Tablodaki AC şarjları görmeyin. Bakmayın bile. DC yoksa şarj yok demektir. Kimse yolda 6-8 saat bekleyip şarj vs etmez. Onu bi geçin. AC olmasın demiyorum kapalı otoparklarda AVMlerde vs olsun özellikle phev'ler için çok gerekli (DC yok çünkü çoğunda) ama bunları şarj diye tablolara koymayın bile. Yurtdışındayım. Burda ve TR'de temel sorun aynı. Avrupa'da da aynı: 1) Şarjlar offline. Yani ÇALIŞMIYOR. Siz benzinli aracınızla geçerken görüyorsunuz bir sürü şarj var ama elk araçla gidiyorsunuz bağlantı yok veya enerji yok. Ee? Ne anladım. TAk şarjı ara adamları bir saat vırvır konuş vakit kaybı. 2) ABD'deki gibi kredi kartını okut şarj et yok. İlla üye olacaksın. TR'de lisans alan zibilyon firma var. Lan nerden hangi birini nasıl kurayım? Tak çalıştır yok ki?! 3) Yaşadığım yerde şarj istasyonu önüne park etmenin cezası var. Polis de cayır cayır kesiyor. Ama bitmiyor gene dolu şarjların önü. Kıyamet gibi alakasız araç var. Şarj eden olsa bekle sıranı. Razıyım. Hepsi içten yanmalı. Park etmiş s.ktr olmuş gitmiş ve çok var çok... TR'de gördüm enine otobüs yanaştırmış adam şarjların önüne. Biyerde gördüm şarjların önüne belediye "bok" dökmüş. Diyo ki gübre atıcaz. Burası boş. E boş ulan tabi şarj yeri orası. Neymiş yolculuğu önceden planlamak lazımmış. Yavrum haritadaki şarjlar çalışmıyor ve önü dolu neyi neye göre nasıl planlayayım? 2) Lisans sorunu. Lisans belası nedeniyle maliyetler yüksek. Bin tane şirket var ve pahalı. Halbuki dürümcüsündür. Alırsın kurarsın 2 soketli şarj ist. Kredi kartı okumalı yaparsın (ABD örneği) adam yemek yerken doldurur. Ama yook dürümcü X markayla(trugo zes vs) anlaşsın vs. Ohoo yayılmıyor işte. Sen lisans zorunluluğu yapma bak Migros'tan yerel markete kadar şarj dolar ortalık. Neymiş elektrik satma tekeli varmış onun hakkını satıyormuş bilmemne ohoo. 3) Tekel konusu. Koca İzmir otobanı sadece 2 soketli Zes var. Niye? Kaç sene oldu yahu soruşturma açmış falan filan. Ben yetkili merci olsam o otobandaki bütün Zesleri söktürür diğer 150 firmayı dizerim tespih gibi. Rekabet Kurumu - Otoyol İşletme ve Bakım AŞ ve ZES Dijital Ticaret AŞ hakkında soruşturma açıldı. Yani sorun teknik değil hukuki. İşin içinde lisans saçmalığı var, tekel davası var, hatalı park etme var. Var oğlu var. Teknik sebepler çok çok geride.. |
Türkiye'de şarj istasyonu sayısı hızla artıyor: Hangi işletmecinin ne kadar istasyonu bulunuyor? (2. sayfa)
-
-
Adam DH'nin sahibi. Emin ol senden fersah fersah bilgili teknoloji konusunda.
-
Katılıyorum. Bunlardan biri de Mesut Çevik.
-
EPDK nın şarj@Tr uygulaması var , Türkiyedeki tüm DC /AC , tüm markaların şarj noktalarını gösteriyor ,fiyatlarını gösteriyor kullanım durumunu gösteriyor
Heryerde DC şarj noktası var Türkiyede sistem tıkır tıkır işliyor , kullanıyorum ,şarj noktalarına araç park edende kalmadı çünkü firmalar uyaruyor yaygınlaştığı için illa şarj eden birileri oluyor artık o yüzden kolay kolay kimse park etmiyor
-
KAtılıyorum hocam , kesinlikle yapılmalı çünkü gelecek %100 elektrikli araçlarda
kentsel dönüşümle şehirler buna göre planlansa çok daha kolay olacak da işte hala kentsel dönüşümü eskiyi yık yerine yenisini yap diye anlayanlar bu dönüşüme hala karşılar
Hibrit ara çözümünü düşünenlerde lütfen bir elektrikli araç deneyin ondan sonra ara çözüm düşünülen hibrit mi bir daha düşünün
Gelen yeni hibritler 20Kw batarya ile geliyor ve 100km ye yakın saf elektrik le gidiş vadediyor ,tamamda madem elektrikliden korkuyorsun bu araçlarda da 20kw batarya var ,elektrik motoru var ,üstüne kurtulmaya çalıştığın bakım gerektiren içten yanmalı var birde şanzıman var ,ve bu şanzıman diğer içten yanmalılardan daha riskli çünkü hem elektrik hemde içten yanmalıyı idare etmek zorunda
Elektrikli kullanıcısı olarak tavsiyem ya %100 elektrikli alın kafanızda soru işaretleri var ve bekleyecekseniz içten yanmalı alın ,hibrit alacağına %100 elektrikli al hem batarya daha büyük hemde içten yanmalı ve onun şanzımanı sorunları bakımları yok :)
40 yılı aşkın araba heberlerini üretiminden özelliklerine yabancı forumlarına kadar takip eden birisiyim ve kahve muhabbeti yapan bilgisizleri boşverin gelecek elektrikli araçlarda , 30 yıla yakın araç kullanıyorum , ben dizelden geçtim öncesi benzin ,benzin/lpg kullandım
çekiş sessizlik konfor elektriklilerde
-
epdk nın şarj@Tr uygulaması tek uygulama da tüm noktalı görebiliyorsun ama yine ödemede ayrı uygulama gerekiyor bunuda tek çatıda toplasalar iyi olur
istasyon kurma şartlarına DC şarj istasyonlarına aracı kaplayacak boyutlarda yağmura kara güneşe dayanıklı çatı yapılmalıdır şartı koyulmalıydı ,benzinliklerin hiçbiri güneş altında değil çatının altında duruyor , şarj istasyonları da böyle olamalı , en az 30dk orada bekleyecek ,aşırı ısınmaların da önüne geçilmiş olur daha uzun ömürlü olur ,yağmurda acaba demezsin
-
Togg ile bugün yaklaşık 180 liraya 400 km yol yapmışım. Binilmez pilli arabaya. Sakın ha sakın almayın…Dizel ve benzinli araçlarımla geçen yıllarıma acıyorum. -
Gün hocam bu ülkenin faydasına dokunacak bir şeye dış güçler izin vermez.
Şeker fabrikalarında yan ürün olarak etanol üretilebilirdi. O yan ürün yakıtlara %10 oranında karıştırılsa petrole bağlılığımız azalacak ve senelik milyarlarca dolar cebimizde kalacaktı. Bunu Brezilya yapıyor şu an. Biz yapmak istediğimizde şeker fabrikalarımız satıldı.
Dünya elektriğe geçer, biz indirimli şekilde petrol yakıtlı arabaları alır biner bayram ederiz. -
Hibritler konusunda sonuna kadar katılıyorum. Ama anlaşılan bazı insanlar çok inatçı o yüzden onlar deneyerek buna geçecekler. O yüzden şarj edilebilir hibrit mecbur kullanacaklar. -
Sen yine iyisin ben bir kaç kere uzun yolda sağnak yağış altında şarj ettim müthiş macera oluyor. -
Bizde o kadar çok şeker üretimi var mı ki bence o kadar çok şeker üretmiyoruzdur. -
Tekel konusu olduğuna inanmıyorum İzmir otobanındaki sorunun.
Sorun tesise gelen elektrik miktarı ile ilgili.
Otoban bayağı yerleşim yerlerinden uzak yerlerden gidiyor çoğunlukla. Oksijenlerin çoğuda buralarda.
Zamanında karşılıklı iki istasyonun tüketeceği kadar bir kapasite çekilmiş oraya.
Şehre yakın olanlara yenilerini çektiler ama uzak yerlere halen çekemediler yoksa, yeni Trugo’lar eŞarj’lar bekliyor takılmış şekilde.
Kredi kartı okutma işine karşıyım açıkçası böyle önceden ayarlanması daha iyi. Zira çoğu ABD’deki arızanın nedeni kredi kartı okumadı, yok çekemedi vs gibi nedenler. Bizde hem millet bir saat uğraşır hemde çekemez meşgul eder.
Ancak ortak bir ödeme sistemine geçilmeli bence mesela tek bir sistem tanımalı ve ödeme almalı Masterpass gibi bir şey niye olmasın.
Park etme olayında haklısın bazen benimde seyrek başıma geliyor ama genelde tercih edilmeyen yerlere koyuyorlar.
Bence şarj şirketlerine burada çok iş düşüyor. Etrafı ekstra süslemeleri yada park alanını boyamaları ve labut koymaları önemli. Olmuyorsa EDS gibi bir şey koysun polis bak giren olur mu ?
Ben lisanlı olmasını daha uygun buluyorum. Bu zaten öyle dürümcünün koyacağı bir şey değil. Bir DC istasyon 500-600 bin tl’den başlıyor makina. Elektriği çekmesi, kurdurmasına girmiyorum.
Birde bakım ve kalite kontrol bizim ülkede tehlikeli olur hem istasyon yanar yanında arabayıda yakar dürümcü yaparsa bu işi.
Emin ol tr’de sorun şu an için çok az Trugo mesela gidipte şarj edemediğim istasyonu yok. Ne oluyorsa en kötü telefonda hemen çözüyorlar.
Çok garip yerel markalarda olmadığı oldu.
Şarj istasyonu dolu mu doluysa yüzde kaçta görüyorsun uzaktan büyük nimet ama işte sıra var mı o belli değil bence onuds eklemeliler.
Bayram dışında hiç sıra sorunu bu arada yaşamadım. Bayramda da biraz normal yoldan gitmeyerek şarj olayını garanti yapabiliyorsun istersen zaten tabii tercih edilmeyebilir.
-
Bazı AVM'lerde ve caddelerde şarj istasyonları görüyorum. Sanırım birkaç on sene içerisinde her yeri saracaklar. 😄 Bu iyi bir gelişme ve genel anlamda elektrikli araçların yükselişini pozitif karşılıyorum. Bu anlamda bilhassa Çinli üreticilerin elektrikli araç yolunda yürüme ısrarı takdire şayan. Dünya sonsuza dek fosil yakıtlarla dönemez. Zaten dönmemeli de. Gezegeni kendi aleyhimizde yeterince dönüştürdük ve halen süratle dönüştürmeye devam ediyoruz. Atıklarımızı biraz dahi azaltsak kardır. Yeşil gözden bakınca - bataryaların üretimi ve ömrüyle bağlantılı olarak meydana getirdiği başka kimyasal atıklara rağmen - oldukça kritik bir teknoloji.
-
Sayılar böyleymiş ama herkesin ilk tercihi fiyatından dolayı trugo. -
dedikleriniz dogru ama ´bilmeden konusuyorsunuz´diye lafa baslanmaz, gidin bir iletisim egitimi alin yahu, boyle editor dusman basina -
Bana dediklerine göre az bile söyledim sizi rahatsız ettiysem kusura bakmayın sinirlenmiş olabilirim.
Bu arada mesajı değiştirdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 12 Ağustos 2024; 18:30:21 > -
benim hem elektrikli hemde benzinli aracim var, acikcasi sehiricinde elektrikli sehirdisi uzun yolculuklarda benzinli kullaniyorum, elektrikli altyapisi surekli gelisiyor ama ben hala elektrikli arac ile uzun yol yapmayi keyifli bulmuyorum. sirf ekonomi yapmak icin butun rotayi planlayip, sira bekleyip, mola yerlerinde zorunlu beklemeler yapmak tercih edecegim bir durum degil, tabi ilerde cok daha rahat olacak, gecmise gore bugun bile cok fazla istasyon mevcut. arizalar sorunlar daha az, mola secenekleri artiyor v.s.
ailenin tek araci olacaksa hala elektrikli arac tavsiye etmem.
-
O değilde artık şu Amerika Avrupa'da ki Ev dönüşüm merkezleri Türkiye de açılmalı bazı insanlar araçlarını seviyor ve bir gerçek varsa niyeyse piyasadaki ev lerin çoğu b suv c suv sedan elektrikli bile çok az var sadece sıfır.ev satıcaz mantığıyla bu iş hızlı yürümez dönüşüm şart .. Bir yerde satışlar şişer düşer hatta durma noktasına gelir çünkü herkesde sıfır araç alıcak imkan yok firmalarında genelde marka modeline göre 10 ila 15 sene ömür verdiği araçlar da ikinci elin oluşmasıda çok zor ..
Elektrik şarkıda bildiğim kadarı ile 10tl civarı şu anda hızlı şarjda 12-13tl imiş yanlışsam düzeltir birileri.. 10tl de az değil 12-13tl de az değil nerdeyse 2021 benzin fiyatları.. Tabiki şu anki benzin fiyatları ile asla kıyaslanamaz..
Yani iila sıfır elektrikli alıcaksın mantığı olmamalı ev dönüşüm de olmalı .. Belki insanların 1.5-2 milyon almaya gücü olmaz ama misal 500-600 bin tl ye birde dönüşüm yerleri taksit falan bankalarla anlaşma kredi imkanları yaparsa ev dönüşümü ticarete ekonomiye de büyük katkı sağlar.... Bunlar benim şahsi fikrim tabiki ..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X