UNTIL DAWN REMAKE: ŞİMDİ HER ŞEY ÇOK DAHA GERÇEKÇİ! Kadı Kızında da Olan Küçük Kusurları Dışında Harika ve Bulunmaz Bir Deneyim Bafta ödüllü Until Dawn’ın Hayden Panettiere (Heroes) ve Rami Malek (Mr. Robot) gibi Amerikan dizi-film yıldızlarını barındıran oyuncu kadrosuna sahip olması... Atmosferi ile bizi içine çekmesi… Tanınmış oyuncuların yüzlerinin birebir yansıtılması… Korku gerilim sinemasının tüm klişelerini oyuna başarılı bir şekilde yedirmesi… Verdiğimiz her kararın bir şeyleri değiştirdiğini hissetmemiz ve sonucunu hemen görmemiz, merak uyandıran hikayesi, gerilim dolu ve oturduğumuz yerde zıplatan anları, başarılı ses ve müzik kullanımı… Oyunun içine girmemizi kolaylaştıran ve inandırıcılığı arttıran ultra gerçekçi Unreal Engine 5 grafikleri… İşte yeni Until Dawn tüm ihtişamıyla yeniden sahnede… Until Dawn, eski versiyonunda bile, hala kendi kategorisinin en iyilerinden biriydi ve zirvelerde yer alıyordu. Çok beğenmeyenlere tarz olarak hitap etmemiş olabilir ya da tam olarak keşfedememiş olabilirler. Hikâyeye kusur bulanlar tam algılayamamış olabilir, senaryo gayet iyi başlıyor ve harika bir şekilde genişliyor ve sonlanıyor. Bu oyun dışında korku oyunu kategorisinde olmayan bazı mükemmel oyunlar da var. Detroit Become Human, Heavy Rain ve Beyond Two Souls. Hikâye odaklı interaktif oyun kategorisinde bence bunlar üç büyük, harika oyun. Bu tarz oyunlarda iki aşırı ucun ortasında bir kıvam tutturulması gerektiğini düşünüyorum. Şöyle ki: Hem "E, biz bir şey yapmıyoruz ki, bize film seyrettiriyorsunuz!" denilmemeli. Yani interaktif, etkileşimli yönü fazla zayıf kalmamalı. Hem de akış, ikide birde etkileşimli seçeneklerle aşırı bölünmemeli. Özellikle olumsuz ve çabuk sonlanan etkileşimlerin dozu fazla olmamalı ki, tatmin edicilik ve süreklilik zayıf kalmasın. Bence Until Dawn bu anlamda çok iyi hazırlanmış ve kurgulanmış bir oyun ama yine de benim gözümde yukarıda saydığım üç büyük oyunun altında yer alıyor. Until Dawn Remake, eskisine göre pek çok açıdan geliştirilmiş, bunun detaylarını bonus içerik videolarında tek tek anlatıyorlar (belki bazılarını biz oyun esnasında o kadar dikkatimizi vermediğimiz için çok fark etmemiş olabiliriz, algıda seçicilik gereği. Alıcı gözle bakmayınca öyle olur.) Gerçi görsel kalite dışında birçok şeyi geliştirip hatta bazı diyalogları genişletme ve ortamlarda değişiklik yaptıklarını ifade etmelerine rağmen bana öyle gelmedi. Belki bana öyle gelmiştir bilemiyorum. Ortamlarda, diyaloglarda bir farklılık ve bambaşka bir derinlik hissetmedim. Müzikler konusunda çok çalışmışlar ama ona odaklanmadığım için mi bilmiyorum, onda da bir fikrim yok. (Belki benim oynadığım versiyonda müzikleri duyamamam ile ilgili bir sorun olup olmadığı konusunda şüphem var. Garip ama müzikleri hiç hatırlamıyorum.) Herkesin algı düzeyi farklı. Ama zaten pek de kayda değer bir şey olmayan toplanabilir eşyalar açısından da bir fark göremedim. Eski oyunda da, bunda da eleştirilebilecek ve kusur bulunabilecek bir-iki husus var bence ama bunlar diğer niteliksiz yapımlara kıyasla (benim gibi fazla sıkılgan kişilere göre bir kusur) o kadar kusur kadı kızında da olur cinsten kusurlar. Temel olarak aslında oyunun temposu, gerilimi, diyalogları, oynanış dinamikleri çok iyi düzeyde. Ve evet yeni görsel kalite ile çok daha gerçekçi hissettiriyor. Ama işte sıkılmamı ve hatta biraz bunalmamı sağlayan bence önemli bir nokta, oyunun birçok sahnelerinde yürüyüş anlarının bir parça uzun sürmesi (çok uzun değil ama bir parça uzun) ve rahatça koşamıyor olmamız. Evet bu yürüme sahnelerinin az bir bölümüne otomatik olarak koşma koymuşlar ama o da bence çok yetersiz kalıyor, birkaç adım koşup hemen duruveriyor yine. Madem sürekli koşamıyoruz, o zaman o süreyi kısaltmaları gerek veya mutlaka koşma fonksiyonu eklenmesi gerekli. Özellikle daha önce deneyimlemiş olanlar için katlanması zor, bunaltıcı ve tempo düşürücü oluyor. Diğer taraftan toplanabilirler (okunabilen belgeleri demiyorum) çok bir mana ifade etmiyor. Böyle kayda değer olmayan şeyler keşke hiç olmasa. Bir faydası da pek yok. (Totemleri kastediyorum.) Fakat tüm bunların ilk defa oynayacaklar için hiçbir sorun teşkil etmeyeceği kanaatindeyim. Özellikle ikinci defa oynayacaklar ve riske girmeden konforlu bir şekilde hikayeyi deneyimlemek için bir çok özelleştirme mevcut. Bu da çok güzel. Darısı benzer kategorideki tüm oyunların başına. Örneğin en önemlisi, bir tuşa çok kısa süre içinde basmanızı gerektiren QTE (Quick Time Event) anları için çok sayıda seçenek geliştirmişler ve bunlardan size uygun olanını seçebiliyorsunuz. Süre dolunca otomatik olarak başarılı olması seçeneği, rahat bir deneyim için harika. Ayrıca sürekli farklı tuş kombinasyonlarının çıkması ile kaçırmanız veya yanlış tuşa basmanız muhtemel olan zorlayıcı deneyimi, sürekli aynı tuş ile işi halletme seçeneğinin sunulması da deneyimi oldukça kolay hale getiren çok iyi bir seçenek. Son olarak, hikâye odaklı interaktif oyunlar hakkındaki önemli bir değerlendirmeyi de aşağıya almak istiyorum: Oyunlar hakkında zaman içinde farklı bir yaklaşım tarzım oluştu. Öncelikle bu tarz yapımlara film veya yürüme simülatörü denilmesi çok isabetli değil kanaatimce. Haklılık payı olmakla beraber yaşanan deneyimi doğru olarak ifade etmiyor. Bir kere bizzat oynadığınız zaman yapımın kalite ve tarzına göre eğer size içinde yaşadığınız hissini verebiliyorsa film diyerek geçmek çok yanlış olur. Çünkü film olarak izlediğinizde o hissi alamayacak ve o deneyimi tadamayacaksınız! Diğer taraftan da yapım eğer ciddi anlamda oynanış ve etkileşimli öğeleri de barındırıyorsa ve yine o gerçekçilik hissini başarılı bir şekilde veriyorsa, içinde yoğun olarak bulundurduğu sinematik öğelerden dolayı film diyerek geçmek çok hatalı bir yaklaşım olur ve harika bir deneyimden mahrum kalınmasına sebeptir. Aslında basitçe şunu demek istiyorum: Neden oyunları severiz? Filmler yerine neden oyun oynarız? Daha zevkli diye... Kendimiz bir şeyler yapıyoruz diye... Birşeylere etki edebiliyoruz diye... Etkileşimde bulunuyoruz diye... Tüm bunların bağlandığı nokta bence hayalen bir gerçekçilik hissi yaşayıp bir haz almak, bir heyecan ve keyif duymaktır... Şimdi kanaatimce oyun oynamaya sebep olan en temel tetikleyici hissi, eğer bir hikâye odaklı, interaktif, FMV oyun verebiliyorsa hatta bunu kimi zaman diğer alışılagelmiş oyun türlerinden daha etkileyici, gerçekçi bir deneyim şeklinde sunabiliyorsa, elbette bu oyun türleri de oyun olarak görülmeli ve onlara da hatırı sayılır bir kıymet verilmelidir. Until Dawn Türkçe Bonus İçerik videolarının tamamına aşağıdan ulaşabilirsiniz. Kırmızı Kepyoutube Until Dawn bitti ve sıra Bonus İçerikte. Bonus içerinin 1. bölümünde ekiple tanışıyoruz. İyi seyirler.
► SONRAKİ VİDEO https://www.youtube.com/watch?v=PEigi1EZ0L4
"Bugün kanatlarını çırpan küçük bir kelebek, haftalar sonra yıkıcı bir kasırgaya yol açabilir. Verdiğin küçük bir karar geleceği ciddi anlamda değiştirebilir..." Until Dawn işte bu cümlelerle başlıyor. Oyunu sizlere uzun uzun cümlelerle anlatmayacağım zira oyuna başladığımız an o atmosfer bizi hemen içine çekmeyi başarıyor. PS4'e özel olarak üretilen bu oyunu Kırmızı Kep kanalının başyapıtlarından biri olarak adlandırmak istiyorum. Kısaca açıklamak gerekirse; bir dağ evinde bulunan bir grup arkadaşın başından geçen esrarengiz olayları konu alıyor Until Dawn. Ama hikayenin öyle bir işlenişi var ki akıllara zarar. Verdiğiniz kararlar, yaptığınız ufacık tercihler bu hikayeye bambaşka boyutlar katabiliyor. Lafı hiç uzatmadan sizleri bu harika seriyle başbaşa bırakayım.
Bu senenin en çok beklenen oyunlarından biri olan Until Dawn Kırmızı Kep'te başlıyor! Herkese iyi seyirler...
Until Dawn Türkçe Bonus İçeriği Serisi
Until Dawn Türkçe Altyazılı Seri
Kırmızı Kep © 2015
KAYIT DETAYLARI
1920 x 1080 ÇÖZÜNÜRLÜK
30 FPS
FACECAM AKTİF
► FACEBOOK | http://www.facebook.com/kirmizikep
► TWITCH | http://www.twitch.tv/kirmizikep
► TWITTER | http://www.twitter.com/kirmizi_kep
► STEAM TOPLULUĞUMUZ | http://steamcommunity.com/groups/kirmizikep
► WEB | http://www.kirmizikep.com
► BAĞIŞ YAP | https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=PZJL3Q6JHPY5G
BURAK'IN ÖZEL PROFİLLERİ
► INSTAGRAM | http://www.instagram.com/raptorap
► TWITTER | http://www.twitter.com/raptorofficial https://www.youtube.com/watch?si=DT8s1OvnTz1p8eLE&v=vnpUh6ZXbqw&feature=youtu.be< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 8 Ekim 2024; 11:59:25 > |
Bildirim