Şimdi Ara

Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı
    Havacılık sektörünün en önemli ve en büyük etkinliklerinden olan İngiltere'deki Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı tüm hızıyla devam ediyor. Türkiye’nin de önde gelen havacılık şirketlerinin yer aldığı etkinlikte çeşitli platformlar ilgililerine gösteriliyor. Bir TUSAŞ iştiraki olan deniz, kara, hava ve uzay platformlarına yüksek teknoloji ürünleri üreticisi CTech de burada boy gösteriyor. Firma, etkinlik kapsamında ise hava araçları için geliştirilen yerli "kara kutu" çözümünü ilk defa burada tanıttı.



    Yerli kara kutu neler sunuyor?



    CTech tarafından geliştirilen ve ilk defa İngiltere’de tanıtılan kazaya dayanıklı, kokpit ses ve görev veri kaydedici cihaz olan kara kutu, maruz kalacağı darbe, sıcaklık, su altı basıncı gibi zorlu dış koşullara rağmen kaydedilen bilgilerin korunmasını sağlayacak. Cihaza monte edilen su altı konum belirleyici verici sayesinde kaza sonrası platformun su altında kalması durumunda konumu kolayca tespit edilebilecek.



    Uçuş sırasında kaydedilen veriler, cihazın sahip olduğu ethernet arayüzü ve CTech tarafından geliştirilen yazılım aracı ile uçuş sonrası bilgisayara indirilerek analiz edilebilecek. Cihaz konveksiyon soğutma özelliği sayesinde soğutma için herhangi bir fan veya iklimlendirilmiş ortama ihtiyaç duymayacak, bu sayede her türlü hava aracına (sabit kanat veya döner kanatlı) entegre edilebilecek.



    Ayrıca Bkz.HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı



    CTech, ürünün çok yakında kullanıma hazır hale geleceğini, hem Türkiye'de üretilen hava platformlarının ihtiyaçlarını karşılayacaklarını hem de uluslararası hava platformlarında yer alarak ülkenin teknoloji ihracatına katkı sağlayacaklarını belirtiyor.



    Ufuk hattı ve ötesi ürünler



    Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı
    CTech fuarda ayrıca ufuk hattı ve ufuk ötesi haberleşme ürünlerini de sergiliyor. CTech Genel Müdürü Cüneyd Fırat, yaptığı açıklamada Türkiye'de ve dünyada kendini ispatlamış UfukLink-Mini, SCOFUS, SkyARX, HeliARX ve SecureARX ürünlerini sergileme fırsatı yakaladıklarına da dikkat çekti.



    MESH destekli ufuk hattı haberleşme çözümü olan UfukLink-Mini, adından da anlaşılacağı üzere ufuk hattı haberleşmesi, görüş alanı dışında kalan noktalar arasında haberleşme sağlamak için kullanılıyor. UfukLink-Mini L/S/C bantta çalışan, yüksek veri hızlı, güvenli ve kesintisiz bir haberleşme sistemi sunuyor. Mini İHA’lar, helikopterler, uçaklar ve gemiler gibi hareketli platformlarda kullanılabiliyor.



    Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı
    Taktik Bütünleşik Haberleşme ve BVLOS çözümü olan SCOFUS ile RF-LOS, LTE/5G gibi tüm iletişim kaynakları tek bir genişbant kanalı olarak işlev görüyor. Otonom Hava, Kara ve Deniz Platformları için yalnızca tek bir iletişim kanalına dayanmak, kesintilere ve operasyonel sorunlara neden olabiliyor. CTech’in SCOFUS teknolojisi, tüm iletişim kanallarını aktif olarak kullanarak kesintisiz iletişim için tek bir genişbant kanalı oluşturmak için geliştirilmiş durumda.



    Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı
    Ufuk ötesi haberleşme ürünler arasında yer alan SecureARX Karıştırmaya Karşı Dayanıklı Uydu Haberleşme Modemleri, başta askeri ve devlet uygulamaları olmak üzere ufuk ötesi güvenli haberleşmenin gerektiği tüm uygulamalarda kullanılacak. Sabit ve hareketli kara, deniz ve hava araçlarının uydu haberleşmesi (SATCOM) kullanım durumları ve senaryoları için de tüm gereklilikleri karşılayabiliyor. Sabit, taşınabilir ve hareketli terminallerin bir karışımını aynı anda kullanarak, zorlu koşullar altında güvenilir, esnek, sağlam ve kolayca kurulabilir, yönetilebilir ve işletilebilir bir sisteme sahip.



    Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı
    SkyARX Terminal, hava platformları ile çift yönlü veri iletişimi sağlayan kompakt, yüksek hassasiyette uydu takip kapasitesi ve 200 bin saatin üzerindeki uçuş deneyimi ile kendini tüm operasyonel şartlarda ispatlamış bir uydu haberleşme anten sistemi olarak görev yapıyor. Bu Ku bant terminal sayesinde sivil ve resmi kurum kullanıcıları, uçuş sırasında canlı, tam hareketli yüksek çözünürlüklü video gönderebilir, güvenli veri iletişimi yapabilir ve görev kritik iletişimleri gerçekleştirebiliyor. 12 inç ve 18 inç versiyonları olan sistem 20 Mbps’ye kadar veri hızları sağlıyor.



    Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı
    Son olarak ise helikopter pallerinin sinyal kesici etkisine karşı geliştirilen özel dalga şekli sayesinde kesintisiz haberleşme sağlayan HeliARX bulunuyor. Modem, kompakt bir SOTM anteni ve bir yer kontrol ünitesinden oluşan terminal, dünya genelinde herhangi bir yere anında ses, video, görüntü, radar ve sensör veri paketleri iletebiliyor.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/yerli-kara-kutu-gun-yuzune-cikti/3282838
    Kaynak:https://ctech.com.tr/







  • Katma değeri yüksek projelerin bir biri ardına hayata geçmesi gurur verici bir olaydır.

  • Kara değil bu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • A

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir gün de şöyle bir haber alabilecek miyiz? Şu yerli tohumu da ıslah ettik. Atıyorum kaliteli, bol buğday üreteceğiz. Buğday için dışarıya ödediğimiz A milyar dolar cebimizde kalacak ilk aşamada. Sonra ihtiyaç fazlamızı satıp... Ekmek de besleyici. Şu şu vitaminler var. Bayatlamadan en az bir hafta...


    Emperyalist ağzıyla tarımı küçümseyen varsa... Çölde tarım yapan İsrail veya bataklıkta tarım yapan Hollanda salak sen mi akıllısın? Kanada, ABD gibi ülkeler geri kalmış da sen mi gelişmiş ülkesin? Bir araştır ABD'de Kanada'da tarıma verilen önemi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denn.zent -- 24 Temmuz 2024; 22:58:51 >
  • X'de okumuştum uçağın kara-kutusunu böyle dirençli yapabiliyorsak tüm yolcu kabinini neden yapmıyoruz?

  • korozyon kullanıcısına yanıt
    Uçak çok ağır olacağı için havalanmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya hep merak ederim. Kara kutular suya düşerse güyya yerini belli ediyormuş. Arkadaş 10 senedir suya çakılan 1 tane uçağın kara kutısu bulunamadı! Malezya Uçağı nede en basitinden? Ya da suya düşen diğer uçaklardan biri bulunsa diğeri kayboluyor. Düzgün yerleştirsinler şu konum belirleyiciyi!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sensaura kullanıcısına yanıt

    Kara kutuların (uçuş veri kayıt cihazları ve kokpit ses kayıt cihazları) yerini belirlemek için çeşitli teknolojiler kullanılmaktadır. Bu cihazlar, bir uçak kazası durumunda önemli verileri korur ve kazanın nedenlerini belirlemeye yardımcı olur. Ancak, bazı durumlarda bu kara kutuları bulmak zorlu olabilir. İşte bu konudaki bazı ana nedenler:

    1. Derin ve Geniş Okyanuslar: Kara kutular, özellikle okyanusa düşen uçaklarda, çok derin ve geniş alanlarda bulunabilir. Okyanus tabanındaki engebeli yapılar ve geniş arama alanı, kutuların bulunmasını zorlaştırır.
    2. Sinyal Sınırlamaları: Kara kutuların yerlerini belirlemeye yardımcı olan su altı sinyalleri (pingler) genellikle 30 güne kadar sinyal gönderebilir. Ancak, bu sinyaller su altında yayılma sırasında zayıflayabilir ve arama ekiplerinin doğru yere odaklanmasını zorlaştırabilir.
    3. Fiziksel Zarar: Düşme sırasında kara kutular ciddi fiziksel zarar görebilir ve bu da sinyal gönderme kapasitesini etkileyebilir. Ayrıca, enkazın geniş bir alana yayılması durumunda kara kutuları bulmak daha da zorlaşabilir.
    4. Kayıtların Bulunamaması: Bazı uçak kazalarında, kara kutular su altı arama çalışmaları sırasında bulunamayabilir. Bu, Malezya Havayolları'nın MH370 uçuşu gibi bazı uçak kazalarında olduğu gibi, arama alanının çok geniş ve derin olması nedeniyle olabilir.

    Malezya Havayolları'nın MH370 uçuşu gibi olaylarda, kara kutuların bulunamaması bu faktörlerin bir kombinasyonu nedeniyle olmuştur. Özellikle, uçakların geniş ve derin okyanus alanlarında kaybolması durumunda arama çalışmaları son derece zorlaşır ve bazen sonuçsuz kalabilir.

    Her kazanın kendi özel zorlukları ve koşulları vardır, bu nedenle bazı kazalarda kara kutular kolayca bulunurken, diğerlerinde bulunması çok daha zor olabilir.





  • m f i kullanıcısına yanıt

    Haberi ciddi ciddi okuduktan sonra bu yorumu görünce çayı püskürttüm Uçaklar için geliştirilen yerli “kara kutu” tanıtıldı 

  • denn.zent D kullanıcısına yanıt
    Kardes sevinmek, daha iyisi icin umutlanmak dururken neden bu sekilde buğday arpadan basedip abuk subuk konusuyorsun.. karma değerli bir ürün yapmis miyiz yapmisiz, konuyla alakali daha iyisi daha guzeli de olur insallah deyip gecmek varken yok bugday niye uretmiyoruz niye arpanin iyisine calismiyoruz... sen calis hadi topla göçünü dön köyüne, ilk ben alkış çalacağım sana helal olsun verimli arpanet üretmis adam diye :) şaka mısınız m k

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Brainteasertr kullanıcısına yanıt

    Gel bak ben sana SENİN BİLE ANLAYACAĞIN ŞEKİLDE anlatayım. Haaaaaa! de... Teknoloji (Tv, bilgisayar...), eşya (mobilya, kova...), sosyal (tatil, sinema) yemek. En çok parayı nereye veriyorsun? Ev geçindirmiyorsan babana sor. SENCE BİLE, SANA GÖRE BİLE hangisinin katma değeri yüksek?


    Not: Biz öyleyiz de herkes de mi öyle? Adımın özel uçağı, yatı var... Bir uçak en az 40 sene kullanılıyor, adam uçakta 5000 dolarlık şarap içiyor. Şarabı açıyorsun bitiyor... kısacası evet milyarder de öyle.

    Not 2: Tatile gidiyorsun, tatil paranın içine otel yemek için para koyuyor... Teknolojik alet alıyorsun atıyorum mikser. Belli yani yiyecek için kullanacaksın, yeme diye bir şey olmasa ne yapacaksın mikseri, buzdolabını, fırını... Onları da bak katmıyorum. Yiyeceğe say veya onları düş demiyorum. Ona rağmen bir iki yıllık hesabını çıkart bakalım en çok nereye para harcıyorsun?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denn.zent -- 6 Ağustos 2024; 17:42:47 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.