Şimdi Ara

Türkiyeye kalitesiz arabalar mı gönderiliyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turkiyede satilan vwler amerikadan cok daha kaliteli.burada satilan ozellikle premium arabalar avrupaya gore cok daha donanimli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika tamamen farklı bir pazardır. Amerikada boya kalitesi, gövde birleşim toleransları, döşemenin kalite hissi ve montaj kalitesine tüketiciler Avrupa'dan çok daha az önem verirler. Amerika'da işçilik ve yan sanayi kalitesi de düşüktür bu sebeple ABD'de üretilen Mercedes'ler Almanya üretiminden kalitesizdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vural460 V kullanıcısına yanıt
    Fotoğraflarında b8 yazıyordu.
  • japon markalar bunu çok yapıyor
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    aynen öyle günaydın... millet yeni anlıyo galiba bunu.

    en basit örneğide vermeden geçmeyeyim, zamanında türkiyeye getirilmiş R9 bildiğin broadwaylere bakın birde fransada ve avrupada satılmış broadwaylere

    deri döşeme otomatik vites klima abs bazıları hava yastıklıydı sanırım ve TURBO motorlu koltukları daha geniş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BOLDVIPER -- 16 Ekim 2016; 2:42:59 >
  • Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozuk değilde kalitesi düşük diyelim. Mesela nike ayakkabı için almanyada 2 çeşit vardır. Made in USA ve Made in China. USA olan pahalı ve kalitelidir. Türkiye'ye USA gelmiyor bildiğim kadarı ile
    Örnekleri çok uzar gider. Türkiye'de üretilen mal da ortadoğu ve ortaasya pazarı için düşük kaliteli.
  • Evet, özellikle almanlar bunu çok yapıyor sadece araba değil her üründe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Megane st nin hb den kalite ve donanim olarak farkli mi? Biraz daha acar misiniz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Megane st nin hb den kalite ve donanim olarak farkli mi? Biraz daha acar misiniz?

    Megane 2 icin de benzer durum sedan-hb arasinda var. Bizde sevilmeyen hb kasa sedandan kaliteli. Sedanlar Bursa uretimi o donemde, hb ithal. Eski cliolar da oyle, symbolun ilk ciktigi zamanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Günaydın. Ama sadece otomobilde değil. Elektronikte de kanıtlanmış bir gerçek bu.

    aynen öyle.

    teknolojiyi çok takip etmeyen ben bile mesela çok örneğini verebilirim bu durumun.

    birçok üretici türkiyeye gönderdikleri telefonlarda kalitesiz kulaklık koyuyorlar. bu rezalet en son Sony firması ile tavan yaptı. Sony geçen sene duyurduğu telefonlarında şimdi adını ve ayrıntısını hatırlayamadığım, manyetik değişik özelliklere sahip çok farklı bir kulaklık kullanmış ve tanıtımda da bu kulaklığı vurgulamıştı ancak türkiyeye gönderdikleri telefonlardan bu kulaklığın çıkmadığını, berbat bir sıradan kulaklığın çıktığını editörlerin videolarından izledik.

    aynı şekilde Sony yeni duyurduğu hızlı şarj özelliğini de türkiyeye layık görmedi, türkiyeye gönderdikleri telefonların içinden çıkan adaptörlerin hızlı şarj özelliğini destelemediğini yine kutuyu açan editörlerden öğrendik.

    dandik kulaklık, dandik kablo gönderme olayı diğer birçok markada da var, örnek: samsung.

    elektronik alanında türkiye (ve muhtemelen başka geri kalmış ülkeler) gibi ülkelere vaad edilen ekipmanı "sunmamak" eskiden beri olan, artık alıştığımız bir durum. 10 sene önce aldığımız telefonlarda bile tanıtımı yapılan, herkese sunulan kulaklık çıkmıyor, berrrrbat ötesi bir kulaklık çıkıyordu.

    bunlar sadece benim bildiklerim, kimbilir daha neler neler vardır. (ama sanırım apple firması iphone'da bunu yapmıyor, bize de aynı donanım geliyor diye biliyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 16 Ekim 2016; 8:27:26 >




  • İşte birileri para yemek yerine bunları gözetse şimdi yine onlara suç atmayın nerden bağladın diyenler olabilir. Standart yap 6 hava yastığını ve diğer bir çok güvenlik donanımını uymayan satmasin aracını.Yada Avrupa ya giden araçlar dan farklı araçları daha düşük kalitede ki araçları sattirma ya yazık değil mu bu millete her kaza da birileri olüyor ya kemer den ya bu donanim eksikliğinden.
    Teknolojik alet konusunu da böyle madem senin vatandaşını salak yerine koyuyor adam yaptırım uygula satmasin ürününü çeksin gitsin. Nedir ki yani böyle aciz durumda bırakılıyoruz.
    Halkta da suç var birazcık haklarımızı bilip arasak bunlar azalır ama bi davada bilmem ne kadar süre de sonuçlanıyor oda ayrı bi sıkıntı ülkeyi nerden tutsan elinde kalıyor ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kalitesiz demeyelimde Türkiyede vergiler çok fazla olduğu içim arabaların donanımlarını düşürüp yada daha az maliyetli olan versiyonlarını satıyorlar.

    mesela bende eskiden palyo vardı yav avrupada birezilyada satılanlara bakıyordum hiç bizim palyoya benzemiyormüthiş güzeldi
    daçya aldım kuru tenekeoda avrupada rusyada satılanlara göre çol yavanbizdekine 4 teker direksiyon koymuşlar,orada yol bilgisayarı hız sabitleme koltuk ayarı ne ararsan varulan bide kemer ayarı yokbide bizde daha pahalı.

    çoğu model Türkiye ye boşaltılıp sadeleştirilip geliyor,bence fiyat avantajı sağlamak için yapıyorlar.
    bide bi araç tutuldumu hiç yenilik yapılmayıp çok uzun yıllar satılmaya devam ediliyor,örneğin geçmişte kuş serisi tofaşlar onlarca yıl satıldı adamlar 2001 yıkında hala şahin kartal satıyordu.
    yakın zamana reno symbol vardı şuan logana daha yeni bıraktı,fiat linea yine aynı yeni kasanın zaten farkı yoktu ama eskisi bile clasic abı altında 4-5 yıl fazladan satılmaya devam etti.yine opel de astrayı aynı şekilde eski kasayı satmaya devam ediyordu.

    aslında sorun tüketicide, bi modele taktımı takıyor.yeni kasa çıkan arbanın eski kasası yıllarca satılıyorsa satıcıya kızmamak lazım.

    adamlar ne getirsek satılıyor kafasında.

    örneğin 15 yıl önceki motorların hala güncel araçlarda ne işi var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mazda 3, kuga, subaru gibi az satanlar aynı, belki donanımdan kısarlar o kadar. zira ucuz malzeme bul, monte et daha pahalıya gelir.

    yani tutmayan araçlar daha kaliteli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    Fabrikada çalışmış biri olarak söyleyeyim, evet araçların nereye gideceğine göre parça takılıyor. Araç gövdesi boyahaneden çıkıp montaj alanına geldiğinde şasi numarası ve konfigürasyonu belli oluyor. Gövde mesela radyatör montaj istasyonuna geldiğinde operatör Almanya içinse başka radyatör ve hortum, yerli piyasa içinse başka hortum takıyor. Klima kompresörü, cam motoru, şarj dinamosu vb. hep farklı. Hangisinin daha kaliteli olduğunu tahmin edebilirsiniz.

    Ancak şöyle bir durum var, mesela Türkiye'ye yılda 20.000 tane satılan passat için VW gidip ucuz parça tedariki yapmaya uğraşacaktır. Ama Türkiye'de çok az satan ve üretimin büyük kısmının Avrupa ülkelerine satan modeller (Mesela bir station araç) için Türkiye için ucuz parça bulmaya uğraşmayacaktır. Yani Türkiye'de az satılan bir araç alırsanız Avrupalıyla aynı kalite malı almanız olası; eğer peynir ekmek gibi satan bir modelse Türkiye'ye özel düzenlemeler yapılmıştır.

    Daha nerede ne iş yaptığınızın farkında bile değilsiniz.

    Her ülkenin iklim ve kullanım şartları aynı değildir. Bu nedenle farklı parçalar kullanılır.
    Rusyaya satılacak arabaya su soğutması için devasa radyatör ve yüksek kapasiteli klima sistemi koymaya gerek yoktur. yada afrikaya satıacak araba için büyük radyatör ve yüksek kapasiteli klima sistemi takılmalıdır. Soğuk iklim - sıcak iklim farkından dolayı.

    bazı ülkeler ise belirli standartlar koymuştur. o nedenle parçalarda farklılıklar vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    Fabrikada çalışmış biri olarak söyleyeyim, evet araçların nereye gideceğine göre parça takılıyor. Araç gövdesi boyahaneden çıkıp montaj alanına geldiğinde şasi numarası ve konfigürasyonu belli oluyor. Gövde mesela radyatör montaj istasyonuna geldiğinde operatör Almanya içinse başka radyatör ve hortum, yerli piyasa içinse başka hortum takıyor. Klima kompresörü, cam motoru, şarj dinamosu vb. hep farklı. Hangisinin daha kaliteli olduğunu tahmin edebilirsiniz.

    Ancak şöyle bir durum var, mesela Türkiye'ye yılda 20.000 tane satılan passat için VW gidip ucuz parça tedariki yapmaya uğraşacaktır. Ama Türkiye'de çok az satan ve üretimin büyük kısmının Avrupa ülkelerine satan modeller (Mesela bir station araç) için Türkiye için ucuz parça bulmaya uğraşmayacaktır. Yani Türkiye'de az satılan bir araç alırsanız Avrupalıyla aynı kalite malı almanız olası; eğer peynir ekmek gibi satan bir modelse Türkiye'ye özel düzenlemeler yapılmıştır.

    Daha nerede ne iş yaptığınızın farkında bile değilsiniz.

    Her ülkenin iklim ve kullanım şartları aynı değildir. Bu nedenle farklı parçalar kullanılır.
    Rusyaya satılacak arabaya su soğutması için devasa radyatör ve yüksek kapasiteli klima sistemi koymaya gerek yoktur. yada afrikaya satıacak araba için büyük radyatör ve yüksek kapasiteli klima sistemi takılmalıdır. Soğuk iklim - sıcak iklim farkından dolayı.

    bazı ülkeler ise belirli standartlar koymuştur. o nedenle parçalarda farklılıklar vardır.

    Peki cam açma düğmesi de iklime göre mi değişiyor? O bile farklıydı da..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ülklerin gelişmişlik sıralamasına göre kaliteli araçları gönderiyorlar. en kalitelileri almanya, fransa ve ingiltereye. sonra bir tık aşağıları diğer avrupa ülkelerine. bunun da bir tık aşağısı rusya ve türkiye gibi ülkelere gönderiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    mazda 3, kuga, subaru gibi az satanlar aynı, belki donanımdan kısarlar o kadar. zira ucuz malzeme bul, monte et daha pahalıya gelir.

    yani tutmayan araçlar daha kaliteli

    Bende bunu anlamakta zorlanıyorum.

    Bu arabalar daha çok tutulması lazım. Daha kaliteli. Yok abi bize parçası ucuz kalitesiz malzeme gerekiyor 2.el için. Gerçekten mustehakız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cam dugmesinin kalitesiz oldugunu nasil anladiniz? Malzeme analizi yaptiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cowinenge

    Kesinlikle var. Türkiyede üretilen arabalar malzeme bakımından hem daha kalitesiz hemde işçilik kötü. Ayrıca aşırı şekilde donanım farkı var atıyorum herhangi bir markanın en boş modeli bile olsa içinde güvenlik paketleri tamdır, espsinden 6 hava yastığına akliniza gelebilecek bütün güvenlik paketleri standart olduğundan genelde avrupada donanım olarak boş arabalar kullanılir.

    Ama turkiyede öyle mi? Geçen gördüm symbol alan biri aracında mevcut olan fakat kullanamadigi özellikleri sanayide actirmisti.. Yadırgamamak gerek 3. Dünya ülkesiyiz.

    niye mevcut olduğu halde kapatırlar onu anlamıyorum...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.