    Anket yapsan dünyada misal veriyorum her 100 kişiden 70 tanesi atmosferik der doğruya doğru herkes atmosferik sever, ama Türkiyede ki motorlar motor değil ki, hacim ve hp'den gidişi motor sesi herşeyi değişiyor.

    Dünya ortalamasında Türkiye'de hem düşük motor kullanırız hemde en fazla parayı biz veririz, bence şu mazda 120.000TL gibi bir para verince insan kaputun altında 2.5 motor bekliyor açıkçası







  • turbo nun bu kadar yüceltildiği başka bir memleket yoktur herhalde.

    çift kavramalı şanzımanda böyle olmuştu göklere çıkarılmıştı 2006 larda,

    yok salisede değişen vitesler, süper sarsıntısız vites değişimleri falan filan; sonra gördüler kazın ayağı öyle değilmiş.

    o zaman yerden yere vurulan tork konvertörlü şanzımanlar şimdi parmakla gösteriliyor.

    hayırlı günler.
    Atmosferik motor ırgat gibidir ,

    Yorulmaz , kolay kolay bozulmaz ,

    Yağ yakma sorunu olmaz, bakımı ucuzdur, motor ömrü uzundur, kötü ve bozuk havalarda rahat rahat hareket eder ( tozlu topraklı çamurlu v. B. )

    Kötü yakıtla bile çalışır,

    Turbo motor, evin şımarık çocuğuna benzer, çıtkırıldım dır...

    Naziktir , bol bol yağ yakar , bakımı pahalıdır , parçası pahalıdır,

    Yakıt tüketimi yukarıdadır,

    Yakıt seçer, kötü yakıtda hata verir,
  • Bir insan 1.6 Atmosferik motoru niye sever anca mecburen biner
  • 1.5 in ve 2.5in farkı ortada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikadaki mazda daha ucuzsa şaşırmam



    Onların başkanı dandik hep ondan, istikrar yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo nun bu kadar yüceltildiği başka bir memleket yoktur herhalde.

    çift kavramalı şanzımanda böyle olmuştu göklere çıkarılmıştı 2006 larda,

    yok salisede değişen vitesler, süper sarsıntısız vites değişimleri falan filan; sonra gördüler kazın ayağı öyle değilmiş.

    o zaman yerden yere vurulan tork konvertörlü şanzımanlar şimdi parmakla gösteriliyor.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Mayıs 2017; 17:53:44 >
  • İsteyen istediğine biner. İkisinin avantajları da var eksi yönleri de. Niye abartı yapılıyor. Yok atmosferige binen kaldı mı yok turbo çok yakar. Herkesin sevdiği şey var size ne be ödül mu veriyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmossferik yokusta 3. Vurese dusuyorsun turbo benzinlide 6 ile devam ondan dolayi alinmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Focus neden bu kadar pahalı !
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    Atmossferik yokusta 3. Vurese dusuyorsun turbo benzinlide 6 ile devam ondan dolayi alinmaz.

    amerikada ki atmosferikler için değil ama



    amerikada elantra, civic te 2.0 motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YA-KU-ZA kullanıcısına yanıt
    2.0 olmasi sonucu degistirmez tork onemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dinime küfreden müslüman olsa.



    Adam 1.6 atmosferigi gömüyor ama 1.0 1.2 turbo motoru yüceltiyor. 1.6turbo benzinli versen çok yakar der binmez ama tüplü 1.6 lara laf eder.



    Gider minik turbo alır, şöyle güçlü böyle güçlü diye övünür ama gözü tüketimde, gaza yumurta gibi basar :) sonra da gelir övünür az yakiyorum diye. Kasa kasa 5litre yakar, gelir marifet gibi paylaşır. Sanki kasinca atmosferik çok yakıyor.



    Atmosferik LPG ülkemiz için nimet. Ne yakmış ne yakmamis dert etmeye gerek yok. Bassan bile LPG ile turbolardan, dizellerden az yakıyor güncel fiyatlarla. Fulle abi diyorsun 70tutuyor. Kaç km gittiğine bile bakmıyor çoğu kişi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya

    Mazdanın tasarımları çok çirkin :/

    Mazda çirkin mi





    süpersporları saymazsak



    1- Alfa Romeo



    2- Mazda



    diye başlar , mazda çirkinse vw, toyota ne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya

    Mazdanın tasarımları çok çirkin :/

    Evet konu yeni bir boyut kazanmış durumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    2.0 olmasi sonucu degistirmez tork onemli.

    amaç sadece 5. viteste yokuş yukarı çıkmaksa torksa, dizel alınır geçilir, atmosferik benzin keyiftir, istediği kadar 1.4 200 hp turbo motor olsun yinede 2.5 150 hp motora değişmem



    turbo benzini kötülemiyorum kendimde turbo benzin kullanıyorum ama atmosferik her zaman daha iyidir daha sağlamdır daha keyiflidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizde önemli mevzu, motorun gücü değil. Türkiye'de araç alınırken en büyük kriterlerden biri yakıt tüketimi. Lpg gibi bir nimet varken, kimse kolay kolay benzine para vermek istemez.

    100 km şehiriçinde 8 litre yakan benzinli araca tüp takılamasın, isterse 200 hp olsun, alacak insan kitlesi bellidir ve sınırlıdır. Burada yerden yere de vursanız, aşağılasanız bile o atmosferik motora tüp takıldıktan sonra cayır cayır satılacak bakınız civic.

    O kasaya 125 hp atmosferik motor gelmiş olmasından memnun muyum ? Değilim. Lakin ülkenin şartları belli. Bu konuda şikayeti olan arkadaşlar da "hala atmosferik motor satıyorlar" diye hondaya falan ağlamasın lütfen. O enerjiyi "niye benzin beş lira" diye harcasanız hepimiz rahat edeceğiz zaten.

    Kişisel kanaatim: Sıfır araç almaya karşı olduğum için, ikinci el eski araçlarda da motor hacmi öyle aman aman etkilemediği için, 2.0 atmosferik motora biner takarsın tüpünü. Mis.

    Bugün 22 bin liraya alacağın temiz bir 2.0 nissan primera, tüpteyken çoğu benzinli yeni teknoloji arabadan az yakıyorsa, 131 hp güç de verip 2.0 atmosferiğin keyfini de veriyorsa, ne yapayım ben turbolu arabayı söyler misiniz bana? 110 bin liraya honda accord satıyorlar 18 binde. 154 hp tüp takılabilen hayvan. D segmenti konforu, B segmenti benzinli araç kadar yakarsın, otobanda da nice canlar yakarsın.

    Sıfır araç alımında düşük hacimden vergi avantajı vs derseniz anlarım da, bu ülkede yüksek hacim atmosferik motorlar ucuz olsa, turbonun yüzüne bakmazsınız, hiç boşuna turbo şöyle turbo böyle ayağı yapmayın burada biz bizeyiz.

    Ayrıca turbo motorun maliyeti unutuluyor vergi konusunda.

    Ford focus 1.0 ecoboost titanium manuel 97.200 tl
    Ford focus 1.6 ti-vct titanium manuel 90.220 tl




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 18 Mayıs 2017; 2:28:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya


    quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya

    Mazdanın tasarımları çok çirkin :/

    Mazda çirkin mi





    süpersporları saymazsak



    1- Alfa Romeo



    2- Mazda



    diye başlar , mazda çirkinse vw, toyota ne







    Kusura bakmayın ama Mazda bana çok kalitesiz eski tasarımlı geliyor.Zaten sizde bilirsiniz Japonlar otomobilden gram anlamaz.Bu işin ustaları Almanlar ve Fransızlar.

    Fransızlar çöptür, BMW ve Mercedes hariç almanlarda çöptür, arabayı İtalyanlar ve Japonlar yapar



    Bugün küçümsenen Hyundai dahi tüm fransızlardan daha iyi daha sağlam, fransızlar amerikan pazarına girebilecek kadar kendilerini kanıtlayamadılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu sahibi kendisi ile çelişiyor. Ülkemizde düşük hacimli atmosferik satıldığından şikayet edip, alternatifinin daha da düşük hacimli turbo motorlar olması..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Dinime küfreden müslüman olsa.



    Adam 1.6 atmosferigi gömüyor ama 1.0 1.2 turbo motoru yüceltiyor. 1.6turbo benzinli versen çok yakar der binmez ama tüplü 1.6 lara laf eder.



    Gider minik turbo alır, şöyle güçlü böyle güçlü diye övünür ama gözü tüketimde, gaza yumurta gibi basar :) sonra da gelir övünür az yakiyorum diye. Kasa kasa 5litre yakar, gelir marifet gibi paylaşır. Sanki kasinca atmosferik çok yakıyor.



    Atmosferik LPG ülkemiz için nimet. Ne yakmış ne yakmamis dert etmeye gerek yok. Bassan bile LPG ile turbolardan, dizellerden az yakıyor güncel fiyatlarla. Fulle abi diyorsun 70tutuyor. Kaç km gittiğine bile bakmıyor çoğu kişi.

    Vallahi ne yalan söyleyim turbo motorla rampada uçuyorum kaçıyorum diye formda cirit atan turbocylar neden yollarda hiç denk gelmiyor. Senelerdir uzun yol yaparım rampada dipgaz gidenlere denk gelmiyorum. 3-5 tane 1.3 multijet ve 1.5 dci denkgeldi onun dışında futbolu denk gelmedi. Onlarda benim rampa çıkmayan atmosferik eşşeğe kafa tutamadı. Bu işte bir yanlışlık var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya

    Mazdanın tasarımları çok çirkin :/

    Aynen.



    Yeni bir konu açılmali.



    Mazda almayın harammmm.



    Mazdalar bana kalsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya


    quote:

    Orijinalden alıntı: YA-KU-ZA


    quote:

    Orijinalden alıntı: teknomaya

    Mazdanın tasarımları çok çirkin :/

    Mazda çirkin mi





    süpersporları saymazsak



    1- Alfa Romeo



    2- Mazda



    diye başlar , mazda çirkinse vw, toyota ne







    Kusura bakmayın ama Mazda bana çok kalitesiz eski tasarımlı geliyor.Zaten sizde bilirsiniz Japonlar otomobilden gram anlamaz.Bu işin ustaları Almanlar ve Fransızlar.

    Mazdayı en ağır eleştirenlerden biri benimdir fakat yiğidi öldürüp hakkını yememek lazım. Mazdanın tasarımına laf atan ya kördür yada tasarımdan gram anlamıyordur. Böyle bir yorumu yapacak kafaya nasıl ulaştınız söyleyinde bizde bilelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Almayın sizde rahat edin bizde arkadaş. Uzun süre kullanmamış olduğun bir motorun testini veya yorumunu nasıl yaparsın anlamış değilim. Sen git turbo al yapıştır soldan git bizde rahat edelim sende. Bu motorun teknolojisi bildiğin atmosferik gibi değil ama sana bunu anlatsam teknolojiyi sadece motora hapsedeceğin için gerek yok. Adamlar kilo hafifletip eski kullandıkları her şeyi çöpe atıp sil baştan yaptılar. Yakıt düştü performans eski motorlarına göre hissedilir şekilde artı. Ama kullanmadan yorum yapanlar sitesi oldu bu forum gün geçtikçe.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.