Şimdi Ara

Türkiye'deki araç parkının yaş ortalaması 14,5

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomotiv pazarı 2023 yılında rekorlara sahne olarak 1,2 milyon adedi aştı. Peki detaylara inildiğinde ülkenin toplam araç parkında durum ne? EBS Danışmanlık tarafından paylaşılan veriler, vatandaşın alım gücü düştükçe yollardaki otomobillerin yenilenemediğini gösteriyor.



    2023 yılında Türkiye'deki toplam araç parkının yüzde 58'e yakını (15.221.134 adet) otomobillerden oluşurken bu otomobillerin;




    • Yüzde 22,52'sinin 0-5 yaş,

    • Yüzde 22,90'ının 6-10 yaş,

    • Yüzde 16,98'inin 11-15 yaş,

    • Yüzde 11,25'inin 16-20 yaş,

    • Yüzde 26,36'sının 21 yaş ve üzerinde olduğu görülüyor.



    Türkiye'deki araç parkının yaş ortalaması 14,5
    Bu oranlara göre ülkemizdeki otomobillerin yüzde 55'e yakını 11 yaş ve üzeri gruba giriyor. 8.3 milyon adede denk gelen bu oran, geçen yıla göre 2,5 puan (%52,5) artmış durumda. 0-10 yaş aralığındaki otomobillerin toplam araç parkındaki oranı ise 2023 yılında yüzde 47,5'tan yüzde 45'e gerilemiş.



    Paylaşılan son orana bakıldığında Türkiye'nin araç parkındaki 15.2 milyon araçtan 4 milyon adetten fazlasının 21 yaş ve üzerinde olduğu görülüyor. Genellikle kırsal kesimde kullanılan Renault Toros ve Tofaş'ın kuş serisi olarak adlandırılan modelleri, bu otomobiller arasında başı çekmeye devam ediyor.



    Ayrıca Bkz.Skywell, Chery ve MG, Türkiye'de fabrika yatırımı yapabilir



    Satılan sıfır otomobiller arasında dizelin payı epey gerilese de yollardaki araçların hala yüzde 36'sı dizel yakıtlı. Benzinli otomobillerin payı ise son yıllarda yüzde 28,7'ye kadar gerilemiş durumda. LPG'nin oranı ise yüzde 34'e yakın. Elektrikli otomobiller son yıllarda yükselişte olsa da toplam otomobil parkındaki payı şu an sadece yüzde 0,5.




    Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1751836968604872792







  • Şirketler 10 yıl korozyon garantisi veriyor. Yani 10 yıla kadar paslanmaz diyor. 14.5 yıl az görünebilir ama ciddi riskleri taşıyor. Hele ki mekanik ve elektronik kısmı tam risk. Bankalar yasa gereği 8 yıldan yukarı araca kredi çıkarmıyor gerçek hayatta 8 yıldan da az olmalı ömrü. 3-5 yıllık araçlara 2. El kredi çıkarma yanlısı.
    Yurtdışındaki araba yaş ortalamasını baz alanlar değişik kafalar yaşamayın. Bir evde üç araba olan, ilk arabasını insanların 18 yaşında sahip olduğu Avrupa'dan bildiriyorum. Haliyle bırakta eski arabalar da olsun. Maaşlı çalışanın eşine ve kızına sıfır araba çekmesi, 150 bin dolar milli gelir gerektirir heralde. Senin Almanya dediğin ülkede leblebi gibi Mercedes e biniyorlar. Bir evde tek araba takılan Türkiye de o evin tek arabası Şahin, çakal kasa Corolla, broadway toros lan.

    Akıllı adam zırt pırt araba değiştirmez.

    Nakliyecilik yapan tanıdığım biri var 2011 model ford connect sıfır almış zamanında halen biniyor gözü gibide bakıyor arabasına. bunu satsam yerine yenisini koyamam ki niye borca gireyim boşuna diyor haklı olarak.

    Yan komşumda 97 model astra sedan var 20 senedir aynı arabaya biniyor adam, araba çiçek gibi.


    Böyle tanıdığım daha bir sürü kişi var ve en doğrusunu yapıyorlar bana göre.

  • Bak sen şu işe…hani rekorlar kırılıyordu, uçup kaçıyor uzaya çıkıyorduk.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • PARK: Ben ne alaka?

  • Şu fiyatlara ve vergilere göre bence yaş ortalaması gayet iyi.

    Almanya, Fransa ve İngiltere gibi büyük ülkelerde Euronews de gördüğüm habere göre ortalama 10 yaş. Italya, ucuz araba üreten Romanya ve Çekya gibi ülkelerde bile 15 - 15.6 arası değişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şirketler 10 yıl korozyon garantisi veriyor. Yani 10 yıla kadar paslanmaz diyor. 14.5 yıl az görünebilir ama ciddi riskleri taşıyor. Hele ki mekanik ve elektronik kısmı tam risk. Bankalar yasa gereği 8 yıldan yukarı araca kredi çıkarmıyor gerçek hayatta 8 yıldan da az olmalı ömrü. 3-5 yıllık araçlara 2. El kredi çıkarma yanlısı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dünya çapında da araba yaşı ortalaması büyüyor. 14,5 yaşlı bir araç sayılmaz bana göre, 2010 model bir arababir zahmet kullanılsın.

  • Akıllı adam zırt pırt araba değiştirmez.

    Nakliyecilik yapan tanıdığım biri var 2011 model ford connect sıfır almış zamanında halen biniyor gözü gibide bakıyor arabasına. bunu satsam yerine yenisini koyamam ki niye borca gireyim boşuna diyor haklı olarak.

    Yan komşumda 97 model astra sedan var 20 senedir aynı arabaya biniyor adam, araba çiçek gibi.


    Böyle tanıdığım daha bir sürü kişi var ve en doğrusunu yapıyorlar bana göre.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araba alabilen bile 15 yaşında arabayı zor çekip koymuş kapısına.

  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    97 model astra kaza yapsa çiçek gibi açılır hocam. O manada kullandın sanırım kelimeyi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Yurtdışında klasik arabalara binenler var veya 20-30 yıllık arabalara binip umursamayanlar var. Bunu eziklik psikolojisi haline getirip eski olana değer göstermeme olayı Türkiye'de çok fazla nedense. Bu her konuda böyle, estetik bakış açısı yok.


    Örnek veriyorum elimde para olsa alacağım arabalar klasik arabalar olur. Yeni arabaları sevemiyorum aynı şekilde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşa göre yüzdeliklere baktığımızda 5 yıllık döngülerde %4-5 azalma olmuş. 5 yaş üzerindeki araçlarda yüzdelik dilimler iyi dağılmış. Ancak 0-5 yaş arası araç oranı son yıllarda araç alımı zorlaştığı için olması gerekenden %4-5 daha az olduğu gözüküyor.

    2023 yılında otomobil satışları iyi gitmiş olsa bile pandemi dönemi araç üretiminin düşmesi, ekomominin kötüye gitmesi ile birleşince önceki 4 yılda sıfır otomobil satışı olması gerekenden geride kaldığı için 0-5 yaş arası otomobil oranı da düşük kalmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yurtdışındaki araba yaş ortalamasını baz alanlar değişik kafalar yaşamayın. Bir evde üç araba olan, ilk arabasını insanların 18 yaşında sahip olduğu Avrupa'dan bildiriyorum. Haliyle bırakta eski arabalar da olsun. Maaşlı çalışanın eşine ve kızına sıfır araba çekmesi, 150 bin dolar milli gelir gerektirir heralde. Senin Almanya dediğin ülkede leblebi gibi Mercedes e biniyorlar. Bir evde tek araba takılan Türkiye de o evin tek arabası Şahin, çakal kasa Corolla, broadway toros lan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rasyonel teletabi -- 30 Ocak 2024; 3:41:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esmerbuyucu kullanıcısına yanıt

    İnsan her yerde insan. Avrupada, amerikada veya japonyada altından olmuyor. Hayalini kurduğunuz kadar cennet yerler değil. Evsizi, katili, sapığı da bol


    Klasik arabası olanın garajında başka araçlar da var. Bindiği yer zürih şehir merkezinde max 50km/s hız, bindiği araç jeep veya mercedes, bahsettiğin zümre ise bir avuç insan.


    Japonyada 10bin kmdeki bir araç ile 20bin kmdeki bir araç arasında ciddi bir değer farkı vardır. Bizim burada daha ağır bakımı yapılmamış kadar düşük kmdeki araçlar orada artık çöp olmuştur. Öyle ki avrupadan ithal edilmiş lüks araçları çok ucuza alıp tekrar avrupaya ithal eden bir türk vardı youtuber. Avrupada bile çok ucuz kalır değer anlayışı


    Arabaların kullanma kılavuzunda ömrü 10 yıldır ibaresi bulunur. Bu tabi ki ekonomik ömürdür. Elektronik ve mekanik aksam, kaporta ve özellikle güvenlik açısından o aracın görevi ve değeri artık bitmiştir. Euroncap 2017 yılında hala güvenlik anlamında hiçbir iyileştirme yapmadan puntoyu üreten fiat markasını rencide ederek çarpışma testinde 0 puan vermiştir. O dönem fiat sonucu sıvamaya çalışsa da kısa bir süre sonra puntonun üretimine son vermiştir :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskiden rektifiye diye bi kavram varmış. Gerek ithalat kısıtlamaları gerekse alım gücünün düşüklüğü nedeniyle yeni araç almak zor olduğu için insanlar araçlarına bakım yaptırıp ömür boyu kullanırlarmış. Yani aracın üretim tarihinin eski olması aracın hurda olduğu anlamına gelmez. Araca bakım yapmak yeni araç almaktan çok daha az maliyetlidir. Araç muayenesi denen olay zaten bunun için var. Devlet araca trafiğe çıkabilir izni verdikten sonra eski yeni farketmez.

    Metal yorgunluğu olabilir fakat otomobil üreticilerinin araçlara biçtikleri ömür olması gerekendan çok daha kısa. Burada otomobil üreticilerinin rantı söz konusu. Neden üretici daha fazla kazansın diye aracımı değiştirmek zorunda olayım.

  • gidi G kullanıcısına yanıt

    Motor şanzıman bir şekilde toplanır, sorun değil. Mesele aracı yürütmekse Türkiye bu işin masterını yapmış durumda. 2 ye bölünen aracı bile toparlayıp trafiğe çıkarabiliyorlar.


    Buradaki en büyük kıstas güvenlik. Çok değil 7-8 sene önce çoğu b sınıfı araç 2 hava yastığı ile geliyordu. Bugün clio dışında yanılmıyorsam hepsi 6 hava yastıklı. Yine çarpışma önleme gibi aktif sürüş güvenlik donanımları standart hale gelmeye başladı


    1997 model astra ile 2024 model astra aynı koşullarda kaza yapsa hangisinde bulunmak istersin ? Yokluk kısmı ayrı, yapacak bişey yok. Ancak imkanlar yettiği halde yenileme yapılmıyorsa paranın, insan hayatının önüne konulduğu sonucuna varıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ömrü 10 yıl kadar ama biz kullanıyoruz. Corolla var 17 yaşında hala sağlam. Memlekette 17 yaşındaki araca 500 bin veren var. Ülkedeki araba piyasasını mantıkla açıklayamazsınız. Ben küçükken yepyeni olan opel vectra gelmiş 25 yaşına hala 300 bin ediyor ya. Ömrü bitti ama piyasa hala var.

  • 2009'da Hurda teşviki gibi bir şey gelmişti ÖTV indirilmişti...

    C segment ortalama 16-500-18.000$'dan satılıyordu bugünkü fiyatları düşündüğünüzde

    ÖTV indirimi ile 950bin'lik arabanın 650-750bin'e inmesi gibi bir şey olmuştu...

    2.el ciddi manada durmuş sıfır satışları hareketlenmişti...


    benzer bir şey lazım ancak işler iyice duracak 2024 millet ve ortalığı kanırtacak

    ve hükümet ötv veya hurda desteği verecek gibi birşeyler...


    yoksa araçlar yaşlandı evet...2-3 yılda bir değişen araçları bırak değiştirmeyi

    nasıl koruruz kollarız onun derdine düşüldü genel olarak...koruyamayan vites düşürdü gibi...


    ülke bunu çok kez yaşamış dönüp arkaya baktığın zaman...

  • Millet bakımını kaskosunu vergisini sigortasını nasıl öderim diye düşünüyor bazıları da 10 yaşını dolduran arabaları kullanmayın demiş. O zaman işimiz her 10 senede devlete en az bir araba hediye etmek olacak desenize…bu denilen durum insan gibi verginin olduğu alım gücü yüksek toplumlarda olur, bizde değil. ülkenin mevcut koşullarında araç filosunun yaş ortalaması bence az bile, daha da yüksek beklerdim ya da olacak diyeyim…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç parkımız çok çok eski. Hurdaya ayrılıp geri dönüştürülmesi gereken bir dünya sigortasız muayenesiz araç trafikte. Kazada kola kutusu gibi ezilmiş sonradan eklenip biçilerek toplanmış bir dünya araç trafikte. Bu araçlar risk oluşturuyor.
    2000 model yani 24 yaşında bir araca biniyorum. Bakımlarımı ne kadar düzgün yapsamda aracımda kaza yapmak istemem. Ama gücümde ortada devlet aracımı hurdaya ayırsa piyasası 300-320 olan araca ne kadar verecek?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.