Şimdi Ara

TUSAŞ’tan heyecanlandıran açıklama: Milli Muharip Uçak, 2023’te ilk uçuşunu yapacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
2
Favori
2.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TUSAŞ’tan heyecanlandıran açıklama: Milli Muharip Uçak, 2023’te ilk uçuşunu yapacak
    Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, CNN Türk’e yaptığı açıklamalarda Türkiye’nin Milli Muharip Uçak (MMU) projesi hakkında kritik açıklamalarda bulundu. Kotil, milli savaş uçağı için ilk uçuş tarihinin öne çekildiğini duyurdu.



    Milli Muharip Uçak için 2023 sonu hedefleniyor



    Temel Kotil, yapmış olduğu açıklamalarda MMU için işlerin beklenenden daha iyi gittiğini belirtti ve “Biz uçuşu normalde Ekim 2025'te planlanmıştık. Bu uçuşu şimdi geri çektik. Bu yılın sonunda uçacak.” ifadelerini kullandı. Kotil, uçağın tüm sistemlerinin inşa halinde olduğunu ve uçuş kontrol sistemi, motor, hidrolik sistemler gibi parçaların da kontrol edildiğini söyledi. Bu kontroller sonucunda ise herhangi bir kaçak veya soruna rastlanmamış durumda.



    Ayrıca Bkz.Milli Muharip Uçak ilk kez iniş takımları üzerinde görüntülendi



    Çok yakında MMU motoru ateşlenecek



    TUSAŞ’tan heyecanlandıran açıklama: Milli Muharip Uçak, 2023’te ilk uçuşunu yapacak
    Halihazırda MMU bünyesinde 2000 mühendis ve 1000 tane de teknisyen çalışmakta. Hatırlayacağınız üzere MMU’ya motor zaten takılmıştı. Şimdi ise bu motorun yakıt tankları ve hidrolikler kontrol ediliyor. Önümüzdeki günlerde de bu depolara yakıt alınması bekleniyor. Sonrasında ise motorun çalıştırılması kısmına geçiş yapılacak ve burada da bir dizi testler gerçekleştirilecek. Bu arada Temel Kotil, Milli Muharip Uçak’ta iki adet F-16 (F110 tipi) motorunun olduğunu belirtti. 



    MMU, Türkiye için neden önemli?



    Türkiye’nin geliştirdiği Milli Muharip Uçak, 5. Nesil savaş uçağı olarak nitelendiriliyor. Oldukça popüler olan bu söylem üründen ürüne değişiklik gösterse de esasında çok düşük radar iz düşümüne sahip uçakları ifade ediyor. Yani mevcut radar sistemlerinin bu uçakları fark etmesi zor. Dolayısıyla operasyonel bir üstünlük sağlanmış oluyor. Halihazırda 2020 itibarıyla, savaşa hazır beşinci nesil jet avcı uçakları bazı ülkelerin envanterinde bulunuyor ve/veya test aşamalarından geçiyor. Bunlar arasında Amerikan F-22 Raptor ve F-35 Lightning II, Çin Chengdu J-20 ve Rus Su-57 bulunuyor. Bu uçaklar önceki nesle oranlara çok daha gizli, çok daha hızlı ve çevik bir yapıya sahip.



    TUSAŞ MMU Teknik Özellikleri




    • Kanat Açıklığı: 14 m (46 ft)

    • Uzunluk: 21 m (69 ft)

    • Yükseklik: 6 m (20 ft)

    • İtki: 2 x 29.000 lb

    • Azami Hız: 1,8 Mach (40.000 ft)

    • Servis Tavanı: 55.000 ft

    • Pozitif / Negatif G Limiti: +9g / -3,5




    Kaynak:https://www.cnnturk.com/video/turkiye/temel-kotil-cnn-turke-acikladi-milli-muharip-ucak-ne-zaman-ucacak







  • TOGG da dalga geçtiğiniz, alay ettiğiniz bu hükumet zamanında yapıldı. Başarısız girişimleri olmadımı oldu.


    Ancak alay ettiğiniz bu hükumetin kapısından kovdukları ile aynı masa etrafında toplanıp seçime girmeyi maharet sayıyorsunuz!


    Sizdeki beyni kuşa taksak ters uçar, dünyada eşi olmayan bir topluluksunuz, ne dünyaya bir faydanız var ne ahirette bir yeriniz var, alay etmek bir meslek değil, olsaydı o mesleğin profesörleri siz olurdunuz her halde...

    Sen de bunu yedin öyle mi?

    Doğalgaza para vermeyecektik.. Kol gibi faturalar gelmeye devam ediyor.

    Togg erişilebilir fiyattan piyasaya çıkacaktı.. 1 milyon üstü fiyatlar konuşuluyor.

    Tarım Kredi Koop. marketleri çok ucuz olacaktı, "fiyat yükselttikleri" için yüzmilyonlarca tl ceza alan 3 harfli marketler hala daha ucuz.

    Bu adamların seçim kaybetmemek için yapmayacağı hinlik olmadığını, İBB seçimlerine 1 gün kala TRT'ye çıkartılan Osman Öcalan bas bas bağırmıştı.

    Ekonomik sefaletten zar zor ayakta duran bir halkı yerli ve milli yalanlarla uyutmaya çalışıyorlar.

    Uyumayın.

    Uyanın.

    Uyandırın.

    Altay tankının durumunu görünce ben senin kadar iyimser olamıyorum, ki bu proje onun yanında 100 kat daha zor ve karmaşık. Hatırlamayanlar için Altay tank projesinin hızlıca üzerinden geçeyim;


    Modern bir tank projelendirilmesi 1992 yılında orataya konuldu ve 1998 yılına kadar çalışmalar devam etti. Bunu üzerine ABD bize 2001 yılında 200 adet M1 Abrams tankı vermek istedi, zamanının vatan sevdalısı komutanları projeye darbe vurulacağını ön görerek bu teklifi reddettiler. Yani komutanlar o tankları kabul etseydi şu an Altay diye bir şey konuşuyor olmayacaktık...


    2007 yılında ihaleye çıkılır ve 3 firma OTOKAR, FNSS, BMC katılır, ihaleyi 495 milyon USD ile OTOKAR kazanır. OTOKAR ihale şartları gereği 4 adet prototip üretecek ve tankın seri üretime geçmesi için tüm alt yapıyı hazırlamakla sorumluydu.


    Bu prjede bir çok ortakla ilerledi ve bu paranın büyük çoğunluğunu ortaklarına aktardı, bence tam olarak hakkı olan tutardı ve nerdeyse bedavaya ülkemize modern bir tank kazandırmak için MKE, ROKETSAN, ASELSAN,Tank Palet Fabrikası, Güney Koreli Hyundai Rotem, MUT ki bu firma Alman kökenli ve motor, transmiyon içinde Çerkezköy'de fabrikası mevcuttu işbirliği yaptı.


    OTOKAR 6.5 yıl süren bir çalışma sonunda 2014 yılında sözleşme gereği bu şekilde yerli tank üretim altyapısını oluşturur… Ancak farklı tipte 4 adet Altay Tankı yerine 5 adet Altay Tankı üretir. Üretilen bu beş adet Altay Tankının hareket ve atış testleri Şereflikoçhisar Atış Bölgesinde yapılır. Prototip Altay Tankları testlerin tamamını başarı ile tamamlarlar. Bana sorarsanız OTOKAR gerçekten hakkıyla işini yaptı ve bitirdi, hiçbir dalavere veya süre uzatımı olmadı.


    2015 yılında SSM 250 adet tank üretimi için ihale açtı, ihaleye yine OTOKAR, FNSS, BMC katıldı. En uygun teklifi OTOKAR verdi.

    Ancak SSM tatmin olmaz!, 2018 yılında tekrar firmalara teklif verilmesi istenir. Şimdi en uygun teklif ortada olunca bu sefer paletli araç yapımının P sinden anlamayan BMC daha uygun teklifi verir ve ihaleyi alır. Bakın adamlar sıfırdan 5 adet tank üretmiş her şey hazır ama ihale BMC ye verildi, FNSS yi anlarım adamlar paletli araç, zırhlı vs üretiyor ama ihalenin yarı ingiliz yar arap olan BMC ye verilmesi tam olarak akıl tutulmasıydı.


    BMC’ye SSM ile Altay Tankının seri üretimi sözleşmesini imzaladıktan sonra karşılığı 1,4 milyar TL'yi bulan süper teşvikler ve Arifiye Tank Palet Fabrikası –adını artık ne koyarsanız- bir şekilde verilir.


    Bu konuda bilgi ve yorum yapanlar bir konuyu gözden kaçırmaktadırlar: İhale kanunu ve ihale şartnamesini eğer diğer firmalar da bilselerdi kendilerine süper teşvikler verileceğini ve Tank Palet Fabrikasının tahsis edileceğini belki de fiyat tekliflerini ona göre verirlerdi. Dolaysıyla BMC – Katar ortak firmaya Arifiye Tank Palet Fabrikasının ve süper teşviklerin verilmesi hem İhale Kanununa hem de ihaledeki şartnamelere aykırı ve İhale Kanunu açısından etik olmayan uygulamalar olarak değerlendiriliyor. Ancak bu husus nedense yargıya taşınmamıştır?


    OTOKAR, Altay Tankının seri üretimini de yapacağı düşüncesi ile MTU firması ile opsiyonlu olarak Altay Tankının prototipinde kullandığı MTU tank motoru ve MTU Renk transmisyonu için 250 adet motor ve transmisyon alımı konusunda bir ön görüşme yapmıştı.


    MTU, BMC ile anlaşma yapmak istemez. Hatta MTU, BMC’nin görüşme talebine cevap bile vermez, bence Ticari ahlak açısından MTU haklıda bir şey yaptı.

    Bu sefer BMC tank motoru için Kore ile görüşür. Ancak başarı sağlayamazlar. Kore de tank motorunu vermez. Zaten Kore de tank motorunun önemli bir parçası olan şanzımanını Almanlardan almaktadır. Sonra BMC, Güney Afrika ile görüşür. Ancak buradan da bir sonuç alamazlar.


    2018 yılının ocak ayında o zamanki MSB Bakanı Nurettin Canikli, Altay Tankının üretimi ile ilgili olarak ‘’Tank seri üretimine 2019 sonu veya 2020 başında başlayacağız” diye açıklamada bulunmuştu.


    Sene 2022 ve hala benzer sözler ediliyor, işin ilginç yanı yukarıda saydığım OTOKAR’ın ortaklarıyla BMC’nin hala bir imzalı protokolü bile yokken seri üretime geçiyoruz denmesi bana çok gerçekçi gelmiyor. Tabii 2010 lu yılların teknolojisiyle 2022 yılının teknoloji farkını konuşmaya bile gerek yok.


    Diğer bir durum ise hükümet sanki özel bir firmayla anlaşmamışta, hayrına tank yapılıyormuş gibi bu BMC denen yarı ingiliz yarı arap firmayı koruyucu açıklamalarda bulunup, bakın senelerdir üretimi bekliyor. Yapamıyorsa sözleşmeyi fesh edersin, firmanın ödemek zorunda kalacağı tazminatı cebine koyar başka firmanın kapısını çalar yoluna bakarsın, Altay tankı üretimi Cumhuriyet tarihindeki en büyük dolandırıcılığı olan Türk Telekom satışına benzedi, onu da siz araştırabilirsiniz. Saygılarımla...

    Hadi hayırlısı, evet hızlı ilerliyor ama bu bilinçsiz bir hızlılık değil, bilakis bilinçli ve ayağı yere basan bir hızlılık, zaten önemli olan ve bizde eksik olan tek unsur motor, MMU nun yapılması ve uçuyor olması bizim için ve biz etki etmek isteyen ambargo uygulayan ülkeler içinde çok etkin olacaktır. Şuan F-35 vermeyenler yada F16 vermemek içindiretenler MMU nun uçmasından sonra bu fikirlerini değiştirecektir. Ama işte o zamanda biz tavrımızı koyacağız şartları biz belirleyeceğiz. Aynı SAMP-T de olduğu gibi, en önemlisi bizim MMU yu bir an önce uçurmamız gerekiyor. Tabiki ilk etapta 5. nesi olmayacak ama zamanla bunu geliştireceğiz. Nasıl şuan insansız araçlarımız her geçen gün gelişiyor yeni yetenekler ekleniyor ise buda böyle olacak ALLAH ın izni ile, şuan AESA radarını AKINCI da test edeceğiz onun gelişmesi ve aktif olması çok önemli


    ALLAH her daim yar ve yardımcıları olsun. ALLAH kolaylık versin. ALLAH a emanet olsunlar.


    Defensehereyoutube
    Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı'nın "Savunma Sanayii 2023 Hedefleri" başlıklı basın toplantısı, Teknopark İstanbul'da gerçekleştirildi. https://www.defensehere.com/tr/ismail-demir-turk-savunma-sanayiinin-2023-hedeflerini-acikladi
    https://www.youtube.com/watch?v=9rUoXfqoq9Y&ab_channel=Defensehere


    CNN TÜRKyoutube
    "Milli Muharip Uçak'ın ilk uçuşunu 2025'te yapmasını planlıyorduk ama ekip arkadaşlarım sürpriz yaptı, uçuşu öne çektik." Bu sözler Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Genel Müdürü Temel Kotil'e ait. Kotil, Milli Muharip Uçak'ın ne zaman uçacağını ilk kez CNN TÜRK'ten Fulya Öztürk ve Alper Öztürk'e açıkladı. Ekibimiz çok özel bir röportaja imza attı. İşte dünyanın yakından takip ettiği Milli Muharip Uçak'a dair çok özel açıklamalar... - Milli Muharip Uçak 2023'te uçacak. - Uçuşu 2025'te planlamıştık ama öne çektik. - Ekibimi tebrik ediyorum. - Son 1 yılın bu kadar başarılı geçeceğini bilmezdim. - 5'inci nesil uçak, radarlar göremiyor. - Uçağı 5 yılda tamamladık, 3 bin kişi çalıştı. - Milli Muharip Uçak'ın 2 F-16 motoru var. - Hedefleri yanına gitmeden vurabiliyor. - Milli Muharip Uçak belgesel olacak. Videoları çekiliyor, görseniz ağlarsınız. CNN TÜRK YOUTUBE KANALINA ABONE OL ➤ https://bit.ly/2LzuZ1H ➤TÜM PROGRAM İÇERİKLERİ İÇİN: https://www.cnnturk.com/tv ➤http://twitter.com/cnnturk ➤https://twitter.com/cnnturkprogram ➤https://www.facebook.com/cnnturk ➤https://www.facebook.com/cnnturkprogr... ➤https://www.instagram.com/cnnturk ➤http://youtube.com/cnnturk #CNNTÜRK #Sondakika #Haber
    https://www.youtube.com/watch?v=JmAZxR-VyxU&ab_channel=CNNT%C3%9CRK
    Gayet normal değil mi? 100 projenin 90'ı gerçekleşmiş sen sürekli gerçekleşmeyen yada uzayan projeye takılıyorsun.

    Sürekli olumsuz kötü şeylerle uğraşarak düşünerek ne sen ne de başkası mutlu olabilir. Ülkeye de millete de faydası olmaz.

    Ne güzel söylemiş Üstad. "Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen hayatından lezzet alır"

    Bu hayat felsefeniz olursa mutlu başarılı olmak zor değil.
    Bugün 10-20 milyar dolarını riske edebilecek herkes otomobil fabrikası kurabilir. Para olduktan sonra yaptırmak kolay, bunu bir başarı olarak görmeyi saçma buluyorum. Asıl iş pazarlamada, 2023'te 17-18 bin üretim hedefi var. 2022'de 592.660 otomobil satılmış. Önümüzdeki yılda bu civarda bir satış olsa Togg'un üretim adedinin 33-34 katı yapıyor. 17-18 bin araç peynir ekmek gibi satılır. 2024 sonrası hacimli üretimle nasıl bir satış performans gösterecek, ihracat yapabilecek mi, en azından sürdürülebilirlik için yeterli kar sağlanabilecek mi zaman içinde görücez. Bence 2025'ten önce başarılı veya başarısız demek büyük hata.
  • Saabdan aldıkları platformu yerli araç diye itelemeye çalışmışlardı İnşallah öyle bir şey olmaz

  • Proje oldukça hızlı ilerliyor, planlamalar 3-5 gün değil senelerce öne çekiliyor. F35 i ve elimize yüzümüze bulaştırdığımız Altay tankını düşününce bu durum açıkçası beni korkutuyor, umarım siyasi rant için değil, proje çok iyi uber-super ilerlediği içindir. Emeği geçenlerin ellerine sağlık, çok çok büyük bir proje umarım altından kalkılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-veritas -- 9 Ocak 2023; 12:7:35 >
  • B-veritas kullanıcısına yanıt
    İlk uçuş en azından erken olursa görülemeyen sorunların çözümü için elimizde bir süreç olacaktır diye düşünüyorum.Yani öne çekilmesi muhtemel bir sorun çıkacaksa bile bunun daha önceden tespitinin sağlanması ve 2 yıllık süre avantajında giderilebilmesini sağlayacaktır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hadi hayırlısı, evet hızlı ilerliyor ama bu bilinçsiz bir hızlılık değil, bilakis bilinçli ve ayağı yere basan bir hızlılık, zaten önemli olan ve bizde eksik olan tek unsur motor, MMU nun yapılması ve uçuyor olması bizim için ve biz etki etmek isteyen ambargo uygulayan ülkeler içinde çok etkin olacaktır. Şuan F-35 vermeyenler yada F16 vermemek içindiretenler MMU nun uçmasından sonra bu fikirlerini değiştirecektir. Ama işte o zamanda biz tavrımızı koyacağız şartları biz belirleyeceğiz. Aynı SAMP-T de olduğu gibi, en önemlisi bizim MMU yu bir an önce uçurmamız gerekiyor. Tabiki ilk etapta 5. nesi olmayacak ama zamanla bunu geliştireceğiz. Nasıl şuan insansız araçlarımız her geçen gün gelişiyor yeni yetenekler ekleniyor ise buda böyle olacak ALLAH ın izni ile, şuan AESA radarını AKINCI da test edeceğiz onun gelişmesi ve aktif olması çok önemli


    ALLAH her daim yar ve yardımcıları olsun. ALLAH kolaylık versin. ALLAH a emanet olsunlar.


    TUSAŞ’tan heyecanlandıran açıklama: Milli Muharip Uçak, 2023’te ilk uçuşunu yapacakDefensehereyoutube
    Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı'nın "Savunma Sanayii 2023 Hedefleri" başlıklı basın toplantısı, Teknopark İstanbul'da gerçekleştirildi. https://www.defensehere.com/tr/ismail-demir-turk-savunma-sanayiinin-2023-hedeflerini-acikladi
    https://www.youtube.com/watch?v=9rUoXfqoq9Y&ab_channel=Defensehere


    TUSAŞ’tan heyecanlandıran açıklama: Milli Muharip Uçak, 2023’te ilk uçuşunu yapacakCNN TÜRKyoutube
    "Milli Muharip Uçak'ın ilk uçuşunu 2025'te yapmasını planlıyorduk ama ekip arkadaşlarım sürpriz yaptı, uçuşu öne çektik." Bu sözler Türk Havacılık ve Uzay Sanayi Genel Müdürü Temel Kotil'e ait. Kotil, Milli Muharip Uçak'ın ne zaman uçacağını ilk kez CNN TÜRK'ten Fulya Öztürk ve Alper Öztürk'e açıkladı. Ekibimiz çok özel bir röportaja imza attı. İşte dünyanın yakından takip ettiği Milli Muharip Uçak'a dair çok özel açıklamalar... - Milli Muharip Uçak 2023'te uçacak. - Uçuşu 2025'te planlamıştık ama öne çektik. - Ekibimi tebrik ediyorum. - Son 1 yılın bu kadar başarılı geçeceğini bilmezdim. - 5'inci nesil uçak, radarlar göremiyor. - Uçağı 5 yılda tamamladık, 3 bin kişi çalıştı. - Milli Muharip Uçak'ın 2 F-16 motoru var. - Hedefleri yanına gitmeden vurabiliyor. - Milli Muharip Uçak belgesel olacak. Videoları çekiliyor, görseniz ağlarsınız. CNN TÜRK YOUTUBE KANALINA ABONE OL ➤ https://bit.ly/2LzuZ1H ➤TÜM PROGRAM İÇERİKLERİ İÇİN: https://www.cnnturk.com/tv ➤http://twitter.com/cnnturk ➤https://twitter.com/cnnturkprogram ➤https://www.facebook.com/cnnturk ➤https://www.facebook.com/cnnturkprogr... ➤https://www.instagram.com/cnnturk ➤http://youtube.com/cnnturk #CNNTÜRK #Sondakika #Haber
    https://www.youtube.com/watch?v=JmAZxR-VyxU&ab_channel=CNNT%C3%9CRK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞAKACI -- 9 Ocak 2023; 12:14:2 >




  • Acaba seçimleri şayet AK PARTİ kazanamazsa, yine de 2023 sonunda uçar mı bu uçak?

    Düşünmeden edemedim... Zira ülkemizdeki neredeyse herşey seçimlere bağlıdır. Birinin getirdiği bir kuralı, diğeri seçilebilmek için "ben bu kuralı kaldıracağım" diye söyler.

  • ŞAKACI kullanıcısına yanıt

    Altay tankının durumunu görünce ben senin kadar iyimser olamıyorum, ki bu proje onun yanında 100 kat daha zor ve karmaşık. Hatırlamayanlar için Altay tank projesinin hızlıca üzerinden geçeyim;


    Modern bir tank projelendirilmesi 1992 yılında orataya konuldu ve 1998 yılına kadar çalışmalar devam etti. Bunu üzerine ABD bize 2001 yılında 200 adet M1 Abrams tankı vermek istedi, zamanının vatan sevdalısı komutanları projeye darbe vurulacağını ön görerek bu teklifi reddettiler. Yani komutanlar o tankları kabul etseydi şu an Altay diye bir şey konuşuyor olmayacaktık...


    2007 yılında ihaleye çıkılır ve 3 firma OTOKAR, FNSS, BMC katılır, ihaleyi 495 milyon USD ile OTOKAR kazanır. OTOKAR ihale şartları gereği 4 adet prototip üretecek ve tankın seri üretime geçmesi için tüm alt yapıyı hazırlamakla sorumluydu.


    Bu prjede bir çok ortakla ilerledi ve bu paranın büyük çoğunluğunu ortaklarına aktardı, bence tam olarak hakkı olan tutardı ve nerdeyse bedavaya ülkemize modern bir tank kazandırmak için MKE, ROKETSAN, ASELSAN,Tank Palet Fabrikası, Güney Koreli Hyundai Rotem, MUT ki bu firma Alman kökenli ve motor, transmiyon içinde Çerkezköy'de fabrikası mevcuttu işbirliği yaptı.


    OTOKAR 6.5 yıl süren bir çalışma sonunda 2014 yılında sözleşme gereği bu şekilde yerli tank üretim altyapısını oluşturur… Ancak farklı tipte 4 adet Altay Tankı yerine 5 adet Altay Tankı üretir. Üretilen bu beş adet Altay Tankının hareket ve atış testleri Şereflikoçhisar Atış Bölgesinde yapılır. Prototip Altay Tankları testlerin tamamını başarı ile tamamlarlar. Bana sorarsanız OTOKAR gerçekten hakkıyla işini yaptı ve bitirdi, hiçbir dalavere veya süre uzatımı olmadı.


    2015 yılında SSM 250 adet tank üretimi için ihale açtı, ihaleye yine OTOKAR, FNSS, BMC katıldı. En uygun teklifi OTOKAR verdi.

    Ancak SSM tatmin olmaz!, 2018 yılında tekrar firmalara teklif verilmesi istenir. Şimdi en uygun teklif ortada olunca bu sefer paletli araç yapımının P sinden anlamayan BMC daha uygun teklifi verir ve ihaleyi alır. Bakın adamlar sıfırdan 5 adet tank üretmiş her şey hazır ama ihale BMC ye verildi, FNSS yi anlarım adamlar paletli araç, zırhlı vs üretiyor ama ihalenin yarı ingiliz yar arap olan BMC ye verilmesi tam olarak akıl tutulmasıydı.


    BMC’ye SSM ile Altay Tankının seri üretimi sözleşmesini imzaladıktan sonra karşılığı 1,4 milyar TL'yi bulan süper teşvikler ve Arifiye Tank Palet Fabrikası –adını artık ne koyarsanız- bir şekilde verilir.


    Bu konuda bilgi ve yorum yapanlar bir konuyu gözden kaçırmaktadırlar: İhale kanunu ve ihale şartnamesini eğer diğer firmalar da bilselerdi kendilerine süper teşvikler verileceğini ve Tank Palet Fabrikasının tahsis edileceğini belki de fiyat tekliflerini ona göre verirlerdi. Dolaysıyla BMC – Katar ortak firmaya Arifiye Tank Palet Fabrikasının ve süper teşviklerin verilmesi hem İhale Kanununa hem de ihaledeki şartnamelere aykırı ve İhale Kanunu açısından etik olmayan uygulamalar olarak değerlendiriliyor. Ancak bu husus nedense yargıya taşınmamıştır?


    OTOKAR, Altay Tankının seri üretimini de yapacağı düşüncesi ile MTU firması ile opsiyonlu olarak Altay Tankının prototipinde kullandığı MTU tank motoru ve MTU Renk transmisyonu için 250 adet motor ve transmisyon alımı konusunda bir ön görüşme yapmıştı.


    MTU, BMC ile anlaşma yapmak istemez. Hatta MTU, BMC’nin görüşme talebine cevap bile vermez, bence Ticari ahlak açısından MTU haklıda bir şey yaptı.

    Bu sefer BMC tank motoru için Kore ile görüşür. Ancak başarı sağlayamazlar. Kore de tank motorunu vermez. Zaten Kore de tank motorunun önemli bir parçası olan şanzımanını Almanlardan almaktadır. Sonra BMC, Güney Afrika ile görüşür. Ancak buradan da bir sonuç alamazlar.


    2018 yılının ocak ayında o zamanki MSB Bakanı Nurettin Canikli, Altay Tankının üretimi ile ilgili olarak ‘’Tank seri üretimine 2019 sonu veya 2020 başında başlayacağız” diye açıklamada bulunmuştu.


    Sene 2022 ve hala benzer sözler ediliyor, işin ilginç yanı yukarıda saydığım OTOKAR’ın ortaklarıyla BMC’nin hala bir imzalı protokolü bile yokken seri üretime geçiyoruz denmesi bana çok gerçekçi gelmiyor. Tabii 2010 lu yılların teknolojisiyle 2022 yılının teknoloji farkını konuşmaya bile gerek yok.


    Diğer bir durum ise hükümet sanki özel bir firmayla anlaşmamışta, hayrına tank yapılıyormuş gibi bu BMC denen yarı ingiliz yarı arap firmayı koruyucu açıklamalarda bulunup, bakın senelerdir üretimi bekliyor. Yapamıyorsa sözleşmeyi fesh edersin, firmanın ödemek zorunda kalacağı tazminatı cebine koyar başka firmanın kapısını çalar yoluna bakarsın, Altay tankı üretimi Cumhuriyet tarihindeki en büyük dolandırıcılığı olan Türk Telekom satışına benzedi, onu da siz araştırabilirsiniz. Saygılarımla...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ussuz kullanıcısına yanıt

    TOGG da dalga geçtiğiniz, alay ettiğiniz bu hükumet zamanında yapıldı. Başarısız girişimleri olmadımı oldu.


    Ancak alay ettiğiniz bu hükumetin kapısından kovdukları ile aynı masa etrafında toplanıp seçime girmeyi maharet sayıyorsunuz!


    Sizdeki beyni kuşa taksak ters uçar, dünyada eşi olmayan bir topluluksunuz, ne dünyaya bir faydanız var ne ahirette bir yeriniz var, alay etmek bir meslek değil, olsaydı o mesleğin profesörleri siz olurdunuz her halde...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B-veritas kullanıcısına yanıt
    Gayet normal değil mi? 100 projenin 90'ı gerçekleşmiş sen sürekli gerçekleşmeyen yada uzayan projeye takılıyorsun.

    Sürekli olumsuz kötü şeylerle uğraşarak düşünerek ne sen ne de başkası mutlu olabilir. Ülkeye de millete de faydası olmaz.

    Ne güzel söylemiş Üstad. "Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen hayatından lezzet alır"

    Bu hayat felsefeniz olursa mutlu başarılı olmak zor değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • B-veritas kullanıcısına yanıt

    ALTAY tankındaki durum OTOKAR da yapsa BMC de yapsa motoru almanyadan alıyorduk onlarda göndermeyince sorun oldu. Evet Motor bizim için MMU dada sorun ama işte ilk uçaklar için motor temini yapıldı. Seri üretim için ne olacak onun için çabalanıyor TEİ ve başka firmalar ile bir gelişim sağlanıyor ama işte ALTAY tankında durum öyle değildi.


    SAvunma Sanayisinde her proje tam başarılacak olacak zamanında yapılacak diye bir şey yok. Gecikmeler oluyor ambargolardan dolayı aksilikler vs ama işte herşeyden bir ders çıkartılıyor. Mesele yapılandan vazgeçmemek devam ettirmek. Şuan biz bunu yapıyoruz. ALTAY tankındanda vazgeçilmedi devam ediyor gecikme var evet, haa yeni nesil savaşlarda yada operasyonlarda tanklar ne kadar gerekli tartışılabilir ama HSS ye hakimseniz tanklar gerekli oluyor. HSS hakimiyetiniz yok ise tanklar çok kolay avlanabiliyor. Bir ülkenin savunması havadan başlıyor HSS hakimi olmalısınız. Bunu şuan başarıyoruz. İnsansız teknolojisinde iyiyiz bunu geliştiriyoruz. İşte şuan bu işin nirvanası MMU bunuda başardığımızda bizim savunma sanayisinde bağımsızlığımız olmuş olacak. TAbi motoruda kendimiz yaptığımız anda ihracaat vs daha iyi olacak.


    Yani olumsuz şeyler oldu diye hep olumsuz olacak değil, olumluları görerek olumlu olmasını istemek gerekiyor. VE şuan bütün ambargolara rağmen bu hale kısa sürede geldiği için mutlu olmak gerekiyor bence, ve artık bunlarıda öyle yada böyle engellememek gerekiyor. Bunlarda engellenirse bir şekilde mahvedilirse ALLAH bilir bir daha böyle bir imkanı ne zaman hangi yıllarda buluruz bulur muyuz bilemiyorum.


    Yani yapıcı eleştiriler tamam ama sürekli olumsuzluklar empoze ederek sürekli olmayacak diyerek neyi amaçlıyoruz yada neyi hedefliyoruz bilmiyorum. Yapılanlar iyi daha iyisi olsun diye çabalarız ama işte öyle kolay olmuyor keşke bir anda her şey olsa ama yok işte öyle bir sihirli değnek elimizde asla da olmayacak. Ama bence savunma sanayisinde özellikle çok hızlı ilerliyoruz. Biz bir anda her özelliği tam olan ürün çıkartmak yerine, üretiyoruz kullanıyoruz kullandıkça geliştiriyoruz. Ve bence bu yöntem çok iyi işliyor.





  • B-veritas kullanıcısına yanıt
    Ek olarak telekom dolandırıcılığı da yok. Bu özelleştirmenin başındaki şimdiki altılı masa üyesi babacan bunu açıkladıktan sonra diğer üyelerinde bu konudaki sesleri kesildi. Buyrun bunuda öğrenin artık yeter yani.

    https://www.aykiri.com.tr/ali-babacan-turk-telekom-u-6-milyar-dolara-nasil-sattiklarini-anlatti/22554/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sen de bunu yedin öyle mi?

    Doğalgaza para vermeyecektik.. Kol gibi faturalar gelmeye devam ediyor.

    Togg erişilebilir fiyattan piyasaya çıkacaktı.. 1 milyon üstü fiyatlar konuşuluyor.

    Tarım Kredi Koop. marketleri çok ucuz olacaktı, "fiyat yükselttikleri" için yüzmilyonlarca tl ceza alan 3 harfli marketler hala daha ucuz.

    Bu adamların seçim kaybetmemek için yapmayacağı hinlik olmadığını, İBB seçimlerine 1 gün kala TRT'ye çıkartılan Osman Öcalan bas bas bağırmıştı.

    Ekonomik sefaletten zar zor ayakta duran bir halkı yerli ve milli yalanlarla uyutmaya çalışıyorlar.

    Uyumayın.

    Uyanın.

    Uyandırın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Seçim önü 2 yıl önceye çekiliyor. Bir uçak projesinde görülmüş bir deadline iyileştirmesi değil :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • B-veritas kullanıcısına yanıt
    Bu bilgilendirici mesajı üste taşımak istedim. Elinize sağlık.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • B-veritas kullanıcısına yanıt

    Sevgili DH editörleri,şu yazılanları haber yapmıyor. Uçmayan uçağın, ithal fiyatlı güya yerli ve milli akıllı cihazın 100 kere haberi yapılıyor ama dediğiniz ahlaksız olayların haberi yapılmıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B-veritas kullanıcısına yanıt
    Projenin son zamanlarda hızlandığı doğru. Ama 7-8 yıldır aktif olarak üzerinde çalışışan bir proje. Mühendisler bile HürJet ten öğrendikleriyle bazı hataları MMU da yapmadıklarını ve çok hızlı sonuca ulaştıklarını söylüyorlar. Mühendislerin çoğu F16 ve F35 üretiminde görev alan kişiler.

    Bununla birlikte bir uçağı sıfırdan uçurmak kolay değil ve oldukça uzun süre istiyor. Bizimki değil 2023, 2025de bile uçsa neyle uçacağı önemli. Henüz AESA radarı yok. İlk uçuşunu bu radar olmadan yapabilir ama bu radar olmadan fighter jet olarak çalışamaz. Öte yandan radar görünürlüğünü düşürecek malzemeler de daha yeni üretimden çıkıyor. Yarın uçsa bile uçağın Blok 1-2-3 haline gelmesi 5-7 yılı bulacaktır. Kore de 1.5 yılda 3 adet prototip uçurdu. Nihai mi değil..

  • Wi Fi kullanıcısına yanıt
    Bugün 10-20 milyar dolarını riske edebilecek herkes otomobil fabrikası kurabilir. Para olduktan sonra yaptırmak kolay, bunu bir başarı olarak görmeyi saçma buluyorum. Asıl iş pazarlamada, 2023'te 17-18 bin üretim hedefi var. 2022'de 592.660 otomobil satılmış. Önümüzdeki yılda bu civarda bir satış olsa Togg'un üretim adedinin 33-34 katı yapıyor. 17-18 bin araç peynir ekmek gibi satılır. 2024 sonrası hacimli üretimle nasıl bir satış performans gösterecek, ihracat yapabilecek mi, en azından sürdürülebilirlik için yeterli kar sağlanabilecek mi zaman içinde görücez. Bence 2025'ten önce başarılı veya başarısız demek büyük hata.

  • 3qzotix 3 kullanıcısına yanıt
    Aynen koç holdingin parası yoktuda halen daha Ford lisansı altında devam ediyor.
    Azıcık düşünunde konuşun.
    Para olsada olamiyacak şeylerde vardır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ardicli2000 kullanıcısına yanıt
    Aesa türü radarinin bir versiyonu akinciya takılıyor.
    Radarin büyük bir kısmı hazır zaten.
    Daha hangi tür radarı diyorsunuz acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.