Şimdi Ara

Türkiye otomotiv sektörü eylülde rekor kırdı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye otomotiv sektörü eylülde rekor kırdı
    Türkiye'nin otomotiv endüstrisi, 2024 yılının eylül ayında tarihindeki en yüksek ihracat rakamlarına ulaşarak dikkat çekti. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) tarafından yapılan açıklamaya göre, sektörün eylül ihracatı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 21 artışla 3 milyar 407 milyon dolara yükseldi. Bu rakam, Türkiye'nin otomotiv ihracatında eylül ayı rekoru olarak kayıtlara geçti.



    9 ayda 27 milyar dolarlık ihracat



    Yılın ilk dokuz ayında ise otomotiv endüstrisi toplamda 26 milyar 934 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Bu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3’lük bir artışa işaret ediyor. Türkiye'nin genel ihracatında lider sektör olarak yer alan otomotiv, toplam dış satımın yüzde 17,7’sini oluşturdu.



    Geçtiğimiz ay içinde sektörün alt gruplarında da önemli ihracat artışları gözlemlendi. Tedarik endüstrisinde 1 milyar 355 milyon dolar, binek otomobilde 1 milyar 87 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda ise 450 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Çekicilerde 249 milyon dolar, otobüs-minibüs-midibüs grubunda ise 199 milyon dolarlık ihracat kaydedildi.



    Türkiye otomotiv sektörü eylülde rekor kırdı
    Tedarik endüstrisinde Almanya’ya yapılan ihracat yüzde 9, Fransa’ya yüzde 33 ve ABD’ye yüzde 31 oranında artış gösterdi. Özellikle binek otomobillerde Birleşik Krallık’a olan dış satım yüzde 85, Polonya’ya yüzde 143, Slovenya’ya ise yüzde 156 oranında arttı. Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda da Birleşik Krallık’a yüzde 27, Slovenya’ya yüzde 74, Almanya’ya ise yüzde 54 artış kaydedildi.



    İhracatın yüzde 67’si AB ülkelerine



    Türkiye otomotiv sektörü eylülde rekor kırdı
    Türkiye’nin otomotiv ihracatının büyük bir kısmı Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapılıyor. Eylül ayında AB ülkelerine gerçekleştirilen ihracat yüzde 19 artarak 2 milyar 281 milyon dolara yükseldi. AB ülkeleri, toplam otomotiv ihracatının yüzde 67,4’ünü oluşturdu. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa en fazla ihracat yapılan ülkeler arasında yer aldı.



    Ayrıca Bkz.Cupra Terramar kasım ayında Türkiye'de: İşte detaylar



    Eylülde, Türkiye otomotiv endüstrisinin en fazla ihracat yaptığı ülke Birleşik Krallık oldu. Bu ülkeye yapılan ihracat yüzde 70 oranında artarak 438 milyon dolara ulaştı. Almanya’ya yapılan ihracat 425 milyon dolar, Fransa’ya yapılan ise 346 milyon dolar olarak kaydedildi. Polonya, Slovenya ve ABD gibi pazarlarda da önemli artışlar yaşandı.



    Açıklamada görüşlerine yer verilen OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, eylülde aylık bazda en yüksek ihracat rakamına ulaştıklarını belirterek, "Geçen ay binek otomobillerde yüzde 40, çekicilerde yüzde 30 ihracat artışı oldu. Birleşik Krallık yüzde 70 ihracat artışıyla aylık bazda ihracatta ilk sıraya yerleşti. Slovenya’ya yüzde 106, Polonya’ya yüzde 59 ihracat artışı oldu." ifadesini kullandı.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiye-otomotiv-endustrisi-en-yuksek-eylul-ihracatina-ulasti/3352933
    Kaynak:https://oib.org.tr/tr/basin-odasi-basin-bultenleri-otomotiv-ihracati-eylulde-yuzde-21-artisla-34-milyar-dolar-oldu.html







  • Yooo TOGG kendi kendine düşman.

    Reklam yüzü teknoloji ve sanayii bakanı Varank :))))

    2022 yılından bu yana tek araba üretiyor çeşit donanım yok. 1.800.000 TL ye araba satıyor.

    Euro NCAP, IIHS çarpışma testleri yok.

    Yurtdışı satış yok, yurtiçi bayi yok, kendi teknik servisi yok, bosch car service ile anlaşmış sadece.

    Gidip şöyle aracı test edeyim koltuklarına oturayım, ses sistemini deneyeyim diyorum yok.

    İnternetten sipariş ile 2 milyon para vereceği ürün mü alacak millet. Kim böyle bir cesarete sahip, en azından kuruş kuruş helal kazanan bizler böyle sipariş veremeyiz.

    Menzil düşük, şarj istasyonu Sivas'tan ötesi yok oğlu yok olanlar bozuk. Bulunduğum ilde bir tane şarj istasyonu var. Isı pompası yok kışın -35 derece.

    Her yanı soru işareti yani. İstanbul, Ankara, İzmir haricinde nasıl yürüteceğiz bu aracı.

    O kadar övünüyorsanız alın kardeşim. Almadığınız kullanmadığınız araçları millete itelemeyin.

    Senin Togg aracın var mı bu kadar övüyorsun?
    Yok Togg almadım ben SUV sevmiyorum. Togg’u işim gereği çok kez gördüm sürdümde. Ben o kadarda savunmuyorum milli bakış açısı ile uğradığı haksızlığa
    Söylüyorum.

    Şimdi tek tek yazayım söylediklerine cevabımı.

    Yeni şirketler ilk 3-4 yıl tek model filan üretirler bu hep böyle olmuştur sonuçta ar-ge yapıyor ve herşeyi sıfırdan yapıyor şimdi bir sonraki modeli çıkarmak kolay bir sürü şey hazır bundan sonrakinide çıkarmak daha kolaylaşır. Tesla kaç sene Roadster’da kaldı bilmem hatırlıyor musun ?

    Evet hükümet çok destekliyor zira halkın büyük bir kısmı desteklenmesini istiyor. Dönem bitince başka bir parti gelse bu sefer yüzü o olur.
    Bak karlı hale getirdik der siyasi olarak reklam yapar vs.

    Ncap alabilmen için 5 Avrupa ülkesinde satışta olması gerek. İhracat sonrası gelir gözükür ne halde olduğu.
    Ncap’ten artık geçiliyor son zamanlarda yapamayan pek yok.

    Yurtdışı satış yok zira yazılım sorunlu bariz. Onların tam çözülmesi gerek ki satılsın. Yurt içi bayi yok ama demo yerleri var tabii sizin olduğunuz ilde olmayabilir o kötü olmuş. Ama tesla’dan itibaren sistem buna dönüyor dünyada. Hani iyi kötü hem iyi yanı hem kötü yanı var tabii.

    Menzil düşük değil ya WLTP 523 km bence iyi değer benim araç 420 km hayli hayli yetiyor. Zaten 600 üstü çok gerekli değil kanımca.

    Pahalı mı değil bence içi kalitesi çok yüksek. Teknolojisi çok iyi değil ama çok premium bir araba diğer tüm satılan marka modellere göre, BMW, Mercedes olmasada çok yakın zamanla öylede olur tecrübesizlikten oda.

    Öyle şarj istasyonu sorunu yok sanılanın aksine. Bu araç tüm illerden ilere gider tek şarjda hemde çok rahat ve tüm illerde şarj istasyonu var ve çok var.

    Türkiye’yi dediğiniz yerlerde de dolaştım bir sorun kalmadı Trugo ile. Özellikle Trugo, Zes, eŞarj, Astor gibi şirketler çok hızlı büyüyorlar 140 bin araç var elektrikli 26 bin mi ne şarj noktası var paralı şarj edilecek.

    Isı pompası evet sorun bence bir şekilde olmalıydı çok gerekli mi tartışılır bizim ülke genelde ılıman bir yer Avrupa’da gerekir ama bizde göreceli ama çok yüklendi herkes o yüzden ekleselerdi keşke, oda bir maliyet.
  • Bu kadar güçlü otomotiv endüstrimiz var ve sadece bir markamız var oda TOGG onada belli bir kesim düşman.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Enflasyon

  • avrupanın durumuda o kadar iyi değil aslında güzel ihracat yapıldı buna rağmen

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Yooo TOGG kendi kendine düşman.

    Reklam yüzü teknoloji ve sanayii bakanı Varank :))))

    2022 yılından bu yana tek araba üretiyor çeşit donanım yok. 1.800.000 TL ye araba satıyor.

    Euro NCAP, IIHS çarpışma testleri yok.

    Yurtdışı satış yok, yurtiçi bayi yok, kendi teknik servisi yok, bosch car service ile anlaşmış sadece.

    Gidip şöyle aracı test edeyim koltuklarına oturayım, ses sistemini deneyeyim diyorum yok.

    İnternetten sipariş ile 2 milyon para vereceği ürün mü alacak millet. Kim böyle bir cesarete sahip, en azından kuruş kuruş helal kazanan bizler böyle sipariş veremeyiz.

    Menzil düşük, şarj istasyonu Sivas'tan ötesi yok oğlu yok olanlar bozuk. Bulunduğum ilde bir tane şarj istasyonu var. Isı pompası yok kışın -35 derece.

    Her yanı soru işareti yani. İstanbul, Ankara, İzmir haricinde nasıl yürüteceğiz bu aracı.

    O kadar övünüyorsanız alın kardeşim. Almadığınız kullanmadığınız araçları millete itelemeyin.

    Senin Togg aracın var mı bu kadar övüyorsun?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • inşallah TOGG unda ihraç başarısı yakaladığı günleride görürüz

  • Yok Togg almadım ben SUV sevmiyorum. Togg’u işim gereği çok kez gördüm sürdümde. Ben o kadarda savunmuyorum milli bakış açısı ile uğradığı haksızlığa
    Söylüyorum.

    Şimdi tek tek yazayım söylediklerine cevabımı.

    Yeni şirketler ilk 3-4 yıl tek model filan üretirler bu hep böyle olmuştur sonuçta ar-ge yapıyor ve herşeyi sıfırdan yapıyor şimdi bir sonraki modeli çıkarmak kolay bir sürü şey hazır bundan sonrakinide çıkarmak daha kolaylaşır. Tesla kaç sene Roadster’da kaldı bilmem hatırlıyor musun ?

    Evet hükümet çok destekliyor zira halkın büyük bir kısmı desteklenmesini istiyor. Dönem bitince başka bir parti gelse bu sefer yüzü o olur.
    Bak karlı hale getirdik der siyasi olarak reklam yapar vs.

    Ncap alabilmen için 5 Avrupa ülkesinde satışta olması gerek. İhracat sonrası gelir gözükür ne halde olduğu.
    Ncap’ten artık geçiliyor son zamanlarda yapamayan pek yok.

    Yurtdışı satış yok zira yazılım sorunlu bariz. Onların tam çözülmesi gerek ki satılsın. Yurt içi bayi yok ama demo yerleri var tabii sizin olduğunuz ilde olmayabilir o kötü olmuş. Ama tesla’dan itibaren sistem buna dönüyor dünyada. Hani iyi kötü hem iyi yanı hem kötü yanı var tabii.

    Menzil düşük değil ya WLTP 523 km bence iyi değer benim araç 420 km hayli hayli yetiyor. Zaten 600 üstü çok gerekli değil kanımca.

    Pahalı mı değil bence içi kalitesi çok yüksek. Teknolojisi çok iyi değil ama çok premium bir araba diğer tüm satılan marka modellere göre, BMW, Mercedes olmasada çok yakın zamanla öylede olur tecrübesizlikten oda.

    Öyle şarj istasyonu sorunu yok sanılanın aksine. Bu araç tüm illerden ilere gider tek şarjda hemde çok rahat ve tüm illerde şarj istasyonu var ve çok var.

    Türkiye’yi dediğiniz yerlerde de dolaştım bir sorun kalmadı Trugo ile. Özellikle Trugo, Zes, eŞarj, Astor gibi şirketler çok hızlı büyüyorlar 140 bin araç var elektrikli 26 bin mi ne şarj noktası var paralı şarj edilecek.

    Isı pompası evet sorun bence bir şekilde olmalıydı çok gerekli mi tartışılır bizim ülke genelde ılıman bir yer Avrupa’da gerekir ama bizde göreceli ama çok yüklendi herkes o yüzden ekleselerdi keşke, oda bir maliyet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 7 Ekim 2024; 13:5:4 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt

    TOGG’un uygun fiyatlı modelleri de olmalı. Abudik gubidik bir sürü ekrana, akılsız multimedya sistemine ihtiyacı yok herkesin. Lüks araba üretip duruyorlar. Şatafat sevdaları bitmedi paşalarımızın. Yerli üretimin fiyat avantajını da görebilen varsa anlatsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Umit_22 kullanıcısına yanıt
    senin için kötü bir haberim var.
    fiyatlar Dolar.

    (yani Türkiye'yi küçük düşüremedin yine.)

  • Elektriklilere geçişten veya maliyetten mi bilmiyorum ama büyük firmalar avrupadan bazı modelleri TR ye kaydırdılar. İnsan hakları felan diyip TR de fabrika açmayan terör destekçisi VW mesela burada ford un fabrikada hafif ticari üretecek, duster ve chr TR de üretilip avrupaya satılıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    Doğru gerek bence olmalı zaten, tahmininde gelir ama firma kendini belli bir kalite ile anılmasını istediği için bayağı üst düzey bir araç çıkardı önce. Yani istediği seviye premium kalitesi orta seviye fiyat. İçi VW, Audi’den iyi neredeyse Mercedes,BMW kalitesi kanımca.

    Ama düşük giriş seviyesini aynı marka ile mi verirler bilmem zarar vermemek için. Ancak Fiat Egea yada Renault Clio mutlaka gelmeli ki bence daha çabuk gelmeli ama işte firmayı yöneten biz değiliz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    satmayı düşünüyorlar ve dedikoduları yayıldı bile 2 haftadır, ne iharç başarısı..

  • korozyon kullanıcısına yanıt

    Var sayalım dedikodular doğru. Yine de ihracat başarısı görmek isterim. sen istemez misin.

  • Togg'u burada övenler kendileri gidip togg almazlar ;)

  • TOGG un en az 3-5 yıl daha zamanı var alınması için. Bilinen sorunları yukarıda yazmışlar alınmaması için 5 sebep rahat sayarsın. Tüm bunlar hallolduktan sonra fiyat dengesiyle beraber alınabilir olması gerekiyor bunun için de dediğim gibi en azından 3 5 sene daha vakti var markanın pişmesi için.

  • korozyon kullanıcısına yanıt

    yooo ciddi ciddi satışı olacak hem de çok fazla ama heveslenme senin hayranı olduğun ülkelere satışı olmayacak. Sen hayal kırıklığına tek başına devam et. Gerçek bu.

  • Dışarıya verdikleri araba buradakinden daha ucuz ondandır Türkiye otomotiv sektörü eylülde rekor kırdı  Vassal devlet olsak bu kadar vergi vermeyiz ama adamlar verginin de vergisini ekleyip satıyor arabayı bize, avrupalı ötvsiz biniyor, arabayı sadece kendine alıyor, sen burada 1 tane kendine 1 tane devlete alıyorsun ki o ötvnin de nereye gittiği belli değil.

  • eriemiva kullanıcısına yanıt
    TOGG da ÖTV oranı %10

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Bende şuan TOGG almam ama 15-20 yıl sonra arabam hurda olursa alırım. TOGG benden övgüyü hak ediyor. güzel araba.

  • Bırakın artik şu güzellemeleri. Otomotiv sektöründeki daralmadan dolayı çalıştığım iş yeri 100 kişi çıkardı. Bir 100 kişi daha çikartacak. Yan sanayi olduğumuz için piyasaları biliyoruz. Buyuk ana sanayi bazi fabrikalar vardiya düşürüyor. Otomotiv sektörü daralan talepten,baskılanan kurdan,ulaşilamayan faizlerden dolayı kan ağlıyor

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.