Şimdi Ara

Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
1
Favori
7.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yalnız BYD için Çin'in Mercedes BMW'si diyorlar, marka algısı iyi deniliyor. Chery'i falan bilmiyorum onlara ben de temkinli yaklaşıyorum ancak BYD ilginç bi başarıya doğru gidiyor.


    Geçenlerde bir üst düzey iş insanı bir sunuma katılmış otomotivle ilgili, ABD'li vatandaş Tesla dünyanın bir numarası falan demiş elektrikli satışında ancak Çinli markalar yok.

    Dünya çapındaki "gerçek" verilere bakıldığında ise BYD almış başını gitmiş, Tesla'dan fazla araç satıyor şu anda.


    Ve AB şu anda bu araçları pazara sokmamaya çalışıyor.

    Biz vergiden şikayet ediyoruz ama adamlar bildiğin "bilmemne standardına uymuyor, şu çarpma testine almıyoruz" tarzı ticari engeller getirmeye çalışıyor. Pazarı kaptırma korkusu...


    Çin'de Çinli Mercedes BMW alınması hususu şöyle, marka araç alanlar genelde Çin'in 8-10 milyonluk ultra zengin kesimi. Böyle bir çalışma ve istatistik mevcut. Gidip C serisi satmıyor yani Mercedes, S serisi 7 serisi, spor araçlar vesaire, böyle bi durum da var.


    BYD 1 alana 1 bedava şeklinde kampanyalar bile düzenliyormuş mesela Çin'de. Benzerini buralarda, Avrupa'da falan yapsalar markalar biter diyorlar.


    Birkaç büyük markaları daha varmış, onlar da gelirse pazar baya değişik işlere gebe deniliyor. Bakalım göreceğiz.





  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    AB nin çin EV leri durdurma çabasını bende okumuştum bir yerde. Ben de BYD ye bileniyorum olsa param alırım. ALJ getirdi TR ye. Diğer haberi bulamadım da BYD için aynı şu telefon markası huawei gibi devlet destekli olduğu pazarı bozmak için devlet destekli olarak çok ucuz sattığı söyleniyor. Soruşturma vardı karar kesinleştirirlerse avrupaya çin arabası satışını noktalayabilirler.


    Kasımda gelecek olan model için en dolusunu 10% luk dilimden sokacaklarını söylüyorlardı. Oranlar değişmezse 1.25M - 1.4M gibi bir rakama gelebilir. Düşünmeden alırdım param olsaydı. Bu fiyatlarla ne dizel ne lpg hepsi ortalama TL aynı yakar hale getirdiler.


    AB, Çin’in elektrikli otomobillerine yönelik gümrük vergisini önemli ölçüde artıracak | Euronews




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 3 Ekim 2023; 23:57:27 >




  • BYD'nin satış rakamlarına pek aldanmayın. Adamlar şişirmek için tezgah kurmuş. 0 km arabaları önce yetkili bayiler satın alıyor. Bir bayi yüzlerce, binlerce araba satın alıyor daha sonra bu arabaları 0 km fiyatının üzerinde çok az bir indirimle ikinci el olarak satışa koyuyorlar. Böylelikle satış rakamları ile istedikleri gibi oynuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • diazepam kullanıcısına yanıt
    Kaldı mı ki? Wv, Bmw, Mercedes, Toyota, Hyundai, Ford. Tüm dünyada bunlar.

    Diğerleri ya birleşti ya da Çinliler aldı

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Chevy mi kaldı ohoo. Sahibi GM. GM sahibi 5 yatırım şirketi. GM de kalmadı. Gitti çoktan.


    Ford desen dünyada kamyon işinden çekildi. Koç ben devam edeceğim dedi sadece o üretiyor. Gerçek yerli milli %100 Türk mühendisliği Ecotorq kamyon motorunu kullanıyor.



  • İflas edecek marka kalmadı ki Avrupa'da battı hepsi.


    ŠKODA, SEAT, CUPRA, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche, Ducat BATTI.


    Wv aldı. Almasa üst satırdaki bu markalar bugün yoktu.


    Volvo batalı 20 sene oluyor. Ford aldı. 14 sene önce sonra Çinlilere sattı.


    Stelantis 2021 ocakta kuruldu. Avrupanın kalan çöp satmayan geri kalmış b.ktan markaları ( Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall.) batışlarını geciktirmek için kurdu. Tek çatı altında satış servis vs. 5 seneye göçer hepsi. Land rover battı Hintliler aldı siz kimsiniz ki Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti 


    İşte bu yüzden diyoruz Togg kara deliktir devletin sırtına yük. Aha bu dünya kadar eski marka s*çtı sen nasıl becereksin? Yazık milletin parasına..





  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    TR'ye en son gelen otomotiv yatırımı 1998'de Gölcük Ford.


    Ondan sonra gelen olmadı ki. Garanti vermeye gerek yok kimse gelmiyor Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti 


    Bir malı satmak için de sınırlarını kapatamazsın öyle bişey yok dünyada. Sen kapatır, ithalatı engellersen (ki gümrük birliğin var) onlar da seni engeller çöle dönersin.

  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt

    Ya adamlar kendi kendine geldi fabrika yapmak için uğraştılar ama kaçırdık hepsini teşekkürler yukardakiler(!)



    Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti
    Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçtiEnsonhaberensonhaber
    Chery Türkiye'de fabrika açacak
    https://www.ensonhaber.com/otomobil/chery-turkiyede-fabrika-acacak-182037
  • AO A kullanıcısına yanıt

    Çinliler 15 sene önce Volvoyu aldıklarında çözdüler o sorunları. LEVC (ingilterenin ikonik taksileri), Lotus, Land rover hepsini aldılar ve çok uzun süre oldu emdiler hepsinin lisanslarını.


    O dediğiniz yıpranma vs 2-3 yıl geçeli de yıllar oluyor. O sorunlar bitti çözüldü. O yüzden ele gerçiiyorlar zaten piyasaları.


    TR'de araba yok bireysel ithalat ve 2. el getirmek yasak o yüzden görmüyorsunuz. Bakmayın otomotiv'de rekor vs dendiğine. 1000 kişiye düşen oto sayısında Avrupa'nın en çöp en geri kalmış ülkesinin çok çok arkasındayız. Araba maraba yok TR'de. Sonuncu Romanya ve Bulgar'ın çok gerisindeyiz. Ortalama yaş da 10 yılın çok üzerinde. Görmemeniz normal.


    Elektriği filan da boşverin hele bir plug in hybrid'ler gelsin TR'ye o zaman görün. Orta paket Megane parasına (touch paket) 1.5lt benzinli 450hp efsane araçlar var. Alınabilir fiyata yine 1.5 680hp araçları var kalite olsun konfor olsun sorunsuz ve yine yerli araç fiyatına peynir ekmek gibi satıyor. TR'de de hala Pejo muhabbeti yapılıyor. Yazık Su araclar izin verilseydi TR'de üretiliyordu şimdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufo -- 4 Ekim 2023; 9:53:1 >




  • _RaGoN_ _ kullanıcısına yanıt

    BYD 8 dev roro gemisi siparişi verdi. Detaylar aşağıda.



    Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti
    Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçtithe times of india
    China's BYD orders 8 'RoRo' cargo ships worth $689 million: Eyes global car market - Times of India
    https://timesofindia.indiatimes.com/auto/news/chinas-byd-orders-8-roro-cargo-ships-worth-689-million-eyes-global-car-market/articleshow/95181250.cms
  • ufo U kullanıcısına yanıt

    Porsche'nin battığını nereden çıkardın anlamadım. Porsche AG'nin sahibi olan VW AG, VW AG'nin de sahibi Porsche SE. Yani Volkswagen dediğin yapı aslında Porsche ailesi tarafından yönetiliyor. Batan çıkan bir şey yok Porsche tarafında.


    Audi karlılık düşük olduğu için satıldı. Battı denilemez. VW, Audi ile tamamen bütünleşip, şirketi bugünkü seviyesine çekti. Kullanılan parçaların üstünde hem VW hem Audi damgasından bu anlaşılabilir.


    Skoda için battığı kısmı bile tartışılır. Skoda'yı Çek halkı satılmasını istemediği halde hükümet tarafından VW'e verildi.


    Bentley, Lamborghini evet bunlar sıkıntıdaydı. Volvo'yu da Geely almasaydı, SAAB gibi ortadan kalkabilirdi diye düşünüyorum.


    Stelantis da VW ve Toyota'ya karşı bir güç oluşturabilmek için yapıldı galiba. Bu nedenle en lüks araçlarında bile en alt markadaki parçaları kullanabildiği için aşırı eleştirdiğim bir yapıdır. Bkz. hız sabitleyici kol.





  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    wiki de VW brands diye aratırsan Volkswagen Group - Wikipedia veya google'da VW brands diye aratırsan hikayeyi görebilirsin. Porsche de Bentley de çoktan Vw altına girdi.


    Daha 2008'de Lehman (yatırım şirketi) kredi bulmaya çalışıyordu daha o zamandan batıktı sonra banka ve kredi skandalı çıktı ve Vw'ye geçti. Audi de yazdığında gibi karlılığı yakalayamadığı için VW oldu.


    Skoda özel şirket. Hali, finansalları ortadaydı gidiyordu. Halk istese ne istemese ne? Vw almasa yoktu bugün (bkz Seat daha beter)



    Stelantis altındaki şirketler 5 sene sonra yok olacak. Kimse kurtaramaz. Kendi ülkelerinde bile zor satıyorlar ve #1 değiller. Hİçbir ülkede #1 değil en büyükleri Peugeot ve Citroen bile.





  • tv de reklamları dönmeye başladı

    bakalım nasıl kaçtan girecek piyasaya

  • ufo U kullanıcısına yanıt
    Çöp deme taş olursun :) O markalar kendi hitap ettiği alanda kar açıklayan öyle battı gitti üzerine toprak atın şeklinde söylenilecek durumda değillerdi. Ticaret çok acayip gelen dışında olanların saçma diyeceği içinde olanların ne yaptığını çok iyi bildiği mecra.

    Örnek 300.000 TL ye aldığın aracı 250.000 TL ye satınca kar ettiğin zaman var desem saçma gelir mi? Bana da saçma geldi sonra vay be dedim mantığını anlattıklarında. 2×2 bazen 4 bazen 8 bazen 2 eder ticarette :) Zaman ve koşullar yani ve onlarca faktör.

    Volvonun Çin'e satılmasını siyaset, ülkeler arası çatışma/birleşme olarak da okuyabiliriz yoksa ne satışları azdı nede zarar açıklıyordu şirket satıldığı zaman. Avrupa Birliğinin Çin'e yaklaşması ABD baskısından kurtulma çabası olarak da açıklayabiliriz. Elektrik ve otonom sürüş (Tesla) konusunda ABD nin atak yapmasını Avrupa Birliğinin içten yanmalı motor üstünlüğünde ters köşe yapmak amacıyla olduğunu düşünebiliriz vs. vs.

    Sözün özü büyük şirket ve markalar kolay kolay batmazlar kabuk değiştirirler, el değiştirirler, başka bir şirket çatısı altında yeni bir yol çizerler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Volvo'yu 99'da Ford satın aldı, araçlar lüks ve pahalı olduğundan satışları artıramadı hep zarar yazdı.


    https://www.thelocal.se/20070802/8078


    2008 küresel krizinde de Ford'u iyice dibe çektiği için kısa sürede satıp kurtuldu Ford. Sebebi nedeni nasıl olduğu biliniyor zaten.



    Yok olan büyük markalara örnekler: Plymouth, Pontiac, Saab, Rover, Mercury, Oldsmobile, Hummer, Saturn sayabiliriz ki daha niş markalar Acura, Delorean vs saymıyorum çok var. Bitti yok oldular. :Bunlar bizim neslin bildiği ikonik markalar.


    Suzuki ABD'den çekildi, Mitsubishi Avrupa ve kafkaslardan çekildi vs küçülüyorlar ve bitecekler.


    Bitenleri Vw altında toplananları da yazdım zaten. Bkz Cupra'nın fişini çektiler bile. Üretimi bu sene son.





  • ufo U kullanıcısına yanıt

    Arkadaş ben anlatamadım galiba. Porsche SE, Porsche AG ile aynı şey değil. Porsche AG'nin sahibi VW AG. VW AG'nin de sahibi "Porsche SE". Wikipedi'den sen de bakabilirsin, hatta al link:



    Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçtitr.wikipedia.org
    Porsche SE - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Porsche_SE

    Porsche AG'nin VW AG altında olması muhtaç oluşundan vs değil, şirket yapısı öyle. Wikipedi'de anlatıyor olayı. Adamlar battı VW aldı değil.

  • Fonda's medya herşeye mudehale ediyor ya yok italyadan geldi fabrika yok falan bu fiyata bu özelliklerinde bal gibi satacağını biliyor bı siyasetçinin kendi ülkesindeki firmayı kötüledigini gördün mü hiç baktın okadar beğenmedi vergisi i versin alsın çinli aracını .sosyal medyada orda burda togg satmasın diye biyerlerini yirtanlara müstehak.sonra tamam fabrika yok dedik italyadan geliyor dedik fabrika varmış gördük dedikten sonra ardından laf caktiklarinda apışıp kalmak yerine pişkin pişkin halkı assagiliyorsunuz demeleri yok mu? Ben dahada az yaptıklarını düşünüyorum sen devletin desteklediği binfirmaya çokmak sokmaya çalışıyorsun.huawei için çinde kötüleyen binsiyasetci gördün mü?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wolferto kullanıcısına yanıt

    Togg'daki itiraz yatırımın gayri iktisadi devlet yatırımı olmasında. Yoksa özel sektör yapsa kim niye eleştirsin laf etsin?


    Göstermelik 5 şirket var -ki 1 tanesi Tcell zaten varlık fonunda yani devlette- Ne para koymuşlar bulabilen varsa koysun görelim. Finansallar zaten yok. Tesis adına bakan konuşuyordu bir tane sivil yetkili de göremedik.


    27 aralık 2019 resmi gazetesinde teşvikler var. Sadece 1 bend'i koyuyorum. Bunu devlet yapmış zaten onu anlıyoruz. Girin bakın çarşaf çarşaf pompalanan para var.



    Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti

    Dünyada araba üreten bir devlet var mı? Avrupa'da, ABD'de pek çok oto devi kapanırken sen sırtını devlete dayayıp mı rekabet edeceksin milletin sırtından? Bu tesisin finansalları nerde? Byd'nin tüm raporları, bilançosu, kar zarar tablosu herşeyi var. Togg'un nerde? Hala ne kadar para pompalıyor devlet?


    Bütün dünya yatırım teşviki veriyor derseniz onu da kısa bir araştırmayla bulabilirsiniz. Mesela Almanya "gel pili burda üret karşılığında teşvik" diyor. ABD'de aynı yerde 3. Hyundai fabrikası açıldı. Onda da pili orda üretmesi karşılığı "vergi indirimi" teşviki var.


    Bizde pil ve üretim için gereken maddelerin ithalatı rahat yapılsın diye gümrük vergisi muafiyeti verilmiş. Kdv de yok. Vergi zaten vermiyor. Maaşlar da devletin sırtından. Ee? Ne oldu şimdi araba mı yapmış olduk?


    Bu bir seçim yatırımı ve güzel oy getirdi. Yabancı birine satılana veya kapanana kadar zarar yazmaya devam edecek. Yazık.





  • wolferto kullanıcısına yanıt

    Başkan belli bir kesim aracı kötüledi diye diğer ürünlere zam yapmak, vergi yüklemek çözüm olamaz. Tam tersine inat togg un fiyatını daha aşağı çekebilirler.


    Düne kadar Vestel yerli telefonlarını satamadigi için yabancı firmalarla rekabet edemiyorum diye yabancı firma telefonlara ekstra vergi getirildi. Bu çözüm olmamalı. Çözüm de olmadı zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cari açığı çözümü bu togg olmasa gelmeyecekti yani vergiler öyle mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.