Şimdi Ara

Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
2.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190
    2024 yılında Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı artmış olsa da hala Avrupa ortalamasının çok gerisinde. Son iki yıldır sıfır otomobil satışlarında rekor adetler elde edilse de nüfusa oranla toplam otomobil sahipliği konusunda durum tam tersi.



    Gazeteci Emre Özpeynirci'nin haberine göre; 2023 yılında her 1000 kişi başına 178 otomobil düşerken geçen yıl bu sayı yaklaşık %7 artarak 190'a yükseldi. Ancak bu artışa rağmen Avrupa ülkeleriyle kıyaslandığında açık ara sonuncu sırada kalıyoruz. Avrupa Birliği ortalaması ise 564 adet yani Türkiye'nin çok üzerinde.



    Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190
    Avrupa ülkelerine baktığımızda İtalya, her 1000 kişiye düşen 699 otomobil sayısıyla ilk sırada. Ardından Lüksemburg, Estonya, Çekya ve Slovenya ile ilk beş sıra tamamlanıyor. Avrupa'nın lokomotif endüstrilerinden olan Almanya'da bu sayı 589 olarak karşımıza çıkarken komşumuz Yunanistan'da ise her 1000 kişiye 545 otomobil düşüyor.



    Ayrıca Bkz.Xiaomi YU7'nin teknik detayları ortaya çıkmaya başladı



    Bir diğer konu da Türkiye'nin otomobil parkında bulunan araçların yaşlı olması. 2024 yılı itibarıyla 16.232.458 adet olan toplam otomobil parkının %44,71'ini 0-10 yaş otomobiller oluştururken 11 yaş ve üzeri otomobillerin payı ise %55,29. Toplamda ise otomobil parkının yaş ortalaması 14,2. Bu konuda yine bir çok Avrupa ülkesinin gerisindeyiz. 




    Kaynak:https://x.com/eozpeynirci/status/1886328364094374300







  • Beklentimiz ana muhalefetin çıkıp bunu yazılı olarak dile getirmesi.

    Özgür Özel, Ekrem İmamoğlu, Mansur Yavaş artık kim varsa yönetimde hepsi oturup bir metin imzalayacak.

    Biz iktidara gelince;

    İmei kaydı ücretsiz olacak.
    Telefon, bilgisayar, konsol vs elektronik ürünlerde vergi AB gibi % 18 olacak ek vergi olmayacak.
    Motorlu taşıtlarda ithalat fiyatı 30 bin euro altında olan ve 1.6 motorun altında olan taşıtlarda vergi sadece % 18 KDV olacak.
    Emekli maaşı en düşük 800 dolar olacak.
    Asgari ücret 1000 dolar olacak.
    Cemaatlere aktarılan paralar, saraylara yatırılan paralar, haramilere peşkeş çekilen kaynaklar artık halka akacağı için elektrik bedava, su bedava, internet bedava, yol, köprü, tünel vs bedava olacak.

    Biz CHP olarak altına attığımız bu maddeleri her yıl rastgele olmak üzere 5 yıl içinde gerçekleştireceğiz. 1 tanesini bile yerine getiremezsek çıkıp Anıtkabir önünde özür dileyerek siyasetten istifa edeceğiz.


    Yap şunu, göster samimiyetini, al ilk seçimde tek başına iktidarı.
    İstanbul'un olayı başka. Küçücük yüzölçümünde dünyadaki çoğu ülkenin toplam nüfusundan daha fazla nüfus barınması ile beraber, İlgili yetkililerinde İstanbul'a ihanet falan etmesi işte.

    Misal daha 15-20 sene önce tarla olan Hadımköy. E sanayileşecek, hatta üstüne birde 2. boğaz geçirmeyi falan planladılar. E ana caddesini hangi akla hizmet 2 gidiş 2 geliş yaparsın. 4 yap 5 yap. Paran yok sanki. Şimdi bak. Daha dün kurulmuş Hadımköyde sürekli trafik. Daha da sağ soldaki tarlalarda binaya dönüşecek, daha çok çile çekecek herkes.

    Standart prosedür. Olabildiğince küçük çevre ve şehircilik işlemi ile başla. Sonra sıkış tıkış olunca çözüm üretmeye çalışırsın.

    Yine misal Kadıköy Fikirtepe. Yahu tamam 3 katlı gecekonduları ucuza kapatıp yerine 50 katlı residance lar yapmak çok kârlı tabi. De Kadıköy zaten tüm İstanbul'un gelip görmek istediği elit bir bölge. Zaten stad da var, tıklım tıkış her yer. Sen oraya koca nüfusu doldurdun. Sonra İmamoğlu zamanı metrobüsler doldu diyorsun. E İmamoğlundan sonra kaç milyon suriyeli afgan arap vs İstanbul'a doldurdun. İmamoğlu mu getirdi. Fikirtepenin nüfusu 10 katına çıkartıldı. E çevreyolunun kapasitesi belli.

    Neydi mecidiyeköy'de alisamiyen varken, bir türlü anlaşmaya varılamamıştı, yerine yapılacak residanse ın nasıl pay edileceği. İlgili yetkili, bakın kafamı kızdırmayın park yaparım demişti. :D Şaka gibi. Ula zaten yapman gereken park. Mecidiyeköy yahu. Bir sürü iş merkezi. Kimsenin araç park edecek yeri yok. Zaten park yapman lazım. Hem otopark hem normal park yapsana. Yok ama o kafası kızarsa yapılır.

    Normalde yayıla yayıla kurulunsa aslında İstanbul'un yüzölçümü de hiç fena değil. Ama herkes sahip olduğu metrekarenin tabi suyunu çıkartmak üzerine baktığı için. Aman bir kaç kat daha olsun. Aman boşver etrafına park alanını, o alana dikine 1+1 lik ayrı bir bina daha bile sokalım.

    Ben hep söylüyorum. Mansur Yavaş'ın seçim öncesi teklif ettiği şey gerçek olsun. Yani en kıytırık ilçeden komple il belediye başkanlığı hatta bakanlığa kadar kim başvuruyor ise, kendisi ve 1. derece tüm akrabalarının tüm yurt içi ve yurt dışı mal varlıklarının kamuya açık olması şart koşulsun. Varya bir dahaki seçime aday falan bulamazsın ortada. Görürsün o zaman kim kamuya hizmet aşkına sahip. Kim bir kaç senede, daha dünkü hiçbir şey iken, onlarca apartman daire arsa sahibi olup kendini adam sanıyor.
    Elbet birileri araç alacak sonuçta 100 milyona giden bir nüfus var ancak satışların yetersiz olduğu ve alım gücünün düşük olduğunu kanıtlayan, ülkenin içinde bulunduğu durumu özetleyen bi tablo aslında. Avrupa ülkelerinde araca ulaşmak ve yürütmek ayrı ayrı lüks olmadığı için kişisel araçlar varken bizde araçlar genelde ailece kullanım üzerine.

    Çıkar telefonunu diyenlere sorsak herkesin altında milyonluk (sanki milyon altına araç var da) arabalar var, kafe ve AVM'ler dolu. Hoş burada bile "Millet para yok diyor kim alıyor bu kadar 0 aracı?" diyen aklı selim kişiler var.

    Şöyle de bir durum var. Bu sayı (190) ülke sathına homejen dağılmamıştır. Örneğin Siirt'te her 1000 kişiye 100 araç düşüyorken bu rakam İstanbul'da 300-400 arası olabilir. Sonuçta Siirt'teki ortalama gelir ile İstanbul'daki aynı değil.


    Not: Siirt rastgele seçilmiştir, gelir düzeyi düşük bir başka il ile de kıyas yapılabilir.

  • Saçma ÖTV sistemi sayesinde. Bu vergiyi getiren ve bunu devam ettiren siyasiler ve ayrıca vergisi arttıkça aracı yarınlar yokçasına almaya çalışan fırsatçıların ellerine sağlık.
    Yani bıdı bıdı yapsakta alan memnun satan mennun ki rekor tazeliyoruz.

  • "Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190"

    Düşenlerin bir kısmı da hurda mıknatısından aşağı düşmesi gerekenlerden oluşuyor (Düş babam artık düş yakamızdan)

  • Elbet birileri araç alacak sonuçta 100 milyona giden bir nüfus var ancak satışların yetersiz olduğu ve alım gücünün düşük olduğunu kanıtlayan, ülkenin içinde bulunduğu durumu özetleyen bi tablo aslında. Avrupa ülkelerinde araca ulaşmak ve yürütmek ayrı ayrı lüks olmadığı için kişisel araçlar varken bizde araçlar genelde ailece kullanım üzerine.

    Çıkar telefonunu diyenlere sorsak herkesin altında milyonluk (sanki milyon altına araç var da) arabalar var, kafe ve AVM'ler dolu. Hoş burada bile "Millet para yok diyor kim alıyor bu kadar 0 aracı?" diyen aklı selim kişiler var.

  • Bu kadar araç ile bu kadar trafik olmaması gerek ama aşırı katlı ve parksız şusuz busuz bir İstanbul gibi şehirde yaşıyoruz.

    İstanbul’da kayıtlı adresinden belli km uzaklaşan her araçtan günlük ücret alınması gerek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    İstanbul'dan uzaklaşan her araca günlük ödeme yapılması lazım.

  • Beklentimiz ana muhalefetin çıkıp bunu yazılı olarak dile getirmesi.

    Özgür Özel, Ekrem İmamoğlu, Mansur Yavaş artık kim varsa yönetimde hepsi oturup bir metin imzalayacak.

    Biz iktidara gelince;

    İmei kaydı ücretsiz olacak.
    Telefon, bilgisayar, konsol vs elektronik ürünlerde vergi AB gibi % 18 olacak ek vergi olmayacak.
    Motorlu taşıtlarda ithalat fiyatı 30 bin euro altında olan ve 1.6 motorun altında olan taşıtlarda vergi sadece % 18 KDV olacak.
    Emekli maaşı en düşük 800 dolar olacak.
    Asgari ücret 1000 dolar olacak.
    Cemaatlere aktarılan paralar, saraylara yatırılan paralar, haramilere peşkeş çekilen kaynaklar artık halka akacağı için elektrik bedava, su bedava, internet bedava, yol, köprü, tünel vs bedava olacak.

    Biz CHP olarak altına attığımız bu maddeleri her yıl rastgele olmak üzere 5 yıl içinde gerçekleştireceğiz. 1 tanesini bile yerine getiremezsek çıkıp Anıtkabir önünde özür dileyerek siyasetten istifa edeceğiz.


    Yap şunu, göster samimiyetini, al ilk seçimde tek başına iktidarı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gcb1903 -- 3 Şubat 2025; 16:02:06 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • "Yollar son model araba dolu yigenim avmler doluu fetöcüler diyo egonomi kötü diye"

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Şöyle de bir durum var. Bu sayı (190) ülke sathına homejen dağılmamıştır. Örneğin Siirt'te her 1000 kişiye 100 araç düşüyorken bu rakam İstanbul'da 300-400 arası olabilir. Sonuçta Siirt'teki ortalama gelir ile İstanbul'daki aynı değil.


    Not: Siirt rastgele seçilmiştir, gelir düzeyi düşük bir başka il ile de kıyas yapılabilir.

  • gun kullanıcısına yanıt

    ""İstanbul’da kayıtlı adresinden belli km uzaklaşan her araçtan günlük ücret alınması gerek."""


    Yanlış anlamayın ama biraz saçmalamışsınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlamayın yok, varsa karşı tez söylersiniz. Karşıdakine laf atmak sadece sizi küçük düşürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 4 Şubat 2025; 21:49:8 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum ve biliyorum km başına aşırı kalabalık şehirler dışında artmasında bir sıkıntı yok.

    İstanbul özellikle yeni yönetim ile beraber tamamen trafik çöktü. Akp’de gelse yeni yol yapsada bir kaç sene daha idare eder o kadar zaten çok yol yapmakta hata.

    Hızlı bir şekilde yollardan arabaları çekmek yerine toplu taşıma koymak gerek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 17 yaşındaki 2 kapılı Fiat plio gözümde daha değerli oldu . Desene Tr ortalamasının üstündeyim

  • gun kullanıcısına yanıt
    İstanbul'un olayı başka. Küçücük yüzölçümünde dünyadaki çoğu ülkenin toplam nüfusundan daha fazla nüfus barınması ile beraber, İlgili yetkililerinde İstanbul'a ihanet falan etmesi işte.

    Misal daha 15-20 sene önce tarla olan Hadımköy. E sanayileşecek, hatta üstüne birde 2. boğaz geçirmeyi falan planladılar. E ana caddesini hangi akla hizmet 2 gidiş 2 geliş yaparsın. 4 yap 5 yap. Paran yok sanki. Şimdi bak. Daha dün kurulmuş Hadımköyde sürekli trafik. Daha da sağ soldaki tarlalarda binaya dönüşecek, daha çok çile çekecek herkes.

    Standart prosedür. Olabildiğince küçük çevre ve şehircilik işlemi ile başla. Sonra sıkış tıkış olunca çözüm üretmeye çalışırsın.

    Yine misal Kadıköy Fikirtepe. Yahu tamam 3 katlı gecekonduları ucuza kapatıp yerine 50 katlı residance lar yapmak çok kârlı tabi. De Kadıköy zaten tüm İstanbul'un gelip görmek istediği elit bir bölge. Zaten stad da var, tıklım tıkış her yer. Sen oraya koca nüfusu doldurdun. Sonra İmamoğlu zamanı metrobüsler doldu diyorsun. E İmamoğlundan sonra kaç milyon suriyeli afgan arap vs İstanbul'a doldurdun. İmamoğlu mu getirdi. Fikirtepenin nüfusu 10 katına çıkartıldı. E çevreyolunun kapasitesi belli.

    Neydi mecidiyeköy'de alisamiyen varken, bir türlü anlaşmaya varılamamıştı, yerine yapılacak residanse ın nasıl pay edileceği. İlgili yetkili, bakın kafamı kızdırmayın park yaparım demişti. :D Şaka gibi. Ula zaten yapman gereken park. Mecidiyeköy yahu. Bir sürü iş merkezi. Kimsenin araç park edecek yeri yok. Zaten park yapman lazım. Hem otopark hem normal park yapsana. Yok ama o kafası kızarsa yapılır.

    Normalde yayıla yayıla kurulunsa aslında İstanbul'un yüzölçümü de hiç fena değil. Ama herkes sahip olduğu metrekarenin tabi suyunu çıkartmak üzerine baktığı için. Aman bir kaç kat daha olsun. Aman boşver etrafına park alanını, o alana dikine 1+1 lik ayrı bir bina daha bile sokalım.

    Ben hep söylüyorum. Mansur Yavaş'ın seçim öncesi teklif ettiği şey gerçek olsun. Yani en kıytırık ilçeden komple il belediye başkanlığı hatta bakanlığa kadar kim başvuruyor ise, kendisi ve 1. derece tüm akrabalarının tüm yurt içi ve yurt dışı mal varlıklarının kamuya açık olması şart koşulsun. Varya bir dahaki seçime aday falan bulamazsın ortada. Görürsün o zaman kim kamuya hizmet aşkına sahip. Kim bir kaç senede, daha dünkü hiçbir şey iken, onlarca apartman daire arsa sahibi olup kendini adam sanıyor.





  • 1000 kisiden 190 arac sahibi. Istanbulda 25 milyon yasiyor. Bu oranpa bile 4.75 milyon arac var istanbulda ki sahiplik istanbulda daha fazladir. 5 milyon de. Istanbulun trafik sebebi ortaya cikiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla bir talebimiz yoktu. Sadece insan gibi yaşamak istiyorduk. Avrupa'lıya, Kanada'lıya, Amerikalı'ya imrenmeden...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    2018'de İstanbul'dan taşındım. O zamandan beri İstanbul trafiği ile ilgili pek bilgim yok ama arkadaşlardan her geçen gün daha kötüye gittiğini duyuyorum ancak bu trafik sorunu belediyeleri aşan bir sorun. O nedenle herhangi bir belediye tek başına suçlu ilan edilmemeli. Mesela Mahmutbey'deki trafiğin belediye ile pek bir alakası yok, daha çok karayolları ile alakası var. keza köprüler de belediye denetiminde değil vb. Belediye toplu taşımada zayıf kaldı diye eleştirebiliriz ancak belediyenin alımlarına ve projelerine RTE'nin kredi için onay vermediğini, devletin metroyu belediyeye devretrmek yerine ayrı şirket kurup kendi işlettiğini vs. de biliyoruz. Bu şartlar altında belediyeyi suçlamak ne kadar doğru olur bilemiyorum.


    Öte yandan yeni yol yapmak da çözüm değil, bunu trafik uzmanları yıllardır söylüyor zaten. Yapılacak olan şehir merkezlerine otomobil girişlerini yasaklamak ve toplu taşımayı efektif hale getirmek. Şehir merkezi deyince sadece Taksim anlaşılmamalı. İstanbul'da birden çok şehir merkezi var. Taksim, Mecidiyeköy, Bakırköy, Kadıköy, Kozyatağı vb. Bunlar hep merkez.


    İstanbul'un trafik sorunu şehrin coğrafyasından kaynaklanıyor büyük ölçüde. Şehir boğaz su yolu ile ortadan ikiye bölünmüş durumda ve sadece 3 köprü ile 1 tüneldeki 11 şerit bağlantıyı sağlıyor. Bu da huni efekti denilen etkjiye yol açarak yan yolları bile tıkıyor. Bu köprülerden otomobil taşımak yerine hafif raylı, metro vb. taşınmalıydı. Baştan yanlış kurgulanınca sonradan düzeltmek pek mümkün olmuyor.


    İstanbul'un trafik sorununu çözmek pek mümkün değil ama sıkıntılar azaltılabilir ve bunun için de merkezi hükümet ile belediyelerin işbirliği şart. İstanbul'un iktidardan iktidara değişmeyen bir master planına ve bu plana seçilen her belediye ve iktidarın harfiyen uyması şart ve ne yazık ki ülkemizde böyle bir şey asla olmaz. İstanbul'un trafik sorununu çözmeye tek başına İBB'nin ne bütçesinin yetmesi ne de mevcut yetkileri mümkün. Ayrıca E5, TEM ve 3. çevre yolu gibi ana arterlerde kayda değer bir yetkisi yok. Dün de yoktu, bugün de yok.


    İstanbul'un trafik sorunu yerel bir sorun olarak ele alındıkça mümkün değil çözülemez. İstanbul'un trafik sorunu ulusal bir sorundur ve ulusal ölçekte ele alınmalıdır.





  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    Zaten d100 Üstüne Optimum AVM

    Ataşehirin dibine Finanskent

    Ve altın vuruş Fikirtepe Hong Kong'u

    Bunlar da kimin dahli varsa derdi şehir değil

    Veya şehrin trafiği vs ile alakalı şikayet eden biri bu 3 olayı da eleştirmiyorsa ki eleştirmez muhtemelen samimi değil


    Aslında Türkiye de hiç bir siyasi oluşum samimi değil

    Ve yarın seçim olsa bu ortamın yaratıcı partiler toplam oyların herhalde %90 ını alacak

    Ama elbette baş sorumlu ülkeyi 23 yıldır tek başına yöneten


    İstanbul için ise benim bir tespitim vardı bir kaç kez paylaştım burada

    İstanbulun kalabalık vs durumunu bile geçin o bile eksik kalıyor


    Şile , Silivri , Çatalca

    Bu 3 ilçe toplam alanın yaklaşık yarısını oluşturuyor ve sanırım nüfusları 1 milyon civarı

    Yani kalan nüfus 2500 km2 de

    3 ilçeyi hesap dışı bırakırsanız kalan alan nüfus hesaplanınca ortaya Gazze ile aynı oran çıkıyor

    Gazze bir ara çok gündemdeyken km2 ye nüfus baya geçmişti haberler de

    İstanbul için karşılaştırayım dedim yazdığım rakamlara ulaşmıştım

    Sadece bu da değil , gelir seviyesi yüksek kesim ise gayet rahat ve geniş alanlar da yaşıyor

    Bu da geri kalan kısmı daha da sıkışık hale getiriyor

    İstanbul da yaşayan herkesi sürünüyor sanıyor ülkenin geri kalanı da alakası yok , yine para konuşuyor





  • Araba halen on milyonlarca insan için bir lüks. Piyasaya ayar çeken galeriler ve sarı siteler kapatılmadan, avm otoparklarına beyaz araç stoklayan stokçular yakalanmadan bu iş düzelmez. Ha bir de vergi saçmalığı var.


    Bak ilk defa araba alacak olanı vergiden muaf tut nasıl satılıyor kapış kapış. Adam zaten gariban, ilk defa alsın sonra dayarsın vergisi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.