Şimdi Ara

Ufak Yeğenim ile Kaza Geçirdim, Aracım Perte Çıktı [SS'li]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
1
Favori
22.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
159 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, başka birisinin dikkatsizliği ve süratı yüzünden büyük bir trafik kazası geçirdim, aracım perte çıktı. Arka koltukta yeğenim vardı.


    Karşı şeritten hızlı gelen bir sürücü kontrolü kaybetti ve bariyerlere çarptı takla atmaya başladı. Onun çarptığı bariyerler koparak karşı şeritte gitmeme rağmen benim aracımın altına girdi. Şehirlerarası bir yoldu ve hızım 120km/h idi. Hızım olduğu için ani manevra yapamadım, bariyerler aracın altına girdi, yerden yükseldim, 4 lastiğimi de patladı, jantların üzerinde spin ata ata 3 defa bariyerlere vurarak 300 metre sürüklendim. Ortalık hızlı ve öfkelideki sahneler gibi resmen savaş alanını andırıyordu.


    Araba kendi etrafında dönerek bariyerlere çarptıkça bir yandan arka koltukta çığlık atan kızı sakinleştirmeye çalışıyordum geçti birşey yok korkma diyerek, bir yandan dan Allah'ım lütfen artık duralım, lütfen takla atmayalım diye dua ediyordum.


    Çarpmalar o kadar şiddetliydi ki şöför kısmındaki cam açma tuşları yerinden koparak sağ ön paspasa fırladı. Kaza sonrası daha dumanlar azalmadan, şoka girmedim arabadan fırladım yeğenimi aşağı indirdim, ağrıyan yerin var mı dedim, kollarını havaya kaldırdım, göz bebeklerine baktım bilinci açık mı diye. Allahtan burnumuz bile kanamadan inebildik araçtan. Arka koltukta oturmasına rağmen emniyet kemeri takıyordu yeğenim yoksa kafasını çok sert bir şekilde camlara vuracaktı. Benim de kemerim takılıydı. Gelen ambulanslar ve jandarmalar inanamadı yara almadan çıktığımıza. Gelen komutan benzer çok kaza gördüğünü, bu hızdaki bir arabanın yan yan kayarak nasıl takla atmadığına şok olduğunu belirtti. Önce Allaha sonra Audi sağlamlığına dua etmemi söyledi. Her defasında aracın başka bir yanını bariyere vurduğum için aracın 4 yanı da bitik durumda.


    Fren izlerine bakarsanız 3 defa bariyerlere vurdum, ancak ilk vurduğum bariyerin 3 metre gerisi beton duvar. Yani kaza 3 metre geride olsa 120km hızlı doğrudan beton duvara girecektik.


    Değerli arkadaşlar lütfen yavaş ve efendi efendi kullanın aracınızı, yapacağınız bir kazada sizin yüzünüzden başka ocaklar sönebilir. Bugün olmaz, yarın olmaz 8-10 sene sonra başınıza gelir, yüreğiniz yanar.


    Kalın sağlıcakla..


    Ufak Yeğenim ile Kaza Geçirdim, Aracım Perte Çıktı [SS'li]
    Ufak Yeğenim ile Kaza Geçirdim, Aracım Perte Çıktı [SS'li]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frank Lapidus -- 19 Ocak 2021; 10:55:1 >







  • lastikleriniz patladığı için takla atmamışsınız, patlayınca yere tutunacak yüzey kalmamış. çarpa çarpa enerji sönümlenmiş. tabi bunlar işin hikayesi. şükür, yara almadan çıkmışsınız geçmiş olsun

    üstüne basılması gereken konu ARKA KOLTUKTA EMNİYET KEMERİ TAKMAK. bunu yapan %1 den birisiniz ve bu kazada hayatınızı kurtarmış milleti uyarıyoruz dalga geçiyorlar
    Muhtemelen benzer olurdu. Zira 10 yaşında gibi duruyor araç. Egea 3 yıldızlı bir otomobil ama yeni testlerden alınmış 3 yıldız 10 yıl önceki testlerin 5 yıldızından daha iyidir.

    Araç gelip geçicidir. Size bir şey olmamış hocam. Önemli olan da bu. Büyük geçmiş olsun.
    Sizin de dediğiniz gibi "size göre". Artık yeni üretilen tüm araçlar Dacia olsun Fiat olsun Renault olsun belli standartlarda üretiliyor. Euroncap testleri de bunu destekler nitelikte. Egea'nın testini incelediğimiz zaman elektronik güvenlik ekipmanları olmadığı için bu kadar düşük yıldız aldığını görüyoruz. Kasa olarak standartlara uygun bir araç kısacası.

    Elbette tüm testlerin yalnızca 64 km hızla yapıldığını unutmamak lazım...

    Bilindik bir söz belki ama

    "Hız varsa, sağlam araç yoktur. "
  • Verilmiş sadakaniz varmış geçmiş olsun dostum
  • geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız.

  • Çok geçmiş olsun
  • geçmiş olsun
  • çok büyük geçmiş olsun hocam, cana bişey gelmemesi sevindirici sadece. kaza özelinde sormak istediğim alttan ve yanlardan darbe sonucu hava yastıklarından hiç açılan olmadımı?
  • lastikleriniz patladığı için takla atmamışsınız, patlayınca yere tutunacak yüzey kalmamış. çarpa çarpa enerji sönümlenmiş. tabi bunlar işin hikayesi. şükür, yara almadan çıkmışsınız geçmiş olsun

    üstüne basılması gereken konu ARKA KOLTUKTA EMNİYET KEMERİ TAKMAK. bunu yapan %1 den birisiniz ve bu kazada hayatınızı kurtarmış milleti uyarıyoruz dalga geçiyorlar
  • Büyük geçmiş olsun. Hemen başınızın gözünüzün sadakası için yardım yapın.
  • Cam acma kapa tuslari lazim bana
  • Geçmişler olsun. Gerçek bir ihtiyaç sahibine sadaka yardımında bulunmanızı öneririm.

    Bu arada lastik görselden anladığım kadarı ile dış derinliğini oldukça kaybetmiş, tutunma mukavemeti sağlaması imkansız gibi duruyor. Spinlerin bir sebebi de bu olabilir mi?
  • Çok geçmiş olsun, ucuz atlatmissiniz. Emniyet kemerinin önemini görüyoruz, her zaman her koşulda takmak lazım.
  • Geçmiş olsun. Allah korumuş. Forum üyelerinin dediği gibi önde veya arkada fark etmez emniyet kemeri çok önemli.
  • buyuk gecmis olsun.bundan sonra ben de arkadakilere kemer taktirmaya basliyayim

    arac egea symbol tarzi bisey olsaydi etkileri nasil olurdu acaba
  • TIME kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen benzer olurdu. Zira 10 yaşında gibi duruyor araç. Egea 3 yıldızlı bir otomobil ama yeni testlerden alınmış 3 yıldız 10 yıl önceki testlerin 5 yıldızından daha iyidir.

    Araç gelip geçicidir. Size bir şey olmamış hocam. Önemli olan da bu. Büyük geçmiş olsun.
  • Gecmis olsun, arabada bebegi kucakta götürenlere ibret olsun.


    Emniyet kemeri, bebek-çocuk koltuğu herşeydir.

  • Geçmiş olsun.


    Bu arada çöp gibi arabalarıyla ibrenin dibini görmeye çalışan öküzler ders alsın diyeceğim ama zeka olsa zaten yapmazlar.


    Elin gavurunun köpeğinde olan trafik bilinci bizim insanlarda yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 20 Ekim 2020; 20:40:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    çok büyük geçmiş olsun hocam, cana bişey gelmemesi sevindirici sadece. kaza özelinde sormak istediğim alttan ve yanlardan darbe sonucu hava yastıklarından hiç açılan olmadımı?

    Merhaba hocam, ben de en çok ona şaşırdım. Airbag açmadı araba. Kaputtan değil de tampondan girdiği için mi acaba

  • Emniyet kemeri gerçekten hepsinden daha önemli. Şehir içi vs demeden arka koltukta da takmak, taktırmak lazım.

    Çok şiddetli, doğrudan bir çarpma olmamış. Bariyerden belli. Sürtüp spine devam etmiş. Doğrudan çarpılsa daha kötü sonuçlanabilirdi. Bariyerler de çok tehlikeli.

    Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Emir

    lastikleriniz patladığı için takla atmamışsınız, patlayınca yere tutunacak yüzey kalmamış. çarpa çarpa enerji sönümlenmiş. tabi bunlar işin hikayesi. şükür, yara almadan çıkmışsınız geçmiş olsun

    üstüne basılması gereken konu ARKA KOLTUKTA EMNİYET KEMERİ TAKMAK. bunu yapan %1 den birisiniz ve bu kazada hayatınızı kurtarmış milleti uyarıyoruz dalga geçiyorlar

    hiç öyle düşünmemiştim, lastik patlayınca jant asfaltta oturdu, kalkmadı bir daha o zaman. Gerçi ne kadar oturursa otursun 120 km hız ile takla atmadan yan yan sürüklenmesini mantığıma tam oturtamıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Lapidus

    Merhaba hocam, ben de en çok ona şaşırdım. Airbag açmadı araba. Kaputtan değil de tampondan girdiği için mi acaba



    Alıntıları Göster

    Ne kadar verdi kasko

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.