Türkiye sigortadan kaskolu olan aracımla 12/11/2024 tarihinde Ilgın Akşehir otobanından giderken sol şeritten tırın tarafımıza çarpması sonucu takla attığım aracımı 13/11/2024 tarihinde servise çektirdim. Servis hasar dosyamı açtı ve 1 ay içinde sürecin sonuçlanacağı bilgisini verdi. Bu süreçte araç muhtemelen pert olacağı için ikame araç alamayacağımı bildirdi. Bana eksper suçlu olan tarafı bildirir ve süreci kasko ya da karşı tarafın sigortasından halleder dediler. Tarafıma bir seçenek sunulmadı. 15/11/2024 tarihinde eksperin aracı gördüğü bilgisi verildi. Ön rapor hazırlamasını bekledik. 28/11/2024 tarihinde Enka motorlu araçlar tarafımı aradı araç pert oldu 910.000 tl kabul ediyor musunuz dedi. Sürecin uzamaması için tutarı kabul ettim. Evrakların tarafımıza ulaşmasını takiben 15 iş günü içinde para hesabınıza yatacak dendi.2/12/2024 tarihinde evrakları ve plakaları kargolarım 3/12/2024 tarihinde kargo kendilerine ulaştı.9/12/2024 tarihinde evraklarda eksik var mı elinize ulaştı mı şeklinde mail attım. Sorun olmadığı bilgisini aldım. 16/12/2024 tarihinde satış işlemleri için aracın noterde olduğu bilgisi verildi. Ben aracın satışını beklerken 15 iş günü olan 20/12/2024 tarihinde vekâlet örneğinde km bilgisinde hata olduğunu söylediler ve tekrar notere gidip yeni vekâlet çıkarmamı istediler aynı gün evrakları tamamladım ve kendilerine ilettim.aynı gün aracımın satışını ben vekâleti kargoya henüz vermişken gerçekleştirdiler. Ödemenin ne zaman yapılacağını sordum ve bana sigorta ile görüşmemi söylediler.. sigortayı aradığımda kati eksper raporunu bekliyoruz dediler. Eksperi aradığımda bizlik bir durum yok sigorta süreci yavaşlatıyor dediler ve sigorta ile görüşmelerimin birinde arkadan bir kişi telefonu bana yönlendirirsen diye başlayan küfürlü bir cümleyle telefonu kapattılar. 30/12/2024 tarihinde tarafıma mesaj ile 6 iş günü içinde sigortanın ödeyeceği tutarın yatırılacağı bilgisi mesajı geldi. 2/01/2025 tarihinde sovtaj firması iban bilgilerimin yanlış olduğunu o yüzden para yatıramadığı bilgisini verdi. Aynı gün ibanımı tekrar attım ancak iban bilgimin değil soyadı bilgimin doğru girilmesini söyledim. 3/01/2024 tarihinde sigortayı aradım ve bana iban bilgimin yanlış olduğunu söylediler. İban bilgimi okur musunuz dedim ibanım doğruydu. Kızlık soyadımla havale etmeye çalıştıklarını öğrendim. Halbuki evlilik cüzdanım dahil tüm bilgilerimi atmıştım. Ardından bir önceki konuşmamda kalan ayların kasko bedelinin tarafıma yatacağı bilgisi verilmişti ancak acente bunun mümkün olmadığını söylüyor dedim acente ne diyorsa odur dediler. Hasarsızlık indirimim devam edecek mi dedim siz kaskodan yaptırdığınız için etmez dediler ama ben kusursuz tarafım dedim o zaman karşı tarafına sigortasına rücu ettirseydiniz dediler bana böyle bir bilgi verilmediğini söyledim şimdi siz rücu talebinde bulunun dediler. 1- hasarsızlık indirimim kazadan etkilenecek mi 2-daha önce bir müşteri temsilcisinin dediği gibi kalan ayların kasko tutarı tarafıma iade edilecek mi? 3-rücu işlemini benim mi yapmam gerekiyor? her aradığımda farklı şeyler söyleyen Türkiye sigortayı öncelikle hiçbirinize önermiyorum. Aman uzak durum zaten şikayet varda da bir sürü bu konularda şikayet mevcut. Bunun gibi bir durumda kalanınız oldu mu bu benim 2. Pert arabam ama daha öncekinde hiç böyle uğraşmamıştım. biraz uzun oldu kusura bakmayın elinize sağlık hayırlı forumlar |
Türkiye sigorta pert sürecim ve hasarsızlık
-
-
Merhaba
Geçmiş olsun, bu süreçte acenteniz den neden destek almadınız?
Acente hiç bir yer de geçmiyor.
NOT: Doğru ve hasar da ilgilenen bir acente ile şu yaşadıklarınızı 2-3 günde acente çözerdi.
Biz çözüyoruz yani bunlar çok kolay aşılabilecek sorunlar.
boşu boşuna süreciniz çok uzamış.
-
1) Kusur kime verildi, karşı tarafa verildi ise rücu işlemleri bittikten sonra hasarsızlık etkilenmez.
2) Orası muamma bir durum kimi sigorta şirketi kalan günlerin ödemesini yapıyor, kimi sigorta şirketinden alabilmeniz için tüketici hakem heyetine gitmeniz lazım.
3) Türkiye sigorta işlemleri yapacak.
gün
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damneed -- 3 Ocak 2025; 17:53:14 > -
- Hasarsızlık indirimi: Kazada kusursuz olduğunuz tespit edilmesine rağmen hasar kasko üzerinden karşılandıysa, kasko şirketiniz hasarı karşı tarafın sigortasına rücu etmezse hasarsızlık indiriminiz etkilenir. Bu nedenle, sigortanızın rücu işlemini yapmasını talep edin. Kasko poliçenizi ve sigorta genel şartlarını kontrol ederek durumu netleştirebilirsiniz.
- Kalan ayların kasko iadesi: Araç pert olduğu için poliçe süresi sona erer ve kullanılmayan dönemlere ait kasko bedelinin tarafınıza iadesi gerekir. Bu, Sigorta Genel Şartları gereğince yasal bir hakkınızdır. İadenin yapılması için yazılı talepte bulunmanız ve işlemi takip etmeniz önerilir.
- Rücu işlemi: Normalde rücu işlemi sigorta şirketinin sorumluluğundadır. Ancak, şirket bunu yapmamışsa, siz doğrudan karşı tarafın sigortasına başvurarak zararınızın tahsilini talep edebilirsiniz. Bunun için mevcut kaza tutanakları, eksper raporu ve kusur oranını belirten belgelerle karşı tarafın sigortasına yazılı başvuru yapabilirsiniz.
Sürecinizin karmaşıklığı nedeniyle yaşadığınız bu hak kayıplarının önüne geçmek için bir avukatla çalışmanız, haklarınızı tam anlamıyla korumanızı sağlar. Şikayetinizde sigorta şirketinin eksik ve hatalı bilgilendirme yaptığını belirterek Sigorta Tahkim Komisyonu’na başvurmanız da etkili bir yöntem olacaktır.
-
Acentem bana bilgi vermezler sen ilgilenmelisin dedi çıktı işin içinden
Kusur yüzde yüz karşı tarafın bulundu
Sigorta da rücuyu sen hallet dedi çıktı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X