Şimdi Ara

Unity'de cpu dizayn + şirket yönetimi RPG/4X hibrit oyun (bedava)[tasarım+resim içerir] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
1.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tugrul_512bit kullanıcısına yanıt
    Koyuluyor hocam. Zaten kodlar için visual studio kullanılır.



    Bir de belli kod kuralları koyarsınız mesela access indicator her zaman olacak, PascalCase şunlarda, camelCase şunlarda, this her zaman kullanılacak, parametreler _ ile başlayacak, tab yerine 4 space kullanılacak, vs. Bunlara uyarak isteyen katkı sağlar. Visual Studio'da bu kurallar olayı var bir ayar dosyasını yükleyerek o projede o Code Style kurallarını kullandırabiliyorsun.



    Herkesin unity bilmesine de gerek yok, sadece kod yazacaklar için visual studio yeterli olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Koyuluyor hocam. Zaten kodlar için visual studio kullanılır.



    Bir de belli kod kuralları koyarsınız mesela access indicator her zaman olacak, PascalCase şunlarda, camelCase şunlarda, this her zaman kullanılacak, parametreler _ ile başlayacak, tab yerine 4 space kullanılacak, vs. Bunlara uyarak isteyen katkı sağlar. Visual Studio'da bu kurallar olayı var bir ayar dosyasını yükleyerek o projede o Code Style kurallarını kullandırabiliyorsun.



    Herkesin unity bilmesine de gerek yok, sadece kod yazacaklar için visual studio yeterli olur.

    O zaman ben biraz araştırma yapayım sen de zaman bulabilirsen bi yükle boş bi unity githuba veya bir ikigün sonra ben mi yükleyeyim ama yanlış yapmiyim şimdi.




  • Tugrul_512bit kullanıcısına yanıt
    Bende unity yüklü değil akk de dolu indirmesi biraz zaman alır. Ve ben yüklesem de github proje yönetimini beceremem ben



    Sizin github deneyiminiz varsa açın kuralları falan belirleyin. Deneyiminiz yoksa deneyimi olan birisi açsa daha iyi olur herkes için.



    Ben bu akşam eve gidince bu konuya yazdıklarınızı yavaştan okunabilir hale getirmeye çalışırım. Tamamen bittiğinde de İngilizce çeviriye başlarım.



    Menü tasarımları falan için aklımda XAML var, benim yeterli tecrübem olduğu için ben hazırlayabilirim bir şeyler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Bende unity yüklü değil akk de dolu indirmesi biraz zaman alır. Ve ben yüklesem de github proje yönetimini beceremem ben



    Sizin github deneyiminiz varsa açın kuralları falan belirleyin. Deneyiminiz yoksa deneyimi olan birisi açsa daha iyi olur herkes için.



    Ben bu akşam eve gidince bu konuya yazdıklarınızı yavaştan okunabilir hale getirmeye çalışırım. Tamamen bittiğinde de İngilizce çeviriye başlarım.



    Menü tasarımları falan için aklımda XAML var, benim yeterli tecrübem olduğu için ben hazırlayabilirim bir şeyler.

    Sağolasın. Deneyimli biri githubda başlatsın sonra ben oradan kendime indirmeyi öğreneyim merge etmeyi versiyonlamaaya bakayım.




  • Tugrul_512bit kullanıcısına yanıt
    Dökümanı düzenledim markdown olarak. Henüz bitmedi daha sonra devam edeceğim:

    https://gist.github.com/FurkanKambay/8188592fe671903a62eca5d5597f0c89
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Dökümanı düzenledim markdown olarak. Henüz bitmedi daha sonra devam edeceğim:

    https://gist.github.com/FurkanKambay/8188592fe671903a62eca5d5597f0c89

    Eline sağlık abi. Ben de aklıma gelirse eklerim bişeyler.
  • Oyun "dünya"sındaki kullanıcıların gelir düzeylerine göre ayrıldığını yazmıştım, buna ek olarak rastgele özellikleri de şöyle olsun:

    - program tercihi: 1-100 arasında rastgele başlayacak. (1-40: oyun, 41-70: benchmarklar+oyunlar+ofis yazılımları, 71-89: programlama araçları, 90-99: web siteleri, online eğitim yazılımları ve masaüstü depo takip yazılımları, 100: yapay zeka ). Kullanıcının her tur bu puanını 1-2 arttırma veya 1 azaltma veya sabit kalma olasılığı olacak. Olasılıklar %50, %30, %20.

    - benchmark güven değeri: 1-100 (1: benchmark dinlemiyor kafasına göre satın alıyor mesela diyorki ver ordan bir i5, 100: benchmarkları önemsiyor mesela diyorki ver ordan bir i5-5775C). Bu değer gene rastgele başlayacak ve her tur kendi işlemcisinden istediği hızı veya fazlasını yakalamışsa ve benchmarklar da bu yöndeyse bu puan 1 artar yoksa sabit kalır veya azalır %50 %50.

    - fanboy endeksi: 1-100 (1: marka gözetmeksizin mantıklı seçimi yapıyor, 100: forumlardaki fanboy tanımına uyan kişi). 1-25 arası rastgele başlayacak ve ilk işlemci hatasında veya iyi bir benchmark değerinde +-1 oynayacak ama her tur bu oynama olasılığı azalacak. Mesela başlarda her tur 1 puan kayma olabilecekken 100 tur sonra %1 olasılıkla 1 puan kayma olacak.

    - hız ihtiyacı: 1-100 (1: "oyunları açsın yeter, fps farketmez, visual studioda hello world yazabileyim" derken 100: "gözüm hep fps sayacındaydı o nedenle frag kasamadım" der veya "simülasyonum için en az 80 Tflops gerekli" açıklamasını yapar). Bu özellik, benchmark güven değerini etkiler. Gene rastgele 1-30 arasında başlar, artma eğilimindedir ama az olasılıkla azalabilir de.

    - gelir değişim olasılığı 1-2 (%1 %12 olasılıkla zengin olabilecekler veya tüm malvarlıklarını kybedebilecekler(3 turda bir kez çalışır))

    - Her tur her kullanıcı %1 olasılıkla yokedilmekte(istatistiksel olarak 10000 kullanıcının 100 ü) ve dünyaya %2.1 olasılıkla yeni bir kullanıcı katılmaktadır.(her 2 kullanıcı başına %1.2 yani 10000 kullanıcı için 102 yeni kullanıcı). kullanıcının yaşı arttıkça %1 yokedilme olasılığı %5 e kadar çıkıp orada sabitlenmektedir. Böylece dünya sürekli değişmektedir.

    - Kullanıcılara ek olarak, her tur bizim yokedilme olasılığımız da %1 olmakta ama spora ve sağlığa zaman ayırarak bunu %0.5 lere çekebilmekteyiz. Efor/enerji kısmında buna değinmiştim.

    - overclock çılgınlığı: 1-100 (1: overclock nedir bilmez, bozulursa garantiye gönderir. 100: ilk gün i7'ye %50 oc yaptıktan sonra bozulmazsa ertesi gün %60 oc yapar ve bozulursa yedekteki i3 ü takar oyuna devam eder %40 oc ile). bu da rastgele başlayacak ama bu sayının 50 den farkına göre maksimum overclocku tutturabilecek. 50=işlemcinin limiti kadar. 100=bozacak. 1=oc yapmayacak. 20=az oc yapacak ama limite yaklaşmayacak bile. 70=çok oc yapacak ve limiti geçebilecek. mesela şöyle bir hesap olabilir: delta_frekans=(frekans(max)-frekans(stok))*(1.0-((50.0-çılgınlık)/50.0)); ve kullanıcının oc yapma olasılığı da çılgınlık/100 yüzdesi kadar olacak. Yani çılgınlık=50 ike %50 olasılıkla yapacak ama tam yapacak. Tam değeri çipe özgü olmayacak, tüm forumlarda yapılan benchmarkların ortalaması olacak ve çipin kendi maksimumu tamamen rastgele ama anlaşılan fabrika ile alakalı olacak ve tabi çipin kalite sliderı ne kadar sağ tarafa çekilmişse o kadar kaliteli olacak hatta 7/24 bile çalışabilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 23 Kasım 2016; 15:12:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Dökümanı düzenledim markdown olarak. Henüz bitmedi daha sonra devam edeceğim:

    https://gist.github.com/FurkanKambay/8188592fe671903a62eca5d5597f0c89

    Oyun adını "duty cycle" koysak nasıl olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit


    quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Dökümanı düzenledim markdown olarak. Henüz bitmedi daha sonra devam edeceğim:
    https://gist.github.com/FurkanKambay/8188592fe671903a62eca5d5597f0c89

    Oyun adını "duty cycle" koysak nasıl olur?

    Konuya bakmıyordum, o kadar çok özellik birikmiş ki binlerce class yazmak zorunda kalacağız. Yüzlerce manager class'ı gerekiyor. Design pattern tasarımlarında uzman olmak gerekiyor... Ayrıca özellikleri manuel olarak eklemek için bir script dili öneririm. LUA, Perl veya Ruby olabilir. C# ile kontrol edilebilir.

    Oyunun özellikleri maşallah dopdolu. :D Fakat biryerden başlanması gerek. Nereden başlanacak ? İşte burada development process devreye giriyor. Dizayn'ını, analizini vs. çıkartman gerekiyor bir şemaya aktarman gerekiyor. Çünkü o kadar fazla özellik varki, bunları kontrol etmek için bir life-cycle oluşturmak gerekiyor. Belki daha alt kümeleri vardır fakat o kadar bilgim yok, yazılım mühendisliği dersi almış birine danışmak gerek. Bu kadar çok özellik olmasa bunlara belki hiç gerek yok tabiki.

    Ayrıca, bu fikirler yetmezmiş gibi sana extra bir fikir oluşturacak bir proje var. Bu proje çok temeldi, ve sürekli community tarafından takım şeklinde geliştirildi. Benimde birkaç katkım oldu tabiki. Fakat batşlangıç için bu projeyi örnek alıp başlanması tavsiyemdir. Bir aralar GitHub 'da top 5'e bile girmişti bu proje. Ayrıca içeriği inglizce anlatırsan yabancıların çok ilgisini çekecektir. Türkiyeden pullreq atacak çok fazla kişi çıkmayabilir.

    Proje;
    https://github.com/TeamPorcupine/ProjectPorcupine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentrax -- 25 Kasım 2016; 22:21:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentrax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit


    quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Dökümanı düzenledim markdown olarak. Henüz bitmedi daha sonra devam edeceğim:
    https://gist.github.com/FurkanKambay/8188592fe671903a62eca5d5597f0c89

    Oyun adını "duty cycle" koysak nasıl olur?

    Konuya bakmıyordum, o kadar çok özellik birikmiş ki binlerce class yazmak zorunda kalacağız. Yüzlerce manager class'ı gerekiyor. Design pattern tasarımlarında uzman olmak gerekiyor... Ayrıca özellikleri manuel olarak eklemek için bir script dili öneririm. LUA, Perl veya Ruby olabilir. C# ile kontrol edilebilir.

    Oyunun özellikleri maşallah dopdolu. :D Fakat biryerden başlanması gerek. Nereden başlanacak ? İşte burada development process devreye giriyor. Dizayn'ını, analizini vs. çıkartman gerekiyor bir şemaya aktarman gerekiyor. Çünkü o kadar fazla özellik varki, bunları kontrol etmek için bir life-cycle oluşturmak gerekiyor. Belki daha alt kümeleri vardır fakat o kadar bilgim yok, yazılım mühendisliği dersi almış birine danışmak gerek. Bu kadar çok özellik olmasa bunlara belki hiç gerek yok tabiki.

    Ayrıca, bu fikirler yetmezmiş gibi sana extra bir fikir oluşturacak bir proje var. Bu proje çok temeldi, ve sürekli community tarafından takım şeklinde geliştirildi. Benimde birkaç katkım oldu tabiki. Fakat batşlangıç için bu projeyi örnek alıp başlanması tavsiyemdir. Bir aralar GitHub 'da top 5'e bile girmişti bu proje. Ayrıca içeriği inglizce anlatırsan yabancıların çok ilgisini çekecektir. Türkiyeden pullreq atacak çok fazla kişi çıkmayabilir.

    Proje;
    https://github.com/TeamPorcupine/ProjectPorcupine

    Dwarf fortress yapılıyorsa bu da yapılır. Ayrıca ilk linke girince çıkan resim tam da aklımdaki renk düzenine sahip.

    Script dili dediğin şöyle birşey mi: Yeni özellik ekleyeceğimiz zaman stringe şunu da ekleriz:

    "özellik ekle = L2-cache, başla, bağlantı ekle = sol, başla, bağlantı genişliği = 256 bit, son, son,"

    ve parser bunu okuduğunda önce kontrol eder L2-cache eklenmiş mi diye, eklenmemişse ekler. bağlantı ekle nedir bakar yoksa mesela hata verir yani önceden bağlantı ekleyi de biyerde tanımlarız

    gibi.




  • Tabiki yapılamaz değil, fakat temellerini senin atman gerektiğini düşünüyorum. Fonksiyon tanımlamanada gerek yok, class'ları oluştur, değişkenleri tanımla vs. Daha sonra milletin ilgisini çekecektir ve yardım edeceklerdir. (:

    Örnek LUA kontrolleri ;

    https://github.com/TeamPorcupine/ProjectPorcupine/tree/master/Assets/StreamingAssets/LUA

    Tabi LUA'ları C#'e bağlamak için bir köprü niyetine XML veya JSON kullanılabilir. Bu şekilde bir özellik eklemesi 10 kat kolaylaşır.
  • @Dentrax

    Binlerce class kullanmak yerine 5-10 tane god object yapsak kötü mü olur?
  • Uzun suredir yazilim konusuna acilmis en faydali konu. Basindan beri takip ediyorum. Biraz daha olgunlasinca katki yapmak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serser12

    Uzun suredir yazilim konusuna acilmis en faydali konu. Basindan beri takip ediyorum. Biraz daha olgunlasinca katki yapmak isterim.

    İşte başlangıcı yapsak gerisi gelecek. Microsoft arkadaşımız konuyu githuba yükledi ama başlanmadı sanırım programa.
  • gozde buyutmemek lazim. bir yerden baslayinca gerisi gelir diye dusunuyorum.

    ben markdown'a devam edecegim simdi. yalniz Dentrax'in dedigi dogru. development process giriyor isin icine. o yuzden bilen birisi lazim

    edit: MD güncellendi, az kaldı:https://gist.github.com/FurkanKambay/53bb25ffbb406d3a0bab8210716afad3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VatandA.Ş. -- 26 Kasım 2016; 13:40:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    gozde buyutmemek lazim. bir yerden baslayinca gerisi gelir diye dusunuyorum.

    ben markdown'a devam edecegim simdi. yalniz Dentrax'in dedigi dogru. development process giriyor isin icine. o yuzden bilen birisi lazim

    edit: MD güncellendi, az kaldı:https://gist.github.com/FurkanKambay/53bb25ffbb406d3a0bab8210716afad3

    İstemek elde etmenin yarısıdır diyordu bir arkadaş. Ben de diyorumki, başlamak ise kalanın yarısıdır.

    Sayende %75 i kafadan bitti gibi projenin.




  • hocam bir şey yapmadım ki sadece senin yazdıklarını düzenledim o kadar

    bitti bu arada, son hali:https://gist.github.com/FurkanKambay/05a58902f1b3f1a47ac09610f0ca804d

    github repo olayı ne olacak şimdi?

    edit: İngilizce çeviriye de başladım.https://gist.github.com/FurkanKambay/48c9ea66c7bdc35986f36ba62cd3b1f2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VatandA.Ş. -- 26 Kasım 2016; 15:59:40 >




  • Evet, @serser12 uzun süredir açılan en yararlı ve geliştirici konulardan. Fakat biryerden başlamak lazım 5 yıl bile sürse... :D @Microsoft Specialist GitHub repo bekliyoruz, projenin ismini koyup açarsan birkaç pull atabiliriz, temel class ları felan yazarız. CodingStyle 'da gerekiyor tabiki belirli bir düzen olması gerekiyor bunun için WebKit'i takip edebiliriz :https://webkit.org/code-style-guidelines C#'e çevrilmiş halini tabiki. Repoyu bende açabilirim fark etmez, aynı şekilde üstte verdiğim TeamPorcupine'ı örnek alarak da gidebiliriz. İsmini koyun başlayalım hemen birisi açsın repo. :D
  • Dentrax D kullanıcısına yanıt
    hocam repoyu açabilirim ama github bilgim cidden çok az, proje yönetimini yapabileceğimi sanmıyorum. anca düşe kalka geliştirebilirim kendimi, onun da projeye bir yararı olmaz.

    pc'yi yeni formatlamıştım, visual studio 2017 şu anda kuruluyor. kurulunca webkit kurallarına göre coding style dosyasını hazırlarım onu da koyarız.
    o sırada markdown'ı ingilizceye çevirmeye devam edeyim ben.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.