Şimdi Ara

Tutulmayan yada yaşlı araba kullanan var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
7.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tutulmayan, piyasada az olan veya yasli araba kullanan arkadaslar yasadığı sorunlardan bahsedebilir mi lutfen? Mesela parça sıkıntısı yasiyor musunuz buluyorsaniz nasil buluyorsunuz ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • 270binde peugeot 406 var 2000 model 2000 motor manuel

    yani tam tutulmayan araba tipi

    her şeyi yenilenip fiyatı şişirilen arabalarla ilgilenmedim. kenara ağır bakım parası ayırıp motoru, direkleri ve kaportası sağlam olup bakım isteyen daha ucuz arabalara baktım.

    arabayı alınca yağlarını, keçelerini, filtrelerini, hortumlarını, bujilerini, triger setini, balataları, debriyaj telini değiştirdim. sensörlerini ve boğaz kelebeğini temizlettim. bunların maliyeti 2500 lira kadar tuttu.

    bu ağır bakımdan sonra 3 senede 50bin km yaptım sadece yağ ve filtre değiştirdim.

    yaşlı araba kullanıyorsanız her parçanın kondisyonuna hakim olmak, ne zaman değişmesi gerektiğini iyi takip etmek gerekiyor. taksilerin milyon km görmesinin sebebi budur.

    sen trigeri ne zaman değiştireceğini bilmezsen her usta söylemez kopunca motor yapmak ister.

    parça sıkıntısı eski nesilin sorunu. artık internet var her yerden her parça ama orjinal ama çıkma bulunuyor.
    Bende Daihatsu Sirion 2008 model düz vites araç var, 8 yıldır bende ve aldığımdan bu yana 75000km kullandım. LPG vs. taktırmadım. Şu ana dek hiç bir arıza veya sorun yaşamadım, yolda bırakmadı beni. Tek yaptığım her sene düzenli olarak yağcıya gidip yağını, hava filtresini ve yağ filtresini değiştirmek. Birkaç defa da fren balatalarını değiştirmiştim. Otomobil biraz küçük ve bagaj sorunu olduğu için problem olabiliyor ama ben aracımı seviyorum, çevremden sat ve büyük araba al baskısı olsa da bu araçla devam edeceğim inşallah.

    Daihatsu Türkiye'den çekildi, artık araç satmıyor, sanırım aynı şekilde Avrupa pazarından da çekildi. Bir kaza veya sorun yaşarsanız, sorunlu parçaların gelmesi zaman alabilir. Mesela bana arkadan bir motor çarpmıştı, tamponda biraz hasar vardı, yeni tampon ellerinde olmadığı için 1 aydan fazla beklemem istendi, ben de tamponu tamir ettirdim, yenisini istemedim. Ayrıca bu otomobillerin parçası Suzuki Swift, Toyota Yaris gibi bir çok otomobille uyumlu olduğu için parça sıkıntısı olabileceğini sanmıyorum. Zaten bu araç bazı ülkelerde Toyota Passo diye satılıyor.

    Bu arada aracım düşük fiyatlı bir araç olduğu için de biraz rahatım, satsam edeceği para beni ne kurtarır, ne batırır. Arabam yatırımlık değil, beni A'dan B'ye götürme işini sorunsuz yerine getiren bir araç. Cebinizdeki tüm parayı yüksek fiyatlı bir araca gömüp de para sıkıntısı yaşadığınızda ilk satacağınız varlık arabanız olduğu için insanlar ellerinden çabuk çıkarabilecekleri araçlara yöneliyorlar. Nice sorunsuz, tıkır tıkır çalışan araçlar bu yüzden tercih edilmiyor.
    79 model Renault 12. Parça bol, ustası bol - basit bir motoru olduğundan kolayca halledilir, hatta bazı işleri siz kenidiniz de yapabilirsiniz. Bu aracı tanıyan bir usta bulursanız her yeri dört dörtlük kalır uzun süre.
    Karşılaşılan sorunlar aslında sizin aracı kullanım tarzınıza ve bakım-tamirde kullandıpınız parçanın kalitesine göre değişir.
    Çok fazla dağ bayır yaparsam, ön düzende ayarsızlık başlıyor; cam açma mekanizması yan sanayi olduğundan onun ayarı çabuk bozuluyor. Olağan şehir içi-dışı kullanım koşullarında kolay kolay arıza vermiyor.
    2000 Model Jeep Grand Cheerokee aracım var , parçalar Amerikadan ingiltereden alınıyor, ülkemiz sağolsun hem dolar kuru hem vergilerimiz sonucu 21 dolara satın aldığım ürünü evime 132 dolara getirebiliyorum, pahalı... Ayrıca ülkemizde sök takcılar çoğunlukta isimlerine usta deniliyor, youtube videolarında yabancıların garajlarında yaptıkları tamiratları becerebilirlerse ne ala, biraz ustalık gerektiren durumlarda "parçası yok" "bu düzen almaz" yada "bırak bana müsait bir ara yaparız ama zaman veremem" tipi cevaplarla kişkişleme olayları yaşlı araç sahiplerinin makus kaderi.... (Yazdıklarım kuş türü ile üçüncü dünya ülkeleri savanalarında kullanılan renault marka araçları kapsamıyor.)
  • Kişisel sahiplik bağlamında cevaplıyorum hiç tutulan ve genç bir arabam olmadı. Hiçbirinde sorun yaşamadım sürekli tamir bakım isterler kızmi modernize edersiniz yürürler. Yeniler nazlıdır

    alacağıma karşılık bile subaru verdiler şans



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 2 Ekim 2019; 3:46:25 >
  • Renault 19 aracım vardı çok fazla parça sıkıntısı yaşamadım alıcısı her zaman olan bir araç ama kırsal kesimde olsaydım çok daha fazla talep olurdu
  • Birçok kez tutulmayan ve yaşlı arabam oldu,titiz birisi isen önermem.çıkmacılarda parça arayıp durursun.asla önermeyeceğim birşeyse tutulmayan genç araba almak.yedek parçasını anca serviste bulursun o da menşeinden gelir birkaç aya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Audi a4 avant b5 98 model

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 79 model Renault 12. Parça bol, ustası bol - basit bir motoru olduğundan kolayca halledilir, hatta bazı işleri siz kenidiniz de yapabilirsiniz. Bu aracı tanıyan bir usta bulursanız her yeri dört dörtlük kalır uzun süre.
    Karşılaşılan sorunlar aslında sizin aracı kullanım tarzınıza ve bakım-tamirde kullandıpınız parçanın kalitesine göre değişir.
    Çok fazla dağ bayır yaparsam, ön düzende ayarsızlık başlıyor; cam açma mekanizması yan sanayi olduğundan onun ayarı çabuk bozuluyor. Olağan şehir içi-dışı kullanım koşullarında kolay kolay arıza vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 270binde peugeot 406 var 2000 model 2000 motor manuel

    yani tam tutulmayan araba tipi

    her şeyi yenilenip fiyatı şişirilen arabalarla ilgilenmedim. kenara ağır bakım parası ayırıp motoru, direkleri ve kaportası sağlam olup bakım isteyen daha ucuz arabalara baktım.

    arabayı alınca yağlarını, keçelerini, filtrelerini, hortumlarını, bujilerini, triger setini, balataları, debriyaj telini değiştirdim. sensörlerini ve boğaz kelebeğini temizlettim. bunların maliyeti 2500 lira kadar tuttu.

    bu ağır bakımdan sonra 3 senede 50bin km yaptım sadece yağ ve filtre değiştirdim.

    yaşlı araba kullanıyorsanız her parçanın kondisyonuna hakim olmak, ne zaman değişmesi gerektiğini iyi takip etmek gerekiyor. taksilerin milyon km görmesinin sebebi budur.

    sen trigeri ne zaman değiştireceğini bilmezsen her usta söylemez kopunca motor yapmak ister.

    parça sıkıntısı eski nesilin sorunu. artık internet var her yerden her parça ama orjinal ama çıkma bulunuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vamos Bien -- 3 Ekim 2019; 9:17:14 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Renault r9 a bin git boşver.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fiat Doblo'nun 2002 model türkiyede çok nadir bulunan 1.6 16v benzinli versiyonunu kullanıyorum. Yaşadığım en büyük problem usta sıkıntısı. Ülke çapında bu motordan anlayan usta sayısı zaten azdı, geçen 18 yılda iyice azaldı.

    Parça konusunda bazı parçalar gidip parçacıdan hemen bulamasam da yetkili servisler aracılığıyla en geç 1 haftaya yurtdışından bile geliyor parçalar. Yani en büyük bakımda bile maksimum 2 haftada servisten çıkıyoruz.

    Arabanın bulunurluğu için şöyle diyeyim, standart Doblo parçaları benim arabaya uymuyor, standart marea parçalarıda uymuyor. Genelde kimsenin varlığından bile haberi olmadığı parçaları arayıp bulup takıyoruz. Tamamen kendine has parçaları var ve şu anda yollarda çok daha fazla proton, rover, saab vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 senedir Renault 19 kullanıyorum. Hiç parça sorunu yaşamadım. Hiçte büyük arıza yapmadı. Şuan 200.000 Km'ye geldi fakat hissi ve sürüşü çoğu araçtan güzel. Tek sorun emekli arabası olarak görülmesi.
  • 2013 seat ibiza sayilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tutulmayan değilde eski olmasına rağmen çok fena megan 2 var piyasada. bende de hb modeli var 2005 otomatik full +full 290 binde bakımını yapınca sorun çıkarmıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugrelll -- 2 Ekim 2019; 8:23:51 >
  • 1996 model infiniti i30 (3000cc v6) yeterli mi?
  • Tempra sx ak 1.6 1991 model kullanıyorum memnunum parçası da zaten kolay bulunuyor. 1991 model aracımda dijital klimanın keyfini çıkarıyorum 😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2007 Passat b6 2.0 TDI
  • 1991 Nissan sunny ex 16i. Arkadan çarptılar stop lambası bulunmuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1998 model Mazda 323 familia 1.8 motor. Parça sıkıntısı yaşamadım henüz.
  • 1989 1.7D Vectra A var ailede. Parça lazım olduğunda Bulgaristan'dan alıp getiriyoruz. Bazen de arabayı oraya götürüyoruz. Kafamız rahat yani
  • 1997 model renault safrane 2
    2.0 16v volvo motor - manuel şanzıman
    parça problemi yaşamıyorum
    2 arkadaşımız var sırf bu arabaların çıkma parçalarını satıyorlar
    sıfırlarınıda internette ve yedek parçacılarda bulunuyor.
    Yedek parçalarıda güncel arabalardan ucuz diyebilirim.
    Tek sıkıntı bu arabadan anlayan usta bulmak zor ve 2 . el piyasası kötü
    Arabayı bilmeyenler ve ilk kez duyanlar için özellikleri
    abs - airbag
    elektrikli hafızalı ısıtmalı deri koltuklar
    elektrikli hafızalı yan aynalar
    çift yönlü dijital klima
    geri vitese takınca sağ ayna aşağıyı gösterir
    gibi belli başlı donanımlara sahip
    bu arada İzmirde yaşıyorum sabah akşam trafiğinde ortalama 13 lt lpg yakıyor
    iyiki arabadan anlamayan milletiz :)) tofaş parasına bu donanımda E segmentinde araca biniyorum.
  • Bende Daihatsu Sirion 2008 model düz vites araç var, 8 yıldır bende ve aldığımdan bu yana 75000km kullandım. LPG vs. taktırmadım. Şu ana dek hiç bir arıza veya sorun yaşamadım, yolda bırakmadı beni. Tek yaptığım her sene düzenli olarak yağcıya gidip yağını, hava filtresini ve yağ filtresini değiştirmek. Birkaç defa da fren balatalarını değiştirmiştim. Otomobil biraz küçük ve bagaj sorunu olduğu için problem olabiliyor ama ben aracımı seviyorum, çevremden sat ve büyük araba al baskısı olsa da bu araçla devam edeceğim inşallah.

    Daihatsu Türkiye'den çekildi, artık araç satmıyor, sanırım aynı şekilde Avrupa pazarından da çekildi. Bir kaza veya sorun yaşarsanız, sorunlu parçaların gelmesi zaman alabilir. Mesela bana arkadan bir motor çarpmıştı, tamponda biraz hasar vardı, yeni tampon ellerinde olmadığı için 1 aydan fazla beklemem istendi, ben de tamponu tamir ettirdim, yenisini istemedim. Ayrıca bu otomobillerin parçası Suzuki Swift, Toyota Yaris gibi bir çok otomobille uyumlu olduğu için parça sıkıntısı olabileceğini sanmıyorum. Zaten bu araç bazı ülkelerde Toyota Passo diye satılıyor.

    Bu arada aracım düşük fiyatlı bir araç olduğu için de biraz rahatım, satsam edeceği para beni ne kurtarır, ne batırır. Arabam yatırımlık değil, beni A'dan B'ye götürme işini sorunsuz yerine getiren bir araç. Cebinizdeki tüm parayı yüksek fiyatlı bir araca gömüp de para sıkıntısı yaşadığınızda ilk satacağınız varlık arabanız olduğu için insanlar ellerinden çabuk çıkarabilecekleri araçlara yöneliyorlar. Nice sorunsuz, tıkır tıkır çalışan araçlar bu yüzden tercih edilmiyor.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.