Şimdi Ara

Türkiye'de otonom araç dönemi resmen başlıyor: Yönetmelik yayınlandı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelikle, Türkiye’de sürücüsüz (otonom) araçların kullanımına yönelik önemli bir adım atıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından hazırlanan "Tam Otonom Araçların Otonom Sürüş Sistemine İlişkin Motorlu Araçların Tip Onayı Hakkında Yönetmelik", otonom araçların gerekliliklerini ve test prosedürlerini yasal bir zemine oturtarak sektörün önünü açıyor.



    AB standartları esas alındı



    Yeni düzenleme, Avrupa Birliği’nin 2022/1426 sayılı tüzüğünü temel alarak hazırlandı ve yürürlüğe girdi. Bu kapsamda, özellikle M (moped) ve N (en az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları) kategorisindeki araçların otonom sürüş sistemlerine yönelik standartlar belirlendi.



    Türkiye’ye ithal edilen veya yerli üretimle piyasaya sürülecek olan tam otonom araçlar, yola çıkmadan önce belirlenen kriterlere uygunluklarını kanıtlamak için tip onayı almak zorunda olacak.



    Yönetmelik, otonom araçları üç ana kullanım senaryosunda değerlendirmeye alıyor:




    • Tam Otonom Araçlar: Manuel sürüş modundan tam otonom moda geçiş yapabilen ve belirlenmiş alanlarda insan ya da mal taşımacılığı için tasarlanan araçlar.

    • Sabit Güzergâhlı Otonom Araçlar: Çift modlu araçlar da dahil olmak üzere sabit bir yolculuk/sefer çıkış ve varış noktalarına sahip önceden belirlenmiş bir güzergahta yolcu veya mal taşımacılığı için tasarlanmış ve imal edilmiş tam otonom araçlar.

    • Otonom Park Sistemine Sahip Araçlar: Belirli otopark tesislerinde araç park etme uygulamaları için tam otonom sürüş moduna sahip çift modlu araçlar. Sistem, dinamik sürüş görevini gerçekleştirmek için otopark tesisinin dış altyapısını (Konum belirleme işaretleri, algılama sensörleri ve benzeri) kullanabilir veya kullanmayabilir.



    Tam otonom aracın tip onayı başvurusunda otonom sürüş sistemine ilişkin bilgiler verilecek. Teknik özellikler, onay kuruluşları veya teknik servisleri tarafından değerlendirmeye tabi tutulacak. Yönetmelikte, ayrıca sürüş sırasında trafikte yaşanacak senaryolara da yer verildi.



    Ayrıca Bkz.BYD Seal ve BYD Han'ın Türkiye fiyatları belli oldu



    Otonom Araç Seviyeleri





    Seviye 0 (Manuel Sürüş):



    Araç tamamen sürücü kontrolündedir. Basit bir hız sabitleyici olabilir, ancak tüm sürüş işlevleri sürücü tarafından gerçekleştirilir.



    Seviye 1 (Sürücü Yardımı):



    Adaptif hız sabitleyici ve şerit takip asistanı gibi sistemlerle sürücüye yardımcı olunur. Ancak sürücünün direksiyon ve araç kontrolünü daima elinde tutması gerekir.



    Seviye 2 (Kısmi Sürüş Otomasyonu):



    Araç, hızlanma, yavaşlama ve yönlendirme gibi görevleri üstlenebilir. Yine de sürücünün dikkatli olması ve gerektiğinde müdahale etmesi gerekir.



    Seviye 3 (Şartlı Otomasyon):



    Araç, belirli durumlarda sürüşü tamamen üstlenebilir. Ellerinizi direksiyondan çekebilir, gözünüzü yoldan ayırabilirsiniz ancak acil bir durumda müdahale edebilmeniz için hazır olmanız gerekir.



    Seviye 4 (Yüksek Otomasyon):



    Araç, her koşul altında otomobil kendi kendine hareket edebilmektedir. Yanlız otonom sürüş yasal mevzuat ve altyapı eksikliğinden dolayı belirli koşullarda ve belirli alanda çalışabilecek şekilde sınırlandırılmıştır.



    Seviye 5 (Tam Otomasyon):



    Araçta direksiyon ya da pedallar bulunmaz. Araç tüm sürüş görevlerini tamamen bağımsız olarak gerçekleştirir. Bu seviyeye ulaşmak için teknolojik ve yasal gelişmelerin tamamlanması gereklidir.




    Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/12/20241201-1.htm







  • Türkiye’de zor iş, sokaklar çok dar, millet arabayı bırakıp gidiyor vs. Anca otoyollarda kullanılabilir. Seviye 5 hiç kullanılamaz. Yeni yapılaşma gerekiyor sokakların düzenlenmesi vs lazım.

    Takip mesafesi ve sinyal kullanmayı bilmiyoruz o yüzden makinelerinde kafasını karıştıracak yada kazaya sebep olacak.

    Antalya dönüşü en sol şeritte traktör çıkmıştı önüme, hiç olmaması gereken şeyler oluyor bizim yollarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus01982 -- 2 Aralık 2024; 0:45:34 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Seviye yükseldikçe vergisi artmalı

  • maximus01982 M kullanıcısına yanıt

    İstanbul’da sokakları at arabalarına göre planlamış belediye şehir planlamacıları. İleri görüşlülükleri sıfırmış. Ne de olsa at arabası ulaşımın pik noktası.. Ulaşım dedin mi akıllarında at arabası canlanmış, ulaştırma aracı olarak at arabasından daha gelişmiş arabaların üretilebileceği akıllarına dahi gelmemiş. Yollar at arabasına göre tasarlanmış.. Atların park derdi de yok çekiyorsun ahıra otlanıyor. At arabası gibisi yok ve olamaz da eski istanbul belediyesi şehir planlamacılarına göre.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 2 Aralık 2024; 1:2:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haberdeki en komik ifade "AB standartları esas alındı"

  • Türkiye'de otonom araç dönemi resmen başlıyor: Yönetmelik yayınlandı!


    Türkiye'de otonom araç dönemi resmen başlıyor: Yönetmelik yayınlandı!




  • Bunun için abonelikler yapılacak herhalde fakat o gözlüklü kel rahat durmaz ondanda vergi almaya çalışır aracı aldın vergini verdin bitti yokkkk halkın cebindeki 3 kuruşa kadar düşmüş bı hükümet var karşımızda.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    Kendi standardını yapacak halimi var işine geleni kopyala yapıştır

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ya millet aç aç .

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Saçma sapan şerit çizgilerinden dolayı artık yeni gelen araçalarda default açık olan şerit takip bile doğru düzgün çalışmayıp kazaya davetiye çıkarırken daha üst seviyelerde çalışasak sisteme ne kadar güvenilir tartışılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ülkede otonom araç mı güldürmesinler milleti tıkmışlar dar alana şehir merkezlerinde her şey üst üste ne yollar müsait ne insanlarımız trafik resmen keşmekeş bu ülkede. Otonom araba diyip geçmeyin bir hafta sonra yapacağınız işi deyip alıp başını gider.

  • Kara şimşek gelse, ikinci günde yaya geçidinde durduğu için servis şoförleri tarafından darp edilir.

  • Ben bile bazı yollarda şeritleri takip edemiyorum otonom araçlar böyle işin ızdırabını .......... der ve bariyerlere girer.

    Seviye 5 otonom araç silivriden tuzlaya kadar kazasız belasız gidebilirse o zaman bu iş olmuş demektir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam otonom araçlar ancak yollarda sadece birbirleriyle haberleşebilen tam otonom araçlar olduğunda çok rahatlatıcı olabilir. Bunu da standart bir şehirde yapmak çok uzun zaman alır.

  • M (Moped) nedir Allah aşkına? Haberi yazarken 2 dakika bir araştırsaydınızTürkiye'de otonom araç dönemi resmen başlıyor: Yönetmelik yayınlandı! 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Ben bi toyota videosu izlemiştim. Arabanın önünden kamyonet gidiyordu ve ani olarak saman balyası atıyorlardı felan. Bu araçlar kolay kolay kaza yapmaz en fazla lan bu yolda gidilmez deyip kontağı kapatır 😀

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yollarda milyonlarca trafik canavarı varken bu araçlar nasıl hareket edecek.

  • mystiery_ kullanıcısına yanıt

    Doğrudur, dingonun ahırı lafı da İstanbul'dan çıkmıştır.


    At deyince aklıma bir şey geldi üzüldüm.


    Gazi'nin at üstünde resmini çizen bir ressama, biz ve hayvanlarımız bir deri bir kemik kalmıştık, böyle görünmüyorduk demesi beni çok üzdü.


    Yaklaşık 650 yıllık devlet son döneminde arpa-buğday bile ekemez, ekmek üretemez bir hale gelmiş.


    Çıldırmamak elde değil. Cephede tuz, şeker bile yokmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • joven kullanıcısına yanıt
    Türkiye için service pack yayınlanır, her ay düzenli güvenlik yamalarının yanısıra.

  • Türkiye'de otonom araç dönemi resmen başlıyor: Yönetmelik yayınlandı!
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.