Şimdi Ara

Tutulmayan yada yaşlı araba kullanan var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
7.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kırmızımercimek

    79 model Renault 12. Parça bol, ustası bol - basit bir motoru olduğundan kolayca halledilir, hatta bazı işleri siz kenidiniz de yapabilirsiniz. Bu aracı tanıyan bir usta bulursanız her yeri dört dörtlük kalır uzun süre.
    Karşılaşılan sorunlar aslında sizin aracı kullanım tarzınıza ve bakım-tamirde kullandıpınız parçanın kalitesine göre değişir.
    Çok fazla dağ bayır yaparsam, ön düzende ayarsızlık başlıyor; cam açma mekanizması yan sanayi olduğundan onun ayarı çabuk bozuluyor. Olağan şehir içi-dışı kullanım koşullarında kolay kolay arıza vermiyor.
    Tam konu başlığına mercimek bir yorum olmuş reno 12 den anlayan usta bulursanız demişsiniz bir de beyaz eşya ustası bile anlar ondan anlamiyorsa ne ustası o tamirci derler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tutulmayan yada yaşlı araba kullanan var mı?

    bu arac turkiye de toplam 75 adet civari satildi. Satilanlarin cogu 1.6 (tutulan motor) ben de bunun 1.3 motor tutulmayani vardi 250k kmye kadar alt takim dahi istemedi ilan verdikten 2 gun sonra biri gelip arabanin etrafinda bir tur atti motoru calistirmadi bile aliyorum dedi o gun devrettim. Kullandigim surece mekanik parca sikintim olmadi kaporta parcasi ihtiyacim olmadi olsaydi onda sikinti olabilirdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2004 bora var , tek sikintisi yakit oluyo bir de cc. Onun harici kullanmasi keyifli. Pek sorun cikartmadigindan parca olayiyla karsilasmadim. Piyasada da nadir dolasiyo o guzel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi steakburgerr -- 2 Ekim 2019; 10:45:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cruze mu kullanıyosunuz hocam
  • 1994 ford fiesta 1.8D, 3 kapi

    Bu kasa fiestalarin turkiyeye resmi ithalatı yapılmadi ama tek tük var yine de. Mk3 olarak taniniyor, ama benim araç daha da az bulunan mk3.5 versiyonuydu. Yani yürüyen aksam turkiyede üzgün sürat olarak taninan mk4, iç ve dış tasarim mk3. Kaza sonrasi önü mk4e dönüştürülen fiestalar gördü bu gözler. 

    Motor ise connect ten taninan 1.8 tdci 'nin ilk versiyonu, atmosferik 1.8lt, 60hp. Genel olarak parçaları bulunuyor ama ortak parça sayisi az. Bazi basit parçaları bulmak problemdi, mesela hava filtresi ne escort 1.8d, ne connect tdci uyuyor. Far, sinyal, yan aynalari bulabilmiştim ama arka tampon hicbir yerde yoktu. Çok da şaşırtıcı değil, çünkü avrupada bile sayilari azaldi artik.

     6 yil, 60bin km neredeyse sifir sorunla yürüdü. Yakıtı 100kmde 4-6lt arasi değişiyordu. Sürekli arabayi isteyenler oldu, satmaya karar verdiğim gun doğrudan bir arkadaşım aldi zaten. Ama genel olarak ustalar ellemek istemiyordu yaşlı olduğu için. Sonra da bursada bir servis teknisyenine gitti diye biliyorum, şuan nerelerdedir kim bilir:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2001 borada bende var , tek sıkıntısı yakıt onuda lpg ile çözüyorum.
    Bence güzel konforlu bir araba.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • suzuki alto 2000 model
    suzuki alto 2005 model
    citron zx 1997 model
    peugeot 406 2000 model

    hep tutulmayan arabalar kullandım hiç de pişman olmadım.
  • 2005 Opel Astra'm var arabam genel itibarıyla güzel her yere giderim ama gel gör ki arıza verdiği an geçmiş olsun. Geçen ay F arızası diye bişey verdi kontağı çevirirken sonra usta usta dolaştırdı en sonunda beyin dediler. Önce elimdeki 2 adet beyni ustaya verdi belki 2 sinden 1 beyin elde ederiz diye (Not: 2 diyorum çünkü arabanın 2. kez beyni değişiyor) 1 gün sonra usta aradı abi olmuyor mecbur değişecek beyin dedi. 1750 TL öyle uçtu. Aracım LPG'li 1.5 yıl önce motor rektifiye edildi, artı elektronik k.... ile başlayan bi boku değişti birazda boya işi derken 7000 TL öyle uçtu. Uçan uçana anlayacağınız. Arabaya binerken arıza yapmasın diyerek kontağı çevirir olduk anlayacağınız. :D
  • 2000 Model Jeep Grand Cheerokee aracım var , parçalar Amerikadan ingiltereden alınıyor, ülkemiz sağolsun hem dolar kuru hem vergilerimiz sonucu 21 dolara satın aldığım ürünü evime 132 dolara getirebiliyorum, pahalı... Ayrıca ülkemizde sök takcılar çoğunlukta isimlerine usta deniliyor, youtube videolarında yabancıların garajlarında yaptıkları tamiratları becerebilirlerse ne ala, biraz ustalık gerektiren durumlarda "parçası yok" "bu düzen almaz" yada "bırak bana müsait bir ara yaparız ama zaman veremem" tipi cevaplarla kişkişleme olayları yaşlı araç sahiplerinin makus kaderi.... (Yazdıklarım kuş türü ile üçüncü dünya ülkeleri savanalarında kullanılan renault marka araçları kapsamıyor.)
  • üniversitedeyken arkadaşın arabası için Tutulmayan yada yaşlı araba kullanan var mı? maslak oto sanayiye gittik
    ustayı bekliyoruz usta Tutulmayan yada yaşlı araba kullanan var mı? arabasıyla geldi, ihtiyacım olan parçaları direkt fabrika temin ediyor demişti.




  • 2011 C5 1.6hdı kullanıyorum
  • serkan_my S kullanıcısına yanıt
    Motor için volvo ustalarına gidebilirsiniz hocam. Makyajsız s40'larla bire bir aynı motora sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Ekim 2019; 12:58:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vamos Bien V kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle doğru. İşini bilen, arabaya hakim kullanıcı olduktan sonra yaşlı arabalar öyle çok korkulacak şeyler değil.
    Ben mesela 2001 model araca biniyorum. 10-15 günde bir kaputu açar her tarafı kontrol ederim. Lastikler değişirken süspansiyonu vs. Bir de defter tutuyorum arabaya yaptığım en ufak işlem için. Şimdi ne zaman ne değişmesi lazım, olası bir problem ihtimali var mı vs. hepsinin farkındayım.
    Bu sayede 6 senedir hiç yolda kalmadım. Bu dikkat sayesinde arabanın yolda kalma, arıza açma ihtimali varsa çok önceden tespit edip önlemini alabiliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tutulan araba nedir çoğunluğu fransız türkiye teneke sınıfı reno-fiat-hyundai-pejo-citroen
    tutulmayan araba japon-alman
  • 2008 Bmw X3 2.0 dizel Xdrive aracım var. 300.000 km'de... Evin bir üyesi oldu. Toprağa verene kadar bizde

    Kaporta parçaları ve iç trimler çıkmacılardan bulunabiliyor. Ama benim aracımın için siyah, ekseri piyasadakiler Bej. O yüzden iç parçalarda sıkıntı yaşıyorum. Motor ve mekanik aksam ile ilgili pahalı olması dışında sıkıntı yaşaamdım. Zira 3 serisi ve 5 serisi ile çoğu parçası aynı. Motor N47D uzun yıllar bir sürü modelde kullanılmış motor.
  • Arkadaşın dediği gibi 406 2.0 hdi dizel var alacak karşılığı aldım memlekete götürür bırakırım orada dursun diye

    Araçta dijital klima
    Isıtmalı ön koltuklar
    Sunroof
    Deri koltuklar

    Ortalama 5.5 / 6 lt. Yakıt yakıyor kaçışı gidişi duruşu çok iyi
    Opel adeta j aracım var 1.6 136 dizel yemin ederim koltukları oturuş pozisyonu astardan bin kat daha iyi

    20-25 bine alınır 2-3 masraf edilir dağ tepe köpek gibi vur gitsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ucuza araba kapaklıcan öyle mi olabilcek arızalardada parçaları yan sanayi getirticen takıcan binicen
  • Arkadaşlar tüm yorumları okudum cevaplarınız için çok teşekkür ederim çok güzel ve bilgilendirici bir konu olduğunu düşünüyorum sağolun tekrar yorumlarınız için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pikelenjelo

    cruze mu kullanıyosunuz hocam
    Evet 5 yıldır cruze kullanıyorum 2010 model Manuel LPG'li ve çok şükür beni bugüne kadar hiç yarı yolda bırakmadı çok memnunum.Parasına göre çok konforlu çok donanımlı bir araç ve LPG ile baya ekonomik.5 yılda bakımları hariç bir masrafta yapmadım üstelik.Piyasada hakkında çok söylenti vardı; yok gitmez yok cok yakar yok cok kötü vs diye, ben cok araba kullanmış bir insanım dizel olsun benzinli olsun...Bu cruzu alırken hiç tereddüt etmedim aldım ve hakkında söylendiği gibi kötü bir araç olmadığını gördüm.Gidişi yol tutuşu konforu donanımı LPG ile yakıtı vs herşeyi diğer sınıfındaki rakipleriyle aynı.Zaten değeri sonradan anlaşıldı, dün kotuleyenler bugün cruze almaya çalışıyor.Piyasada sıfır araç fiyatları uçunca bununda piyasası arttı ve millet için mantıklı bir araç haline geldi bence.Ben 30 a aldım şimdi 50 55 bin TL ye satılıyor muadilleri.Birde en çok chevrolet piyasadan çekildi parça sıkıntısı falan olur usta bulamazsın diye bir ton saçma söylenti vardı ortalıkta.Evet chevrolet türkiye den çekildi doğrudur ama bugün 2019 da bile anlaşması devam ettiği için opel yetkili servislerinde hala chevy logosu mevcut ve bu araçlara bakıyorlar.Zaten motoru opel motoru astra ile ayni motor her yerde ustasi var, sanayide de her türlü parçasını iki dk da sanayide alabiliyorum yani bu palavralarda yalan çıktı.Mesela orijinal far 1500tl serviste, yan sanayi yerli üretim aynı far 400tl ye aldım ve inan aradaki farkı anlayamazsın kaliteli yan sanayi ve sıfır kutusunda jelatini üzerinde ürün.Birde bana parça sıkıntısı yaşarsın diyorlardı, Türkiye'de üretiliyor be ! Yan sanayisi güçlü bir ülkeyiz Allah tan o yüzden sıkıntı olacağını sanmıyorum daha yıllarca. Zaten arkadaşların dediği gibi en kötü İnternetden getiririz.O değilde kulüp falan mı kursak tutulmayan araba sahipleri yardım ve dayanışma derneği diye :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-A8D122BA5 -- 2 Ekim 2019; 14:50:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.