Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracınız 300.000km de olsa neyse, ama 17bin km deki bir motorun açılması hiç normal değil. Kesinlikle bu işlemi kabul etmeyin.
    Keşke etmeseymişsiniz.
  • Sakın kabul etmeyin. Bunun adı rektefiyedir.

    Olmaz öyle şey. Yeni motor isteyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur


    Asıl konu burada başlıyor arkadaşlar.Doğuş oto aracı bırakmamdan 2 gün sonra beni aradı ve sesin motorun içinden geldiğini tespit ettiklerini söylediler. Servis temsilcisi sesin enjektörlerden geldiğini ve benden ENJEKTÖRLERİ AÇMAK için izin istedi ve bende sorun çözülsün diye gayet normal bir şekilde izin verdim.Bugün aklıma takıldı ve şu araca bir bakayım dedim ve servisin yolunu tuttum. Aracımın yanına gittiğimde şok oldum çünkü ön tampon, farlar, motor bölümü (akü,fanlar,motor suyu kabı ,silecek suyu kabına kadar) komple sökülmüştü. Şok içersin de servis elemanına neden söktüklerini sordum, o da bana sizden izin aldık dedi ben öylece kaldım. Motorun anlaşmalı bir şirkete gönderildiğini kendilerinin motoru yapamadıklarını söylediler. Bende ustaya sorunun ne olabileceğini sordum oda motorun yatağında problem olabileceğini söyledi.

    Rahatlıkla tüketici haklarına başvurabilirsin.
    Çünkü tahmin ettiğim kadarıyla enjektörleri sökmek için arabayı parçalamak gerekmiyor.
    Senden sadece enjektör sokumu için teyit almışlar ve ellerinde sadece bunun ses kaydı mevcut. Yani aranın motorunu sokmek için izin verdiğinin bir kanıtı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: haydar_007

    şahsen anlaşmalı başka ustaya göndermeleri beni şaşırttı bence başka bir servise gitmeniz daha iyi olurdu eğer medahale edemiyorlarsa en yakın diğer yetkili bayiyi yönlendirmeleri daha mantıklı olurdu bence ama tsi motorda böyle bir arızanın çıkması şaşırtıcı işte böyle durumlarda yabancı ülkelerde bu gibi sorunlar tamir sonrasında gayet tüketici memnun ayrılıyor ancak ülkemizde böyle değil çünki tam manasıyla tamir görüp memnun olan müşteri yok çünki memnun edemiyorlar yani eleman yok yetkili bayide suyu ısınan özel servis açıyor. ve vw gibi bir araç böyle arızaları bu km de veriyorsa bence aracı geri kabul etmeli yerine ya parasını yada yeni aracı temin etmeli ama bu dendiğinde aracınızda garanti işte bu yüzden var diyorlar yemeğinden giyiminden çoluk çocuğunun rızkından kısıp iyi araba binmek istiyorsun ama sonuç hüsran bir renaulta bile fransız diye yanaşmıyorlar ancak bence vw den ilerideler bir kia bir hundai olsun malzeme kalitesi biraz daha yüksek olsun vw gibi alman şirketleri yanlarında zayıf kalır. örneğin sizin aracın kaputunu açın ve yan bölmelere bakın boya yok sadece astar bunu bile çalmış adam olmaz böyle birşey ülkemizde vw binmek gerçekten sabır işi durumunuza üzüldüm bence doğuş gurubu sizinle irtibata geçmeli yada siz

    Aracımı Ankara Konya Yolundaki DOĞUŞ Otoya bıraktım.Zaten orası EN YETKİLİ (hem distirbitör) servis (araç garanti kapsamında olduğu için) eğer oraya da güvenemezsem ne yapcaz başka servis yok.

    ne deseniz haklısınız aracınız yapılıyorken anlaşmalı bir yere gönderildi zaten ister mahkemeye başvurun ister arayın doğuş otoyu aracı almıyorm geri deyin zaten enjektör dediler motor komple gitti size böyle birşey demediler zaten almıyorm aracı deyin




  • Burdakilerin dediklerine bakma, basit bir işlemle halledilcek bir şey ise 0 motora gerek yok. 0 motorla değişmesi daha fazla değer kaybına uğratır aracı söyliyim, ben motoru değişen araç hayatta almazdım 2, el araç alcam olsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Ne kadar kalacakmış serviste,ayrıca nasıl kendileri yapamıyorlar.Sadece bakım için mi servis açmışlar.Bari sorununuz giderilene kadar bir araç talep edin.

    servislerin herşeyi tamir ettiğinimi düşünüyorsunuz? İstanbulda ikitellide motor rektifiye (otobüs ve gemi motorları) yapan bir şirketimiz var amcamın ve tamamiyle servislerle çalışıyorlar.Binek araç motorları yapan tanıdıklarımızda var onlarda uzmanlık alanına göre kimisi honda kimisi reno tamamiyle servislerden sökülüp gelen motorları yeniliyorlar ister motor garantide sıfır olsun ister yatak sarmış olsun vs hiçbir servis tamir yapmaz böyle birşey yok ya sıfır parça değişir ya söker gönderir ustası yapar servise geri yollar




  • yeni motor takılmaz beyler sakin olun. Bu işi bilen de konuşuyor bilmeyende. araç 17 bin km kullanılmış. Sonuçta aracın hangi şartlarda kullanıldığı belli değil. Mesela vw yi zarara uğratmak için tuttunuz yağı boşaltıp aracı kullandınız. Aracım garantili diyerek servise gittiğinizde motorunuzun önce neden arızalandığına bakarlar. Eğer yağsızlık buna neden olmuşsa mesela kullanıcı hatası derler ve sizi geri gönderirler. Yani öyle hemen hoş geldiniz deyip sorgusuz sualsiz motorunuzu değiştirmezler.

    Gelelim bu mevzuya burada motor indirilmiş ve açılacak arızasına bakılacak. Kim bakacak buna? Bence garanti işlemi uygulanması için öncelikle doğuşun teknik elemanları bakıp karar vermeleri gerekirdi. Motoru öylece söküp sanayiye göndermek başlı başına garabet. Servis bu işin içinden çıkamayacaksa motoru sanayiye değil doğuşun genel merkezine göndermeli orada teknik elemanlar nezaretinde arızası tespit edilmeliydi.
    Sanayide doğuşun yetki verdiği bir kuruluşun olduğunu hiç sanmıyorum.
    Ben motorunuzun peşine düşmenizi öneriyorum. SAnayici para kazanmak için parça değişimi yerine rektefiye işlemi yapabilir.
    yapılan işlemleri harfiyen takip edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Ne kadar kalacakmış serviste,ayrıca nasıl kendileri yapamıyorlar.Sadece bakım için mi servis açmışlar.Bari sorununuz giderilene kadar bir araç talep edin.

    servislerin herşeyi tamir ettiğinimi düşünüyorsunuz? İstanbulda ikitellide motor rektifiye (otobüs ve gemi motorları) yapan bir şirketimiz var amcamın ve tamamiyle servislerle çalışıyorlar.Binek araç motorları yapan tanıdıklarımızda var onlarda uzmanlık alanına göre kimisi honda kimisi reno tamamiyle servislerden sökülüp gelen motorları yeniliyorlar ister motor garantide sıfır olsun ister yatak sarmış olsun vs hiçbir servis tamir yapmaz böyle birşey yok ya sıfır parça değişir ya söker gönderir ustası yapar servise geri yollar

    Yetkili servisçilik yapıyoruz,en azından markadan markaya değişiyor.


    Not:Marka sormayın.




  • Enjektörleri açmak için izin isteyip motoru sanayiye göndermek...

    Yapmanız gereken bir avukatla görüşüp aracınızın mevcut durumunu belgeleyecek bir yol bulmak. Bu da sanırım noter vasıtasıyla servis ve motorun gönderildiği yerde düzenlenecek bir tespit tutanağı ile olabilir.

    Bunun gerçekleşmesiyle beraber kozlar sizin elinize geçecek. Gerek mahkeme yoluyla, gerekse anlaşarak mağduriyetinizi ortadan kaldırma imkanına kavuşursunuz.

    Aksi taktirde hem aracın 2. el değerinin düşmesine hem de ilerde sorunun tekrarlanması veya başka sorunların ortaya çıkması riskini kabul etmiş olursunuz.

    Çünkü bu kadar çok parçası sökülüp takılan bir aracın ne olursa olsun fabrikadan çıkmış gibi olamaz keza rektefiye görmüş bir motor da orjinali gibi olamaz.

    Çift aşırı beslemeli tsi gibi üreticisinin bile fazla karmaşık olduğunu iddia ettiği bir motor için durum daha da vahim.




  • yeni motor istese de verirler mi acaba...sanmam..çünkü telfon edip onay almışlar..söyleyecekleri şey..biz size telefon edip bilgilendirdik..siz de onay verdiniz..herhangi bir değişim söz konusu olmaz ..deyip gönderirler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    Burdakilerin dediklerine bakma, basit bir işlemle halledilcek bir şey ise 0 motora gerek yok. 0 motorla değişmesi daha fazla değer kaybına uğratır aracı söyliyim, ben motoru değişen araç hayatta almazdım 2, el araç alcam olsam.

    Sizce yağ pompasından pistonuna kadar sökülen bir motoru tamir edemeyip başka bir yere yollayan bir servis fabrikadan çıkmış gibi toplayabilir mi? Toplarsa bu aracı ben en az 5 sene sorunsuz kullanabilir miyim? ikinci olarak aracın ikinci el değerini pek düşünmüyorum araca ben 5 sene sorunsuz bineyim bana yeter. Mantığım almıyor mesela garanti kapsamında aracın yağ pompası bozulur tamam değiştirirsin kliması bozulur yaptırtırsın ama komple motor nedir ya insan şüpheye düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Enjektörleri açmak için izin isteyip motoru sanayiye göndermek...

    Yapmanız gereken bir avukatla görüşüp aracınızın mevcut durumunu belgeleyecek bir yol bulmak. Bu da sanırım noter vasıtasıyla servis ve motorun gönderildiği yerde düzenlenecek bir tespit tutanağı ile olabilir.

    Bunun gerçekleşmesiyle beraber kozlar sizin elinize geçecek. Gerek mahkeme yoluyla, gerekse anlaşarak mağduriyetinizi ortadan kaldırma imkanına kavuşursunuz.

    Aksi taktirde hem aracın 2. el değerinin düşmesine hem de ilerde sorunun tekrarlanması veya başka sorunların ortaya çıkması riskini kabul etmiş olursunuz.

    Çünkü bu kadar çok parçası sökülüp takılan bir aracın ne olursa olsun fabrikadan çıkmış gibi olamaz keza rektefiye görmüş bir motor da orjinali gibi olamaz.

    Çift aşırı beslemeli tsi gibi üreticisinin bile fazla karmaşık olduğunu iddia ettiği bir motor için durum daha da vahim.





    katılıyorum ; fabrikada monte işlemlerini , otomasyonu , milimetrik robotize videoları izledikten sonra bizim ustaların söküp , monte edeceği motordan hayır gelmez bence de ya da yanlış biliyorsam birisi bana açıklasın .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    Burdakilerin dediklerine bakma, basit bir işlemle halledilcek bir şey ise 0 motora gerek yok. 0 motorla değişmesi daha fazla değer kaybına uğratır aracı söyliyim, ben motoru değişen araç hayatta almazdım 2, el araç alcam olsam.

    Sizce yağ pompasından pistonuna kadar sökülen bir motoru tamir edemeyip başka bir yere yollayan bir servis fabrikadan çıkmış gibi toplayabilir mi? Toplarsa bu aracı ben en az 5 sene sorunsuz kullanabilir miyim? ikinci olarak aracın ikinci el değerini pek düşünmüyorum araca ben 5 sene sorunsuz bineyim bana yeter. Mantığım almıyor mesela garanti kapsamında aracın yağ pompası bozulur tamam değiştirirsin kliması bozulur yaptırtırsın ama komple motor nedir ya insan şüpheye düşüyor.

    Şimdi burda avukat vs diye zırvalayanlar var, başına gelmeden bilmezsin, mahkemeyle uğraşmak kadar adamı bezdiren yoran bir şey yoktur, gidin direk servis müdürüyle muhattap olun, mahkeme vs filan mı kesinlikle uzak durun. Emin olun eskisi gibi monte edebilirler şüpheniz olmasın, tanıdığımın audi s5 i 18000km de motoru indi, yeni motor taktılar, şu an 60,000km de :)

    Belki çok basit bir nedenden dolayı ses çıkartıyordur(turbo arızası gibi)

    Yaslanın koltuğa süreci izleyin, ikame araç vermişler, mağduriyetiniz yok şu an. Zaten belli kriterler sağlanırsa size aynı aracın yenisini bile sağlayabilirler, önemli olan sizin servis müdürünü kafalamanız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kim Jong Un -- 24 Kasım 2012; 22:17:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertce

    yeni motor takılmaz beyler sakin olun. Bu işi bilen de konuşuyor bilmeyende. araç 17 bin km kullanılmış. Sonuçta aracın hangi şartlarda kullanıldığı belli değil. Mesela vw yi zarara uğratmak için tuttunuz yağı boşaltıp aracı kullandınız. Aracım garantili diyerek servise gittiğinizde motorunuzun önce neden arızalandığına bakarlar. Eğer yağsızlık buna neden olmuşsa mesela kullanıcı hatası derler ve sizi geri gönderirler. Yani öyle hemen hoş geldiniz deyip sorgusuz sualsiz motorunuzu değiştirmezler.

    Gelelim bu mevzuya burada motor indirilmiş ve açılacak arızasına bakılacak. Kim bakacak buna? Bence garanti işlemi uygulanması için öncelikle doğuşun teknik elemanları bakıp karar vermeleri gerekirdi. Motoru öylece söküp sanayiye göndermek başlı başına garabet. Servis bu işin içinden çıkamayacaksa motoru sanayiye değil doğuşun genel merkezine göndermeli orada teknik elemanlar nezaretinde arızası tespit edilmeliydi.
    Sanayide doğuşun yetki verdiği bir kuruluşun olduğunu hiç sanmıyorum.
    Ben motorunuzun peşine düşmenizi öneriyorum. SAnayici para kazanmak için parça değişimi yerine rektefiye işlemi yapabilir.
    yapılan işlemleri harfiyen takip edin.

    Hocam kullanıcı hatası olacağını sanmıyorum çünkü bakım için aynı yere götürdüm zamanında yapıldı ayrıca bu sesi servisten sonra duymaya başladım.Araç turbolu diye soğukken çalıştırdığımda 30 sn kapatırkende 30 sn bekledim. Hiç bir zaman red line kullanmadım.Neden böyle bir sorun çıktı anlamıyorum araç 14.000 kmde 17.000 değil ve 1 yıl oldu. Anlamadığım olay şu bana önce ufak bir sorun dediler 1 güne halledilir, sonra 2 gün oldu sonra motoru söktük gönderdik dediler. Bu gönderdikleri firma nedir ne değildir onuda bilmiyorum numarasını istedim onuda vermediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Ne kadar kalacakmış serviste,ayrıca nasıl kendileri yapamıyorlar.Sadece bakım için mi servis açmışlar.Bari sorununuz giderilene kadar bir araç talep edin.

    servislerin herşeyi tamir ettiğinimi düşünüyorsunuz? İstanbulda ikitellide motor rektifiye (otobüs ve gemi motorları) yapan bir şirketimiz var amcamın ve tamamiyle servislerle çalışıyorlar.Binek araç motorları yapan tanıdıklarımızda var onlarda uzmanlık alanına göre kimisi honda kimisi reno tamamiyle servislerden sökülüp gelen motorları yeniliyorlar ister motor garantide sıfır olsun ister yatak sarmış olsun vs hiçbir servis tamir yapmaz böyle birşey yok ya sıfır parça değişir ya söker gönderir ustası yapar servise geri yollar

    Yetkili servisçilik yapıyoruz,en azından markadan markaya değişiyor.


    Not:Marka sormayın.

    anladım hocam..Bizimkilerde mercedes travego reno vs büyük motorları yapıyorlar sadece..Mercedes diyosun ama onalrda da durum aynı motoru sök gönder bizimkiler toplar servise fatura eder serviste üstüne kendi faturasını koyar kullanıcıya fatura eder..Bineklerde de durum aynı hatta kia binek motorlarını toplayan ustada var tanıdığım bence bir farkı yok bütün servisler aynı mantıkta, servisteki ustalar o kadar teknik beceriye sahip değiller.Şimdi iyi bildiğim için bişiler yazayım...Aynısını ford servislerinde yaşadım 7 sefer gittim arızayı gideremediler gerçi ufak birşeydi ama olmadı.En sonunda ustanın başında durup şunu şöyle yap diyerek yaptırdım ve sorunu çözdük.Ama geçen bakıma gittiğimde sıkışan karter tapasının yüzünden karteri bana fatura etmeye çalıştılar neymş kullanıcı hatasıymış çok severler bunu demeyi tabi servisi başlarına geçiriyordum da garantiye soktular Bunuda neden yazıyorum iyi tanıyın bu servisleri 3 liralık parçayı bile size eklemeye bakarlar..

    Arkadaşın konusunda enjektör demişler motoru sökmüşler bu biraz apandisit ameliyatına gidip böbreği vermek gibi.Motor değişimi olacağını sanmam kullanıcı hatası diyebilirler..

    Burada yapılması gereken aslında öncelikle teknik servis arızanın motordan geldiğini düşünüyorsa motorun sökülmesi için izin almalıydı.Ardından motoru firmaya yollayıp incelettirebilir kullanıcıdan izin alarak yetkili servis vasıtıasıyla bir rektifiye servisine gönderebilirdi tamiri için.Tamiri istemiyorum derse arkadaşımız işi uzatırlardı ama motoru yada aracı değiştirebilirdi mahkeme yoluyla..Ancak TR'de bu işler böylemi değil işte ondan diyorum hepsinin mantığı aynı




  • Cok cok gecmis olsun,diyecek bir sey bulamiyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Sinir bozucu bir durum. Sıfır yeni motor talep edin. Hakkınız varsa yenisini versinler arabanın. Ama yazık olmuş arabaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    Burdakilerin dediklerine bakma, basit bir işlemle halledilcek bir şey ise 0 motora gerek yok. 0 motorla değişmesi daha fazla değer kaybına uğratır aracı söyliyim, ben motoru değişen araç hayatta almazdım 2, el araç alcam olsam.

    Sizce yağ pompasından pistonuna kadar sökülen bir motoru tamir edemeyip başka bir yere yollayan bir servis fabrikadan çıkmış gibi toplayabilir mi? Toplarsa bu aracı ben en az 5 sene sorunsuz kullanabilir miyim? ikinci olarak aracın ikinci el değerini pek düşünmüyorum araca ben 5 sene sorunsuz bineyim bana yeter. Mantığım almıyor mesela garanti kapsamında aracın yağ pompası bozulur tamam değiştirirsin kliması bozulur yaptırtırsın ama komple motor nedir ya insan şüpheye düşüyor.

    Şimdi burda avukat vs diye zırvalayanlar var, başına gelmeden bilmezsin, mahkemeyle uğraşmak kadar adamı bezdiren yoran bir şey yoktur, gidin direk servis müdürüyle muhattap olun, mahkeme vs filan mı kesinlikle uzak durun. Emin olun eskisi gibi monte edebilirler şüpheniz olmasın, tanıdığımın audi s5 i 18000km de motoru indi, yeni motor taktılar, şu an 60,000km de :)

    Belki çok basit bir nedenden dolayı ses çıkartıyordur(turbo arızası gibi)

    Yaslanın koltuğa süreci izleyin, ikame araç vermişler, mağduriyetiniz yok şu an. Zaten belli kriterler sağlanırsa size aynı aracın yenisini bile sağlayabilirler, önemli olan sizin servis müdürünü kafalamanız.

    Peki tanıdığınızın audi si neden arıza verdi ne talep etti de motoru değiştirdiler? Aracımda sorun turbo dan kaynaklanmıyor orası kesin olması lazım (eğer servis ustalarının beceriksizliği işin içinde değilse) resimden de anlaşılacağı gibi motor komple söküldü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: SamsClient

    Burdakilerin dediklerine bakma, basit bir işlemle halledilcek bir şey ise 0 motora gerek yok. 0 motorla değişmesi daha fazla değer kaybına uğratır aracı söyliyim, ben motoru değişen araç hayatta almazdım 2, el araç alcam olsam.

    Sizce yağ pompasından pistonuna kadar sökülen bir motoru tamir edemeyip başka bir yere yollayan bir servis fabrikadan çıkmış gibi toplayabilir mi? Toplarsa bu aracı ben en az 5 sene sorunsuz kullanabilir miyim? ikinci olarak aracın ikinci el değerini pek düşünmüyorum araca ben 5 sene sorunsuz bineyim bana yeter. Mantığım almıyor mesela garanti kapsamında aracın yağ pompası bozulur tamam değiştirirsin kliması bozulur yaptırtırsın ama komple motor nedir ya insan şüpheye düşüyor.

    Şimdi burda avukat vs diye zırvalayanlar var, başına gelmeden bilmezsin, mahkemeyle uğraşmak kadar adamı bezdiren yoran bir şey yoktur, gidin direk servis müdürüyle muhattap olun, mahkeme vs filan mı kesinlikle uzak durun. Emin olun eskisi gibi monte edebilirler şüpheniz olmasın, tanıdığımın audi s5 i 18000km de motoru indi, yeni motor taktılar, şu an 60,000km de :)

    Belki çok basit bir nedenden dolayı ses çıkartıyordur(turbo arızası gibi)

    Yaslanın koltuğa süreci izleyin, ikame araç vermişler, mağduriyetiniz yok şu an. Zaten belli kriterler sağlanırsa size aynı aracın yenisini bile sağlayabilirler, önemli olan sizin servis müdürünü kafalamanız.

    Peki tanıdığınızın audi si neden arıza verdi ne talep etti de motoru değiştirdiler? Aracımda sorun turbo dan kaynaklanmıyor orası kesin olması lazım (eğer servis ustalarının beceriksizliği işin içinde değilse) resimden de anlaşılacağı gibi motor komple söküldü.

    Üretim hatası vardı, sizin olaya çok benziyor. Sizede büyük ihtimalle yeni motor takarlar, bu arada bildiğim kadarıyla 1 ay içinde çözemezlerse yeni araçla değiştirmek zorundalar.




  • Bu ülkede hakikaten hiç adam yerine konmuyoruz. Sanmıyorum ki Amerika'da olsun Avrupa'da olsun böyle bir şey teklif edilebilsin. Hadi Avrupa'yı geçtim de ABD'nin yasaları ortada. Adam elimi yaktınız diye tazminat alıyor, bu durumda neler olur neler.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.