Şimdi Ara

Türkiye'de şarj istasyonu sayısı hızla artıyor: Hangi işletmecinin ne kadar istasyonu bulunuyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de şarj istasyonu sayısı hızla artıyor: Hangi işletmecinin ne kadar istasyonu bulunuyor?
    Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı (EPDK), Haziran ayına ilişkin Şarj Hizmetleri Piyasası Aylık İstatistikleri'ni yayınladı.



    Şarj istasyonu sayısı katlanarak artıyor



    Rapora göre, geçen yılın Haziran ayında 27.476 olan elektrikli araç sayısı, 2024'ün Haziran ayında 123.977'e yükseldi. Elektrikli araç saysının artışına paralel olarak şarj noktası (soket) sayısı da katlanarak 5.192 adetten 20.065 adete yükseldi. Yavaş şarj olarak bilinen AC şarj noktası sayısı 4.550'den 12.755'e, hızlı şarj (DC) noktası sayısı ise 1.362'den 7.310'a yükseldi.



    Ayrıca Bkz.Yeni teknolojiyle, farklı şarj portuna sahip araçlar tek bir noktadan şarj olabiliyor



    Türkiye'de şarj istasyonu sayısı hızla artıyor: Hangi işletmecinin ne kadar istasyonu bulunuyor?
    Şarj istasyonu işletmecilerinin şarj soketi sayılarına baktığımızda, ZES'in 3.910 adet ile ilk sırada yer aldığı görülüyor. Eşarj, 1.723 adet ile ikinci, Voltrun 1.093 adet şarj noktasıyla üçüncü sırada yer alıyor. Togg'un Trugo şarj ağı ise 1.037 şarj noktasıyla dördüncü sırada bulunuyor. Ancak ZES ve Voltrun'ın şarj noktalarının çoğunu yavaş şarj hızı sunan AC soketler oluştururken, Eşarj ve Trugo'da hızlı DC şarj soketlerinin çokluğu dikkat çekiyor.



    Şarj noktalarının toplam kurulu gücünün ise 284 MW seviyesinden 1.209 MW seviyesine çıktığı belirtiliyor.



     




    Kaynak:https://www.epdk.gov.tr/Detay/DownloadDocument?id=39l+/qxeqb0=







  • Kullanıyorum ,altyapı çok iyi DC Soket sayısının fazla olması süper , sitelere de site içinde en az 10 adet en az 22kw lık AC istasyon kurulma şartı getirilmeli.İnsanlar gördükçe çok daha hızlı yayılacak sonradan eklemekle uğraşılacağına baştan yapılsın

  • Şahsi wallbox kuran ve taşınabilir şarj cihazı alan binlerce insan var 20 bin sokete ek olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilli arabaların geleceğinin olmaması nedeniyle dönemsel para kazanmak için yapılan güdük yatırımlar. Geçen gün bir yerde karşıma çıkmıştı; Amerika'daki şarj istasyonlarının büyük bir kısmı arızalıymış ve bakımları yapılmıyormuş. Hatta bazı arızaların şarj sırasında araçlara zarar verdiğinden bahsediliyordu. Bizde böyle bir hasar olsa bırakın muhatap bulmayı, bulsan da suçlu sen çıkarsın mevcut sistemde.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Aynen hacı, tüm sırrı ifşa ettin şu an oturduğun yerden.

  • NvdiaAmd kullanıcısına yanıt
    O sırrı keşfetmek sizin zeka seviyenizle alakalı bir durum. Keşfettiğiniz için kutlarım.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    reis ne yaptın sen saklıyorduk bu olayları. Neyse Bi kell(shell) e gidipte öpüleyim.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    arabayla hiç alakası olmayan bir arkadaş bmw nin i modellerinden satıcının yönlendirmesiyle aldı. şimdi bir sarj ile yaptığı yola baktığında aklımı seveyim niye daha önceden geçmedim diyor.+sessizlik ve konfor da cabası

  • FEARTR kullanıcısına yanıt

    Merak etmeyin pilli arabalarda daha çok öpülecekler :)))))). Hiçbir hükümet ucuza arabaya bindirmez halkını. Hele bir de cicim ayları geçsin, millete şöyle hacimli malı aktarsınlar, ondan sonra görün gümbürtüyü :). Sonrasında ikinci el olarak satmak isteyecekler, elindeki pilli arabalar ikinci eli olmadığı için ya arabayla evlenecekler ya da üstüne para vererek hükümete hurdaya çıkaracaklar. Pilli arabanın geleceği yoksa ne olacak diye soran birini görmedim konuda. Çünkü kendini zeki sanıyor ve kahve kültüründen aldıkları boş ve artık miadı geçmiş laflarla güya esprik yaptığını düşünüyor ve asıl konuyu kaçırıyorlar. Aslında sektörün içinde olan herkes olayı biliyor. Ancak şu dönem malı kilitleme dönemi. Kimse ses etmez. Borsada biraz mürekkep yalayanlar, malın nasıl kilitlendiğini ve kilitlenen malın içerideyken şemsiyesinin nasıl açıldığını kendi yaşamasa bile görmüştür :))))))))))))))).





  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Şarj istasyonlarında ABD’de Tesla en büyük devasa pazar payına sahip şirket. Onlarda kendi özel soketlerini kullanıyor ve Tesla SuperCharger’dan oluyorlar.

    Diğer şirketler bizim şarj sistemini kullanıyor ama ABD’de hem bu araçların azlığı hemde büyüklüğü nedeniyle birde üstü üstüne kredi kartı kabul etmeleri nedeniyle bir sürü sorunla uğraşıyorlar.

    O yüzden herkes Tesla’nın standartına geçmeye karar verdi en son olarak.

    Bizde öyle büyük çalışmamazlık sorunu yok zira tüm markalar aktif rekabet içerisinde.

    Şarj istasyonuna yatırım yapan bu kadar şirket aptal sen akıllısın tebrik ederim. Dönemsel demişsin oda bilgisizlikten geliyor işin içinde olsan bir istasyonun kara geçmesi için makul süre 5 sene. Senin kafaya göre bitiyorsa beş seneye ne anlamı var yatırımın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 12 Ağustos 2024; 18:29:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    Bu devlet bindirir zira anlamadığınız nokta elektrikli araç kullanımı Türkiye’nin petrole bağımlılığını yok ediyor. Bizde güneş bol ve hızla artıyor güneşten üretimimiz. İleride tüm araçlar güneş ile çalışınca petrol anlamasız olacak.

    Rüzgarda bol, daha türbin konmamış binlerce tepe var rüzgarlı.

    Cari açık azalıyor ve bir o kadar önemli olan EV üretim üssü olmaya çalışıyoruz. Eğer olursak araçların ithalatı nedeniyle oluşacak cari açıktanda kurtulacağız. Üstüne cari fazla vereceğiz.

    Bataryalı arabaların ikinci eli yok demişsin halen Tesla Model S 2015 model 9 yıllık araç 90 bin km’de 2.5 milyon’a satılıyor sarı sitede. Çöp değil yani.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Buradaki grafikte dikkatten kaçan nokta önemli olan şarj istasyonunun DC olması çünkü uzun yolda Dc gerek.

    DC’de ise yüksek hızlı şarj çok önemli.

    Burada Trugo hepsi 180 kW olduğu için çok başarılı eŞarj’ın istasyonları genelde 90-120 kw arası.

    En yüksek hızı veren ise Astor genelde 300 kW’dan aşağı kurmuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Hacı siz nasıl biliyorsunuz? Mesleğiniz nedir? Eğitiminiz nedir? İnstagram ve Twitter'den edindiğiniz yarım yamalak bilgilerle mi buna karar verdiniz? Komik olmayın! Ayrıca ABD'de fosil yakıtlı veya pilli arabaların halka maliyeti bizdeki maliyetin 1/4'ü. Adamlar araba eskidi mi ikinci el ile bile uğraşmayıp direk hurdaya veriyorlar. Yani 3-5 sene sonra başka bir teknoloji nedeniyle elinde kalan arabadan dolayı zarar etme durumu yok. Çünkü bizim gibi servet ödemiyorlar araba için. Bizde 1 araba kendine 3 araba da hükümete alıyorsun. Gelişmiş ülkelerdeki harcama alışkanlarına göre değerlendirirsen daha çok çarpılırsın. Ülkemizde önceden ederinin çok üzerinde satılan iki mal vardı. Bir konut, bir de araba. Şimdi elini nereye atsan ederinin en az 2-3 katı. Yıllardır kalitesiz konutlara ve içi boş arabalara millete servet döktürdüler. Bu sorun şimdiki hükümette katlanarak artmasına rağmen öncesinde de düşük oranda da olsa mantık aynıydı. Mercedes'in modellere göre her bir araçtan elde ettiği kazancı gösteren bir tablo görmüştüm. Adamcağızların verdiği emek, ar-ge vs. ile kazandıklarının neredeyse 100 katını tek araçta hükümet cebe indiriyor. Pilli arabalarda durum daha sıkıntılı. Üretim maliyeleri çok düşük olan pilli arabalarda üreticilerin karı zaten çok fazla. Sonuç olarak araçlarda (ağır, orta, hafif fark etmez) işin hangi teknolojiye döneceğini bu konuda eğitimi ve deneyimi olan herkez biliyor. Gerisi buradakilerin yaptığı gibi kahve kültürü muhabbeti. Yani içi boş, kulaktan dolma ve hele kendisi de aldıysa benim içimde kimse şemsiye açamaz edasıyla ve kesinlikle hata yapmayacağına inanarak sarf edilen iddialardan öte gitmeyen hezeyanlar.





  • Türkiye'de şarj istasyonu sayısı hızla artıyor: Hangi işletmecinin ne kadar istasyonu bulunuyor?
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt
    25 yıllık teknoloji editörüyüm. Teknoloji merakım ondan da eski az çok nereye gideceğini biliyorum.

    Keza haberleri ve hükümetlerin açıklamalarını takip ediyorum işim gereği nereye götürmek istediklerini biliyorum sanada söyledim anlamadıysan yapacak bişi yok.

    Bizde fosil araçlar pahalı evet ama elektrikliler yurt dışı ile yaraşır durumda.

    Tesla İngiltere’de Model Y KDV dahil. 45000 pound. 1.922 milyon ediyor.

    Aynı arabanın motor gücü sınırlandırılmış versiyonu Türkiye’de 1.791 milyon TL. Bir arabanın bedelini elektrik motoru belirlemez zira ucuz bir şey o.

    Diğer arabaları git kendin hesapla istersen.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • FEARTR kullanıcısına yanıt
    Her yerde diyorum zaten elektrikli arabayı sorun olarak gören kullanıcılar sahibi olmayanlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Sitelere ek olarak İSPARK diye geçinen şirketin kaldırımlara 11 kW bile yeter şarj istasyonu kurması gerekli ve bunu İstanbul’dan başlayarak yaymak gerek.

    Aracınızı şarj için yola park edince gece böylece şarj edersiniz şehir içinde çok değerli.

    Yani işin özü, yavaş kaldırım şarjı gelmeli büyük şehirlere.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben de elektrikli araç kullanıcısıyım.

    Şarj istasyonu kurmak çok kolay ama ödeme yöntemi sıkıntılı. Telefona tek tek uygulama indirmen ve önceden kurmuş olman gerekli. İstasyonlar her daim İnternete bağlı olmak zorunda. Bunlara çözüm bulunursa bu iş çok daha hızlanır.
    İstasyonların aparat hariç başka fiziki maliyeti yok. Çatı yok, gölgelik yok, görevli yok, güvenlik ekipmanı yok. Zemini boyuyorlar o kadar. Ona bile gerek yok aslında.

    E şarjlar çok pahalı. Shell şarj hayvani pahalı.

    Bu işin piri zes. Son derece sorunsuz her türlü şarj edebiliyorum. Fiyatlar çok uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben halk otobüsüne biniom. Onlar mazotla çalışıo. Her eve mazot istasyonu kurulmalı. Bide otogaz. Bölece araç almaya mazot alarak başlayabiliriz. Hamd osssun. Elhamdullillah.

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Acilen samsung LG ve diğer pil üreten veya üretmeye çalışan firmalara bu söylediklerini aktarman gerek. boşuna araba pili teknolojilerine milyar dolarlık yatırımlar yapıyorlar.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.