Şimdi Ara

Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
2.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birileri hala youtube da veya sosyal medya da satış rekorları kırılıyor diye başlık atmaya devam ederler. Kim ki satış rekoru kırıldı bu ay diyorsa devamını dinlemiyor kapatiyorum direk.

    Diyorduk bunu devamlı nüfusa göre araç satışı diplerde. Neymiş rekor kırmış o da yarısı belki fazlası filo firması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    mansur ' un söylediği bir çok şey yapmadığını da muhtemelen biliyorsunuzdur.

    Vaadler ve boş olduğu ortaya çıkan vaadleri 6 yıl sonra bilmiyorum/görmedim de diyemezsiniz muhtemelen.

    Dediğiniz %51 doğru olmasa da , bugün hava kirliliği ve su kaynaklarının kirliliği için hiç bir şey yapmıyorlar.

    Araç alanları anlamak ne kadar mümkün değilse !! , konut ve nüfus karmaşası da görülmüyor mu?

    Siyaset yalan demektir ! mansur zihniyeti ile bakarsan / düşünürsen / söylersen " yol / köprü / üst veya alt geçit yapmaya ne getek var ?! " da dersin.

    Türkiye için siyasi tasarruf gerekli. Her türlü israf bir an önce durdurulmalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    İstanbul belediyesinin yıllık bütçesi 16 milyar dolar. Bana merkezi hükümet yaptırmıyor demesi abest.

    Metro zaten uzun vadede yapılıyor anca. O yüzden dediğim gibi bazı ana yolları kapatıp oralara insansız otobüs koymak gerek ve bunlar her durakta durmayacak siz nereye gideceksiniz oraya gireceksiniz en az duran mini otobüse yönlendirecek vs.

    Belediyede akp çok yol yaptı daha fazla araba çekti piyasaya, Ekrem hiç bir şey yapamadı metro vs çok zor zaten. İşte tek çare arabayı çok pahalı yapmak ama mini otonom binlerce farklı rotada giden otobüs yapmak.

    Ben mesela ataşehirden esenyurt’a giderken beni diğer kişiler ile eşleştirecek özel bineceğimiz bir 10 kişilik otobüse atacak en fazla 2-3 durakta duracak o kadar.

    Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 3 Şubat 2025; 21:40:42 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • gun kullanıcısına yanıt

    O bütçenin ne kadarı yatırım bütçesi, ne kadarı 50 bin persoenelin yıllık maaş, vergi ve SGK ödemesi, ne kadarı bakım ve onarım bütçesi, ne kadarı vergi ve kur farkı, ne kadarı iştirak şirketi bütçesi yazmamışsınız. Öyle olunca sanki keyfine göre harcayabileceği nakit 16 milyar doları varmış gibi anlaşılıyor ki bu doğru değil. Bir kere 16 milyar dolar iştirak şirketlerinin de bütçesini içeriyor. Onları düşünce geriye ne kalıyor İmamoğlu zaten 2024 yılı başında açıklamış:


    Ekrem İmamoğlu İBB'nin 2024 bütçesini açıkladı: 516 milyar TL - Medyascope


    Toplam bütçe: 516 milyar TL

    İBB bütçesi İSKİ ve İETT dahil: 294 milyar TL

    İştirak şirketleri bütçesi: 222 milyar TL

    Yatırıma ayrılan para: 145 milyar TL Yani ocak 2024 başındaki USD kuruna göre 4,87, Temmuz 2024 ortalama kuruna göre de 4,44 milyar dolar. Demek ki 294-145=149 milyar TL maaş, vergi, vb. gibi zorunlu giderlere ayrılmış.


    Yani öyle 16 milyar dolarlık bir yatırım bütçesi yok. Harcayabileceği 4,5 milyar doları var ve bu parayı, ulaşım, kanalizasyon, su ve yeni yol yapımı, mevcutların yenilenmesi gibi kalemler arasında üleştirmesi gerekiyor. Hadi %50'sini İETT'ye harcasın. Bu parayla İstanbul'un trafik sorununun çözüleceğine inanıyor musunuz? İnanıyorsanız o zaman geçmiş AKP'li belediyeler niçin çözememiş? Bu şehir 1994-2019 arası AKP'nin elindeydi. Aynı bütçe AKP'li belediyelerin elinde de vardı ama o zaman sizi belediye bu işi yapamıyor derken okuduğumu hatırlamıyorum. Üstelik o dönemde belediye metro yapma işini altından kalkamadığı için ulaştırma bakanlığına devrettiği halde çözemedi trafik sorununu.

    Evet, 2 milyar dolara ancak 50-60 km metro yaparsınız. Ya da 40 bin tane daha otobüs alıp trafiğin iyice içine edersiniz.


    Bu işi belediye çözemez. AKP belediyeyi yeniden kazansa o da çözemez. Çözebilse zaten 25 yılda çözerdi.


    Günah keçisi aramaya gerek yok. Bunun yerine çözüm dinlemek isterim ama objektif çözüm önerileri.


    Bir öneri yapmışsınız, bence gayet makul, yapılabilir. Bir vatandaş olarak bunu İBB'ye iletmenizi tavsiye ederim. Belki değerlendiriler.


    Evet, İETT yeniden ele alınabilir ve modern ve analitik yöntemler ve ilave yatırımlarla daha efektif hale getirilebilir. Bu belediyenin işi ama çözüm tek başına İETT'de değil, Bizim kültürümüzde toplu taşıma sıcak bakılan bir olgu değil. İmkanı olan herkes toplu taşıma yerine özel aracını kullanıyor. İnsanları toplu taşımaya mecbur bırakacaksınız. Bunun için de şehir içine otomobil sokmayacaksınız. Bu kararı da UKOME alacak. UKOME kimin elinde yazmama gerek yok herhalde.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Ya ben doğma büyüme İstanbulluyum 1994'den beri trafiğin ne yönde ilerlediğini biliyorum.

    AKP'li belediyeler onlarca yüzlerce alt geçit yol genişletme yeni yol vs yaparak bayağı bir trafiğin ya benzer yada zaman zaman azalmasını sağladılar ama bence buda yanlış idi. Kendilerince doğru ama bence yanlış.

    AKP belediyede kalsa daha fazla alt geçit, tünel, köprü veya tünel geçişi vs yaparak trafiğin çekilebilir bile çile olmasını sağlardı ama bence oda yanlış.

    Siz beni siyasi değerlendiriyorsunuz sanki Ekrem giydiriyorum sanıyorsunuz ama oda yanlış zira hepsi yanlış yapıyor. Bu arada bütçe işine girmiyorum zira metro yapmaya çalışıyor bence oda yanlış.

    Esas arabadan arındırmak gerek ve deli küçük otobüs koymak gerek kısa vadede metroda yaparsın.

    Ataşehir'de oturuyorum burada 10 senedir metro yapıyorlar. Metronun sağlayacağı trafik azalması filan olacağına 10 senedir inşaattan trafik yaptılar saçmalığa bak.

    Araba geçişini azaltıp otobüse özel yol olmalı hatta bilgi işlem çağındayız. Minik otonom dolmuş gibi araçlar ile insanlar her yere çok az durakta duracak şekilde hat şeklinde çalışmayan araçlarla taşımalı.

    Siz gideceğiniz yeri yazacaksınız binlerce diğer yolcudan size en iyi eşlenenler ile çok az durakda duracak şekilde çok hızlı varmanız gerek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • gun kullanıcısına yanıt

    Gün hocam ben de 1995-2018 arası İstanbul'da yaşadım. Trafiğin yavaş yavaş nasıl arttığını gayet iyi biliyorum çünkü hep şirket arabası kullandım, yani sadace sabah-akşam işe gidş-dönüş değil, gün ortasında da araba kullandım. 2018 yılında trafikten ve kalabalıktan bunaldığım için İstanbul'dan kaçtım. Yaşadığım "trafikte mahsur kalma" maceralarını anlatsam şaşarsınız. Mesela 2004 şubatında kar yağdığında Yıldızdan Başakşehire 14,5 saatte gidebilmiştim.


    Evet, öyle bir izlenim edindim çünkü zaten siyaset bu işin doğasında var. Trafik probleminin çözümünü siyasetten bağımsız düşünemezsiniz. Hangi ülkede yaşadığımızı unutmayalım.


    Ama bu yazdıklarınıza katılıyorum. AKP'nin yaptığı da yanlıştı, şu an İBB ne yapıyor bilmiyorum ama muhtemelen onlar da yanlış yapıyor. Bu iş palyatif önlemlerle çözülmez. RTE belediye başkanıyken ben İstanbul'daydım. 200 kadar alt ve üst geçit yaparak trafiği geçici olarak rahatlattığını biliyorum ama işte palyatif bir önlemdi ve tabii ki sorunun esasına inmediği için çözüm olmadı, sadece geçici bir rahatlama o kadar. Aksine, yol yaptıkça daha fazla trafik yaratırsınız.


    Sizinle hemfikirim, yollardan otomobillerin en az yarısını çekmedikçe bu iş çözülmez ama bunun için etkin ve koınforlu bir toplu taşıma lazım. Balık istifi yolculuk yapılan metrobüs tarzı toplu taşıma ile otomobil sahibini toplu taşıma kullanmaya ikna edemezsiniz. Geçmişte bir ara çift biletle binilen ekspres otobüs seferleri koymuşlardı. Hatta yanlış hatırlamıyorsam ayakta yolcu almıyorlardı. Tutmadı. Dar gelirli pahalı buldu, orta ve üst gelirli ya burun kıvırdı ya da nasılsa aynı trafikteyiz sıkışıp kalıyoruz, bari arabamda müzik dinlerim deyip tercih etmedi.


    Tüm yollarda toplu taşımaya tahsisli şeritler olmalı. toplu taşıma aynı trafiğe sıkışıp kalmamalı ki tercih edilsin. Bu fikrinize de katılıyorum.


    Katılmadığım husus tüm bunlar teknik bir konu gibi görünse de değil, siyasi. Siyaseti işin içine katmadan bu sorunu Türkiye'de Türk kültürüyle çözemezsiniz. Belediye ve merkezi idare işbirliği yapmadan trafik probleminin altından kalkamazsınız çünkü trafiği çözebilecek, tümüyle çözemese bile az çok rahatlatacak yetkiler yerel ve merkezi idare arasında paylaşılmış durumda.





  • gun kullanıcısına yanıt

    hocam bu metrobüs yoluna raylı sistem yapılsa daha mantıklı ve az maliyetli olmazmı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Aslında bunun da temel sorunu İstanbul nüfusunun aşırı kalabalık olması. Cücük kadar yerde 20-25 milyon toplanmışız kaçak, göçeklerle birlikte. Resmi sayıdan çok daha fazlası olduğuna inanıyorum. Bu kadar insanın olduğun yerde insanlar sadece toplu taşımada balık istifi yolculuk etmez, evlerinde de balık istifi yaşarlar. (Daracık çok katlı evler, dikey yapılaşma, deprem sonrasında insanların toplanabilecekleri yerlerin olmaması, çocuk parklarının vs olmaması, binalarda gerçekten hakkıyla araçların park edebileceği otoparkların olmaması, bu kadar büyük nüfusa göre düzenlenmiş geniş yolların olmaması, mevcut yolların da yaş ortalaması oldukça düşük olan araçlarla park edilerek kapatılması vs.. Tam balık istifi yaşam işte) Nüfus çok ve mevcut anlayışın İstanbul'dan tersine göçle nüfusu azaltma planı olması gerekirken birileri İstanbul'daki rantlar uğruna daha fazla inşaatlar yaparak buradaki nüfusu daha da arttırma derdinde. Dediğin gibi önce merkezî yönetimin buna el atması gerek. İşbirliği gereken yerlerde de belediyerlerle el sıkışıp anca bunun üstesinden gelebilirler. Ama ben buna ihtimal vermiyorum. Bir kere çıkarlarınaa ters, ikincisi rakip gördükleri adamlarla el sıkışıp uzlaşmazlar. Onlar için win-win değil lose-lose. Umarım bir gün çözülür ama hiç sanmıyorum.


    Edit: adam

    Alıntı

    metni:
    mini otonom binlerce farklı rotada giden otobüs yapmak. Ben mesela ataşehirden esenyurt’a giderken beni diğer kişiler ile eşleştirecek özel bineceğimiz bir 10 kişilik otobüse atacak en fazla 2-3 durakta duracak o kadar.

    Demiş. E bu biraz ortak araç kullanımına da giriyor, biraz taksicilerin işine de benziyor, Uber'e de benziyor. Bu ülkede taksici lobisi diye bir gerçek var. UKOME, AKP'nin kendisi muhtemelen böyle şeylere karşı çıkar. Taksiciler aslan paylarından bir kırıntı bile aldırmayı sevmezler. Mevcut iktidar da bu mayfaların yanında zaten kendileri de mafya zihniyetli. Öneri kağıt üstünde iyi ama mevcut mafyatik zihniyetteki yönetime uymuyor. O yüzden vatandaşın hayrına olan bu fikir de kapıdan döner. Olay yine siyasî ama bazı arkadaşlar gerçeklerin farkında değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 4 Şubat 2025; 5:53:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence ülkemizdeki trafik sıkışıklığı sorunu yerleşimlerimiz merkezi yerlerde ondan devamlı skışık.almayada 80 milyon insan var ülkemzde hadi 90 milyon diyelim.almanya başkentinde 5 milyon kişi yaşıyor,bizde ise istanbul 20 milyon ankara 6 milyon izmir 5 milyon v.s .almanya toprak bakımı açısından küçük bizim ise toprak yüzölçümü fazla ama sıkışık yerlerde yaşıyoruz,ondan trafik sıkışıyor.almayada en az 2 kişiden birisinde araç var.

  • Araçlardan ÖTV kalkmadığı sürece bu sayı mantıklı seviyede artmaz. Ülkemizde herşeyin pahalı olmasının sebeplerinden en önemlisi ÖTV.

  • trafik sorunu giderek artacak ve bunun çözümü yok gibi görünüyor.

    olsa en gelişmiş ülkeler çözerdi, çözebilen yok.


    şehirleri cücük kadar olan ülkelerde bisiklet vs kullanımına yönlendirme var, öyle çözüm olabilir ama kimi ikna edeceksin buna? daha toplu taşıma düzgün işlemiyor.


    zenginleştikçe araç sayısı artacak. bu halde bile trafik çile. üç katı araç olsa ne olurdu! Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190 

  • 1 milyon araç satılmış diye rekor kırdık zannediyoruz. Türkiyede her yıl 2 milyon araç satılması lazım.
    Özellikle 20-30 yaş arası gençlere bir güzellik yapılması lazım düşük gelirlilere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    İstanbul İzmir Adana Bursa gibi obez şehirlerin nüfusu yarıya indirilip

    Anadolu'nun kırsal kesimlerine dağıtılmadan hiçbir şekilde ne trafikten ne fahiş ÖTV den ne de diğer sorunlardan kurtulamayiz

    Bunun da yolu var,Anadolu'ya yerleşene barınma ve araç kalemlerini uzun vadeli taksitlerle vermek, tarım-hayvancilik ormanlastirma gibi iş alanları yaratmak vs.

    Bunu yaparsanız 5 senede Almanya olursunuz.

    Fakat bugünkü iktidar başı çekmek üzere hiçbir Parti'nin böyle bir vizyonu yok.

    Herkes sana para vereyim oyunu bana ver diyor.


    @gun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Benim sizin dediğiniz teşviklerin olmasına itirazım yok ama dediklerinizin obez şehirlerin nüfusunu %10 bile azaltacağını sanmıyorum.

    Türkiye'ye çok gezdim, bodrum dışında tanıştığım herkes neden istanbulda yaşamadığını anlatmaya çalıştı. Sırf İstanbul'yum diye imrendiler.

    Diziler mi? Osmanlı'dan mı kalma nedense bu böyle.

    Halkın istediğine karşı çıkmak zor. Almanya eyalet sistemi ve herkes eyaletini çok seviyor bizde herkes istanbul istiyor. Tatil içinde bodrum istiyor.

    O yüzden en iyi çözüm yola çıkma ücreti günlük km başına. Böylece cebinde akrep olan vatandaşımız boşalan yollardaki otonom hatsız yapay zekalı yolculuk paylaşım teknolojisi ile mini dolmuşlar ile ucuza her yere gidebilecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt

    Tabii nüfus da çok ciddi bir etken ama örneğin Tokyo da çok kalabalık (14-15m) olmasına rağmen en sıkışık trafikli şehirler listesinde görünmüyor.


    Istanbul tops global congestion rankings in 2024, drivers spend 105h in traffic - Türkiye Today


    Öte yandan 8 milyon nüfuslu NY sıkışıklıkta İstanbul ile yarışıyor. Öyleyse nüfusun yanısıra başka faktörler de sıkışıklığa katkıda bulunuyor olmalı. Bu faktörlerden biri otopark olarak yolların kullanılması olabilir. Diğeri dediğim gibi, İstanbul'un bir su yolu ile ortadan ikiye bölünmesi. Bir diğeri kuralsızlık, denetimsizlik ve trafik kültürünün olmayışı. Bir diğeri çarpık yapılaşma, aklıma gelenlerden sonuncusu da kalıcı plansızlık, plansız kentleşme. Sadece kısa ömürlü planlar hazırlanıyor, uzun soluklu bir plan takip edilemiyor.


    Bence kalabalık dahil bir çok faktör bir araya gelerek trafik sıkışıklığına yol açıyor.


    Ama İstannbul'un nüfusunun azaltılması gerekiğine katılıyorum. Bu şehir daha fazla nüfus kaldırmıyor.


    O yüzden bu konu teknik bir konu değil, siyasi bir konu çünkü trafik sıkışıklığını azaltmaya kalkmanın getirecği yükün siyasi bir bedeli var.


    Belediyelerin elbette yapacakları şeyler var ama bu iş belediyelerin boyunu aşar.





  • İstanbul'un sorunu İstanbul olmasıdır arkadaş. 1970'lerden sonra devletin arazisine çökene ödül gibi 3-4 katlı apartman hediye edildi. O yüzden herkes boş bulduğu yeri çevirdi, bizim gönlü bol (!) siyasetçilerde her seçim dönemi imar barışı vs diye bunları legalleştirdi. İstanbul'a istesen 50 tane köprü yap, her yerden tünel aç bu saatten sonra trafiği bitiremezsin, hatta onlanları bile yıkman gerekebilir, Braess paradoksu diye araştırabilirsiniz.


    İstanbul için yapılması gereken, hem halk sağlığı hem de depreme karşı can güvenliği için acilen en az 5-6 milyon insanın başka şehirlere göç etmesi sağlanmalıdır. Mesela Ataşehir'de zaten yeterince kalabalık ve trafik yokmuş gibi sırf kendileri doyacaklar diye Finans Merkezi yaptılar, Ankara'dakileri de getirdiler. Yap abi bunu Konya'ya, Kayseri'ye, hem büyükşehirler, altyapı sorunu da yaşamazsın. Ya da Aksaray, Niğde vs gibi bir yere yap şehir kalkınsın hem de nüfus dengeli olarak artsın. Yedi sülaleyi doyurmak varken halkı kim düşünüyor gerçi?





  • Yine yalan yanlış listeler.

    Bir de popüler olan şu adalet sıralamasında dipteyiz listeleri var fondaş medyada.

    O listelere göre meydanlarda kafa kesen ülkeler bizden yukarıda.

    Kriter ne, kaynak ne belli değil. Araştırsan çoğu fedoncular veya ülke düşmanları çıkar.

    Tabi işine gelen kitle bu tip listeleri sorgulamıyor.

  • Spider_hip kullanıcısına yanıt

    Fikirtepe diyince aklıma şu video geldi

    Günceldir ha:D Bu binalar yapılmaya devam ediliyor fikirtepeye

    Deprem olursa instabul yerle yeksan hiç kurtarılmayı falan beklemeyin.


    https://x.com/bosunatiklama/status/1836533360270647447

  • abdülhamit PP'li biri bana avmlerde yer yok, yer gök araba demişti oysaki alla alla nasıl oluyor ? Türkiye'de her 1000 kişiye düşen otomobil sayısı 190 

  • GenqhisKhaan89 kullanıcısına yanıt

    Fikirtepe nin zemini çok sağlam, tamamen kaya nerdeyse. bu yüzden de uzun sürüyor inşaatlar.


    Ama asıl sıkıntı, Fikirtepe'nin Toki'ye devrolması ve Toki'nin 2 ev yapılması gereken mesafeye 3-4 ev yaparak birbirnie çok yaklaştırması. Para bürüdü gözlerini hem mütaahhitlerin hem toprak sahiplerinin birbirlerine girdiler 10 yıldır fikirtepede büyük bir kaos hakimdi, gecekondularla rezidanslar yan yanaydı. e o davaların sonucunda şeriatın kestiği parmak da böyle oldu, fikirtepe'nin bu hale gelmesinde toki'nin payı kadar mütaahhitlerin ve toprak sahiplerinin aç gözlülüğünün de etkisi büyük.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.