Anladım, keşke Display Port olsaymış yada USB'dende olsa en azından stream değilde doğrudan görüntü aktarımı, arcade oyunlarda önemli değilde, ralli gibi pür dikkat refleks isteyen durumlarda birazcık dikkat dağıtıyor |
Türkiye VR Headset Kullanıcıları (Oculus Rift, Rift S, Go, Quest, HTC Vive ve diğerleri) (67. sayfa)
-
-
Cihazı kullandıkça araştırdıkça birçok şey öğreniyor insan. Direk bağlantı ile alakalı olduğunu düşündüğünüz durumun çözümü var aslında. Eğer ki kullandığınız kablo Oculus testte 2,5 ve üzeri bir sonuç veriyorsa yapmanız gereken tek şey oculus debug tool'dan Encode Bitrate'i 425 - 450 Mbps olarak ayarlamak. Ondan sonra kablo iletimiyle ilgili probleminiz kalmaz. Ben özellikle FS2020 oynarken işleme çözünürlüğünü en üst seviyeye alıp oynuyorum. Bu sırada eğer ki bitrate'i söylediğim gibi yapmazsam görüntünün kalitesi çok düşüyor.
Bir de bazı oyunlarda anormal titreme vb şeklinde bozukluklar hissediyorsanız. Bir de oyun sırasında klavyeden Ctrl+Num0 kısayoluna bastıktan sonra bakın...
İyi oyunlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gameingo -- 9 Şubat 2022; 22:56:17 > -
Hayır. 500 mbps üzerinin etkisi yok Quest 2'de. Max 500 mbps. Hatta ki 250'den üstünün aşırı bir etki vermemesi durumu da var ama 500'e kadar çıkılabilir. MSFS'deki görüntü kalitesi çok iyi olamaz zaten mevcut sistemler VR başlıklarla. Test etmeye pek uygun bir oyun değil performans katili o oyun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 9 Şubat 2022; 22:55:37 > -
500 mbps bile değil aslında, 200 kusurlerde, zamanında oculus developer'larindan Volga 500'u kafadan uygulama yaparken yazdığını ama cihazın 200 kusur mbps'den fazla decode edemediğini yazmıştı Volga AksoytwitterVolga Aksoyhttps://twitter.com/volgaksoy/status/1392930860815425536?s=20&t=kE82uCgEkKicshnhZDAbnw
250 imiş
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NePhThYs -- 9 Şubat 2022; 22:58:5 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Pardon 450 yerine fazla sıfır atmışım. Sadece yazım hatası. Bu arada bir sorunum yok Quest ile. Gayet randımanlı kullanabiliyorum. Mesajımı da birazdan güncelleyeyim. Teşekkürler
-
Evet redditte görmüştüm ama resmi olarak 500 dediler artık öyle kaldık Link'te.
-
Volga AksoytwitterVolga Aksoyhttps://twitter.com/volgaksoy/status/1392930860815425536?s=20&t=kE82uCgEkKicshnhZDAbnw
250 çıktı :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet Volga'yı okumadan önce takıntı modumu açıp 10 10 10 arttıra arttıra 250'den sonra fark görmemeye başladığımı hatırlıyordum ama 500 official diye öyle bıraktım gitti, sonra da yazısını görmüştüm tam denk gelmişti.
Airlink de max 200 malum yani arada çok ufak fark olmasının sebebi bu aslında. Yoksa gerçekten 500 mbps olsa airlink ile arasında epey fark olurdu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 9 Şubat 2022; 23:2:19 > -
Ben de bu vesile ile sorayım, daha önceki mesajları falan da okumuştum ama yine de emin olmak istedim.
PC'de oynarken Oculus uygulamasından çözünürlüğü en sağa çekiyorum, 1.7x falan yapıyor sanıyorum.
Bunun haricinde daha yapmam gereken bir şey var mı? Dante idi sanıyorum, supersampling falan da diyordu oyun içinden... Malum, bazı oyunlar destekliyor, onlarda monitörle oynarken zaten supersampling açtığım oluyordu. Yine oyun içinden ayarlansa oluyor mu?
Ha bir de benzer ayar malumunuz Nvidia kontrol panelinde var, oyun menüsünde olmayabiliyor, bu tip ayarlarla da yiyor mu Quest2?
Ekran kartı RTX3060 bu arada.
-
Nvidia ile işimiz yok. Gsync ve vsync açıksa o kapatılacak sadece VR kullanırken. Diğer ayarlar bizlik değil DP kullanan VRlar için. Bizim asıl panelimiz Oculus Debug Tool. Bütün ayarlar orada.
Temel mantık, Oculus yazılımdan en sağa köklenir çözünürlük. Kartta headroom kaldıysa oyundan da Res scale, supersampling artık ne varsa köklenir FPS nerede drop yiyorsa bir tık geride bırakılır. Zaten 1.7'den sonra oyunda da arttırmaya pek gelmeyecek GPU. birkaç tık arttığında bile başlar drop çünkü çok ciddi çözünürlüklere geliyoruz. Daha oyundan arttırmadan sadece oculustan sona dayandığında bile direkt 5K çözünürlükteyiz zaten.
Oculustan köklenen çözünürlük oyunda drop yapıyorsa ilk iş Oculustan çözünürlük daha geriye çekilip en iyi nokta öyle bulunur.
MSFS felaket mesela. 3090 SLI yapsan yine de 1.7 + oyun içi her şey high (ultra demiyorum bile) ve %100 scale 72 FPS imkansız. Yok yani direkt imkansız.
Onun dışında Dirt Rally 2 yine 1.7'de ultrada gelmiyor 72'ye. 3080-3090 belki. Ayrıca DR2 yi Oculus SDK değil Steam SDK ile açılmalı yoksa siyah banding yiyor Oculusa çok uyumlu değil oyun. Steam SDK da performans olarak Oculusa göre daha kötü ama gece vakti güzel karanlık ralliler için Steam ile açmak lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 11 Şubat 2022; 1:51:13 >
-
Yarış oyunları VR'da biraz göz alışması istiyor. Çünkü yarışların doğası gereği sürerken uzağa odaklanırız. Henüz VR teknolojisi tam o beklediğimiz noktada olmadığı için, gözümüzün dibinde koca büyüteç lenslerle bu çözünürlüklerde kendini ele veriyor yarış oyunlarında uzağa baktığımız için. Bu çözünürlük dediğim 5K bile yetmiyor lens faktörü için ki 5K çok ciddi çözünürlük malum ama işte dibinden bakınca en az 8-10K'lar ve fresnel lens (Sony'nin PSVR 2'de kullanacağı söylentisi var) ve çok sağlam DPI gerekir ki şiir gibi bir görüntü olsun. Henüz orada değil teknoloji yani. Bir 3-5 sene sonra oradayız.
Ama göz alıştığında VR'da yarış muazzam bir deneyim. Hele ki güzel bir direksiyon seti de varsa. Direkt pistlerde hayatınızı geçiriyorsunuz. VR'ı alma sebebim yarışlar değildi yarış sim'lerini çok oynayan biri olmama rağmen. Ta ki Assetto Corsa'yı ve Dirt Rally 2'yi "dur bakayım nasılmış Oled yerine bunda oynanmaz şimdi" dediğim güne kadar. Daha da VR dışında yarış oynayamaz hale getirdi beni. VR'ı sadece yarışlar için yapsalar bile yetermiş aslında diyorum şu anda. Keyiften veya gerçekçilikten önce, profesyonel bir hale getiriyor insanı. VR'ın yarışlarda sürüşe zamanlamaya tekniğe etkileri çok büyük.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dante -- 11 Şubat 2022; 2:6:6 >
-
Ben birkaç defa denedim yarış oyunlarını. Bir süre sonra mide bulantısı yapıyor. Yoksa çok güzel bir deneyim.
-
Quest 2'ye vucut takip destegi geliyor.
Yani ne denilebilir ki artik. Ben bu kadar hunharca desteklenen bir cihaz gormedim. Ilk ciktigi anki Quest 2 ile su anki Quest 2 arasinda nesil farki oldu. Inanilmaz gercekten Oculus'a Facebook'a ovguler yetmez durmadan usanmadan gelistiriyorlar cihazi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
VR'cı arkadaşlar için güzel bir fırsat
store.steampowered.comSave 98% on ! SALE bundle WRG ! Time Lock VR-1 and Deployment on Steamhttps://store.steampowered.com/ -
12 taksit 8100 tl oq2 almayı düşünüyorum 128 gb. alınır mı? ya da farklı bir öneriniz olur mu?
-
tavsiyem Amazondan almanız, vergi ve kargo dahil 6000 e gelir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
biraz bakındım ama kesin birşey göremedim hocam, sizce ekstra bir donanım ile mı gelir yoksa alt taraftaki kameralara mı gelir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yok sadece güncelleme olarak gelecek alt kameraları kullanacak muhtemelen.
-
ek masraf olmaz daha iyi olur o zaman, geçen masa tenisi oynarken kendimi kaptırıp düşen topa vurmak için ayağımı salladım kanepeye vurdum :) bu tarz durumların önüne geçer bari
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X