Şimdi Ara

Üç SUV arasından hangisi? | Subaru Forester, Honda CRV, VW Tiguan (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
1
Favori
17.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    1 Forester
    2 CRV
    3 Yok

    1.Forester
    2.CX-5
    3.Yok

    Hocam ben önerilen (konu başlığındaki)araçlar içerisinde sıralama yaptım . Yoksa benim tercihim şöyle CX5- Forester- Outlender bu 3 araç sınıfında bence en iyileri birbirlerine karşı artıları eksileri var ama diğerlerinden bariz açık ara öndeler bence.

    Biliyorum hocam, mazdacı olduğun için orta açtım sana




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    1 Forester
    2 CRV
    3 Yok

    1.Forester
    2.CX-5
    3.Yok

    Hocam ben önerilen (konu başlığındaki)araçlar içerisinde sıralama yaptım . Yoksa benim tercihim şöyle CX5- Forester- Outlender bu 3 araç sınıfında bence en iyileri birbirlerine karşı artıları eksileri var ama diğerlerinden bariz açık ara öndeler bence.

    Biliyorum hocam, mazdacı olduğun için orta açtım sana

    Alıntıları Göster
    Merhaba Arkadaşlar;
    Epeydir bende Suv bakıyorum.
    Ankaradaki hemen hemen tüm showroomları gezdim.
    Araçların içinde uzun uzun incelemeler yaptım.

    Mercedes GLK: Araç tek kelimeyle süperdi ama fiyatınden dolayı eledim.
    Volvo XC60: Süper bir araç malzeme, işçilik ve sağlamlıkta üstüne yok. ama onunda fiyatı pahalı geldi
    Audi Q5: Bakmaya kıyamıyorsunuz , hele birde quatro varsa tadından yenmez aracın..
    Subaru Forester: Aracı çok begendim. 4x4 de mühendislik harikası. Park sensörleri yok. bi-xenon far yok. Cd çalar iğrenç. Malzeme kalite güvenlik güzel.
    Mazda Cx-5: Tasarımı ve kalitesi süper. Her donanım mevcut araçta. Direksiyon tasarımı ve derisi kötü. Birde yedek teker yok :)
    Ford Kuga: Tasarım güzel, donanım güzel, Tam karar vermiştimki overlp testinde POOR gördüm :( . Bu arada test ettim. şehir içi 15
    dakikalı gezintide 12 lt / 100km altına inmedi. Bir de vergisi düşük :)
    Vw Tiguan: Malzeme ve servis ağı güzel. Ankara Eskihisar bayisinde servisten çıkarkenki dik yokuşta (4x4) kaldı. Hafif karda
    Nissan Qashqai : Kalitesiz ve uyduruk geldi. Vergi ve dizel olma avantajı var.
    Mitsu. Outlander: Koskoca başkentte showroomda Outlander ve gelmeyecekmişte. Satın alırsanız getirebiliriz diyorlar. Pahalı araçları getirmiyorlarmış

    Honda, hyundai ve Kia ya bakmaya gerek bile görmedim


    Şimdi bende Mazda Cx-5 ve Forester arasında kaldım.

    Gönlüm Forester diyor. Mantık Mazda diyor.

    Okumadık forum bırakmadım. :) Bilgilerinden çok yararlandığım ( ilker67 , forester-14 ve mtutun) arkadaşlara da teşekkür ederim.

    Hafta sonuna kadar inşallah karar vereceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi casper18 -- 26 Aralık 2013; 6:27:52 >




  • casper18 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, hangisini alsan yanlış olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • casper18 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun şimdiden, ikisi de güzel araç.
  • Donald Draper kullanıcısına yanıt
    Forester ve CR-V aynı sınıfta yer alıyorlar. Tiguan ise Subaru XV, Nissan Qasqai, Hyundai ix35, Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Audi Q3, BMW X1 vb. araçlarla aynı sınıftır. Otomotiv sektöründe sınıfları belirleyen unsurlar 1-dingil mesafesi, 2- araç uzunluğu, 3- volumetrik olarak yolcu kabini hacmidir. Her ne kadar otomotiv sektöründeki bazı arkadaşlar ve magazinler bile bu literatürel sınıflama konusunda sık sık hata yapsa bile, gerçeği bu şekilde. Peki sınıf çok mu önemli? Sonuçta herkes keyfine uyan marka ve modeli satın alacaktır ve bu yönüyle sınıfların çok önemi olmayabilir.

    Bir örnek vermek isterim size. Subaru XV modelini Forester modelinin bir alt modeli olarak sınıflandırıyor. XV'nin boyu, dingil mesafesi, volumetrik iç hacmi VW Tiguan ile aynı. Üstelik tüm modelleri 4x4 ki, 4x4 sistemi Tiguan da opsiyonel. Peki Tiguna XV ile aynı özellikleri gösterirken, nasıl Forester ile aynı sınıfta olabilir? Unutmayınız ki, teknik anlamda sınıfları belirlemede lüks olmak veya daha kaliteli malzeme kullanılmasının bir önemi yok. Yine bunu örneklendirmek gerekirse, aşağıdaki araçlar da aynı sınıftır.
    Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Honda CR-V, Chevrolet Captiva, Opel Antara, BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK, Volvo XC60, Mazda CR-V, Ford Kuga vb...

    Bir alt sınıfta modeli yer almayan bir çok marka, iki sınıfın arası boyutlarda bir model üreterek her iki sınıfında potansiyel müşterilerine hitap etmeye çalışıyor. Bu konuda örnekleri VW Tiguan, Kia Sportage, Hyundai ix35 olarak verebiliriz. Daha önceden de Subaru aynı taktiği uyguluyordu. 2 jenerasyon önceki Subaru Forester tam bir ara sınıftı bugünkü Tiguan gibi. Ancak Subaru XV'yi üretmeye karar verince, Forester'ı bir üst sınıfa itti. Şimdi VW Tiguan ile Audi Q3 arasındaki boy farkı 2,5 cm. Dingil mesafesi de çok yakın. Şimdi VW'de bu iki modeli de karşılayanayrı modeller olmadığına göre, Tiguan Q3'e mi, Q5'e mi rakip?


    Bir de size yazmak istediğim bir başka konu var müsaade ederseniz; motor hacmini küçültüp turbo aşırı şarj ünitesi eklemek yeni teknoloji değil, bir tercihtir. Genellikle Avrupalı üreticiler tarafından ve sadece Avrupa pazarında yapılan bir tercihtir. Yüksek hacimli ve natürel beslemeli motorlar kullanmak da bir tercihtir. Genellikle Avrupa hariç kalan tüm pazarlarda tercih görür. Sonuçta turbo motor ile natürel motorun çalışma prensipleri aynı olduğundan dolayı, birini eski teknoloji, diğerini yeni teknoloji olarak göremeyiz. Aralarındaki tek fark, hava beslemesinin turbo şarj ünite destekli motorlarda, cebri olmasıdır. Her iki motor uygulaması da modern ve güncelliğini korumaktadır ve tüm üreticiler her jenerasyonda motorları geliştirmeye devam etmektedir.

    Peki neden üreticiler farklı tercihlerde bulunuyorlar? Sadece motorlarda da değil, otomatik şanzıman tiplerinde de tercihlerde bulunuyorlar. Üretici tercihlerini yöneten bazı unsurlar şunlardır; 1- İmalat maliyeti, 2- Bakım maliyetleri 3- Sorunsuzluk ve uzun ömürlülük, 4- Kullanım konforu ve keyfi 5- Yerel emisyon kuralları ile uyum vb...

    Genel anlamı ile küçük turbo şarj üniteleri ile gerçek hayat tüketimlerini kontrol etmek ve yeni jenerasyon bir natürel motor seviyesine indirmek, özellikle sıkışık şehir içi trafik şartlarında çok zordur. (Örnek vermek gerekirse VW Tiguan 1.4 TSI 160 bg DSG aracın şehir içi tüketim verisi 8,9 lt veriliyor. Halbuki Mazda CX-5 2.0 otomatik araç için ve Subaru Forester 2.0 otomatik araç için bu veri 8,1 lt. Üstelik Tiguan 4x4 de değil, Forester ve CX-5 sürekli 4x4 oldukları halde. Yakında otomobiller emisyon bazlı vergilendirmeye geçecek. Bu durumda tüketimi daha az olan araçlar daha az vergi ödeyecek. Bugünkü şartlarda daha fazla tüketim verileri olan modellerin ÖTV olarak %40, daha az tüketimli araçların ise %80 ÖTV ödemesi hem çevreye ihanettir, hem de vergi adaletsizliğidir) İmalat maliyetleri yüksektir, hakeza bakım maliyetleri de... Çünkü motor 3-4.000 D/D çevirirken on binlerce devir atmakta olan turbo ünitesi kor haline gelmekte ve bu ünitenin soğutma ve yağlaması da motor yağı tarafından yapılmaktadır. Bu sebeple turbo üniteli motorları kullanmak ve bakımını yapmak daha fazla dikkat ve masraf gerektirir. Kalitesiz yakıtlara hassasiyet daha fazladır. Motor ömürlerinin bu şartlarda natürel motorlar seviyesinde olmayacağı, en azından ağır masraf çıkarmadan aynı seviyede olmayacağı gibi bir endişe özellikle (motor ömürleriyle ünlü) Japon üreticileri düşündürmekte...

    Yani uzatmadan söyleyeyim, Dünya otomotiv basını açısından da natürel motor/turbo motor sürüş keyfi açısından da halen çok tartışılıyor. Konu hakkında çok daha fazla yazılabilir ama ben kısa kısa bilgi vermeye çalıştım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 26 Aralık 2013; 11:13:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    quote:

    Orijinalden alıntı: gralcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_a_s

    1 Forester
    2 CRV
    3 Yok

    1.Forester
    2.CX-5
    3.Yok

    Hocam ben önerilen (konu başlığındaki)araçlar içerisinde sıralama yaptım . Yoksa benim tercihim şöyle CX5- Forester- Outlender bu 3 araç sınıfında bence en iyileri birbirlerine karşı artıları eksileri var ama diğerlerinden bariz açık ara öndeler bence.

    Biliyorum hocam, mazdacı olduğun için orta açtım sana

    Alıntıları Göster
    ''forester'' ve diğerleri kıyas bile götürmez tabiki ''forester''

    4 çeker demek sadece karda buzda işe yarar demek değildir, her koşulda ''4'' 2'den daha güvenlidir.

    bu arada forester'ime kavuşmama az kaldı...




  • Hayırlı olsun, turbo mu?
  • Forester her acidan cok daha iyi bir tercih olacaktir. Arazi sartlarinda cok fazla fark yaratir. Tercihinizin hayirli olmasi dilegi ile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    2010 sonrası dizel,olmazsa 2011-2012 yeni motor benzinli olacak kısmetse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal güzelsöz

    2010 sonrası dizel,olmazsa 2011-2012 yeni motor benzinli olacak kısmetse

    Hocam biz bir tane 2009 dizel bulduk ama sanki "dizel olacaksa 2010 ve sonrasi olsun" gibi birşeyler okumuştum bir yerlerde. 2009larda kronik sorun fln bulunuyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alaska Yolcusu kullanıcısına yanıt
    bir kaç yerde 2010 öncesi motor ile ilgili sıkıntılar okumuştum fakat kesin bilgiyi forumda subaruları daha iyi tanıyan arkadaşlar verebilir, ayrıca torku çok kuvvetli olduğu için kullanıma bağlı düşük km'de bile debriyaj baskı balata değişimi isteyebiliyormuş. subaru forum'da da inceleme yapabilirsin. ben 2010 sonrası makyajlı olması ve km'si daha düşük olsun diye (dizelde düşük km benim için çok önemli en azından turbosu daha az yıpranmış olur) diye tercih ediyorum. ama bulduğun aracı iyi bir yere detaylı baktır bütün 2010 önceleri sorunludur diye bi şey yok bulduğun aracın sahibi benim gibi kıl titiz biridir hiç kaçırma al




  • 1- forester
    2- cr v
    3- tiguan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    1- forester
    2- cr v
    3- tiguan
    küçüğü öv büyüğü al demişler ya bizde araçta hep jaoponu överiz ama yinede ALMAN alırız hiç uğraşmayın :) crv yada subaru diyenlerin çoğu ilk fırsatta alman alcaktır :)
  • Forester candır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şıh Hazretleri -- 15 Ekim 2014; 16:07:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Indırım ıle dolu dolu tıguan 1.4 122 bg aldık. Butce ve sartlara en uygun o oldu, fıkır veren herkese coj tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim.

    Bende forester ile cx5 arasında kalmıştım mustafa abinin tecrübelerini takip ettim yarın kısmetse 2012 cx5 i almaya gidiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1963

    Hayırlı olsun, kazasız sürüşler dilerim.

    Bende forester ile cx5 arasında kalmıştım mustafa abinin tecrübelerini takip ettim yarın kısmetse 2012 cx5 i almaya gidiyorum

    Sıze de hayırlı olur ınsallah kazasız belasız bınersınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Rav4 derim. Sayılan diğer arabalar yokuşlardan çıkmaz, sanayiden çıkmaz, satarken elden çıkmaz, mezara kadar elinde kalır.

    KONU KİLİT.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    Benim sıralamam

    1.) Tiguan
    2.) CR-V
    3.) Forester

    Bu 3 araç arazi yoluna girseler, özellikle de bu mevsimlerde. . Bu şartlarda aşağıdan yukarıya dizilis bu sıralamaya göre olurdu. .


    Suv alanlar yüzde kaçı arazi şartlarına giriyor ki? Yüzde 10 bile iyimser bi rakam.

    Zaten alanların araçlarını sadece asfalt yollarda kullanıyorlar zaten büyük çoğunluğu 2 çeker tercih ediyor.





    araziye gerek yok hafif ıslak zemin olsa bile yeter, yol tutuş, güvenlik, birsürü faktör var zaten forester bu araçlarla aynı sınıfta bile değil

    Benim tercihim yukarda yazdığım gibi olurdu. Islak zeminde önden çekerspace star bile gidebiliyor sorunsuz yeterki aracın üstünde hava koşullarına uygun düzgün bir lastik olsun.

    Saydığınız faktörlere ek olarak malzeme kalitesi, performans, ikinci el, marka değeri vs faktörler var. Forester'in Tiguan ve CR-V'den bir üst sınıfta olduğu iddianıza katılmıyorum.

    Alıntıları Göster
    bence hiçbiri

    cevap : Freemont

     Üç SUV arasından hangisi? | Subaru Forester, Honda CRV, VW Tiguan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharkemre -- 19 Ekim 2014; 12:33:51 >




  • Top gearin testlerinde bu sinif araclarin hepsini test ettiler ve en iyi mazda cx 5 ve vw tiguan secildi en kotude yeni kasa crv secildi(bence 60.000tl ye 2004,2006 model arasi porsche cayenne al bin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HAKTAN06 -- 19 Ekim 2014; 15:15:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.