Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pistonun ters takılması isterse araca hiç hasar vermesin ama 'TERS' takılması büyük bir sorun bana göre.
  • şimdilerde renaultda clio4 te 0,9cc turbolu motor kullanmaya başladı. acaba ileride bu motorların VW gibi arıza çıkarma olasığı var mıdır?
  • Pistonların ters takılması nedir ya 1 de değil 2 tane kesinlikle onların sürüneceği her yola başvurmalısınız burda madur sizsiniz onlar madur eden cezalarını çeksinler onca milletin ahı çıksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    şimdilerde renaultda clio4 te 0,9cc turbolu motor kullanmaya başladı. acaba ileride bu motorların VW gibi arıza çıkarma olasığı var mıdır?

    Mesela Toyota yaris 1.0 benzinli turbosuz haliyle 70hp veriyor.
    Bununla kıyaslarsak 900cc turbolu motor için 90hp hiç sorun olmamalı.
    Motor ömrü açısından renault motorları iyi bence.
  • Bence rektifiyeden sonra orjinalinden daha iyi bile olabilir!

    Yine de araç değişimi için bastırın..

    Size bunları yaşatmaya hakları yok.
  • Motor değişimi uygun olacaktır.Yada arabayı iade ettirirdim.Şahsen ben olsaydım bunu seçerdim.Çünkü bu saatten sonra o motor içime sinmez...Mahkeme süreci bilirkişiler filan devreye girdiğinde aşağı yukarı 2 yıl sürer ancak kazanırsınız diye düşünüyorum...Geçmiş olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardatun

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    şimdilerde renaultda clio4 te 0,9cc turbolu motor kullanmaya başladı. acaba ileride bu motorların VW gibi arıza çıkarma olasığı var mıdır?

    Mesela Toyota yaris 1.0 benzinli turbosuz haliyle 70hp veriyor.
    Bununla kıyaslarsak 900cc turbolu motor için 90hp hiç sorun olmamalı.
    Motor ömrü açısından renault motorları iyi bence.



    motor ömrü açısından renault iyi belki. ancak bu motor daha yeni bir motor. ne tür sürprizler çıkarır allah bilir...
  • Piston biyel koluna ters takılır mı? Takılsa yürür mü? Şaka mı bu? Bu nasıl rapor_?

    Hocam kumpasa gelme, noter getir aracını tutanak tuttur...VW yetkili servisi motoru yetkili olmayan bir yerde yaptırıyor şeklinde, tespit yaptır, motor ortada yok...

    VW den yetkili birileriyle görüşmelisin durumunu anlatmalısın. Kafaya göre iş mi olur?

    O arabaya binme daha, o fotolarla şikayetvar.coma yazıver hemen bi!
  • Gariplikler say say bitmiyor..
    Telefonla enjektörleri açmak için izin alıp müşteriye haber vermeden motorun ciğeri sökülüyor?
    Müşteri merak edip motorun peşine düşmese "enjektörler değişti, hallettik" diye bu yapılanlardan bahsedilmeden araç iade mi edilecekti?
    Her bi tarafından patlak bi konu.
  • Şu yapılanlar müşteriye gerçekten değer verilen ve yargı sistemi gelişmiş bir ülkede olacaktı ki ortada ne servis,ne bayi kalırdı...
    Doğuşundan,servisine yargı tepelerine çökerdi!
    Ama burada senelerce mahkemelerde uğraşıp belki motoru veya aracı değiştirebiliriz,ki bu da büyük başarı sayılır Türkiye'de.
  • Nerde fosfos fosfos diye gezen fanlar ? İstisnalar kaideyi bozmaz diyişleri şimdiden duyabiliyorum.


    Geçmiş olsun adınıza üzüldüm. Yeni araç konusunda istekli olun gereken her şeyi yapın lakin o arabayı onarıp tekrar size gönderseler bile artık eminim 1 gram heves/isteginiz kalmamıştır. Kabul ederlerse de ustune para koyup veya alip farklı model alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun

    Sanki biraz yanlış kullanılmış gibi gözüküyor araç ama çok az

    Servisiniz aracı onarıp size sunacaktır..

    Ama 2nci el de minimum 5-6 bin tl kaybınız olacak insanlara anlatmak zor öyleydi böyleydi motor değişti oho derken vs vs

    Sizde zaten hediye isticem demişsiniz kafadan nakavt olmuşsunuz bile..

    Tabi ben satmam 10 sene kullanırım diye yazmışsınız onuda okudum.. şahsen 2 sene sonra satardım ben..

    Bence araç onarıldıktan sonra isterseniz son duruma bakıp ne yapıldı ne yapılmadı vs derken Anahtarı teslim almayın aracı bırakın.. Hatta o kısma gelene dek doğuş otoya başvurun sonuçta kaybınız var..


    Ama gel gör kullanıcı hatası denen birşey çıktı




  • Selamlar,

    Öncelikle çok büyük geçmiş olsun...

    Aracın; "yetkili serviste onarımının mümkün olmadığı" konusunda belgeler toplayıp, avukatınızla konuyu mahkemeye taşıyıp, yeni araç talebinde bulunmanız en mantıklı yol olacaktır.

    Motor şüphesiz olarak dışarıda yapılıp, araca takılmış olacaktır ama sizin gözünüzde araç sıfırlıktan çıkacaktır. Mideniz bulandı bir kere. Ellenmedik hiç bir hayati parçası kalmadı sonuçta...

    İşin kötüsü benimde TSI bir aracım var. Daha önce turboya bir "ayar pulu" koydular ve motordan gelen anormal sesi kaybettiler.

    Şimdilik herhangi bir sorun yok. (Ya da var, haberim yok...)

    İşin özü tüketicilerin ne yapması gerektiği. Araç satın alırken oluşan belirsizlikler gerçekten çok can sıkıcı bir hal aldı.

    Adamın cebinde misal 30 ile 100 bin TL gibi bir parası var ve araştırma yapıyor;

    1- Turbo benzin motorlu alsam acaba patlar mı?
    2- Dizel motorlu alsam ileride turbo ve enjektör değişimi ister mi? 100 bin km. sonra satarken acaba ASENA gibi kıvırmam mı lazım?
    3- Atmosferik benzinli alsam benzini su gibi içip ocağıma incir ağaca diker mi?
    4- Atmosferik motora LPG bağlasam acaba rampada çeker mi? Araç gider mi? Hadi bunlara katlandık, her yıl motorun ömründen %3 - 7 oranında çalarsa motor tamiri yaptırmak zorunda kalırmıyım? AVM lerde halim içler acısıyken...
    5- Hibrid araç düşünsem daha servisler benzinli yada dizel motor tamiri yapamazken hibrid aracıma bişey olsa ben ne yaparım? Sanayide bile şu anda ustası yokken.
    7- Şu elektrikli araç gelse derken ilk FLUENCE geldi, onda da aylık batarya kirası diye bi icat var. Ekonomiklikten çok uzak.

    Üfffff, gerçekten çok sıkıntılı ve şaibeli bir durum. Hangi firmadan, hangi motorlu, hangi aracı alırsanız alın, öpülen her zaman siz oluyorsunuz.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.RyaN

    Selamlar,

    Adamın cebinde misal 30 ile 100 bin TL gibi bir parası var ve araştırma yapıyor;

    1- Turbo benzin motorlu alsam acaba patlar mı?
    2- Dizel motorlu alsam ileride turbo ve enjektör değişimi ister mi? 100 bin km. sonra satarken acaba ASENA gibi kıvırmam mı lazım?
    3- Atmosferik benzinli alsam benzini su gibi içip ocağıma incir ağaca diker mi?
    4- Atmosferik motora LPG bağlasam acaba rampada çeker mi? Araç gider mi? Hadi bunlara katlandık, her yıl motorun ömründen %3 - 7 oranında çalarsa motor tamiri yaptırmak zorunda kalırmıyım? AVM lerde halim içler acısıyken...
    5- Hibrid araç düşünsem daha servisler benzinli yada dizel motor tamiri yapamazken hibrid aracıma bişey olsa ben ne yaparım? Sanayide bile şu anda ustası yokken.
    7- Şu elektrikli araç gelse derken ilk FLUENCE geldi, onda da aylık batarya kirası diye bi icat var. Ekonomiklikten çok uzak.

    Üfffff, gerçekten çok sıkıntılı ve şaibeli bir durum. Hangi firmadan, hangi motorlu, hangi aracı alırsanız alın, öpülen her zaman siz oluyorsunuz.

    Saygılar







  • Bence aracın ayıbı tescillenmiş durumdayken direk değişim ya da bedel iadesini zorlamanız gerek. Onarım yalnızca VW'nin hatasını örtmeye yarayacak, bence bedel ödemeliler.


    Sn. President,

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Şöyle bir tahmin yürütebilirim. Maliyeti düşürmek açısından VW birkaç değişik motorda aynı pistonu kullanıyor olabilir. Bu pistonların ters olması bazı serilerde önemli iken bazı serilerde önemsiz olabilir. Bu pistonun sübaplara ne kadar yaklaştığı ile ilgili bir durum. Montaj esnasında da bunu bildiklerinden umursamadan montajlamış olabilirler.

    Tabi bu bir tahmin. Yine de böyle bir şey yapmaları bence prestij açısından kötü.

    1.4 TSI 122 BG ile 1.4 TSI twincharger'larda kullanılan pistonlar ve motor bloğu vs aynı olmakla birlikte sübab bölgesi ve özellikle emme portu yapısal olarak farklı. Bu iki motorun yakıt enjektörlerinin spreyi de farklı. olasılıkla, biyel kolunun tersliğp sizin tahmininiz üzere 122 BG motorlarda sorun yaratmayacak bir durum olarak görüldü ve önemsenmedi.

    2007 Viyana Motor Sempozyumu sunumundan alınmış cümle: (Standart TSI tanımı twincharger'ı işaret ediyor)

    "The inlet port of the 1.4 l 90 kW TSI was further developed on the basis of the
    standard TSI intake port with the goal of achieving a substantially higher degree of tumble.
    For this purpose, the new intake port leads up to the intake valve seat ring significantly
    flatter and more tangentially."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan0075 -- 27 Kasım 2012; 8:48:14 >




  • Atmosferik benzinlinin canına kurban

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075



    2007 Viyana Motor Sempozyumu sunumundan alınmış cümle: (Standart TSI tanımı twincharger'ı işaret ediyor)

    "

    Bu sunuma bir link var mı?

    Google'da "ViennaWienSymposium2007.pdf" olarak aratırsanız bulabilirsiniz.
  • Hocam bence yeni araçla değiştirmek isteyin ve diretin. Bu resmen büyük bir ayıp.
  • Başlığı görünce kesin Tiguan'dır dedim içimden. Geçen yıl aynı piston arızası arkadaşımın 2009 150 HP Tiguan'ında çıkmıştı. Motor söküldü, tek pistonda sorun tespit edildi ve onarımı yapıldı. O zaman araştırınca bunun 150-160 HP'lik Tiguan'larda çok sık görüldüğünü saptamıştık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Bence aracın ayıbı tescillenmiş durumdayken direk değişim ya da bedel iadesini zorlamanız gerek. Onarım yalnızca VW'nin hatasını örtmeye yarayacak, bence bedel ödemeliler.


    Sn. President,

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    Şöyle bir tahmin yürütebilirim. Maliyeti düşürmek açısından VW birkaç değişik motorda aynı pistonu kullanıyor olabilir. Bu pistonların ters olması bazı serilerde önemli iken bazı serilerde önemsiz olabilir. Bu pistonun sübaplara ne kadar yaklaştığı ile ilgili bir durum. Montaj esnasında da bunu bildiklerinden umursamadan montajlamış olabilirler.

    Tabi bu bir tahmin. Yine de böyle bir şey yapmaları bence prestij açısından kötü.

    1.4 TSI 122 BG ile 1.4 TSI twincharger'larda kullanılan pistonlar ve motor bloğu vs aynı olmakla birlikte sübab bölgesi ve özellikle emme portu yapısal olarak farklı. Bu iki motorun yakıt enjektörlerinin spreyi de farklı. olasılıkla, biyel kolunun tersliğp sizin tahmininiz üzere 122 BG motorlarda sorun yaratmayacak bir durum olarak görüldü ve önemsenmedi.

    2007 Viyana Motor Sempozyumu sunumundan alınmış cümle: (Standart TSI tanımı twincharger'ı işaret ediyor)

    "The inlet port of the 1.4 l 90 kW TSI was further developed on the basis of the
    standard TSI intake port with the goal of achieving a substantially higher degree of tumble.
    For this purpose, the new intake port leads up to the intake valve seat ring significantly
    flatter and more tangentially."

    Verdiğiniz örnekte bahsedilen durum, intake portlarının havanın daha kolay geçebilecek şekilde yapılandırıldığı (modifiye'de bu işleme port polish diyoruz). Alttaki resim.





    Pistonların ters olması ise sübaplar, sıkıştırma oranı, piston tasarımı ve pistonun tepe noktasına varmadan hemen önce emme, patlama anındaki ilk hareketi ile eksoz sübaplarına olan uzaklığı ile ilgili. Aynı zamanda motorun tasarımı ile ilgili tabi, her motor için geçerli değildir bu durum. Kendi motorumdan örnek verecek olursam;

    Bazı serilerde emme sübapları eksoz sübaplarından çap olarak daha büyüktür.





    Bu seri motorlarda pistonlar da özel üretilir.

    Resimde üst taraf emme, alt taraf eksoz tarafı. Bu yüzden pistonların üzerindeki sübap kertiklerinin büyük olanları üst tarafa, yani emme sübaplarının tarafına doğru takılır. Doğrusu budur. Dediğim gibi TSI hakkında kesin konuşabilmem için pistonları ve silindir kapağını görmem lazım.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.