Şimdi Ara

Türkiye, hızlı trenin en ucuz olduğu ülke konumunda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
354
Cevap
1
Favori
6.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye, hızlı trenin en ucuz olduğu ülke konumunda


    13 Mart 2009’da Ankara Eskişehir arasında başlayan ilk sefer ile ülkemizde hizmete geçen hızlı trenleri Türkiye dünyada ilk kullanan 8. Avrupa’da ise 6. ülke konumunda. Henüz çok kısıtlı bir rotada hizmette olsa da yapılmakta olan güzergahlar hizmete girdiğinde hızlı tren kullanımı ülkemizde çok ciddi bir potansiyele ulaşmış olacak. Zira şu anda hızlı trenlerin kullanımı nüfusa oranlandığında %7 seviyesinde gerçekleşiyor.

     


    TCDD tarafından işletilen yüksek hızlı trenlerin fiyatı çok fazla gündemde olmasa da özellikle hızlı tren ağının geniş olduğu coğrafyalarda km başına alınan bilet ücreti kullanıcıların dikkat ettiği bir konu. Bu noktada bilet satışı odağında Avrupa’da hizmet veren Go Euro, dünyadaki bilet fiyatlarına ilişkin bir tablo yayınladı. Ortaya çıkan rakamlara göre Türkiye, Rusya ile birlikte hızlı trenin en ucuz olduğu ülke konumunda. Türkiye’de hızlı trenin kilometre başına maliyet 0,03 Euro olarak gerçekleşiyor.


    Ayrıca Bkz.Kepler acil durum modundan çıktı, peki problem neydi?

    Kilometre başına maliyetin en yüksek olduğu ülkelerde sırasıyla fiyatlar şöyle: 



    1. ABD: 0,45 Euro

    2. Finlandiya: 0,33 Euro

    3. Belçika: 0,31 Euro

    4. Çin: 0,22 Euro

    5. Japonya: 0,2 Euro

    6. Norveç: 0,19 Euro

    7. Almanya: 0,19 Euro

    8. Fransa: 0,19 Euro

    9. Özbekistan: 0,18 Euro

    10. Portekiz: 0,18 Euro

    11. Avusturya: 0,18 Euro

    12. İsveç: 0,17 Euro

    13. İtalya: 0,15 Euro

    14. Güney Kore: 0,14 Euro

    15. Hollanda: 0,12 Euro

    16. Tayvan: 0,12 Euro

    17. İspanya: 0,12 Euro

    18. Polonya: 0,08 Euro

    19. Rusya: 0,03 Euro

    20. Türkiye: 0,03 Euro


     


    Hızlı trenler söz konusu olunca işletim hızları da büyük önem taşıyor elbette. Ülkemizde maksimum işletim  hızı 250km ile sınırlanmış durumda. Buna karşın trenlerin çıkabildiği maksimum hız ise 303km olarak gerçekleşmişti. Dünyada rakamlar ise işletme hızı ortalamasına göre sırasıyla şöyle:



    1. Çin - Rekor Hız: 501 İşletim Hızı: 350

    2. İspanya - Rekor Hız: 404 İşletim Hızı: 320

    3. Fransa - Rekor Hız: 575 İşletim Hızı: 320

    4. Almanya – Rekor Hız: 368 İşletim Hızı: 320

    5. Japonya – Rekor Hız: 603 İşletim Hızı: 320

    6. Tayvan – Rekor Hız: 308 İşletim Hızı: 300

    7. Hollanda – Rekor Hız: 300 İşletim Hızı: 300

    8. Güney Kore – Rekor Hız: 421 İşletim Hızı: 300

    9. İtalya – Rekor Hız: 400 İşletim Hızı: 300

    10. Belçika – Rekor Hız: 368 İşletim Hızı: 300

    11. Türkiye – Rekor Hız: 303 İşletim Hızı: 250

    12. Rusya – Rekor Hız: 290 İşletim Hızı: 250

    13. Özbekistan – Rekor Hız: 255 İşletim Hızı: 250

    14. ABD – Rekor Hız: 265 İşletim Hızı: 240

    15. Avusturya – Rekor Hız: 275 İşletim Hızı: 230

    16. Portekiz – Rekor Hız: 237 İşletim Hızı: 220

    17. Finlandiya – Rekor Hız: 242 İşletim Hızı: 220

    18. Norveç – Rekor Hız: 210 İşletim Hızı: 210

    19. Polonya – Rekor Hız: 291 İşletim Hızı: 200

    20. İsveç – Rekor Hız: 303 İşletim Hızı: 200


      


    Ülkemizde Ankara – İstanbul, Ankara – Konya ve Eskişehir – Konya arasında devam eden hızlı tren seferleri yeni eklenen hatlar ile daha geniş bir coğrafyaya yayılacak. Hali hazırda Ankara – İzmir, Konya – Gaziantep, Ankara – Sivas – Kars arasında hat çalışmaları devam ediyor. Ayrıca Karadeniz – Akdeniz hızlı tren hattı, Antalya – Kayseri hattı gibi önemli hızlı tren hatlarının da 2023 ve 2035 hedefleri doğrultusunda bitirilmesi planlanıyor.


     

    Aşağıdaki haritadan dünyadaki hızlı tren hatlarına interaktif olarak göz atabilirsiniz.

     







  • bu faaliyet şüphesiz hoş.
    lakin editöre bir kaç sorum olacak.
    birincisi bu haberin kaynağı neresidur.
    ikincisi bu hesaplamada GSYİH hesaba dahil edilmişmidir.

    bunlardan sonra tekrar fikrimiz olur. geçmiş tecrubelerim bana derki;
    (saymın'da aynı fikirde) bu ağ genişletilirse ve de satılırsa bu listede yukarılara çıkamayız. görüyorsunuzya ortada bir dilemma var. sferlerin artacak olmasına sevinmemmi üzülmemmi lagzım.
    neyse ben diziye kaldığım yerden devam edeyim.

    edit tabloya göre ortadayız. o halde buna yavaş diyemeyiz değilmi. ama hızlıda diyemeyiz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubeii -- 14 Nisan 2016; 2:15:24 >
  • bu hızlı tren işi çok güzel

    İnşaAllah dahada yaygınlaşır bu varken uçağa binilmez :)

    bu sisteme bile laf atanlar var. onları güvenle görmezden gelebilirsiniz tek yaptıkları hükümet ne yaparsa her durumda eleştirmek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SECourses -- 13 Nisan 2016; 19:45:51 >
  • Şimdi gelir hiç bir şeyi beğenmeyen ekip.

  • Ben şu an Almanyadayım birkaç hafta önce Münih'ten Köln'e 79 euro ya gittim ICE hızlı treni ile. TL bazında baktığımızda gerçekten pahalı (Çok önceden alırsanız ya da hafta içi çalışma saatlerinde veya olmadık zamanlarda uygun biletler oluyor aynı uçak gibi). 5 saat sürdü yolculuk (565 km uzaklık olduğu düşünüldüğünde yavaş). Zaman zaman 290 km/h hızları gördüm ama çok fazla yerde duruyor tren (birde her zaman maksimum hızlarda gidiyor sanmayın). Bazen az istasyonda duranları da denk gelebiliyor mesela onlar 4 saatte falan gidiyor ama fiyatlar iki katına çıkıyor, uçak fiyatlarını geçebiliyor.

  • quote:

    7. Hollanda – Rekor Hız: 300 İşletim Hızı: 300
    18. Norveç – Rekor Hız: 210 İşletim Hızı: 210


    İnsan rekor için hiç mi uğraşmaz?
  • ulan neden yazdınız bunu? adamların el atmadığı bu vardı, buna da el atarlar şimdi.

  • ortalama hızda abd den yüksekteyiz bu güzel.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MonsterMMORPG

    bu hızlı tren işi çok güzel

    İnşaAllah dahada yaygınlaşır bu varken uçağa binilmez :)

    bu sisteme bile laf atanlar var. onları güvenle görmezden gelebilirsiniz tek yaptıkları hükümet ne yaparsa her durumda eleştirmek

    Tabi canım dört dörtlük iş yaptılar ya hiç eleştiri yapılmasın.

    Haydarpaşa diye reklam yaptılar hızlı trenden bir iniyorsun karşında Pendik. Marmaray Marmaray dediler deniz dibine tüp indirdiler ama düz yola ray döşeyemediler banliyö trenleri de öyle gitti hala gelmedi. Buyur cevabın varsa bekliyorum pek sevgili hükumetinizin neden hala bunlara bir cevap veremediğini.




  • Fransa ya takıldım yıllardır üzerine hiç bir ülke çıkamadı ilginç

  • İstanbul-Ankara seferi 70TL iken hangi ucuzluk ben onu anlayamadım, gayet pahalı gibi geldi, keza bizde bu kadar ucuzsa Amerika'da bu hesaba göre şu kadar mesafenin ücreti:1050tl olmalı çok inandırıcı gelmedi açıkcası

  • quote:

    Orijinalden alıntı: There goes your life

    Şimdi gelir hiç bir şeyi beğenmeyen ekip.


    Geldim bile. İspanya yıllık asgari ücret yaklaşık 36000tl, Türkiye de ise 12000tl. Hızlarını da hesaba katarak oranlamayı sana bırakıyorum.

  • 1. ABD: 0,45 Euro

    20. Türkiye: 0,03 Euro



    11. Türkiye – Rekor Hız: 303 İşletim Hızı: 250

    14. ABD – Rekor Hız: 265 İşletim Hızı: 240



    Sizin gibi boş muhalefet yapan insanlardan nefret ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmedaltair -- 13 Nisan 2016; 20:13:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drfalcon

    Ben şu an Almanyadayım birkaç hafta önce Münihten Kölne 79 euro ya gittim ICE hızlı treni ile. TL bazında baktığımızda gerçekten pahalı (Çok önceden alırsanız ya da hafta içi çalışma saatlerinde veya olmadık zamanlarda uygun biletler oluyor aynı uçak gibi). 5 saat sürdü yolculuk (565 km uzaklık olduğu düşünüldüğünde yavaş). Zaman zaman 290 km/h hızları gördüm ama çok fazla yerde duruyor tren (birde her zaman maksimum hızlarda gidiyor sanmayın). Bazen az istasyonda duranları da denk gelebiliyor mesela onlar 4 saatte falan gidiyor ama fiyatlar iki katına çıkıyor, uçak fiyatlarını geçebiliyor.


    Bende Hannoverden Berline Frankfurta ve Düsseldorfa gitmiştim.Berline 80€ diğer ikisinde 25€ ödemiştim internetten önceden alarak.Ayrıca Japonyada da birkaç kez bindim.Tren kalkmadan 1 saat önce istanyondan aldığımız biletler uçaktan pahalıydı.





  • eskişehir ankara bileti ne kadar ? otobüs bileti ne kadar ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrfalconBen şu an Almanyadayım birkaç hafta önce Münihten Kölne 79 euro ya gittim ICE hızlı treni ile. TL bazında baktığımızda gerçekten pahalı (Çok önceden alırsanız ya da hafta içi çalışma saatlerinde veya olmadık zamanlarda uygun biletler oluyor aynı uçak gibi). 5 saat sürdü yolculuk (565 km uzaklık olduğu düşünüldüğünde yavaş). Zaman zaman 290 km/h hızları gördüm ama çok fazla yerde duruyor tren (birde her zaman maksimum hızlarda gidiyor sanmayın). Bazen az istasyonda duranları da denk gelebiliyor mesela onlar 4 saatte falan gidiyor ama fiyatlar iki katına çıkıyor, uçak fiyatlarını geçebiliyor.

    Bende Hannoverden Berline Frankfurta ve Düsseldorfa gitmiştim.Berline 80€ diğer ikisinde 25€ ödemiştim internetten önceden alarak.Dediğiniz gibi çok çok fazla duruyor hem de ben 250km/h yi geçtiğini pek görmedim.Ayrıca Japonyada da birkaç kez bindim.Tren kalkmadan 1 saat önce istanyondan aldığımız biletler uçaktan pahalıydı.

    Ayrıca Almanya'da banliyö hatları ile çok çok küçük şehirler hariç neredeyse heryere gidiliyor,bize önce ülkenin dört bir yanına giden hatlar lazım,ilk etapta hızı mühim değil.Buna da not düşeyim.Almanya'da bir dönem banliyö hattında 80km lik bir mesafeyi düzenli gidip geliyordum ve tek yön bilet 20€ idi,aylık biletler haricinde daha ucuza getirmek mümkün değildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seefoo -- 13 Nisan 2016; 20:29:52 >




  • Bu internetteki kitlede ciddi problem oluşmuş 250kmye yavaş diyor. Hele bir kitle de var her şeyde gelirini yazıyor ona oranlıyor. Kardeşim senin gelirin düşük olunca yapılan iş değişmiyor. Herhangi bir konuda yabancıların eksisi olamaz mı? Bu nasıl bir ezikliktir anlamadım. E yeri gelince biz öyle bir milletiz şöyle bir milletiz demeyi biliyorsunuz. Git sen de kazan onlar gibi o zaman tutan mı var?

  • şubat ayında almanya fransa hollanda isviçre dolaştım deutschebahn yani DB hızlı tren veya bölgesel trenleri olsun kampanya veya eyalet bileti almazsanız 200 km lik yol için 25euro ile 55 euro arası fiyat çıkıyor bölgeselde hızlı trende ise 55-110 euro fiyat çıkıyor.
    Yabancı turistler eskişehir ankara arasını 8 euro ödeyerek 200 km gidiyorlar.

  • Bir hesap daha benden.

    İstanbul-Ankara = 450km
    450*0,03=13,5euro
    13,5*3,2=43,2tl

    Fiyat:70tl

    İstanbul-Ankara şuanki tarifelere göre kilometre başı 0,048euro

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Drfalcon

    Ben şu an Almanyadayım birkaç hafta önce Münihten Kölne 79 euro ya gittim ICE hızlı treni ile. TL bazında baktığımızda gerçekten pahalı (Çok önceden alırsanız ya da hafta içi çalışma saatlerinde veya olmadık zamanlarda uygun biletler oluyor aynı uçak gibi). 5 saat sürdü yolculuk (565 km uzaklık olduğu düşünüldüğünde yavaş). Zaman zaman 290 km/h hızları gördüm ama çok fazla yerde duruyor tren (birde her zaman maksimum hızlarda gidiyor sanmayın). Bazen az istasyonda duranları da denk gelebiliyor mesela onlar 4 saatte falan gidiyor ama fiyatlar iki katına çıkıyor, uçak fiyatlarını geçebiliyor.


    Aynen katılıyorum ICE ile 3 saatte gideceğime ben IC veya Regionale tercih ediyorum 4 saatte gidiyor hemen hemen. Almanyada duraklar çok fazla olduğu için normal birde havalimanlarına da gidiyor tren hatları.
    Ama avrupada otobüs gelişmediği için flixbus ile offenburgtan paris e 600km 9 euroya bilet almıştım çokda memnun kaldım :D





  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.