Şimdi Ara

Türknet DNS Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
16.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Yaklaşık 1 aydır hattımda belirli saatlerde internete erişim sorunu yaşıyorum. Bu sorun yaşandığı zaman modemdeki ışıklarda bir değişiklik olmuyor. Onun haricinde devam eden bağlantılarımda herhangi bir kopma olmuyor. Örneğin sorun yaşandığı sırada online oyuna bağlı isem herhangi bir kopma yaşamıyorum. Ama bu sırada internet sayfası açmaya çalıştığımda chrome üzerinde "DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG" şeklinde bir hata almaktayım. Bu sorun olduğunda bağlantı yapamadığım için tracert testi yapılmıyor. Ayrıca hız testti de yapılmıyor. Sorun düzeldikten yani 00:05'ten sonra tracert testinde bir sorun görünmüyor e hız testinde değerler olması gerektiği gibi. 6 gün önce ekiplerin DNS değişimi yaptığını bana ilettiler. Birkaç gün sorun yaşamadım ama geceleri saat 00:00 ile 00:05 aralıklarında bu sorun 2 gündür tekrar olmaya başladı. Bugün arıza kaydı oluşturduğumda ve kaydı bana daha önceki destek veren yetkiliye iletilmesini istediğimde:

    "TurkNet Otomatik Bilgilendirme
    Sık sık kopma arıza kaydınız ile ilgili incelemeleri yaptık. Son 24 saatte hattınızda kopma sorunu yaşamadığınızı tespit ettik. Arızanız devam ediyorsahttps://turk.net/ilk-yardim/ adresinden destek talebinde bulunabilirsiniz."

    şeklinde mesaj ile kaydı otomatik kapattılar. Daha önceki destek kayıt numaraları 32534264, 32068261 ve son açtığım kayıt 32879569 numaralı kayıttır. En son kayıt haricinde telekom ekiplerine bilgi verdiklerini ve ekiplerin bir arıza tespit etmediklerini bildirdiler. Ancak sorun hala mevcut. Yukarıda belirttiğim gibi gece 00:00-00:05 arası devam eden bağlantılarımda bir kopma yok ama yeni bir bağlantı kurmaya veya internet sayfası açmaya çalıştığımda "DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG" hatası alıyorum. Bu sırada başka cihazlar ile de deniyorum ve sonuç aynı. İnternete kablolu bağlanıyorum ve modem ile modem ayarlarında ve hat değerlerinde bir sorun görünmüyor. Bu konuyu açıyorum çünkü destek kaydını bu sefer otomatik mesaj ile kapattılar. "Ek bilgi isterseniz telefon ile arayabilirsiniz." şeklinde belirttiğim halde daha önceki kayıtlar haricinde arayan olmadı. Bu sorunla ilgili eklediğim tracert testlerini konuya ek olarak ekliyorum.

    Türknet DNS Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]

    Üstteki sorun olduğunda yapmaya çalıştığım testtir ve görüldüğü gibi erişmeye çalışırken hata veriyor. Alttaki ise sorun düzeldikten sonraki testtir ve tracert işlemi yapıyor.

    Edit: Soruna hala çözüm bulunabilmiş değil. Sorun ile ilgili 2 defa video çekip kendilerine ilettiğim halde sorunun ne olduğunu hala çözemediler.

    Edit 2: Zaman zaman olan indirme yaparken kopma sorununa çözüm olarak internet hızımı 35'ten 26'ya çekmişler. Klasik Türk telekom çözümünü hattıma uygulamışlar. Düzeltme talep ettim.

    ÇÖZÜM: Modem üzerinden DNS adreslerini 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 yaptıktan sonra sorun düzeldi. Yani Türknet DNS sunucularıyla ilgili bir problem var demek oluyor. Umarım DNS sunucularını düzeltirler. Tekrar aynı sorun olur ise bilgilendirme yapacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 30 Mayıs 2020; 21:12:23 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TürkNet DNS Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    TürkNet kullanıcıları zaman zaman DNS sorunlarıyla karşılaşabilirler. Bu sorunlar, web sitelerine erişmede zorluklar, yavaş yükleme süreleri veya bağlantı hatalarına neden olabilir.

    TürkNet DNS Sorununun Nedenleri

    • DNS sunucularındaki kesintiler: TürkNet DNS sunucuları zaman zaman bakım veya teknik sorunlar nedeniyle devre dışı kalabilir.
    • DNS ayarlarındaki hatalar: Cihazınızdaki veya yönlendiricinizdeki yanlış DNS ayarları DNS sorunlarına yol açabilir.
    • Malware veya virüsler: Cihazınızda bulunan kötü amaçlı yazılımlar DNS ayarlarınızı bozabilir.
    • İSS sorunları: TürkNet'in kendi altyapısındaki sorunlar DNS sorunlarına neden olabilir.

    TürkNet DNS Problemi Çözümleri

    TürkNet DNS sorununu çözmek için şu adımları izleyebilirsin:

    • DNS ayarlarını kontrol et: Cihazınızın veya yönlendiricinizin DNS ayarlarını kontrol et ve 193.192.98.8 ve 193.192.99.8 değerlerinin Tercih Edilen DNS Sunucusu ve Alternatif DNS Sunucusu olarak ayarlandığından emin ol.
    • TürkNet DNS sunucularını değiştir: TürkNet DNS sunucuları sorunluysa, Google'ın 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 DNS sunucularına veya Cloudflare'in 1.1.1.1 ve 1.0.0.1 DNS sunucularına geçmeyi dene.
    • Cihazlarını yeniden başlat: Cihazlarını, yönlendirici dahil olmak üzere yeniden başlatmak DNS sorunlarını çözebilir.
    • TürkNet ile iletişime geç: Sorun diğer yöntemlerle çözülmüyorsa, TürkNet müşteri hizmetleriyle iletişime geçerek teknik destek al.

    Bu çözümler TürkNet DNS sorununu gidermenize yardımcı olacaktır. Web sitelerine sorunsuz erişmek ve çevrimiçi deneyiminizi iyileştirmek için bu adımları takip et.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba, açık destek kaydı üzerinden yaşadığınız sorunu teknik uzmanlarımıza ilettim. Teknik uzmanlarımız bu konuda gerekli çalışmaları yaparak bilgi verecektir. Ayrıca konuyu bende yakından takip ediyorum.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Ek olarak az önce sorunu videoya alarak youtube adresine yükledim. İlgili videoyu arıza kaydı içinden izleyip inceleyebilirsiniz. DNS adresinize tracert yaptığım zaman yüksek gecikmeler görünüyor. Umarım çözülür.
  • DNS sabitlemesi yapıldı ama sorun hala devam ediyor.
  • Kurutucu kullanıcısına yanıt
    Merhaba, teknik uzmanlarımıza sorunun devam ettiğini ilettim. Tekrar gerekli çalışmalar yapılarak bilgi verilecektir.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Sorun devam etmektedir.

    "14.05.2020 09:50
    Merhaba ben Cem H.
    Sadece DNS değil tüm adımları teke teker uygulamanızı rica ederim; "Donanımsal dns problem bulunmaktadır, dns adreslerinin otomatik olarak ayarlanmasını sorunun devam etmesi halinde modeme reset atarak tekrar bir kurulum sağlandıktan sonra modem dns ayarlarından 193.192.98.8 / 212.154.100.18 TurkNet dns adreslerinin tanımlanarak cmd ipconfig /renew ve ipconfig /flushdns komutları uygulanarak dns geçmişinin temizlenmesini ve tekrar kontrollerin sağlanmasını rica ederim. " bilgisini görüyorum. Belirtilen talimatlar doğrultusunda kontrol sağlamanızı ve bize tekrar bilgi iletmenizi rica ederim.
    İyi günler dilerim.

    14.05.2020 11:41
    Bu söylediklerinizi yaptım zaten. Sorun olduğu zaman modem arayüzüne girerek dns adreslerine baktım ve belirttiğiniz adreslerin olduğunu gördüm. Ayrıca başka cihaz ile sorun olduğu zaman denemesini yaptım. Belirttiğim gibi sorun dörder saat aralıkla oluyor. Gece 00:00'da olup 04:00, 08:00, 12:00 diye gidiyor sorunun olduğu saatler. Bilgisayarda kullandığım tarayıcıyı değiştirdim. Sorun olduğu zaman Chrome üzerinde aldığım hatadan başka bir hata ekranı gösterdi. Bu ekranın görüntüsünü alamadım ama sorun tekrar olduğunda alıp buraya ekleyeceğim. Sorun olduğu sıralarda devam eden indirme işlemleri veya bağlantılar kopmuyor ama yeni bir bağlantı da kurulamıyor. Uzun süredir bu sorun var ve hala nedeni bulunamadı."




  • Kurutucu kullanıcısına yanıt
    Merhaba, ilettiğiniz bilgiyi teknik uzmanlarımıza ilettim. Arkadaşlarım çalışmalarını tekrar yaparak bilgi verecektir.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Sorun devam ediyor ve problem ne hala bulunamadı. 4 saatte bir 3 dk yeni sayfa açamıyorum. Son 1 gündür isse indirme yaparken kopmalar mevcut.
  • Kurutucu kullanıcısına yanıt
    Merhaba, sorunun çözümü için ekipler ile görüşüyoruz. Hızlı bir şekilde çalışmaları tamamlayarak gelişmeleri sizinle paylaşacağız.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Arıza kaydına yeni video ekledim.
  • Kurutucu kullanıcısına yanıt
    Yaşadığınız sorunla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Gelişme olması durumunda arkadaşlarım sizinle iletişime geçecektir.
  • bu sorunun aynısı bendede mevcut türk telekom kullanırken 1 kere olsa dahi bu sorun yaşanmamıştı türknet veya farklı bir sağlayıcıya geçiş yaptiğimda bu sorun olmaya başladı bende gün içinde 1 veya daha fazla bu hatayla karşılaşıyorum bazen internet gidiyor bu durumda bazen 1-2 dk içinde o girmek istediğim siteye erişebiliyorum sorunun ne olduğunu bulursanız lütfen banada sorunun çözümünü yazar mısınız
  • erkaninn59 kullanıcısına yanıt
    Sorun çözülünce sana da bilgi vereceğim. Mesaj için teşekkür ederim. Yalnız değilmişim.
  • erkaninn59 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, yaşadığınız sorunu www.turk.net/oim sayfamızdan destek kaydı açarak iletebilir misiniz? Arkadaşlarım kontrol ederek çözümleyecektir.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    İnternet hızımı düşürmüşsünüz. Bu nedenle 75 olan ping değerleri 100'e çıkmış ve ayarlanmış hız 26 mbit görünüyor. 35 mbite geri düzeltiniz lütfen. Soruna yaptığınız çözüm bu mu? Hız düşürmek mi çözümünüz? Türk telekomdan geçiş yaptığımdan bu yana hızımı hiçbir şekilde düşürmemiştiniz. İyice türk telekom seviyesine düşmeye başladınız. Tebrik ediyorum sizi.
    Türknet DNS Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
    Türknet DNS Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
    Türknet DNS Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
    Türknet DNS Sorunu [ÇÖZÜLDÜ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kurutucu -- 24 Mayıs 2020; 17:40:34 >




  • Kurutucu kullanıcısına yanıt
    Merhaba, kontrol ettiğimde hattınız şu anda 35 Mbps' de buluşuyor.
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Hız sorunu düzeltildi. Onun haricinde 4'er saat aralıkla oluşan erişememe sorunu devam ediyor ve sorun süresi 3 dakikadan 6-7 dakikalara çıktı. Ve inceleme ekibi hala sorun görünüyor diyor ise ne diyeyim ben size?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kurutucu -- 26 Mayıs 2020; 0:10:17 >
  • TurkNetDestek kullanıcısına yanıt
    Damla D. takma isimli müşteri temsilcinizin okuması yok galiba? Ben diyorum dörder saatte bir olan erişememe sorunum devam ediyor ve süresi 2 katına yani 6-7 dakikalara kadar çıktı diyorum. O bana daha önce gönderdiği mesajı tekrar gönderiyor. Ek olarak sorun ile ilgili yüklediğim video izlenmemiş. İzlenmeden nasıl destek verilecek? Destek kaydımı adam gibi destek verecek birine yönlendirin! Yoksa kapattıracağım. Türk telekomdan bıktım. Şimdi de sizden bıkmaya başladım. Sistemsel bir donanım yaşamıyormuşum. Donanımsal da bir sorun yaşamıyorum. Eee neyden dolayı bir sorun yaşıyorum ben???????


    "24.05.2020 16:57
    Merhaba, bağlantınızı kontrol ettik ve yaşadığınız arızanın düzeltilmesi için Türk Telekom saha ekiplerine 2020052400072299188 numaralı arıza iş emrini ilettik. Saha ekipleri bölgenizdeki santralden daireye kadar olan bağlantıları kontrol edecek ve çözüm için destek olacaktır. Bu kontrollerin tamamlanması ortalama 36 saat sürmektedir. Çalışma sonrasında yaşadığınız sorunun düzelip düzelmediğine dair teyit amaçlı size dönüş yapacağız.
    24.05.2020 16:58
    Merhaba ben Damla D.
    Saha ekiplerimiz çalışmalarına devam ediyorum. Kontrol ettiğimde 1 gün fazla kesintisiz bağlantınız vardır. Değerlerinizi izliyorum. Size bilgi vereceğim. İyi bayramlar dilerim.
    24.05.2020 17:06
    Evet kopma sorunu düzeldi ancak 4 saatte bir oluşan 3 dakikalık erişememe sorunu devam ediyor. Bununla ilgili videoyu önceki mesajımda bildirdim zaten. Videoyu izleyiniz.
    24.05.2020 17:23
    Ayrıca internet hızımı düşürmüşsünüz. Bu sebeple şuan 75 lan ping değerleri 100'e çıkmış. 35 mbite geri çekerseniz sevinirim.
    24.05.2020 17:23
    Dosya eklendi: Modem değerleri (Screenshot_1.png - 311 KB)
    24.05.2020 17:26
    Ping değeri ektedir
    24.05.2020 17:26
    Dosya eklendi: ping değeri (Screenshot_2.png - 385 KB)
    24.05.2020 17:27
    Ayarlanmış ve düzeltilmesi gereken hız ektedir.
    24.05.2020 17:27
    Dosya eklendi: Hız testi (Screenshot_3.png - 804 KB)
    24.05.2020 17:29
    Teknik bilgiler
    24.05.2020 17:29
    Dosya eklendi: Teknik bilgiler (Screenshot_4.png - 42 KB)
    24.05.2020 18:28
    Bu arada 17:30 civarı modemi kendim kapatıp açtım belki hız ayarı düzelir diye. Kopma olarak görmemeniz için bilgi olarak belirtiyorum. Lütfen internet hızımı düzeltin ve şu soruna bir çözün bulun. Sorun ile ilgili videoyu tekrar atıyorum çünkü izlenmemiş.
    24.05.2020 21:21
    Telekom Sistem Mesajı
    24.05.2020 21:22
    Arıza Kaydı Teknik Durum Bilgileri
    25.05.2020 12:07
    Merhaba ben Damla D.
    Değerlerinizi kontrol ettiğimde sistem otomatik hızınızı düşürmüştür, hızınızı güncelledim şuan modemnize 35 mb hız ulaşıyor. Bağlantılarınızı kontrol ettiğimde sık kopma probleminiz giderilmiştir. Uzun süreli bağlantılarınız bulunmaktadır hattınızda bir sorun görülmemektedir. Günde iki, üç kez kopma yaşanabilir bu normal kabul edilmektedir. Değerleriniz de sorun görülmediği için farklı yapacağımız bir işlem bulunmamaktadır. İyi bayramlar dilerim.
    26.05.2020 00:07
    4 saat aralıklarla olan 3 dakikalık erişememe sorunu bugün 00:00-00:06 arasında tekrar oldu ve bu sefer düzelmesi 6 dakika sürdü. Yani 2 katına çıktı. Hala sorun görünmüyor diyorsunuz?
    26.05.2020 00:07
    Dosya eklendi: ekran (Screenshot_1.png - 178 KB)
    26.05.2020 00:10
    Tracert testi ektedir
    26.05.2020 00:10
    Dosya eklendi: tracert (Screenshot_2.png - 859 KB)
    26.05.2020 00:12
    Şuan 00:12 ve sorun yine oluştu. Modemi kapatıp açacağım düzelmesi için. Sorunu düzgün ve detaylı inceleyiniz.
    26.05.2020 11:42
    Merhaba ben Damla D.
    Kontrol sağladığımda uzun süreli bağlantılarınız vardır. Kopma problemi yaşamamaktasınız. Günde 2, 3 kez kopma yaşanabilir bir durumdur. TurkNet sistemlerinde hattınızda bir sorun görülmüyor. Sistemsel bir sorun yaşamıyorsunuz. Fiziksel bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. Farklı modem ile kontrol sağlayarak modeme kadar olan kablolarınızı kontrol edebilirsiniz. Farklı yapacağım bir işlem bulunmuyor. İyi günler dilerim.
    26.05.2020 16:04
    Okumanız yok galiba? Kopma sorunum düzeldi diyorum. 4 saatte bir yaşanan erişememe sorunum devam ediyor diyorum. 16:00'fa da tekrar yaşadım."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kurutucu -- 29 Mayıs 2020; 11:57:39 >




  • Kurutucu kullanıcısına yanıt
    Merhaba, hız ve kopma sorununuz çözülmüş. Teknik destek uzmanımız erişim sorununuz içinde gerekli kontrolleri hızlı bir şekilde yaparak size dönüş sağlayacaktır.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.