Şimdi Ara

Ümraniye Can Peugeot Otomotiv'den Hiç Memnun Kalmadım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Peugeot 308 Style dizel otomatik aracımın 15.000 km. bakımını "Ümraniye Peugeot Can Oto Yetkili Serviste" yaptırdım. Ancak ne müşteri ilişkilerinden ne de otomobile yapılan bakımdan memnun kaldım. Aracı sabah 09:00 civarı teslim ettim ve tesadüfen saat 09:40 civarı bakımlardan çıktığını ve yıkmada bekletildiğini öğrendim. Orada görev yapan "Gökhan" isimli yetkiliye; bu kadar kısa sürede çıkmasının imkansız olduğunu, önceki "Ford-Focus" marka aracımın bakımlarının en az 3-4 saat sürdüğünü; yağ ve filtre değişimi ile diğer aksamların kontrollerinin, ön takımların ve fren balatalarının temizliğinin, araç güncel yazılımının yüklenmesinin ya da bilgisayar kontrolünün vb. gibi işlemlerin bu kadar kısa bir sürede tamamlanmasının imkansız olduğunu belirttim ve açıkça "şişirme işçilik mi yaptıklarını" sordum. Gökhan bey de; şişirme işçilik yapmadıklarını, bu sürenin normal olduğunu söyledi ancak bu cevabı beni hiç ikna etmedi. Bunun yanında direksiyon kutusundan bir ses geliyor buna yağ eklenmesi gerekiyormuş, onu ekleyebilir misiniz diye sordum; kendisi de aracın liftten indiği için yapamayacaklarını söyledi ve başka bir gün yeniden randevu alınırsa ancak o zaman yapılabileciğini söyledi. Ben de araç daha sizin tesisinizden dışarı çıkmadı, müşteri memnuniyeti açısından yardımcı olmamanız gerekirdi; bu yaptıklarınız beni çok üzdü ve bir daha asla buraya araç getirmeyeceğimi ve süreçten hiç memnun kalmadığımı söyledim.







  • Süreçte ne var?

    Motor yağını boşaltmak: Varsa karter muhafazasını söküp tapayı açmak max 5 dk.

    yağ filtresini sökmek takmak: 5 dk.

    hava filtresini sökmek: 5 dk.

    motora yağ koymak: 3 dk.

    fren balata kontrolü: çelik jant var ise tekeri sökmeden etrafından bakarsınız max 1 dk. Adamlar disk balatasını neden temizlesinler?

    alt takım v.s. kontrolü elle ve gözle yapılır. ne kadar uzun sürebilir?

    aracı bilgisayara bağlamak: makine boş ise 5 dk.

    tabi adamlar alıştırmışlar 200 lira işçiliği 20 dk aldıklarını belli etmemek için 3 - 4 saat süre verirler. arabayı servisin bir köşesinde bekletirler. sizde sanarsınız ki 3 - 4 saat boyunca arabayla teknisyen oynuyor.
    Bunları havadan yazmıyorum. bende bu işin içindeyim tanıyan arkadaşlar var.
    Tüm benzinli hyundaileri yağ bakımı max 15 dakika sürer. buna balata için teker söküp takması dahil.

    Direksiyon kutusundaki sese bakmayarak ayıp etmişler o ayrı.
  • Geçmiş olsun,
    Ben de şuan aracımın 30.000 km bakımı için servis arayışına girdim.
    Sayenizde 1 firmayı elemiş oldum :)
  • Süreçte ne var?

    Motor yağını boşaltmak: Varsa karter muhafazasını söküp tapayı açmak max 5 dk.

    yağ filtresini sökmek takmak: 5 dk.

    hava filtresini sökmek: 5 dk.

    motora yağ koymak: 3 dk.

    fren balata kontrolü: çelik jant var ise tekeri sökmeden etrafından bakarsınız max 1 dk. Adamlar disk balatasını neden temizlesinler?

    alt takım v.s. kontrolü elle ve gözle yapılır. ne kadar uzun sürebilir?

    aracı bilgisayara bağlamak: makine boş ise 5 dk.

    tabi adamlar alıştırmışlar 200 lira işçiliği 20 dk aldıklarını belli etmemek için 3 - 4 saat süre verirler. arabayı servisin bir köşesinde bekletirler. sizde sanarsınız ki 3 - 4 saat boyunca arabayla teknisyen oynuyor.
    Bunları havadan yazmıyorum. bende bu işin içindeyim tanıyan arkadaşlar var.
    Tüm benzinli hyundaileri yağ bakımı max 15 dakika sürer. buna balata için teker söküp takması dahil.

    Direksiyon kutusundaki sese bakmayarak ayıp etmişler o ayrı.




  • Anadolu yakasında Peugeot bayisi çok az var. Can otomotiv gene iyidir. Daha kötüleri var:) Esas sorun işlere yetişememeleri. Adamlar sürekli yoğun. Daha fazla yetkili servis açılmalı.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    +1

    Aracımın bakımlarını kendi öz kuzenim'in servisinde yaptırırım.

    Sağ salıncakta problem olduğu için değişmesi gerekiyordu.

    Araç lifte alındı sağ lastik söküldü.

    Karter muhafazası söküldü, sağ z rot yerinden söküldü.

    Salıncağın 3 vidası söküldü.

    Eski salıncak çıktı yenisi monte edildi aynı işlemler tersine tekrar etti ve ön düzene girdi araba.

    Bunların hepsi totalde 45dk. sürdü ön düzen dahil.
  • Öyle servis bulmuşsun daha ne istiyorsun hocam, araba bakıma girecek diye 1 gününü öldürüyor diğerleri.
    15.000 bakımında alt atarfı 3 filtre ve yağ değişip, araç bilgisayardan kontrol edilir hepsi bu ne kadar ve en fazla yarım saat sürer. Ama araba liftten indi biz artık bakmayız olayında soluğu müdürün yanında alırdım yerinizde olsam.
  • Bu bakım işini fazla abartıyor bazı servisler. Nazlana nazlana yapsalar, süreceği max. 1 saat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 19 Ekim 2017; 21:12:35 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • BMW aracımı saat 9:00'a randevu alarak Özgörkey'e bırakıyorum.
    Bırakırken de temsilcim ile görüşmek için sıra bekliyorum.

    12:00 gibi arıyorum, araba hala otoparkta bekliyor
    14:00 gibi arıyorum, birazdan içeri alacağız diyorlar
    15:00 gibi arıyorlar, aracınızı yıkamaya aldık, yarım saat sonra hazır diye.

    Ama hiç aramayan birisi sabahtan akşama araba ile ilgilendiklerini sanabilir.

    Sizin durumunuzda ilave talebinizi geri çevirmeleri ayıp olmuş.
  • Öncelikle konuya cevap yazan herkese teşekkür ederim. Amacım bir firmayı durduk yere kötülemek ya da karalamak değildir; sadece yaşadığım bir olayı aktarmak ve nitekim verdiğim ücretin karşılığında hak ettiğim mal ve hizmeti almaktır. İnternetten ufak bir araştırma yapıldığında 15.000 Km. bakımda yapılması gerekenlerin şunlar olduğu görülür:

    • Motor yağı değişimi
    • Motor bakımı (keçelerin kontrolü, sızdırma, kaçak, bujilerin kontrolü v.b.)
    • Yağ filtresi değişimi
    • Hava filtresi değişimi
    • Polen filtresi değişimi (klimalı araçlarda)
    • Yakıt filtresi değişimi
    • Frenlerin bakımı ve kontrolü (gerekli durumlarda fren disklerinin değişimi)
    • Soğutma suyu kontrolü (antifiriz ölçümü yapılır, gerekliyse yenilenir)
    • Far ayarı
    • Ön takım kontrol
    • Elektronik check-up
    • Lastiklerin kontrol edilmesi (lastik basıncı, diş derinliği, deformasyon kontrolü v.b.)
    • Mevsime göre klima kullanılacak ise gaz basıncı kontrolü
    • Şase ve kaportanın gözle kontrolü.
    • vb...

    Yukarıdaki listeden de anlaşılacağı üzere bazı servisler sadece yağ ve yağ filtresini değiştirerek periyodik bakımı yaptıklarını sanıyorlar. Bir tüketici olarak servislere o kadar para veriyoruz ve verdiğimiz ücretin karşılığını ise mal ve hizmet olarak almak ve verilmediği takdirde de bunu talep etmek en doğal hakkımızdır. "Peugeot Can Otomotiv", bırakın bana araçla ilgili tetkiklerin sonucunda bilgi vermeyi; "direksiyon kutusundan ses geliyor, bakar mısınız?" diye talep etmeme rağmen ilgilenmediler. Oysa balataların ince gaz ile silinmesi ve daha ne kadar süre gideceğini, yazılım güncellemesi olup olmadığını, hidrolik yağ durumunu, amortisörler ile ön ve arka takımların kontrolünü, lastik balansının ölçümü vb. gibi daha aklıma gelmeyen bir çok konuda kontrollerini yaparak bana bilgi vermeleri gerekirdi. Bu hizmetler yetkili servislerin periyodik bakımlarda yapması gereken işlemlerdendir. Hatta onların servis kağıtlarında bile bunları gösteren "check (✔)" kutucuğu vardır. "Peugeot Can Otomotiv" yetkili servisi ne yazık ki benim aracımı kağıt üzerinde sanki kontrol edilmiş gibi onay vererek, 15 dakikada aracı hemen hızlıca yapıp (!) teslim ettiler. Orada çalışan kişileri tanımıyorum, aracımın doğru düzgün yapılması dışında başka bir talebim de yoktur. Herkes işini düzgün yapmalı ve servislere verdiğimiz dolgun ücretlerin karşılığını birer tüketici olarak almalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutbarantr -- 5 Aralık 2017; 23:47:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutbarantr

    Öncelikle konuya cevap yazan herkese teşekkür ederim. Amacım bir firmayı durduk yere kötülemek ya da karalamak değildir; sadece yaşadığım bir olayı aktarmak ve nitekim verdiğim ücretin karşılığında hak ettiğim mal ve hizmeti almaktır. İnternetten ufak bir araştırma yapıldığında 15.000 Km. bakımda yapılması gerekenlerin şunlar olduğu görülür:

    • Motor yağı değişimi
    • Motor bakımı (keçelerin kontrolü, sızdırma, kaçak, bujilerin kontrolü v.b.)
    • Yağ filtresi değişimi
    • Hava filtresi değişimi
    • Polen filtresi değişimi (klimalı araçlarda)
    • Yakıt filtresi değişimi
    • Frenlerin bakımı ve kontrolü (gerekli durumlarda fren disklerinin değişimi)
    • Soğutma suyu kontrolü (antifiriz ölçümü yapılır, gerekliyse yenilenir)
    • Far ayarı
    • Ön takım kontrol
    • Elektronik check-up
    • Lastiklerin kontrol edilmesi (lastik basıncı, diş derinliği, deformasyon kontrolü v.b.)
    • Mevsime göre klima kullanılacak ise gaz basıncı kontrolü
    • Şase ve kaportanın gözle kontrolü.
    • vb...

    Yukarıdaki listeden de anlaşılacağı üzere bazı servisler sadece yağ ve yağ filtresini değiştirerek periyodik bakımı yaptıklarını sanıyorlar. Bir tüketici olarak servislere o kadar para veriyoruz ve verdiğimiz ücretin karşılığını ise mal ve hizmet olarak almak ve verilmediği takdirde de bunu talep etmek en doğal hakkımızdır. "Peugeot Can Otomotiv", bırakın bana araçla ilgili tetkiklerin sonucunda bilgi vermeyi; "direksiyon kutusundan ses geliyor, bakar mısınız?" diye talep etmeme rağmen ilgilenmediler. Oysa balataların ince gaz ile silinmesi ve daha ne kadar süre gideceğini, yazılım güncellemesi olup olmadığını, hidrolik yağ durumunu, amortisörler ile ön ve arka takımların kontrolünü, lastik balansının ölçümü vb. gibi daha aklıma gelmeyen bir çok konuda kontrollerini yaparak bana bilgi vermeleri gerekirdi. Bu hizmetler yetkili servislerin periyodik bakımlarda yapması gereken işlemlerdendir. Hatta onların servis kağıtlarında bile bunları gösteren "check (✔)" kutucuğu vardır. "Peugeot Can Otomotiv" yetkili servisi ne yazık ki benim aracımı kağıt üzerinde sanki kontrol edilmiş gibi onay vererek, 15 dakikada aracı hemen hızlıca yapıp (!) teslim ettiler. Orada çalışan kişileri tanımıyorum, aracımın doğru düzgün yapılması dışında başka bir talebim de yoktur. Herkes işini düzgün yapmalı ve servislere verdiğimiz dolgun ücretlerin karşılığını birer tüketici olarak almalıyız.

    O sıraladıklarınızdan far ayarı ön takım kontrolü lastik kontrolü şase kaporta vb dediğiniz şeyler standart periyodik bakım kontrolüne girmiyor, motor bakımı adı altında yazdıklarınızı bile çoğu bayi yapmaz zaten, siz ekstradan talep etmediğiniz sürece.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.