Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu konuda nasıl hala firma savunuluyor anlayabilmiş değilim.

    Olay motorun bozulması sorun çıkarması da değil. Motor arıza şüphesi ile servise gösteriliyor ilk usta sorun yok diye cevap veriyor.
    İkinci usta sorun olabileceği şüphesiyle aracı servise çektiriyor.
    Müşteriye enjektörlere bakıcaz diye haber verilip komple motor indiriliyor. İndirilen motor gizli bir yere gönderilip rektefe işlemine başlanıyor.

    Bunların tamamını normal kabul etmek için bir kaç yılda bir rektefe falan yaptırıyor olmak lazım. Daha 20000 km olmamış garantili araçta neyin rektefesini yapıyorlar kafalarına göre.
    Araç sahibi işi gücü sebebiyle veya herhangi başka bir sebeple tamamen güvenerek kontrol etmeden 10 gün sonra gidip aracını alsa ne diyeceklerdi veya neleri söylemeyeceklerdi kim bilir?

    Düşünün sıfır aldığınız aracı 2 sene sonra 20 bin km'de satıyorsunuz alıcı kişi araca baktırırken motorun söküldüğü tespit ediliyor.




  • Motor değişimi daha çok değer düşürü diyen arkadaşlar nasıl bir mantık kuruyor anlamıyorum.

    Motorun değiştiğini öğrenebilecek alıcı pistonların, yatakların vs'nin değiştiğini de zaten servisten öğrenir.

    Sıfır motor takılmış olması alıcı nezdinde rektefiyeye kıyasla çok çok daha güven verici. Dolayısı ile aracın değerini düşürmeyecek veya çok daha az düşürecek.

    Anladığım kadarıyla konu sahibi hukuki yolları denemek istemiyor fakat o iş ahlakına sahip servisin ne yaptığı, ne yaptırdığı işten hayır gelmez.

    Enjektör sökmek için izin alıp aracın motorunu sanayiye yollatıp dağıtan servis, o işi de minimum maliyetle, en ucuz yerde, idarelik yaptırır.
  • Çok geçmiş olsun, motoru sökülen sıfır arabayla ilk kez karşılaşıyorum. Nişanlımın aracının motoru da TSİ bana yağ yaktığından bahsetti. Bu hafta servise uğrasam iyi olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Şu konuda nasıl hala firma savunuluyor anlayabilmiş değilim.

    Olay motorun bozulması sorun çıkarması da değil. Motor arıza şüphesi ile servise gösteriliyor ilk usta sorun yok diye cevap veriyor.
    İkinci usta sorun olabileceği şüphesiyle aracı servise çektiriyor.
    Müşteriye enjektörlere bakıcaz diye haber verilip komple motor indiriliyor. İndirilen motor gizli bir yere gönderilip rektefe işlemine başlanıyor.

    Bunların tamamını normal kabul etmek için bir kaç yılda bir rektefe falan yaptırıyor olmak lazım. Daha 20000 km olmamış garantili araçta neyin rektefesini yapıyorlar kafalarına göre.
    Araç sahibi işi gücü sebebiyle veya herhangi başka bir sebeple tamamen güvenerek kontrol etmeden 10 gün sonra gidip aracını alsa ne diyeceklerdi veya neleri söylemeyeceklerdi kim bilir?

    Düşünün sıfır aldığınız aracı 2 sene sonra 20 bin km'de satıyorsunuz alıcı kişi araca baktırırken motorun söküldüğü tespit ediliyor.

    +Biyel kolu ters takılmış fabrikada.


    Vw fabrikaları,diğer markalardan üstüncüleri konuya bekliyoruz.




  • Serhat Motor,

    Şirzat usta meslekte 40 yılını aşmış, saygımı kazanmış bir ustadır. Serhat motorun yaptığı her motora hiç bakmadan şahsım adına garanti veririm, o derece güvenirim. Ankara da birkaç firma daha var bu kalitede. Bunu yazmamın sebebi rektefiye edilmiş motordan hayır gelmez fikri olan arkadaşlar için.

    Şimdi ilk mesajdaki belgeleri yeni gördüm ve konu hakkında söylemek istediğim birkaç şey var.

    Bunu ister marka kötülemek olarak algılayın, ister ne olarak algılarsanız algılayın. Çocukluğumdan beri otomobil ile uğraşırım, hiçbir firma ile de alıp veremediğim yok.

    Öncelikle pistonlar ve gömleklerin arasında 0,07 mm. boşluk olması çok şaşırtıcı, çünkü 15 bin km. yapmış bir motorda (aracın garanitli ve tüm bakımlarının serviste yapıldığı da kesin olmak kaydıyla) bu aşınmanın olması çok çok fazla bir değer, atmosferik motorlarda bu aşınmayı yapabilmek için yüzbinlerce km yapmanız lazım. Kısaca bu motorun pistonlarına dokunduğunuzda silindirin içinde sağa sola hafif oynadığını hissetmek mümkün. Araç sahibinin performanstan şikayetçi olması lazım aslında, demekki aracını fazla sıkıştıran bir kullanıcı değil. Çünkü turbonun basıncı piston kenarlarından kartere kaçarak karter iç basıncını ciddi derecede yükseltiyor görünen kadarıyla. Buda ciddi performans kaybına yol açar.

    Yatakların tümünde aşırı basma, bir diğer sanayi tabiri deyimle torsiyon düşürme olmasıda çok uzun vade de yaşanan bir husustur normalde. Bu aşırı basmanın da asıl sebebi basınç ve ani torktur. Yani yine beğenmediğimiz atmosferik motorlarda çok uzun vadede olacak bir sorun yüksek şarjlı bir motorda 15 bin km. de karşımıza çıkmış.

    Pistonların biyel koluna ters takılması da traji komik bir durum, buna söyleyecek lafım yok.

    Sonuç olarak bahsi geçen 160 ps TSI motor benden kocaman bir "SIFIR" almıştır. Muhtemelen daha düşük güçlü TSI larda bu derece aşınma yoktur (yani umarım) Özellikle 2. elde 160 lık TSI alacaklar bir kere daha düşünsün, kompresyon testi yaptırmadan almasın derim. Çok erken aşınma söz konusu görünen kadarıyla.

    Diğer yandan Turbo veya kompressor ile şarj edilen motorlarda, daha fazla ani güç ve daha fazla silindir iç basıncı oluştuğundan, bu tip motorları tercih edecek kullanıcıların özellikle 2. elde risk satın aldıklarını bilmeleri gerekir. Bu yüzden bilindik araçları, veya çok iyi ekspertiz yapılmış kompresyonları ölçülmüş araçları almaya özen göstermek akıllıca olacaktır.

    Araç sahibine tavsiyem;

    Silindirlerinizde de aşınma var, çok erken. Ama var. Yani motor yapılsın sıfır piston segman parçalarla bile deseniz orjinal ölçüsünden 0,01 daha aşınmış bir motorunuz var. Farklı piston mu? farklı segman mı atılacak? orjinal piston segman ölçüleri kurtacak mı öğrenin. Diğer yatak vs. değişmesi sorun değil. Ama yine de sıfır motor alma konusunda hakkınızı sonuna kadar aramanızı tavsiye ederim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Motor değişimi daha çok değer düşürü diyen arkadaşlar nasıl bir mantık kuruyor anlamıyorum.

    Motorun değiştiğini öğrenebilecek alıcı pistonların, yatakların vs'nin değiştiğini de zaten servisten öğrenir.

    Sıfır motor takılmış olması alıcı nezdinde rektefiyeye kıyasla çok çok daha güven verici. Dolayısı ile aracın değerini düşürmeyecek veya çok daha az düşürecek.

    Anladığım kadarıyla konu sahibi hukuki yolları denemek istemiyor fakat o iş ahlakına sahip servisin ne yaptığı, ne yaptırdığı işten hayır gelmez.

    Enjektör sökmek için izin alıp aracın motorunu sanayiye yollatıp dağıtan servis, o işi de minimum maliyetle, en ucuz yerde, idarelik yaptırır.



    Hukuk yolunu elbette deneyeceğiz ama şu anda hala seçenek sunmadılar bize yazılı bir belge vermelerini bekliyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Serhat Motor,

    Şirzat usta meslekte 40 yılını aşmış, saygımı kazanmış bir ustadır. Serhat motorun yaptığı her motora hiç bakmadan şahsım adına garanti veririm, o derece güvenirim. Ankara da birkaç firma daha var bu kalitede. Bunu yazmamın sebebi rektefiye edilmiş motordan hayır gelmez fikri olan arkadaşlar için.

    Şimdi ilk mesajdaki belgeleri yeni gördüm ve konu hakkında söylemek istediğim birkaç şey var.

    Bunu ister marka kötülemek olarak algılayın, ister ne olarak algılarsanız algılayın. Çocukluğumdan beri otomobil ile uğraşırım, hiçbir firma ile de alıp veremediğim yok.

    Öncelikle pistonlar ve gömleklerin arasında 0,07 mm. boşluk olması çok şaşırtıcı, çünkü 15 bin km. yapmış bir motorda (aracın garanitli ve tüm bakımlarının serviste yapıldığı da kesin olmak kaydıyla) bu aşınmanın olması çok çok fazla bir değer, atmosferik motorlarda bu aşınmayı yapabilmek için yüzbinlerce km yapmanız lazım. Kısaca bu motorun pistonlarına dokunduğunuzda silindirin içinde sağa sola hafif oynadığını hissetmek mümkün. Araç sahibinin performanstan şikayetçi olması lazım aslında, demekki aracını fazla sıkıştıran bir kullanıcı değil. Çünkü turbonun basıncı piston kenarlarından kartere kaçarak karter iç basıncını ciddi derecede yükseltiyor görünen kadarıyla. Buda ciddi performans kaybına yol açar.

    Yatakların tümünde aşırı basma, bir diğer sanayi tabiri deyimle torsiyon düşürme olmasıda çok uzun vade de yaşanan bir husustur normalde. Bu aşırı basmanın da asıl sebebi basınç ve ani torktur. Yani yine beğenmediğimiz atmosferik motorlarda çok uzun vadede olacak bir sorun yüksek şarjlı bir motorda 15 bin km. de karşımıza çıkmış.

    Pistonların biyel koluna ters takılması da traji komik bir durum, buna söyleyecek lafım yok.

    Sonuç olarak bahsi geçen 160 ps TSI motor benden kocaman bir "SIFIR" almıştır. Muhtemelen daha düşük güçlü TSI larda bu derece aşınma yoktur (yani umarım) Özellikle 2. elde 160 lık TSI alacaklar bir kere daha düşünsün, kompresyon testi yaptırmadan almasın derim. Çok erken aşınma söz konusu görünen kadarıyla.

    Diğer yandan Turbo veya kompressor ile şarj edilen motorlarda, daha fazla ani güç ve daha fazla silindir iç basıncı oluştuğundan, bu tip motorları tercih edecek kullanıcıların özellikle 2. elde risk satın aldıklarını bilmeleri gerekir. Bu yüzden bilindik araçları, veya çok iyi ekspertiz yapılmış kompresyonları ölçülmüş araçları almaya özen göstermek akıllıca olacaktır.

    Araç sahibine tavsiyem;

    Silindirlerinizde de aşınma var, çok erken. Ama var. Yani motor yapılsın sıfır piston segman parçalarla bile deseniz orjinal ölçüsünden 0,01 daha aşınmış bir motorunuz var. Farklı piston mu? farklı segman mı atılacak? orjinal piston segman ölçüleri kurtacak mı öğrenin. Diğer yatak vs. değişmesi sorun değil. Ama yine de sıfır motor alma konusunda hakkınızı sonuna kadar aramanızı tavsiye ederim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    Öncelikle zaman ayırdığınız için çok TEŞŞEKKÜR ederim.Galiba Şirzat Usta serhat motorun sahibi, bende oradan raporda yazan Kadir bey ile görüştüm sağolsun bütün sorularımı yanıtladı tek tek (Doğuş otodan motorumu götürdükleri yerin numarasını istediğimde, onlar size kesinlikle bilgi veremezler özel kişilerle konuşmazlar denmişti.Artık olanlardan sonra hiç güvenim kalmadı.).Benim anlamadığım orada pistonlarda 0.01 aşıntılı yazıyor fakat 76.51 mm den 76.44 çıkardığımda 0.07 mm kalıyor ki bu da pistonların aşınma toleransını geçiyor.Evet şu anda daha iyi anlıyorum performans kaybı yapamamamın nedenini; çünkü ben zaten en fazla 3000 devirde vites değiştiriyorum.Hem az yaksın diye hemde fazla hız tutkum olmadığı için.Merak ettiğim bir konuda bu ben motoru daha hiç redline kullanmadım hiç zorlamadım ama motor sanki chiplenmiş yarış arabası motoru gibi yıpranmış.Sizce bir fabrika hatası var mı? Üçüncü olarak biyel koluna ters takılan pistonları Kadir beye sordum normal dedi sizce bu nedir ne değildir normal midir.Böyle takılması bazı sorunlara yol açar mı? Son olarak motor eğer yapılırsa serhat motora yaptırmam daha yararlı mı olur (siz bu firmayı şahsen tanıyormusunuz?).Tekrardan Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Tam olarak 1 yaşında ve 14000 km olan Tiguan TSİ 160 bg'lik aracımın motorundan ses gelme şikayetiyle doğuş otoya götürdüm (aracımın yıllık bakımını da aynı yerde yaptırdım).İlk önce genç bir eleman (27 yaşlarında) verdiler test sürüşüne çıktık, eleman sesin gayet normal olduğunu ve dert etmememi söyledi.İşin açıkçası sinirlendim çünkü sanki bir tek ben bu sesi duyuyormuşum gibi bir tavır içerisine girdi.Neyse sonra içeri girdim ve bu işten GERÇEKTEN anlayan bir usta istedim.Murat isminde bir usta geldi ve test sürüşüne çıktık.Usta sesi duydu ve bir problem olduğunu kabul etti. Bu kadar uzatmamın nedeni siz siz olun ISRARCI olun eğer ben geri dönseydim aracım ileride garantisi bittiğinde sorun verecek ve beni binlerce tl zarara sokacaktı. Neyse usta aracı bırakmam gerektiğini söyledi ve bende bıraktım ona göre ses motordan değil yan aksamlardan geliyordu ve bir parça değişimiyle halledilebilecekti (bende sorunun erken bulunmasından dolayı memnun oldum ve aracı bıraktım).

    Asıl konu burada başlıyor arkadaşlar.Doğuş oto aracı bırakmamdan 2 gün sonra beni aradı ve sesin motorun içinden geldiğini tespit ettiklerini söylediler. Servis temsilcisi sesin enjektörlerden geldiğini ve benden ENJEKTÖRLERİ AÇMAK için izin istedi ve bende sorun çözülsün diye gayet normal bir şekilde izin verdim.Bugün aklıma takıldı ve şu araca bir bakayım dedim ve servisin yolunu tuttum. Aracımın yanına gittiğimde şok oldum çünkü ön tampon, farlar, motor bölümü (akü,fanlar,motor suyu kabı ,silecek suyu kabına kadar) komple sökülmüştü. Şok içersin de servis elemanına neden söktüklerini sordum, o da bana sizden izin aldık dedi ben öylece kaldım. Motorun anlaşmalı bir şirkete gönderildiğini(BUGÜN BU ŞİRKETİN NUMARASINI İSTEDİM VERMEDİLER ÖZEL KİŞİLERE ZATEN BİLGİ VERMEZ DEDİLER) kendilerinin motoru yapamadıklarını söylediler. Bende ustaya sorunun ne olabileceğini sordum oda motorun yatağında problem olabileceğini söyledi.

    SORUM şu arkadaşlar bir tüketici olarak bundan sonra haklarım nelerdir yeni motor mu talep edebilir miyim yoksa aracın farkını verip yeni araç talep edebilir miyim? Açıkçası araç bana artık güven vermiyor çünkü daha önce de bir kaç defa her şey normal iken kendi kendine stop etti şükür ki yüksek hızlarda gitmiyordum.Yardım edin lütfen. VOLKSWAGEN İYİ KÖTÜ ALANI OLMASIN!!!!!

     Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler)



    Ekleme: Servis bana aracımı bıraktığımda tahsis araç verdi.En azından bu konuda mağdur olmadım çok şükür.

    Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkürler.Şuanda aklımda 2 düşünce var;

    1. Sıfır motor talep etmek ve ikinci elde kaybımı gidermek için aksesuar (xenon far,abt tuning)vb hediye almak.Bunun aynısı bir forumdaşın başına gelmiş ve motorunu değiştirip aksesuar hediye etmişler.

    2.Aracı ayıplı mal (fabrika hatası) sayıp, ve de motorun benim iznim dışında açıldığını beyan edip mahkemeye başvurmak.Bu durumda mahkeme en az 4 ay sürer.Bu noktada sorum şu kazanma şansımız sizce nedir?.


    EKLEME (26.11.2012 10:00) :Bugün bütün ısrarlarıma rağmen aracımın motorunun nereye götürüldüğünü söylemediler.Önce doğuş oto etimesgutta dediler orayı aradım oradaki servis elemanı bana bur da böyle bir işlem yapılamaz dedi ve telekonferans yöntemi ile servis danışmanımla konuştuk (3 kişi). Ve servis danışmanım kemküm etti fazla söze gerek yok galiba GÜVENİM KALMADI BUNLARA.

    AYRICA RAPOR ellerine ulaşmış motorun yatağında sorun varmış (basınçtan ezilmemi öyle bir şey dedi servis danışmanı)

    ALLAH BUNLARI BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN EMEĞİMİZE PARAMIZA KASTLARI VAR BU ...... İNSANLARIN.

    EKLEME (26.11.2012 14:43) : Aracın motorunu nereye gönderdiklerini öğrendim ama servis danışmanımdan değil ısrarla bakmayı istediğim ekspert raporundan.Raporun fotokopisini istedim ama VEREMEYİZ dediler bende gizlice resmini çektim.Raporlar aşağıda.KISACA MOTORUN 4 PİSTONU,YATAKLARI,ENJEKTÖRLERİ DEĞİŞİYOR SADECE MOTORUN DÖKÜM KISMI DEĞİŞMEYECEKMİŞ (ANA GÖVDESİ).

     Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler)

     Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler)

     Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler)


    Yeni motor istemek mi mantıklı yoksa tamir etmek mi? ELBETTE ARAÇ DEĞİŞİMİ İÇİN BAŞVURACAĞIM MAHKEMEYE fakat en kötü senaryo için hangi iki seçenek?Birde benim motorun durumu nedir.

    hocam geçmiş olsun yeni motor isteyin vermezlerse dava açın olduki davayı kaybettiniz volkswagen in almanyadaki yetkililerine vs. mail yoluyla ulaşın durumu iletin şundan kesinlikle eminimki volkswagen gibi büyük bir araç şirketi adının lekelenmesini istemez hem size sıfır motor yollayacaktır hemde doğuş otoya davranışlarından dolayı cüzzi bi meblaj ceza kesecektirhocam hatta imkanı var ise yeni bir tiguan ile değiştirtin




  • piston biyel koluna ters takılmış

    turbo motorlar rektefiyeden sonra dikiş tutmaz kesinlikle garanti süresi boyunca idare edip size ya arabayı sattıracak yahut motoru değiştirtecekler
  • Hocam öncelikle geçmiş olsun

    En buyuk hatayı aracını o servise götürerek yapmışın, benim 2012 model arabaya vermedikleri zarar kalmadı o servisin, yapmadıklarını bırakmadılar bana, rezil ettiler beni, mahkemelik oldum adamlarla, geçen hafta ilk duruşmam vardı.

    Benim şikayet etmediğim yer kalmadı, Almanyada ki fabrikaya kadar şikayet yazdım, hiç birinden olumlu cevap alamadım.

    Bu ülkade adalet olduğunu bilsem mahkemeye ver hakkını ara diyecem ama mahkemeye gittikten sonra onada inancım kalmadı, bizim ülkede mahkemeler parası olanın yanında, %100 mağdur durumda olduğumu belgelememe rağmen hakim bana soru bile sormadı, şu an arabamın değişimini geçtim beni suçlu çıkarırlar diye korkmaya başladım.

    Allah kolaylık versin sana, inşallah araban düzelirde benim gibi mahkeme mahkeme sürünmessin.
  • araba alacaksın ; önce fiyat belirle , sonra marka belirle ,sonra distribütörü araştır , sonra servis araştır ,sonra model belirle , sonra motor belirle , onu belirle bunu araştır....
    Sonra en ufak olayda mal gibi ortada kal

    kime güvenipte araba alacak bu millet ?
  • Serhat motor yenileme, 2 tane pistonun, piston koluna ters takıldığını söylemiş. Bu motor daha önce açılmadıysa yani fabrika çıkışı gibi duruyorsa ve fabrika bu motorun 2 tane pistonunu ters taktıyse, vw gitsin kumda falan oynasın. hadi 1 tanesini ters taktın fark etmedin, 2 tanesini nasıl ters takarsın? hiç mi kontrol mekanizman yok. Şimdi vw tapınıcıları arada olur böyle falan diyecekler falan yine.
  • sorununuzu bildiren mesajı twitter hesabınıza doğuş oto ile başlayarak yazın iletişime geçebilirler...
  • Valla benim araba daha kız gibi, tertemiz ama motor arızası verdiği an satarım, zaten satarsam da bir tek bu tsi patladı çatladı muhabbeti canımı sıktığı için satıcam...
  • Piston, biyel koluna ters takılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 26 Kasım 2012; 19:27:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia



    Bu ülkade adalet olduğunu bilsem mahkemeye ver hakkını ara diyecem ama mahkemeye gittikten sonra onada inancım kalmadı, bizim ülkede mahkemeler parası olanın yanında, %100 mağdur durumda olduğumu belgelememe rağmen hakim bana soru bile sormadı, şu an arabamın değişimini geçtim beni suçlu çıkarırlar diye korkmaya başladım.

    Allah kolaylık versin sana, inşallah araban düzelirde benim gibi mahkeme mahkeme sürünmessin.

    mahkemeler parası olanın yanında değil, dahası mahkmenin kimin ne kadar parası var umrunda değil o yüzden başka şeylerden canı yanmış mahkemeye çatan vatandaş psikolojisine kapılmamak lazım,

    ayrıca hakim soru bile sormadı demişsiniz, bir çok davada vatandaşa soru sormaya hacet yoktur hatta bir kısmında duruşma yapılmasına dahi lüzum yoktur, dosya üzerinden dava yürür, sizin anlatacaklarınızın mahkeme kararına çok fazla bir etkisi olmaz ama sunacağınız veya mahkemenin getirteceği bilgi, belgelerle sizin anlattıklarınızdan + anlatamadıklarınızdan çok daha fazlasını mahkeme tespit eder, hükmünü de ona göre kurar.

    mahkemeler teselli kapısı değildir, güzin abla görevi yürütmezler, varsa ortada bir hukuksuzluk bunu tespit eden merciidir, bazen siz haksızlığa uğradığınızı düşünürsünüz lakin kanun öyle demez, karar da aleyhinize çıktıysa veryansın edersiniz mahkemeye, ama işin özü öyle değil. sakin olmak, bilen birine danışarak iş yürütmek en doğrusu.

    herkese kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Eline sağlık İlhan abi,demekki piyasadaki 160 TSI'ların çoğu riskli motor.Biyel kolunun ters takılması çok trajik bunu şimdiye kadar Vw'nin farketmemesi daha trajik.

    Birde farkedipte çaktırmama durumu varsa o zaten tam kötü.Toyota araçlarını geri çağırınca bir tarafıyla gülen arkadaşlar neden yorum yazmıyorlar.

    Bide Vw fabrikaları diğerlerinden üstün yok şu var bu var derler.


    Bu arada İlhan abi Vw düşmanı ilan edilirsen takmamanı öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Serhat Motor,

    Şirzat usta meslekte 40 yılını aşmış, saygımı kazanmış bir ustadır. Serhat motorun yaptığı her motora hiç bakmadan şahsım adına garanti veririm, o derece güvenirim. Ankara da birkaç firma daha var bu kalitede. Bunu yazmamın sebebi rektefiye edilmiş motordan hayır gelmez fikri olan arkadaşlar için.

    Şimdi ilk mesajdaki belgeleri yeni gördüm ve konu hakkında söylemek istediğim birkaç şey var.

    Bunu ister marka kötülemek olarak algılayın, ister ne olarak algılarsanız algılayın. Çocukluğumdan beri otomobil ile uğraşırım, hiçbir firma ile de alıp veremediğim yok.

    Öncelikle pistonlar ve gömleklerin arasında 0,07 mm. boşluk olması çok şaşırtıcı, çünkü 15 bin km. yapmış bir motorda (aracın garanitli ve tüm bakımlarının serviste yapıldığı da kesin olmak kaydıyla) bu aşınmanın olması çok çok fazla bir değer, atmosferik motorlarda bu aşınmayı yapabilmek için yüzbinlerce km yapmanız lazım. Kısaca bu motorun pistonlarına dokunduğunuzda silindirin içinde sağa sola hafif oynadığını hissetmek mümkün. Araç sahibinin performanstan şikayetçi olması lazım aslında, demekki aracını fazla sıkıştıran bir kullanıcı değil. Çünkü turbonun basıncı piston kenarlarından kartere kaçarak karter iç basıncını ciddi derecede yükseltiyor görünen kadarıyla. Buda ciddi performans kaybına yol açar.

    Yatakların tümünde aşırı basma, bir diğer sanayi tabiri deyimle torsiyon düşürme olmasıda çok uzun vade de yaşanan bir husustur normalde. Bu aşırı basmanın da asıl sebebi basınç ve ani torktur. Yani yine beğenmediğimiz atmosferik motorlarda çok uzun vadede olacak bir sorun yüksek şarjlı bir motorda 15 bin km. de karşımıza çıkmış.

    Pistonların biyel koluna ters takılması da traji komik bir durum, buna söyleyecek lafım yok.

    Sonuç olarak bahsi geçen 160 ps TSI motor benden kocaman bir "SIFIR" almıştır. Muhtemelen daha düşük güçlü TSI larda bu derece aşınma yoktur (yani umarım) Özellikle 2. elde 160 lık TSI alacaklar bir kere daha düşünsün, kompresyon testi yaptırmadan almasın derim. Çok erken aşınma söz konusu görünen kadarıyla.

    Diğer yandan Turbo veya kompressor ile şarj edilen motorlarda, daha fazla ani güç ve daha fazla silindir iç basıncı oluştuğundan, bu tip motorları tercih edecek kullanıcıların özellikle 2. elde risk satın aldıklarını bilmeleri gerekir. Bu yüzden bilindik araçları, veya çok iyi ekspertiz yapılmış kompresyonları ölçülmüş araçları almaya özen göstermek akıllıca olacaktır.

    Araç sahibine tavsiyem;

    Silindirlerinizde de aşınma var, çok erken. Ama var. Yani motor yapılsın sıfır piston segman parçalarla bile deseniz orjinal ölçüsünden 0,01 daha aşınmış bir motorunuz var. Farklı piston mu? farklı segman mı atılacak? orjinal piston segman ölçüleri kurtacak mı öğrenin. Diğer yatak vs. değişmesi sorun değil. Ama yine de sıfır motor alma konusunda hakkınızı sonuna kadar aramanızı tavsiye ederim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    Öncelikle zaman ayırdığınız için çok TEŞŞEKKÜR ederim.Galiba Şirzat Usta serhat motorun sahibi, bende oradan raporda yazan Kadir bey ile görüştüm sağolsun bütün sorularımı yanıtladı tek tek (Doğuş otodan motorumu götürdükleri yerin numarasını istediğimde, onlar size kesinlikle bilgi veremezler özel kişilerle konuşmazlar denmişti.Artık olanlardan sonra hiç güvenim kalmadı.).Benim anlamadığım orada pistonlarda 0.01 aşıntılı yazıyor fakat 76.51 mm den 76.44 çıkardığımda 0.07 mm kalıyor ki bu da pistonların aşınma toleransını geçiyor.Evet şu anda daha iyi anlıyorum performans kaybı yapamamamın nedenini; çünkü ben zaten en fazla 3000 devirde vites değiştiriyorum.Hem az yaksın diye hemde fazla hız tutkum olmadığı için.Merak ettiğim bir konuda bu ben motoru daha hiç redline kullanmadım hiç zorlamadım ama motor sanki chiplenmiş yarış arabası motoru gibi yıpranmış.Sizce bir fabrika hatası var mı? Üçüncü olarak biyel koluna ters takılan pistonları Kadir beye sordum normal dedi sizce bu nedir ne değildir normal midir.Böyle takılması bazı sorunlara yol açar mı? Son olarak motor eğer yapılırsa serhat motora yaptırmam daha yararlı mı olur (siz bu firmayı şahsen tanıyormusunuz?).Tekrardan Teşekkürler.

    Şirzat ustayı şahsen tanırım, dediğim gibi usta gibi bir ustadır. Bu yüzden Serhat motor yenileme firmasına güvenebilirsiniz.

    Belgede geçen binde birlik aşınma silindir (gömlek) lerinizde, geri kalan aşınma ise pistonlarınızda. Bu yüzden pistonların değişmesi gerektiği teşhisi konumuş zaten. Eğer silindirlerinizdeki aşınma daha fazla olsaydı gömleklerinizinde değişmesi gerekecekti. Şu anda binde birlik silindir aşınması tolerans dahilinde olduğundan gömlek değişimi gerekmiyor.

    Yani şu anda sıfır piston, segman takıldığında binde bir aşınma ile motorunuzu kullanmaya devam edeceksiniz. Sizin gibi 3000 rpm de vites değiştiren bir kullanıcının motorunda 1 yılda bu kadar aşınma olması gerçekten şaşırtıcı.

    Fabrikasyon hata var mıdır? onu bilemem, bunu teşhis etmekte çok kolay değil. Gelelim pistonların biyel kollarına ters takılmasına;

    Pistonların üzerlerinde sübap çentikleri vardır, bu çentikler fabrika tarafından eksoz veya emme sübabına göre şekillendirilerek üretilir. Tabi silindir kapağı, yanma odasının genişliği ve sübaplar açıldığında pistona olan mesafesi bu üretim hesaplarının içindedir. Bazı motorlarda (özellikle yüksek sıkıştırmalı) piston silindir kapağına o kadar milimetrik yaklaşır ki, fabrikanın verdiği değerlerin dışında en ufak avans değişikliğinde bile pistonlar ters takılırsa sübapa dokunabilir. Zaten böyle bir durum var ise, pistonun tepesinde sübap hafif iz yapar. Bu konuda daha detaylı yorum yapabilmem için silindir kapağınızı ve pistonlarınızı görmem lazım. Böyle bir durum yok ise pistonların ters takılması bir sorun teşkil etmez, ama fabrikanın böyle bir şey yapması ayıptır.

    Son olarak motor yenilemesi yaptıracaksanız Serhat Motora yaptırabilirsiniz, ama ben hakkınızı arayın şartları zorlayın derim. Bir de bu aşınmanın sebebini Serhat motora sorun, benim söyleyeceğimden daha net sonuç verecektir onların cevabı, hatta alacağınız cevap bu konuda bir referanstır çünkü bu adamların işi motor yenileme ve kimse hangi motor iyidir onlardan daha iyi bilemez. Eğer Serhat Motor TSI lar böyle, aşınma normal derse kusuru dayanıksız motor üretmekten VW de bulup, tüm kullanıcılar olarak ciddi bir bilinç elde etmiş oluruz. Eğer aşınma normal değil derse, arkasından sebeplerini ve sizin şansınıza fabrikasyon bir sorun olup olmadığı hakkında fikir sahibi olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Eline sağlık İlhan abi,demekki piyasadaki 160 TSI'ların çoğu riskli motor.Biyel kolunun ters takılması çok trajik bunu şimdiye kadar Vw'nin farketmemesi daha trajik.

    Birde farkedipte çaktırmama durumu varsa o zaten tam kötü.Toyota araçlarını geri çağırınca bir tarafıyla gülen arkadaşlar neden yorum yazmıyorlar.

    Bide Vw fabrikaları diğerlerinden üstün yok şu var bu var derler.


    Bu arada İlhan abi Vw düşmanı ilan edilirsen takmamanı öneririm.

    VW düşmanı değilim, beni anlayanlar anlıyor zaten diğerleri de umrumda değil.

    Pistonların ters takılması hususuna fazla takılmamak lazım, çünkü bir sorun teşkil edecek olsaydı VW gibi bir firmanın montaj takımı böyle bir hata yapmazdı.

    Şöyle bir tahmin yürütebilirim. Maliyeti düşürmek açısından VW birkaç değişik motorda aynı pistonu kullanıyor olabilir. Bu pistonların ters olması bazı serilerde önemli iken bazı serilerde önemsiz olabilir. Bu pistonun sübaplara ne kadar yaklaştığı ile ilgili bir durum. Montaj esnasında da bunu bildiklerinden umursamadan montajlamış olabilirler.

    Tabi bu bir tahmin. Yine de böyle bir şey yapmaları bence prestij açısından kötü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Eline sağlık İlhan abi,demekki piyasadaki 160 TSI'ların çoğu riskli motor.Biyel kolunun ters takılması çok trajik bunu şimdiye kadar Vw'nin farketmemesi daha trajik.

    Birde farkedipte çaktırmama durumu varsa o zaten tam kötü.Toyota araçlarını geri çağırınca bir tarafıyla gülen arkadaşlar neden yorum yazmıyorlar.

    Bide Vw fabrikaları diğerlerinden üstün yok şu var bu var derler.


    Bu arada İlhan abi Vw düşmanı ilan edilirsen takmamanı öneririm.

    Daha once arkadasa rektefiyeyi kabul etme demistim ama simdi vazgectim. President usta'nin anlattigina gore Serhat Motor bu konuda daha guvenilir sanirim.

    Yillar once Murat 131 ler sifir alindigi gibi sanayiye Kilitci Stephan usta'ya goturulurdu. Cunku fabrikasindan cikan Murat 131 lerin kapisi dogru duzgun kapanmazdi. Stephan Usta bu kapilara oyle bir ayar cekerdi ki, kapi tik diye yerine yag gibi otururdu bu ayardan sonra.

    Simdi dusunuyorum da, 2012 yilinda sifir kilometre alinan her Volkswagen'i Serhat Motor'a gondermek gerekiyor. Şirzat Usta motoru acip bakmali, yanlis kisimlari duzeltmeli, gereken ayarlari yapmali ki Volkswagen'ler duzgun calisabilsin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.