Şimdi Ara

Unity'de cpu dizayn + şirket yönetimi RPG/4X hibrit oyun (bedava)[tasarım+resim içerir]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
1.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2D tasarımla başlasın, içine komutlar sırayla bellekten gelsin ama tower defence mantığıyla(şu anda gerçek simülatör gibi yaptım burasını, direk modüller paralel olarak hesap yapıp iletişim kuruyorlar). İlk önce özel bir birim karşılasın gelen bilgileri, görevi de komutları micro-op lara ayırmak olsun sonra gerisi gelsin ama parçaları ben yerleştireyim, parçalar üzerinden komutların akışını göreyim ve günün sonunda pazarda intelle amdyle kapıştırayım reklamını yapayım programcılarla anlaşayım.


    Yakında videosu çekilecek olan youtube kickstarter sunumundan alıntılar:

    Unity'de cpu dizayn + şirket yönetimi RPG/4X hibrit oyun (bedava)[tasarım+resim içerir]
    Unity'de cpu dizayn + şirket yönetimi RPG/4X hibrit oyun (bedava)[tasarım+resim içerir]Unity'de cpu dizayn + şirket yönetimi RPG/4X hibrit oyun (bedava)[tasarım+resim içerir]


    Açıklamalar burada da var:
    https://gist.github.com/FurkanKambay/

    Çok karışık anlattım, toparlıyorum:



    - işlemci dizaynı
    - işlemci pazarı
    - birikebilen prestij (piyasaya API sürebilmek için)
    - birikebilen para (ar-ge elemanlarının giderleri + fabrikalar + üretim için)
    - birikebilen ar-ge puanı (16bit --> mmx --> sse --> avx geçişlerini yapabilmek için)
    - 2D transistör fabrikaları
    - 10000 orta gelirli, 10 yüksek gelirli, 1000 düşük gelirli kullanıcıdan oluşan dünya
    - sıra tabanlı dünya yaşamı (tur)
    - API ve benchmark dizaynı (kod olarak değil de arka arkaya eklenen bloklar şeklinde, kısa kümeler)
    - karakterin deneyim puanı kazanarak seviye atlaması, karakter özellikleri:
    - - - mantıksal optimizasyon 1-100 (ALU verimliliği, CACHE algoritmalarının verimliliği, çekirdek başına thread sınırı, ...)
    - - - fiziksel optimizasyon 1-100 (daha az ısınma, daha dar alana sığdırabilme, daha kısa veri yolları, daha az voltaj, ...)
    - - - prestij kazanma hızı 1-100 (her kazanılan benchmark savaşında daha fazla prestij)
    - - - daha az prestijle de bir API iteleyebilme 1-100
    - - - takım çalışması 1-100 (diğer elemanların verimliliğini etkilesin)
    - - - güler yüzlülük 1-100 (bu sadece reklamlarda işe yarasın)
    - - - ar-ge puanı kazanma hızı 1-100 (AVX komutlarını açmak istiyoruz, 10 tur değil de 8 turda da açabilelim)
    - - - daha hızlı deneyim kazanma 1-100 (daha hızlı level atlamak için)
    - - - hata düzeltme 1-100 (işlemci bir transistörü eksik çıkmasın, yazılımda güvenlik açığı olmasın, optimizasyonu tam olsun diye)
    - kullanıcıların yaptığı benchmarklara göre prestij kazanma, diğer programları kullanan profesyonel kullanıcılardan prestij ve para kazanma, her tur işlemciyi kullanan kullanıcı sayısına ve api kullanım oranına göre deneyim kazanma
    - diğer şirketler çok zayıf kaldığında devletten destek alabilmeleri(bizim için de geçerli olsun)
    - eniac zamanından başlayıp 2050 lere kadar gidilsin
    - tarihteki önemli olaylar, oyun akışını etkilesin
    - - - depremler fabrikaları yıkabilsin
    - - - savaşlar ar-ge kaybına ve fabrika hasarına hatta şirketlerin yokolmasına nedenolabilsin
    - - - satın alınan bir şirketin elemanları gıcıklığına ilk çıkardıkları ürünü dandik biçimde çıkarmış olabilsinler
    - - - belleğe çok az ihtiyaç duyan veya kendi belleğini üreten bir şirkete dönüşülünce diğer şirketler tavır takınsınlar
    - - - belli bir apiyi başkalarına yasaklayınca gene diğer şirketler ellerinden geleni ardlarına komasınlar
    - işlemci revize edildiğinde veya piyasaya sürüldüğünde belli bir olasılıkla hatalı olabilsin, geri çağrılma veya yeniden revizeyi veya yazılımsal düzeltmeyi zorunlu kılsın
    - gpu üreticisi satınalınarak gpu üretimine başlanabilir (yani parayla)
    - aşırı miktarda ar-ge yapılarak gpu üretimine başlanabilir (ar-ge puanı harcayarak)
    - gpu üretimi sayesinde kullanılabilen / üretilebilen benchmark veya program sayısı artsın
    - işlemci zar alanı büyüdükçe işlemci başına hata çıkma olasılığı artsın
    - işlemci transistörü küçüldükçe voltaj sızdırma olasılığı artsın (hata olasılığı olsun gene), voltajın azaltılması gereksin bu nedenle


    Tasarım:

    cpu dizayn bölümü: windows forms gibi düşün, sürükle bırak var üstüne bağlantıları da sen yapıyon hatta labview gibi

    - sol tarafta toolbox
    - - - 1x32 bit FPU şekil: --o-- aktifleştir: 5 ar-ge
    - - - 2x32 bit FPU şekil: =o--o= out-of-order işlemler gelince ikisi birden kullanılır. aktifleştir: 20 ar-ge
    - - - - - bir de bunların INT olanları(int koymazsan software emüle edilmek zorunda kalacak çok yavaşlayacak)
    - - - 4x32 bit SIMD şekil: biraz genişçe bir kutu, girişi çıkışı var ama tek tel çok ayrıntı olmasın
    - - - 1x64 bit SIMD: bi tek 512 bit hesap yapabilsin, 32 bit yapamasın mesela ama daha az yer kaplasın
    - - - Cache: miktar ayarı: XXXX, kanal sayısı ayarı: XXXX , şekil: XXXX, ..
    - - - 32 bit bellek kontrolcüsü: şekil: --o-- aktifleştir: 25 ar-ge

    - orta kısım bunların sürükle bırak ile birleştiği yer
    - - - tower defense mantığı olduğu için bellek girişi hep sağdan soldan yukardan aşağıdan olsun,

    - sağ kısım da tıklanmış bir parçanın voltaj frekans cart curt ayarlarını barındırsın


    tek tek parçaların frekansları-voltajları bile ayarlanabilsin.



    Pazar görünümü: burayı henüz görünüm olarak düşünmedim ama tüm şirketlerin borsa iniş çıkışları, kullanıcıların forum geri bildirimleri ve benchmark sonuçları olabilir.

    Eğer tüm parçalar eşit frekansta çalışıyorsa işlemci fiyatı biraz azalsın mesela. Ayrı parça frekansı olursa bu hem fazladan modüler yapı nedeniyle fiyata hem de test sürecinin 1-2 tur uzamasına neden olsun.

    Mesela benchmarklardan birinde a=b+c yazılmış, bu işlem bellek getir topla belleğe yaz şeklinde ayrı üç işlem olarak da gelebilsin, gelişmiş işlemci ise tek komut ile de gelebilsin ama işte o gelişmiş komutu piyasaya itelemek için prestij harcayacan ki programcılar kullansın. Sonra bu 3 işlem sırayla soldaki bellek kontrolcüsüne gelsin, oradan dekodere oradan ALU ya oradan register modülüne, oradan bellek kontrolcüsüne gitsin arka arkaya kırmızı sarı kırmızı renkerde işlemler bloklardan geçe geçe ilerlesin. Tabi bunlar instructionlar. Gerekli data ise başka renklerde gene bellek kontrolcülerinden getirtilecekler ama instr cache ve data cache olarak birşeyler eklemişsem ve aynısı yapılıyorsa bu cachelerden gelecekler.


    Ana menü şöyle olabilir:

    - tepede "itele", "ar-ge","cpu dizayn","satınal","satışa çıkar","takım","çıkış" şeklinde anamenü olsun. Diyelimki "itele" ye tıkladım:
    - - - "API","komut seti","benchmark" olsun. diyelimki benchmark'a tıkladık
    - - - - - - buradan da işlemcimize uygun bir benchmarkı(önceden hazıladığımız) seçtik ve prestij puanımız azaldı ama benchmarkı kullanıcılara sunduk ve uzun süre kullanılacak, diğer şirketler de bu benchmark yüzünden ezilecekler
    - - - - - - diyelimki başka şirketin benchmarkını seçtik, o benchmarkta "ama bizim donanımda böyle böyle" demişiz gibi aynı nvidianın dx12 de yaptığı gibi uffak düzenlemeleri zorlayıp o benchmarkta eşitliği sağlayamasak bile ezilmekten kurtulabiliriz.

    "takım" ve "ar-ge" aynı yere çıksın ama "takım" kısmında bölge satış yetkilisinden bakım onarıma, reklamcılıktan cartcurta kadar hepsi olurken, "ar-ge" de sadece ar-ge takımı gözüksün.

    Benchmark hazırlama kısmıysa lego gibi üstüste konulan farklı renklerdeki küplerle de olabilsin, klavyeden yazdığımız basit bir program parçasını bu küplere dönüştürmek de olsun ama bunun için komutları küplerle ilişkilendirmek gereksin.

    Hatta belki ilerde bu sayede çocukların eğitimi için destek bile sağlayabilir programlama için ama diğer programlama oyunlarıyla yarışmasını beklemiyorum tabi.

    Sonra bu küpler işlemci çalışırken bellek borularından geçerek işlemci modüllerinde küçük parçalara ayrılıp veya olduğu gibi geçip işlemi tamamlayacaklar. Ne kadar çabuk geçerlerse o kadar deneyim veya prestij de kazanacağız mesela.

    Drawcall olarak cpu tasarımında 3-5 çekirdekli bile olsa 10k-20k yı geçemez zaten. Koca cache bir adet yamuk veya dkdörtgen olacak, onu çekirdeğe aluya bağlayan bus da ince bir dikdörtgen olacak.

    Yani sanatsal anlamda da çok yük olmayacak ama diğer sayfalarda ekonomi kötüye giderken böyle çatık kaşlı bir insan yüzü olabilir atıyorum benim avatar gibi.

    Oyuna başlarken de bir karakter seçelim.

    - Lisa T Su ------------> +35 API iteleme prestiji ile başlar (sadece API için harcayabilir)
    - Brian Krzanic ------> 1 adet ar-ge aktivasyonu ve 1 adet patent(komut-seti) ile başlar
    - Ginni Rometty ----> +25 mantıksal optimizasyon (karakter puanı) ile başlar ve her level-up ile fazladan buna ekler
    - Jen Hsun Huang --> en fazla 3 benchmark için +15'er iteleme puanına ek olarak her level-up için +2 güleryüzlülük
    - Richard J Harshman ---> 1 adet beleş API ve 15 fiziksel optimizasyon puanu ile başlar ama her tur 1 prestij kaybeder

    Oyun akışı her tur için farklı fazlara ayrılabilir:

    1 - CPU dizayn: oyuncunun canını sıkmayacak kadar basit hesabı olan, gerektiğinde baloncuğu tıklatınca ayrıntılara da girilebilen (mesela SIMD, içine girince toplama + çarpma + özel fonksiyonlar açığa çıksın bunlar iptal edilebilsin) ve akıcı hiç kasmayan bir görünüm
    2 - banka işlemleri: borç alınsın, hisse açılsın alınsın satılsın
    3 - fabrikalarla anlaşma: simcity kadar değil, lemonade tycoondan hallice, theme hospital tadında
    4 - yazılım geliştirme: benchmark - API - işlemci hata testleri
    5 - test sızdırmaları: "şu şu şirketin bu bu testi sırasında sonuçlar silinmeden önce elimize geçti" gibi haberleri bloglara ve forumlara bilerek verme işlemi
    6 - seri üretime geçme (hangi fabrikada ne üretilecek? nerelere gönderilecek bu işlemciler hangi kıtada fiyatları ne olacak?)
    7 - dünya yaşamı (bu bizim kontrolümüzde olmayacak, izleyeceğiz, kullanıcılar benchmarklar yapacaklar, forumlar test yapacak, bazı şirketler anlaşma yapacaklar, patlayan işlemciler bile olacak , en sonunda tüm bunlardan para+prestij+ar-ge+deneyim puanları kazanılacak)
    8 - eleman kiralama - satınalma (veya kâr elde etmek için işten çıkarmalar --> prestiji azaltacak, çalışanlar diğer şirketlere geçerse bazı teknolojileri gizlice üretebilecekler)

    Oyun ekranının en altında bir gösterge olacak, diğer şirketlerin ortalamalarından çok gerideysek kumda kale yapan bebek göreceğiz, şirket güçlendikçe o da büyüyecek ve en sonunda karakterimizin günümüzdeki haline dönüşecek mesela Lisa T Su olsun hatta fotoğrafını amd sitesinden indirsin arada bir, değişirse diye.

    Şirket yönetim biçimi, efor/enerji miktarının belli alanlara paylaştırılması ile olsun. Şöyle:

    - günlük çalışma süresi
    - mobbing (atıyorum şirket amd ama içinde kesinlikle nvidiacı istemiyor, habire elemanlara psikolojik baskı var )
    - moral motivasyon
    - güvenlik, yedekleme ve fiziksel kondisyon(şirket dışından gelecek tehlikelere de karşı önlem olarak)
    - saldırı (tower defans mantığı burada da geçerli olsun, savaş zamanında komuta merkezi olan "kule"'den lazer topları devreye girebilsin)
    - istihbarat (hem karşı şirketlere eleman yerleştirme hem de savaş zamanı ana binalarına saldırı düzenleme gibi şeylerde, böylece fetö gibi düşmanlara karşı, o düşmanların yapabileceklerini iyice biliyor olacağız)
    - sağlık (hp anlamında değil de, daha çok elemanların hastalanıp işe gelememeleri gibi şeyler, hastalık salgınlarına karşı. hatta biri hastalanmışsa işe gelemeyebilsin diye bir kutucuğu da işaretleyebilelim ama o kişiyi istihbarat uzaktan izlesin yalan mı söylüyor diye)
    - iş güvenliği

    üstteki maddelerde grafiksel bir olay olmayacak, sadece matematiksel kısa bir hesap sonunda rapor olarak tur sonunda sunulacak ve default bir değerle başlayacak, sadece detaylı yönetim isteyenler bunları ayarlayabilecek ve görebilecekler.

    Yani şirket yönetimine ne kadar çok kaynak ayrılırsa(para) bu özellikler de o kadar iyi (kendi yüzdeleri kadar) olacaklar.



    Oyun "dünya"sındaki kullanıcıların gelir düzeylerine göre ayrıldığını yazmıştım, buna ek olarak rastgele özellikleri de şöyle olsun:

    - program tercihi: 1-100 arasında rastgele başlayacak. (1-40: oyun, 41-70: benchmarklar+oyunlar+ofis yazılımları, 71-89: programlama araçları, 90-99: web siteleri, online eğitim yazılımları ve masaüstü depo takip yazılımları, 100: yapay zeka ). Kullanıcının her tur bu puanını 1-2 arttırma veya 1 azaltma veya sabit kalma olasılığı olacak. Olasılıklar %50, %30, %20.

    - benchmark güven değeri: 1-100 (1: benchmark dinlemiyor kafasına göre satın alıyor mesela diyorki ver ordan bir i5, 100: benchmarkları önemsiyor mesela diyorki ver ordan bir i5-5775C). Bu değer gene rastgele başlayacak ve her tur kendi işlemcisinden istediği hızı veya fazlasını yakalamışsa ve benchmarklar da bu yöndeyse bu puan 1 artar yoksa sabit kalır veya azalır %50 %50.

    - fanboy endeksi: 1-100 (1: marka gözetmeksizin mantıklı seçimi yapıyor, 100: forumlardaki fanboy tanımına uyan kişi). 1-25 arası rastgele başlayacak ve ilk işlemci hatasında veya iyi bir benchmark değerinde +-1 oynayacak ama her tur bu oynama olasılığı azalacak. Mesela başlarda her tur 1 puan kayma olabilecekken 100 tur sonra %1 olasılıkla 1 puan kayma olacak.

    - hız ihtiyacı: 1-100 (1: "oyunları açsın yeter, fps farketmez, visual studioda hello world yazabileyim" derken 100: "gözüm hep fps sayacındaydı o nedenle frag kasamadım" der veya "simülasyonum için en az 80 Tflops gerekli" açıklamasını yapar). Bu özellik, benchmark güven değerini etkiler. Gene rastgele 1-30 arasında başlar, artma eğilimindedir ama az olasılıkla azalabilir de.

    - gelir değişim olasılığı 1-2 (%1 %12 olasılıkla zengin olabilecekler veya tüm malvarlıklarını kybedebilecekler(3 turda bir kez çalışır))

    - Her tur her kullanıcı %1 olasılıkla yokedilmekte(istatistiksel olarak 10000 kullanıcının 100 ü) ve dünyaya %2.1 olasılıkla yeni bir kullanıcı katılmaktadır.(her 2 kullanıcı başına %1.2 yani 10000 kullanıcı için 102 yeni kullanıcı). kullanıcının yaşı arttıkça %1 yokedilme olasılığı %5 e kadar çıkıp orada sabitlenmektedir. Böylece dünya sürekli değişmektedir.

    - Kullanıcılara ek olarak, her tur bizim yokedilme olasılığımız da %1 olmakta ama spora ve sağlığa zaman ayırarak bunu %0.5 lere çekebilmekteyiz. Efor/enerji kısmında buna değinmiştim.

    - overclock çılgınlığı: 1-100 (1: overclock nedir bilmez, bozulursa garantiye gönderir. 100: ilk gün i7'ye %50 oc yaptıktan sonra bozulmazsa ertesi gün %60 oc yapar ve bozulursa yedekteki i3 ü takar oyuna devam eder %40 oc ile). bu da rastgele başlayacak ama bu sayının 50 den farkına göre maksimum overclocku tutturabilecek. 50=işlemcinin limiti kadar. 100=bozacak. 1=oc yapmayacak. 20=az oc yapacak ama limite yaklaşmayacak bile. 70=çok oc yapacak ve limiti geçebilecek. mesela şöyle bir hesap olabilir: delta_frekans=(frekans(max)-frekans(stok))*(1.0-((50.0-çılgınlık)/50.0)); ve kullanıcının oc yapma olasılığı da çılgınlık/100 yüzdesi kadar olacak. Yani çılgınlık=50 ike %50 olasılıkla yapacak ama tam yapacak. Tam değeri çipe özgü olmayacak, tüm forumlarda yapılan benchmarkların ortalaması olacak ve çipin kendi maksimumu tamamen rastgele ama anlaşılan fabrika ile alakalı olacak ve tabi çipin kalite sliderı ne kadar sağ tarafa çekilmişse o kadar kaliteli olacak hatta 7/24 bile çalışabilecek.


    Bir oyunun oynanabilirliği grafiklerinin güzelliği veya fps sinin yüksekliği ile herzaman alakalı olmamalı. Bu oyunu oynayacak potansiyele sahip oyuncular: tüm overclockçular tüm programcılar tüm şirket sahipleri tüm işlemci sahipleri tüm fanboylar. Sadece fanboylar yüzbinlerce.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 10 Ocak 2017; 20:3:47 >







  • CPU 'u çözdükte oyununu yapması kaldı zaten. :D

    Unity'e gerek kalmadan bu işi yapacak tool'lar tanıyorum. Zaten bir kere kolay diye Unity ile yapmak mantıksız. DrawCall'ın dibine vurulur ve performansı düşer. Sana önerim MINECRAFT! evet. Daha yavaş ama en azından FPS yüksek. :D 4Bit ve 8Bit CPU yapmıştım. 1.4.2 sürümü ile. Yeni redstone kapılar felan geldimi bilmiyorum belki daha kolay yapılır. Sende başla böyle yapmaya çok eğlenceli gerçekten. Fakat yapmaya başlamadan önce lojik programlama, devreler dersine bir gözat.

    Dediğin gibi bir oyun olsa zaten en fazla 1K oyuncusu olur ondanlar meraklılar olur. Sağlam bir iş çıkmayacaksa gereksiz bir zaman kaybı gibi. :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentrax -- 20 Kasım 2016; 21:49:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentrax

    CPU 'u çözdükte oyununu yapması kaldı zaten. :D

    Unity'e gerek kalmadan bu işi yapacak tool'lar tanıyorum. Zaten bir kere kolay diye Unity ile yapmak mantıksız. DrawCall'ın dibine vurulur ve performansı düşer. Sana önerim MINECRAFT! evet. Daha yavaş ama en azından FPS yüksek. :D 4Bit ve 8Bit CPU yapmıştım. 1.4.2 sürümü ile. Yeni redstone kapılar felan geldimi bilmiyorum belki daha kolay yapılır. Sende başla böyle yapmaya çok eğlenceli gerçekten. Fakat yapmaya başlamadan önce lojik programlama, devreler dersine bir gözat.

    Dediğin gibi bir oyun olsa zaten en fazla 1K oyuncusu olur ondanlar meraklılar olur. Sağlam bir iş çıkmayacaksa gereksiz bir zaman kaybı gibi. :D

    Abi minecraftla yapılanları önceden görmüştüm çok güzeller ama benim istediğim
    http://armorgames.com/play/7348/corporation-inc

    tadında görselleri ve oynanış tarzı olan birşey yani bitlere takılmadan direk üzerinde 128 bit SSE yazsın istiyorum mesela. Upgrade için ar-ge puanı harcayayım o SSE açılsın veya 2 tane 64 otomatik birleşip 128 gibi çalışabilsin istiyorum, veriyolları sadece tek bir boru veya ok ile gösterilsin, yanyana 2 tane 64 ü yanyana değil de arkaarkaya birleştirince de pipeline derinliğinden performansı artsın istiyorum, istersem takır takır 1024 bit yapabileyim, yani basitlik corporation-inc gibi olsun istiyorum.

    Bu arada param yok

    Yaparsan kendine deneyim katmış olacaksın sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 20 Kasım 2016; 23:0:4 >




  • Sağa sola cache serpiştirebileyim mesela. Atıyorum iki tane koydum ikisini de instruction fetcher a bağladım, biri daha uzaktan bağlandığı için gecikmesi arttığı için performans azaldı. Atıyorum FPU koymadım, program bunu software mod olarak sağlayabilsin yani donanımın olmadığı yerde yazılımsal emülasyon olsun otomatik yani yavaş da olsa olabilsin. Sonra FPU eklersem adını 486 DX-33 koyayım mesela.

    Modülü veya çekirdeği belirledikten sonra kopyalayıp yapıştırarak şakır şakır 32 çekirdeğe gidebileyim. Çekirdek başına 2,3,5,10,16 thread olabilsin ama tabi zar alanı ona göre artsın mecbur.

    Çekişmeli şirketlere karşı belli tip benchmarkları piyasaya süreyim (towerdefansın tersi busefer)

    Dizayna benchmarka ek olarak oyunda "tur" kavramı olsun. Her tur, piyasaya sürdüğün işlemcinin fiyatına göre n adet kullanıcı bunları satın alabilsin ekonomik durumlarına göre. Sonra bunların deneyimlediği performansa göre prestij puanı kazanabiliyor ol. Prestij puanını da API denilen kavramları piyasaya sürmek itelemek için kullan. Atıyorum 20 tur sonra 55 prestij puanı birikmiş, orada silik gözükenlerin altında 50 puanlık bir API atıyorum glide veya dx12 aktif hale gelmiş seçilebilir olmuş. Seçince o API yi destekleyen tüm programlar oyunlar sayesinde her tur daha fazla kullanıcı deneyimi ve prestij gelecek.

    İşlemciyi geliştirmek ve üretmek içinse para ve zaman/tur gereksin. Daha çok fabrikayla daha çok üretim yani dünyaya daha çok yayılma olsun. Teknolojiyi ilk açmak önemli olsun, direk patent alınsın. Daha sonra aynı şekilde üretmek isteyen parasını sana versin. Atıyorum ilk 16 bit adreslemeyi sen yaptıysan patentini al, diğerleri onu es geçip 32 bite geçmek zorunda kalsın ya da patente para ödesin.

    Oyun eniac döneminden başlasın, ilk quantum süperbilgisayara kadar gitsin, isteyen gpu alanında da çalışmaya başlayabilsin. Hatta yeterince para olunca fpga açabilelim. Yongaların malzeme kalitesini ayarlayabilelim ki overclockçuları istediğimiz zaman üzebilelim veya tam tersi kendi ayağımıza sıkabilelim.

    Gerektiğinde diğer şirketlerden ayrılan elemanları takıma katabileyim. Bunların özellikleri de arka planda simülasyon yapıp işlemcinin biraz iyileştirilmiş halini önerebilmek veya işlemciyi daha iyi kullanabilecek yazılım geliştirmelerini yapmak(elemanın yeteneğine göre).

    Çok seyrek olarak doğal afetler ve savaşlar nedeniyle bazı fabrikalar hasar görsün veya gizli bir teknoloji açığa çıksın, bunu kullanabilelim.

    İstersek işlemcinin çekirdeklerini lazerle veya yazılımla iptal edebilelim. Yazılımla daha ucuz olsun ama hekırların bu çekirdekleri çitleyebilme olasılıkları da olsun.

    Diyelimki yönetici pozisyonu sıkıcı geldi, sırf tasarımcı olarak da çalışabilelim, botlar diğer elemanları yönetsin. Biz sadece tasarıma bakalım.

    Hem cpu hem de gpu bizdeyse ve fabrikalar da bizimse, diğer şirketler bize karşı tavır alabilsinler veya devlet onlara güçler ayrılığı adı altında hibe versin ki oyun şak diye bitmesin. Mesela çinde çipi kopyalasınlar hiç telif hakkı vermeden ve de ucuza üretsinler. İşlemcilerin hatalı dizayn edilme olasılığı da olsun atıyorum arada bir mantık hatası olsun ama karakterimiz level atladıkça bu otomatik hatalar giderek azalsın. Karakterimiz level atladıkça çeşitli özelliklere puanlar gelsin üstüne birazını biz belirleyebilelim. Diyelimki karakterin özelliği her level 2 puan hata ayıklama 2 puan performans optimizasyonu 1 puan da API entegrasyon hızı olsun ama 3 puanı da biz istediğimiz özelliklere dağıtabilelim mesela mantıksal değil de fiziksel özellik optimizasyonuna harcayabilelim ki işlemci çok ısınmasın ve benchmarkın sonuna kadar sabit hızda kalabilsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 0:41:25 >




  • 2D tasarımla başlasın, içine komutlar sırayla bellekten gelsin ama tower defence mantığıyla. İlk önce özel bir birim karşılasın gelen bilgileri, görevi de komutları micro-op lara ayırmak olsun sonra gerisi gelsin ama parçaları ben yerleştireyim, parçalar üzerinden komutların akışını göreyim ve günün sonunda pazarda intelle amdyle kapıştırayım reklamını yapayım programcılarla anlaşayım.

    Çok karışık anlattım, toparlıyorum:



    - işlemci dizaynı
    - işlemci pazarı
    - birikebilen prestij (piyasaya API sürebilmek için)
    - birikebilen para (ar-ge elemanlarının giderleri + fabrikalar + üretim için)
    - birikebilen ar-ge puanı (16bit --> mmx --> sse --> avx geçişlerini yapabilmek için)
    - 2D transistör fabrikaları
    - 10000 orta gelirli, 10 yüksek gelirli, 1000 düşük gelirli kullanıcıdan oluşan dünya
    - sıra tabanlı dünya yaşamı (tur)
    - API ve benchmark dizaynı (kod olarak değil de arka arkaya eklenen bloklar şeklinde, kısa kümeler)
    - karakterin deneyim puanı kazanarak seviye atlaması, karakter özellikleri:
    - - - mantıksal optimizasyon 1-100 (ALU verimliliği, CACHE algoritmalarının verimliliği, çekirdek başına thread sınırı, ...)
    - - - fiziksel optimizasyon 1-100 (daha az ısınma, daha dar alana sığdırabilme, daha kısa veri yolları, daha az voltaj, ...)
    - - - prestij kazanma hızı 1-100 (her kazanılan benchmark savaşında daha fazla prestij)
    - - - daha az prestijle de bir API iteleyebilme 1-100
    - - - takım çalışması 1-100 (diğer elemanların verimliliğini etkilesin)
    - - - güler yüzlülük 1-100 (bu sadece reklamlarda işe yarasın)
    - - - ar-ge puanı kazanma hızı 1-100 (AVX komutlarını açmak istiyoruz, 10 tur değil de 8 turda da açabilelim)
    - - - daha hızlı deneyim kazanma 1-100 (daha hızlı level atlamak için)
    - - - hata düzeltme 1-100 (işlemci bir transistörü eksik çıkmasın, yazılımda güvenlik açığı olmasın, optimizasyonu tam olsun diye)
    - kullanıcıların yaptığı benchmarklara göre prestij kazanma, diğer programları kullanan profesyonel kullanıcılardan prestij ve para kazanma, her tur işlemciyi kullanan kullanıcı sayısına ve api kullanım oranına göre deneyim kazanma
    - diğer şirketler çok zayıf kaldığında devletten destek alabilmeleri(bizim için de geçerli olsun)
    - eniac zamanından başlayıp 2050 lere kadar gidilsin
    - tarihteki önemli olaylar, oyun akışını etkilesin
    - - - depremler fabrikaları yıkabilsin
    - - - savaşlar ar-ge kaybına ve fabrika hasarına hatta şirketlerin yokolmasına nedenolabilsin
    - - - satın alınan bir şirketin elemanları gıcıklığına ilk çıkardıkları ürünü dandik biçimde çıkarmış olabilsinler
    - - - belleğe çok az ihtiyaç duyan veya kendi belleğini üreten bir şirkete dönüşülünce diğer şirketler tavır takınsınlar
    - - - belli bir apiyi başkalarına yasaklayınca gene diğer şirketler ellerinden geleni ardlarına komasınlar
    - işlemci revize edildiğinde veya piyasaya sürüldüğünde belli bir olasılıkla hatalı olabilsin, geri çağrılma veya yeniden revizeyi veya yazılımsal düzeltmeyi zorunlu kılsın
    - gpu üreticisi satınalınarak gpu üretimine başlanabilir (yani parayla)
    - aşırı miktarda ar-ge yapılarak gpu üretimine başlanabilir (ar-ge puanı harcayarak)
    - gpu üretimi sayesinde kullanılabilen / üretilebilen benchmark veya program sayısı artsın
    - işlemci zar alanı büyüdükçe işlemci başına hata çıkma olasılığı artsın
    - işlemci transistörü küçüldükçe voltaj sızdırma olasılığı artsın (hata olasılığı olsun gene), voltajın azaltılması gereksin bu nedenle

    Edit: bir de şirketi satıp başka işe girişmek olsun atıyorum limonata satmaya başlayabilelim ama o özellik modüler şekilde oyuna update ederek eklenebilsin. Yani oyunun yeni sürümü çıkmadıkça şirketi satamayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 2:12:13 >




  • yukarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    yukarı

    Hocam CPU 'yu boşver Youtuber ol bence. :D

    (bknz: PewDiePie's Tuber Simulator)

    Fikir 10 numara 5 yıldız olmuş. Fakat tek sıkıntılı nokta tasarım nasıl olacak ? 3D'i zaten geçtim, 2D 'de nasıl görünecek. Yani CPU'nun içinde mi olacağız, yoksa "Intel Insıde Simulator" gibi birşey mi olacak. :D

    Diğer dediğin özellikler zaten tasarım yapılmışsa kolayca eklenebileceğini düşünüyorum. İşin zor kısmı tasarım nasıl olacak.

    Tabi birde kaç kişiye hitap edecek tartışılır. :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentrax


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    yukarı

    Hocam CPU 'yu boşver Youtuber ol bence. :D

    (bknz: PewDiePie's Tuber Simulator)

    Fikir 10 numara 5 yıldız olmuş. Fakat tek sıkıntılı nokta tasarım nasıl olacak ? 3D'i zaten geçtim, 2D 'de nasıl görünecek. Yani CPU'nun içinde mi olacağız, yoksa "Intel Insıde Simulator" gibi birşey mi olacak. :D

    Diğer dediğin özellikler zaten tasarım yapılmışsa kolayca eklenebileceğini düşünüyorum. İşin zor kısmı tasarım nasıl olacak.

    Tabi birde kaç kişiye hitap edecek tartışılır. :)

    Tüm C/C++ özellikle de Assembly programcılarına ve elektronikçilere hitap edecek. Bilgisayar mühendsleri falan da katılır ve böyle bir oyun görmedim daha önce.

    Evinde bir 4 çekirdekli işlemcisi olan veya programlamada bir c=a*sin(b) yazmış biri veya benchmarkı seven biri bu oyuu listede görse tıklamadan geçmez. Ge çe mez. Dünyada en az 500000 programcı vardır.

    Tasarım:

    cpu dizayn bölümü: windows forms gibi düşün, sürükle bırak var üstüne bağlantıları da sen yapıyon hatta labview gibi

    - sol tarafta toolbox
    - - - 1x32 bit FPU şekil: --o-- aktifleştir: 5 ar-ge
    - - - 2x32 bit FPU şekil: =o--o= out-of-order işlemler gelince ikisi birden kullanılır. aktifleştir: 20 ar-ge
    - - - - - bir de bunların INT olanları(int koymazsan software emüle edilmek zorunda kalacak çok yavaşlayacak)
    - - - 4x32 bit SIMD şekil: biraz genişçe bir kutu, girişi çıkışı var ama tek tel çok ayrıntı olmasın
    - - - 1x64 bit SIMD: bi tek 512 bit hesap yapabilsin, 32 bit yapamasın mesela ama daha az yer kaplasın
    - - - Cache: miktar ayarı: XXXX , şekil: XXXX, ..
    - - - 32 bit bellek kontrolcüsü: şekil: --o-- aktifleştir: 25 ar-ge

    - orta kısım bunların sürükle bırak ile birleştiği yer
    - - - tower defense mantığı olduğu için bellek girişi hep sağdan soldan yukardan aşağıdan olsun,

    - sağ kısım da tıklanmış bir parçanın voltaj frekans cart curt ayarlarını barındırsın


    tek tek parçaların frekansları-voltajları bile ayarlanabilsin.

    Pazar görünümü: burayı henüz görünüm olarak düşünmedim ama tüm şirketlerin borsa iniş çıkışları, kullanıcıların forum geri bildirimleri ve benchmark sonuçları olabilir.

    Eğer tüm parçalar eşit frekansta çalışıyorsa işlemci fiyatı biraz azalsın mesela. Ayrı parça frekansı olursa bu hem fazladan modüler yapı nedeniyle fiyata hem de test sürecinin 1-2 tur uzamasına neden olsun.

    Mesela benchmarklardan birinde a=b+c yazılmış, bu işlem bellek getir topla belleğe yaz şeklinde ayrı üç işlem olarak da gelebilsin, gelişmiş işlemci ise tek komut ile de gelebilsin ama işte o gelişmiş komutu piyasaya itelemek için prestij harcayacan ki programcılar kullansın. Sonra bu 3 işlem sırayla soldaki bellek kontrolcüsüne gelsin, oradan dekodere oradan ALU ya oradan register modülüne, oradan bellek kontrolcüsüne gitsin arka arkaya kırmızı sarı kırmızı renkerde işlemler bloklardan geçe geçe ilerlesin. Tabi bunlar instructionlar. Gerekli data ise başka renklerde gene bellek kontrolcülerinden getirtilecekler ama instr cache ve data cache olarak birşeyler eklemişsem ve aynısı yapılıyorsa bu cachelerden gelecekler.

    @Dentrax



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 20:21:0 >




  • Ana menü şöyle olabilir:

    - tepede "itele", "ar-ge","cpu dizayn","satınal","satışa çıkar","çıkış" şeklinde anamenü olsun. Diyelimki "itele" ye tıkladım:
    - - - "API","komut seti","benchmark" olsun. diyelimki benchmark'a tıkladık
    - - - - - - buradan da işlemcimize uygun bir benchmarkı(önceden hazıladığımız) seçtik ve prestij puanımız azaldı ama benchmarkı kullanıcılara sunduk ve uzun süre kullanılacak, diğer şirketler de bu benchmark yüzünden ezilecekler
    - - - - - - diyelimki başka şirketin benchmarkını seçtik, o benchmarkta "ama bizim donanımda böyle böyle" demişiz gibi aynı nvidianın dx12 de yaptığı gibi uffak düzenlemeleri zorlayıp o benchmarkta eşitliği sağlayamasak bile ezilmekten kurtulabiliriz.
  • Benchmark hazırlama kısmıysa lego gibi üstüste konulan farklı renklerdeki küplerle de olabilsin, klavyeden yazdığımız basit bir program parçasını bu küplere dönüştürmek de olsun ama bunun için komutları küplerle ilişkilendirmek gereksin.

    Hatta belki ilerde bu sayede çocukların eğitimi için destek bile sağlayabilir programlama için ama diğer programlama oyunlarıyla yarışmasını beklemiyorum tabi.

    Drawcall olarak cpu tasarımında 3-5 çekirdekli bile olsa 10k-20k yı geçemez zaten. Koca cache bir adet yamuk veya dkdörtgen olacak, onu çekirdeğe aluya bağlayan bus da ince bir dikdörtgen olacak.

    Yani sanatsal anlamda da çok yük olmayacak ama diğer sayfalarda ekonomi kötüye giderken böyle çatık kaşlı bir insan yüzü olabilir atıyorum benim avatar gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 20:57:47 >
  • Oyuna başlarken de bir karakter seçelim.

    - Lisa T Su ------------> +35 API iteleme prestiji ile başlar (sadece API için harcayabilir)
    - Brian Krzanic ------> 1 adet ar-ge aktivasyonu ve 1 adet patent(komut-seti) ile başlar
    - Ginni Rometty ----> +25 mantıksal optimizasyon (karakter puanı) ile başlar ve her level-up ile fazladan buna ekler
    - Jen Hsun Huang --> en fazla 3 benchmark için +15'er iteleme puanına ek olarak her level-up için +2 güleryüzlülük
    - Richard J Harshman ---> 1 adet beleş API ve 15 fiziksel optimizasyon puanu ile başlar ama her tur 1 prestij kaybeder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 21:16:56 >
  • Güzel fikirler fakat bunların hepsini arayüze nasıl sığdıracaksın ? Civilization 5 gibi 200 saat oynayan kişilerin bile bilmedikleri özellikler çıkıyor, 30 saat tutorial sürüyor, herşey karınca gibi ufacık, karışık ve pro bir oyun.

    Ayrıca dediklerini yapabilmek için sağlam bir tasarımcı lazım. Çok kaliteli 3D modellemeleri, shader'lar vs. vs. Ayrıca üzerine UE4 motoru + Türk yapım Steam'da patlayabilir belkide. Mobil olacaksa belki 2D düşünülebilir ama 2D 'ye yakışmayabilirde.

    Ve bu kadar şeyi yapan sadece CPU değil direkt "DIY Computer" oyunu olur. Her parçayı kendin yaparsın vs. Fakat böyle birşeyi yapmak çok zaman alacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentrax

    Güzel fikirler fakat bunların hepsini arayüze nasıl sığdıracaksın ? Civilization 5 gibi 200 saat oynayan kişilerin bile bilmedikleri özellikler çıkıyor, 30 saat tutorial sürüyor, herşey karınca gibi ufacık, karışık ve pro bir oyun.

    Ayrıca dediklerini yapabilmek için sağlam bir tasarımcı lazım. Çok kaliteli 3D modellemeleri, shader'lar vs. vs. Ayrıca üzerine UE4 motoru + Türk yapım Steam'da patlayabilir belkide. Mobil olacaksa belki 2D düşünülebilir ama 2D 'ye yakışmayabilirde.

    Ve bu kadar şeyi yapan sadece CPU değil direkt "DIY Computer" oyunu olur. Her parçayı kendin yaparsın vs. Fakat böyle birşeyi yapmak çok zaman alacaktır.

    Teşekkür ederim. Civ. veya Europa Universalis kadar da ayrıntılı olmayıversin, resimleri çizgifilm tadında yapılır hem daha kolay hem daha sıkıştırılabilir telefona sığabilir olur.

    Sadece işlemci ile başlaılır, ram olaylarına girilmezse ve 2.5D işlemci olaylarına da girilmezse aslında o tasarım kısmı çok da zorlamaz gibi.




  • Hatta API ve komut seti olayları yeterince pahalı yapılırsa, multiplayer bile oynanılabilir. Milyonlarca intel amd komut seti olmaz çoğu oyucu bir iki kişiden telif hakkını ödeyerek kullanır veya benchmarklarda geri kalmaya devam ederler. Çok sivrilenler olursa devlet müdahale eder alır payını gider. Tabi savaş çıkmışsa hepsini de alabilir veya iş verip zengin de edebilir.
  • Oyun akışı her tur için farklı fazlara ayrılabilir:

    1 - CPU dizayn: oyuncunun canını sıkmayacak kadar basit hesabı olan, gerektiğinde baloncuğu tıklatınca ayrıntılara da girilebilen (mesela SIMD, içine girince toplama + çarpma + özel fonksiyonlar açığa çıksın bunlar iptal edilebilsin) ve akıcı hiç kasmayan bir görünüm
    2 - banka işlemleri: borç alınsın, hisse açılsın alınsın satılsın
    3 - fabrikalarla anlaşma: simcity kadar değil, lemonade tycoondan hallice, theme hospital tadında
    4 - yazılım geliştirme: benchmark - API - işlemci hata testleri
    5 - test sızdırmaları: "şu şu şirketin bu bu testi sırasında sonuçlar silinmeden önce elimize geçti" gibi haberleri bloglara ve forumlara bilerek verme işlemi
    6 - seri üretime geçme (hangi fabrikada ne üretilecek? nerelere gönderilecek bu işlemciler hangi kıtada fiyatları ne olacak?)
    7 - dünya yaşamı (bu bizim kontrolümüzde olmayacak, izleyeceğiz, kullanıcılar benchmarklar yapacaklar, forumlar test yapacak, bazı şirketler anlaşma yapacaklar, patlayan işlemciler bile olacak , en sonunda tüm bunlardan para+prestij+ar-ge+deneyim puanları kazanılacak)
    8 - eleman kiralama - satınalma (veya kâr elde etmek için işten çıkarmalar --> prestiji azaltacak, çalışanlar diğer şirketlere geçerse bazı teknolojileri gizlice üretebilecekler)

    Oyun ekranının en altında bir gösterge olacak, diğer şirketlerin ortalamalarından çok gerideysek kumda kale yapan bebek göreceğiz, şirket güçlendikçe o da büyüyecek ve en sonunda karakterimizin günümüzdeki haline dönüşecek mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 22:17:46 >




  • Şirket yönetim biçimi, efor/enerji miktarının belli alanlara paylaştırılması ile olsun. Şöyle:

    - günlük çalışma süresi
    - mobbing (atıyorum şirket amd ama içinde kesinlikle nvidiacı istemiyor, habire elemanlara psikolojik baskı var )
    - moral motivasyon
    - güvenlik, yedekleme ve fiziksel kondisyon(şirket dışından gelecek tehlikelere de karşı önlem olarak)
    - saldırı (tower defans mantığı burada da geçerli olsun, savaş zamanında komuta merkezi olan "kule"'den lazer topları devreye girebilsin)
    - istihbarat (hem karşı şirketlere eleman yerleştirme hem de savaş zamanı ana binalarına saldırı düzenleme gibi şeylerde, böylece fetö gibi düşmanlara karşı, o düşmanların yapabileceklerini iyice biliyor olacağız)
    - sağlık (hp anlamında değil de, daha çok elemanların hastalanıp işe gelememeleri gibi şeyler, hastalık salgınlarına karşı. hatta biri hastalanmışsa işe gelemeyebilsin diye bir kutucuğu da işaretleyebilelim ama o kişiyi istihbarat uzaktan izlesin yalan mı söylüyor diye)
    - iş güvenliği

    üstteki maddelerde grafiksel bir olay olmayacak, sadece matematiksel kısa bir hesap sonunda rapor olarak tur sonunda sunulacak ve default bir değerle başlayacak, sadece detaylı yönetim isteyenler bunları ayarlayabilecek ve görebilecekler.

    Yani şirket yönetimine ne kadar çok kaynak ayrılırsa(para) bu özellikler de o kadar iyi (kendi yüzdeleri kadar) olacaklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 21 Kasım 2016; 22:36:51 >




  • Hepsini okudum, bence güzel fikir ama burada yapabilecek biri çıksa bile zaman harcamak istemez muhtemelen. Ayrıca düzgün optimizasyonu olması lazım ve ayrıntılar o kadar fazla ki, yapması uzun zaman alır. Belki greenheart games gibi küçük şirketlere fikri satabilirsin ama Türk yapımı olsun istiyorsan o başka.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Hepsini okudum, bence güzel fikir ama burada yapabilecek biri çıksa bile zaman harcamak istemez muhtemelen. Ayrıca düzgün optimizasyonu olması lazım ve ayrıntılar o kadar fazla ki, yapması uzun zaman alır. Belki greenheart games gibi küçük şirketlere fikri satabilirsin ama Türk yapımı olsun istiyorsan o başka.

    Valla yerli olursa daha iyi olur ama ek dil seçeneği de dünyaya açılır. Evet uzun sürecek gibi. Ben evde başlamıştım sürükle bırak yapabiliyordum ama sonra iş güç derken kaldı. Lanet olsun ya para için çalışıyoruz istediğimiz şeyi yapmak için zaman kalmıyor ve neredeyse yaşına basacak bir bebeğim var zaman yetiştiremiyorum programlamaya. Halimin daha kötü olmadığına mı şükredeyim bilemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 22 Kasım 2016; 12:41:1 >
  • Tugrul_512bit kullanıcısına yanıt
    Github repo açabilirsiniz hocam herkes katkıda bulunur, zamanınız oldukça siz de yazarsınız bir şeyler. Zaten mantığını falan tamamlamışsınız, bunları okunabilir şekilde açık açık markdown'da listelesek, her maddeye checkbox eklesek todo list şeklinde yapsak ve adım adım ilerlesek yapılabilir.

    Bence bir repo açın siz, isterseniz o bahsettiğiniz projeyi, isterseniz boş bir projeyi yükleyim. Bir dokuman oluşturun, buraya yazdıklarınızı yazın. Once o dokumana contribute eder okunabilir hale getiririz dediğim gibi. Sonra katkı yapmak isteyenler oradan okuyup işe koyulabilir. Ayrıca İngilizceye de çeviririz yabancılar da contribute eder.

    Bence çok güzel olur hocam bak heveslendim şimdi Gerçi benim bilgi seviyemin çok katkı yapmaya yeterli olduğunu sanmıyorum ama bildiğim kadarıyla uğraşırım, gerekirse konuyu öğrenirim öyle katkı yaparım.

    Bu projeye katkı yapmak için hangi konularda bilgi sahibi olmak gerekir liste yaparsanız güzel olur. Yani hem C# hem cpu konusunda. Mesela ben cpuda bazı basit kavramları biliyorum, mantığını da biliyorum biraz, toplama çıkarma yapan modüller, bus, cache falan. C# ise interfaces, polymorphism, async, linq falan biliyorum. Genelde uğraştığım projelerim hep front-end, arayüz tasarımı koda ağır basan şeyler olduğu için ağır algoritmaların altından kalkabilir miyim emin değilim. Aklıma gelenler bunlar, benim gibi seviyede olanlar ne kadar katkı sağlayabilir mesela?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VatandA.Ş. -- 22 Kasım 2016; 14:5:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Microsoft Specialist

    Github repo açabilirsiniz hocam herkes katkıda bulunur, zamanınız oldukça siz de yazarsınız bir şeyler. Zaten mantığını falan tamamlamışsınız, bunları okunabilir şekilde açık açık markdown'da listelesek, her maddeye checkbox eklesek todo list şeklinde yapsak ve adım adım ilerlesek yapılabilir.

    Bence bir repo açın siz, isterseniz o bahsettiğiniz projeyi, isterseniz boş bir projeyi yükleyim. Bir dokuman oluşturun, buraya yazdıklarınızı yazın. Once o dokumana contribute eder okunabilir hale getiririz dediğim gibi. Sonra katkı yapmak isteyenler oradan okuyup işe koyulabilir. Ayrıca İngilizceye de çeviririz yabancılar da contribute eder.

    Bence çok güzel olur hocam bak heveslendim şimdi Gerçi benim bilgi seviyemin çok katkı yapmaya yeterli olduğunu sanmıyorum ama bildiğim kadarıyla uğraşırım, gerekirse konuyu öğrenirim öyle katkı yaparım.

    Bu projeye katkı yapmak için hangi konularda bilgi sahibi olmak gerekir liste yaparsanız güzel olur. Yani hem C# hem cpu konusunda. Mesela ben cpuda bazı basit kavramları biliyorum, mantığını da biliyorum biraz, toplama çıkarma yapan modüller, bus, cache falan. C# ise interfaces, polymorphism, async, linq falan biliyorum. Genelde uğraştığım projelerim hep front-end, arayüz tasarımı koda ağır basan şeyler olduğu için ağır algoritmaların altından kalkabilir miyim emin değilim. Aklıma gelenler bunlar, benim gibi seviyede olanlar ne kadar katkı sağlayabilir mesela?

    Abi ağır bi algoritma yok. Ha benchmark konularında zorlanırsak açarız cinebench e benzer bir raytracer, basit bi raytracer ekleriz mesela en zoru o olur kalanı genelde unity i iyi kullanabilmek bence. Uniy gityhub a konulabiliyor mu? Version falan değişirse birşeyler değişir mi bilmiyorum.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.