Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
94.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun, hala yapmadıysanız hemen hukuki danışmanlık alın ve en azında tesbit sürecini başlatın daha da vakit kaybetmeyin.
    Siz tesbitinizi yaptırın o saatten sonra yeni arabamı verirler yeni motor mu verirler, sizi nasıl tatmin edecekleri onların derdi olsun. Doğru sıkıntılı bir durum ama devamının sizi daha fazla üzmesini engellemek için bunları yapın. Yaparız ederiz hallederiz diyen kimseye de kulak asmayın güvenmeyin
  • Satın almak üzere 15 yaşında aracı ekspertize götüren arkadaşıma oradaki yetkili "bunun üst kapağı açılmış" demiş...

    O kişi abartmış tabi ama, sıfır aracın motorunun komple sökülüp toplanması hoş değil.

    Sandık motor denilen, sıfır komple motorları hangi durumlarda kullanıyorlarmış merak ettim...

    1.2 TSI aracım var ve VW markasının böyle işler yapmasına şaşırdım, üzüldüm.

    Markayı hep inandığımdan farklı bir yere koymak konusunda, sizin aracınızın akıbetini merakla izliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*



    Pistonların ters takılması hususuna fazla takılmamak lazım, çünkü bir sorun teşkil edecek olsaydı VW gibi bir firmanın montaj takımı böyle bir hata yapmazdı.





    Piston kafaları asimetrik olduğuna göre ters takılma sonucu yanal kuvvetlerin değişeceği göz önüne alınarak aşınma üzerine etkisi araştırılmalı mıdır?

    VW gibi bir firmanın montaj takımı böyle bir hata yapmazdı.

    Meşhur bir markanın bir türlü ayar tutturamadığımız motoru söküldüğünde egzos valfı stem boyunun standart dışı oluşu bizi şaşırtmıştı.

    Esasen sorduğunuz sorunun cevabı biraz daha ileri mühendislik bilgisi ve detaylı inceleme gerektiriyor. Pistonlardaki yön farkı bir ağırlık veya balans farkı oluştursaydı bence pistonlarda tek taraflı aşınma ve krepaj görülmesi gerekirdi. Ben pistonların ters takılmasının sorun oluşturacağını hala düşünmüyorum, tek güzel tarafı kullanıcıya hakkını arayacağı bir belgeli bahane oluşturmuş olması, bence sonuna kadar kullanılması gereken bir avantaj bu tespit.

    Fakat 15 bin KM yapmış, henüz 1 yaşında, garantisi devam eden, tüm bakımları yetkili serviste ve zamanında yapılmış, 3000 rpm geçmeden nazik kullanılan bir motorun bu kadar aşınması, tüm yataklarında aşırı basma oluşması ve 3. silindirin diğerlerine oranla daha fazla aşınmasını cidden aklım almıyor.




  • pistonların ters takılması ile sızın sıkayet ettıgınız gıbı tahmın edıyorum yatak sesı zamanla daha da artacaktı. ve muhtemelen o aracın motor omru cok kısa olacaktı. pıston ters takılabılır baglantı acısından sorun değil ama ömür açısından problem teşkıl eder. bu durum da sızın hıc bır kusurunuz yok tabı kı. hukukı olarak bılemıyorum kanunlar ne der ama benım fıkrıme gore yenı motor takılmalı bi defa. ikinci olarak sizin mağduriyetınız konusunda wv acaba nasıl bır yol ızler? geçmiş olsun.
  • ayıplı mal hakkını sonuna kadar ara... olacak en fazla 4 ay arabasız kalman olur... onuda kiralık araçla sürdür faturasınıda mahkemede ibraz edip o kaybınıda giderirsin...
  • Araç teknik konularından çok anlamam.
    Yorumları okudum çoğunluk "motoru değiştirin, bunun için bastırın" gibi yorumlar yapmış. Eski bir tüketici uzmanı olarak bu yola gitmeyin derim. Böyle bir şeyi kesinlikle talep etmeyin.

    Yanlışım var ise düzeltiniz sorun arkadaştan kaynaklı bir durum değil fabrikasyon hatası. Tüketici bakımlarını zamanında yaptırarak üzerine düşen tüm sorumlulukları yerine getirmiş ancak kendisinden kaynaklanmayan nedenlere "garanti süresi içinde" malın değerini ciddi anlamda düşürecek biri durum söz konusu olmuş. Bu durumda mal garanti kapsamında ise ortada eski tabirle "gizli ayıp" söz konusu. Kanunun ilgili maddesini alta yapıştırıyorum;

    [b]    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. 

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. *

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.[/b]


    Siz motoru değiştirin dediğinizde, muhtemelen tamirle halletmek için direteceklerdir. Ancak bu talebi yaptığınızda seçimlik haklarınızdan birini kullanmış oluyorsunuz ve bir nevi ücretsiz onarım istiyorsunuz. Onun yerine aracınızın YENİSİ İLE DEĞİŞİMİNİ talep ediniz. Bu hakkınız saklıdır.

    Aracı satın aldığınız yerdeki en yetkili isimle görüşüp talebinizi iletiniz. Aracın yenisi ile değişiminde ısrar ediniz.




  • Bu olay bir avukatın başına gelse çözümü kolay olurdu da, normal vatandaşa olunca astarı yüzünden pahalıya gelebilir.

    Servisler genelde kullanım hatasına sığınır ama bu olayda böyle olmadığına göre yaygın bir problem olabilir. Daha ileri bir zamanda ortaya çıksa tamiri mümkün değil, değişmesi lazım derlerdi muhtemelen.

    Servis bu işlem için onayı zaten Doğuş'tan almak zorunda garantiye sokmak için, yani merkez haberdar olamadan böyle bir işleme girmez bence. Çünki garanti prosedürü böyle işliyor.

    Tsi motorlar aslında dizel motorlar kadar karışık değil ama bu tarz problemler olması ilginç. Dizellerde sıkıştırma oranı ve sıcaklıklar daha da yüksek. Ben bu araçlarda kompresörün devreye girip çıkmasını ayarlayan mekanizmanın arıza yapmasını beklerdim ama arızalar hep olmaması gereken yerlerden çıkıyor. Yağ yakma, turbo problemi gibi.

    Servisin kusuru şeffaf olmaması ve enjektör sökme izni alıp, motoru indirmesi. Bundan sonra doğru da söylese müşterinin güvenini kazanamaz. Yaptığı işlem normal bile olsa, bu şekilde davranması insanı huylandırıyor.




  • Ben halen konu sahibinin meseleyi Doğuş oto mercilerine taşıması gerektiğini düşünüyorum..

    Şahsen iyi para

    Aliağaoğlu değilim ki kırayım parçalayım atayım..

    Adamın kolundaki saat 60 bin dolar.

    Sizi bilmem ama ben kolay para kazanmıyorum...
  • yazık , günah 60-70.000 tl verip alıyorsunuz hele ki 2.23 kurundan alanlardansanız ; neyse geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: subsonic


    Araç teknik konularından çok anlamam.
    Yorumları okudum çoğunluk "motoru değiştirin, bunun için bastırın" gibi yorumlar yapmış. Eski bir tüketici uzmanı olarak bu yola gitmeyin derim. Böyle bir şeyi kesinlikle talep etmeyin.

    Yanlışım var ise düzeltiniz sorun arkadaştan kaynaklı bir durum değil fabrikasyon hatası. Tüketici bakımlarını zamanında yaptırarak üzerine düşen tüm sorumlulukları yerine getirmiş ancak kendisinden kaynaklanmayan nedenlere "garanti süresi içinde" malın değerini ciddi anlamda düşürecek biri durum söz konusu olmuş. Bu durumda mal garanti kapsamında ise ortada eski tabirle "gizli ayıp" söz konusu. Kanunun ilgili maddesini alta yapıştırıyorum;

    [b]    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. 

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına veya 10/B maddesinin dokuzuncu fıkrasına göre kredi veren, ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. *

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.[/b]


    Siz motoru değiştirin dediğinizde, muhtemelen tamirle halletmek için direteceklerdir. Ancak bu talebi yaptığınızda seçimlik haklarınızdan birini kullanmış oluyorsunuz ve bir nevi ücretsiz onarım istiyorsunuz. Onun yerine aracınızın YENİSİ İLE DEĞİŞİMİNİ talep ediniz. Bu hakkınız saklıdır.

    Aracı satın aldığınız yerdeki en yetkili isimle görüşüp talebinizi iletiniz. Aracın yenisi ile değişiminde ısrar ediniz.


    Konuyu rayına güzel getirdiniz. Direksiyonunuz iyiymiş :)

    Ayrıca pistonlar (tepelerinde valf boşluğu olsun olmasın) %99.99 yönlüdürler. Biyel pimi tam ortada değil, dünüş yönüne göre off-setlidir. Montaj sırasında yöne mutlaka dikkat edilir. En temel montaj kıstaslardan biridir piston yönü. Bu asitemetri gözle kolay seçilemez, bu nedenle pistonlarda yön için işaret bulunur. Yani arkadaşın fotografını şektiği gizlenmeye çalışılan ama rapora dökülmüş bir açık ayıptır, açık bir üretim hatasıdır.




  • Aracin sahibi arkadasim. Sana birkac tavsiyem var. Motorundaki tam ariza tespit edilememis. Bence.

    1-) verilen motor parcalarindan olcum listesine gore olcumleri normaldir. Pistonun 76.44 mm olmasi demek o pistonun silindir icindeki bosluksuz halidir. Piston isindigi zaman o pistonlar std.degeri olan 76.50 mm gelir. Motorun silindleri ise 76,51 gelmektedir, motorun ve pistonlarin olculeri normaldir. Eger anormel bi durum olsa idi rektefiyeci motor icin farkli piston istemesi gerekirdi, yani 76.50 nin ust pistonu olan 0.25 veya 0.50 mm den birini.
    2-) eger pistonlardan kollara ters takilan. Varsa ters takilan pistonlar suboplara carpar ve egerdi, veya calisir iken ses yapardi bu kadar km calismaz idi.
    3-) servise bir soru sorun benim aracima sandik motor ve kapak toplu atin ancak motor numarasi benim ruhsatimda yazili olan numara vurulu olarak almanyadan gelsin, eger bu sekilde toplu sizin aracin motor numarali motor gelirse sikinti yok daha saglam olur. Ancak motoru sandik motor olarak araca koyarlar ise motor numarasini ruhsata emniyet numara verip araca takilir ise ilerde sizin icin sikintili olur. RuhsAt motor numarasi EGM06 ....... Diyerek baslar numara buda aracin motoru komple degismis anlamina gelir.
    4-) aracin suan garanti altinda ayni arizadan 3 kez servise giderseniz ancak arac degisir. Servise her gittiginizde is emrini mutlaka alin ve arizayi acik ve net yazdirin.
    5-) aracinizin periyodik bakim zamanlarini sakin gecirmeyin. Ariza tekrarlar ise gitmediginiz bir bakim sorun olur.

    6-) bir de araciniz manuelmi otomatik mi. Servise hangi tam olarak hangi ariza ile gittiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 27 Kasım 2012; 20:50:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracin sahibi arkadasim. Sana birkac tavsiyem var. Motorundaki tam ariza tespit edilememis. Bence.

    1-) verilen motor parcalarindan olcum listesine gore olcumleri normaldir. Pistonun 76.44 mm olmasi demek o pistonun silindir icindeki bosluksuz halidir. Piston isindigi zaman o pistonlar std.degeri olan 76.50 mm gelir. Motorun silindleri ise 76,51 gelmektedir, motorun ve pistonlarin olculeri normaldir. Eger anormel bi durum olsa idi rektefiyeci motor icin farkli piston istemesi gerekirdi, yani 76.50 nin ust pistonu olan 0.25 veya 0.50 mm den birini.
    2-) eger pistonlardan kollara ters takilan. Varsa ters takilan pistonlar suboplara carpar ve egerdi, veya calisir iken ses yapardi bu kadar km calismaz idi.
    3-) servise bir soru sorun benim aracima sandik motor ve kapak toplu atin ancak motor numarasi benim ruhsatimda yazili olan numara vurulu olarak almanyadan gelsin, eger bu sekilde toplu sizin aracin motor numarali motor gelirse sikinti yok daha saglam olur. Ancak motoru sandik motor olarak araca koyarlar ise motor numarasini ruhsata emniyet numara verip araca takilir ise ilerde sizin icin sikintili olur. RuhsAt motor numarasi EGM06 ....... Diyerek baslar numara buda aracin motoru komple degismis anlamina gelir.
    4-) aracin suan garanti altinda ayni arizadan 3 kez servise giderseniz ancak arac degisir. Servise her gittiginizde is emrini mutlaka alin ve arizayi acik ve net yazdirin.
    5-) aracinizin periyodik bakim zamanlarini sakin gecirmeyin. Ariza tekrarlar ise gitmediginiz bir bakim sorun olur.

    6-) bir de araciniz manuelmi otomatik mi. Servise hangi ariza ile gittiniz.

    Hocam pistonlarda 0.07 mm aşınma söz konusu bu aşınmalar yüzünden 4 pistonda değişecek zaten malzeme listesindede yazıyor.Ayrıca kolların yapmış olduğu basınç nedeniyle yataklarda meydana gelen ezilmelerden dolayı da yataklar değişecek.Anlıyacağınız motorun sadece ana döküm gövdesi kalıcak her şey değişmesi lazım.Aracım manuel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracin sahibi arkadasim. Sana birkac tavsiyem var. Motorundaki tam ariza tespit edilememis. Bence.

    1-) verilen motor parcalarindan olcum listesine gore olcumleri normaldir. Pistonun 76.44 mm olmasi demek o pistonun silindir icindeki bosluksuz halidir. Piston isindigi zaman o pistonlar std.degeri olan 76.50 mm gelir. Motorun silindleri ise 76,51 gelmektedir, motorun ve pistonlarin olculeri normaldir. Eger anormel bi durum olsa idi rektefiyeci motor icin farkli piston istemesi gerekirdi, yani 76.50 nin ust pistonu olan 0.25 veya 0.50 mm den birini.
    2-) eger pistonlardan kollara ters takilan. Varsa ters takilan pistonlar suboplara carpar ve egerdi, veya calisir iken ses yapardi bu kadar km calismaz idi.
    3-) servise bir soru sorun benim aracima sandik motor ve kapak toplu atin ancak motor numarasi benim ruhsatimda yazili olan numara vurulu olarak almanyadan gelsin, eger bu sekilde toplu sizin aracin motor numarali motor gelirse sikinti yok daha saglam olur. Ancak motoru sandik motor olarak araca koyarlar ise motor numarasini ruhsata emniyet numara verip araca takilir ise ilerde sizin icin sikintili olur. RuhsAt motor numarasi EGM06 ....... Diyerek baslar numara buda aracin motoru komple degismis anlamina gelir.
    4-) aracin suan garanti altinda ayni arizadan 3 kez servise giderseniz ancak arac degisir. Servise her gittiginizde is emrini mutlaka alin ve arizayi acik ve net yazdirin.
    5-) aracinizin periyodik bakim zamanlarini sakin gecirmeyin. Ariza tekrarlar ise gitmediginiz bir bakim sorun olur.

    6-) bir de araciniz manuelmi otomatik mi. Servise hangi ariza ile gittiniz.

    Hocam pistonlarda 0.07 mm aşınma söz konusu bu aşınmalar yüzünden 4 pistonda değişecek zaten malzeme listesindede yazıyor.Ayrıca kolların yapmış olduğu basınç nedeniyle yataklarda meydana gelen ezilmelerden dolayı da yataklar değişecek.Anlıyacağınız motorun sadece ana döküm gövdesi kalıcak her şey değişmesi lazım.Aracım manuel.

    Aracin yataklarindaki ve kenar yatagindaki asiri basma izi arac kullanirken deb.pedalina ayaginizin ustunde durmasindan olabilir. Pedala basmasNiz bile ayaginizin pedalin ustunde durmasi yeter. Yataklarda ezilme olsa yatak sarardi. Pistonlardaki 7 mm lik bosluk normaldir. Bu motorun std degeri 76,50 dir pistonlar tabiki 76,44 gelecek motor calisir calismas pistonlar isinir ve 76.50 mm gelir. Sizin ilk arizaniz neydi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555


    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracin sahibi arkadasim. Sana birkac tavsiyem var. Motorundaki tam ariza tespit edilememis. Bence.

    1-) verilen motor parcalarindan olcum listesine gore olcumleri normaldir. Pistonun 76.44 mm olmasi demek o pistonun silindir icindeki bosluksuz halidir. Piston isindigi zaman o pistonlar std.degeri olan 76.50 mm gelir. Motorun silindleri ise 76,51 gelmektedir, motorun ve pistonlarin olculeri normaldir. Eger anormel bi durum olsa idi rektefiyeci motor icin farkli piston istemesi gerekirdi, yani 76.50 nin ust pistonu olan 0.25 veya 0.50 mm den birini.
    2-) eger pistonlardan kollara ters takilan. Varsa ters takilan pistonlar suboplara carpar ve egerdi, veya calisir iken ses yapardi bu kadar km calismaz idi.
    3-) servise bir soru sorun benim aracima sandik motor ve kapak toplu atin ancak motor numarasi benim ruhsatimda yazili olan numara vurulu olarak almanyadan gelsin, eger bu sekilde toplu sizin aracin motor numarali motor gelirse sikinti yok daha saglam olur. Ancak motoru sandik motor olarak araca koyarlar ise motor numarasini ruhsata emniyet numara verip araca takilir ise ilerde sizin icin sikintili olur. RuhsAt motor numarasi EGM06 ....... Diyerek baslar numara buda aracin motoru komple degismis anlamina gelir.
    4-) aracin suan garanti altinda ayni arizadan 3 kez servise giderseniz ancak arac degisir. Servise her gittiginizde is emrini mutlaka alin ve arizayi acik ve net yazdirin.
    5-) aracinizin periyodik bakim zamanlarini sakin gecirmeyin. Ariza tekrarlar ise gitmediginiz bir bakim sorun olur.

    6-) bir de araciniz manuelmi otomatik mi. Servise hangi ariza ile gittiniz.

    Hocam pistonlarda 0.07 mm aşınma söz konusu bu aşınmalar yüzünden 4 pistonda değişecek zaten malzeme listesindede yazıyor.Ayrıca kolların yapmış olduğu basınç nedeniyle yataklarda meydana gelen ezilmelerden dolayı da yataklar değişecek.Anlıyacağınız motorun sadece ana döküm gövdesi kalıcak her şey değişmesi lazım.Aracım manuel.

    Aracin yataklarindaki ve kenar yatagindaki asiri basma izi arac kullanirken deb.pedalina ayaginizin ustunde durmasindan olabilir. Pedala basmasNiz bile ayaginizin pedalin ustunde durmasi yeter. Yataklarda ezilme olsa yatak sarardi. Pistonlardaki 7 mm lik bosluk normaldir. Bu motorun std degeri 76,50 dir pistonlar tabiki 76,44 gelecek motor calisir calismas pistonlar isinir ve 76.50 mm gelir. Sizin ilk arizaniz neydi.

    Öncelikle teşekkürler yorumlarınız ve bilgileriniz için.Aracı sürerken debriyaja sürekli basmak ne demek tam anlamadım.Ama sunu söyleyebilirim hiç bir zaman yarım debriyaj kullanmam aracımı.Kırmızı ışıktada dururken ayağımı debriyajdan çekerim.Motorumun sorununa gelirsek rölantide (hareket halindede bu ses geliyordur ama diğer seslerden duyulamıyor ve Kaput açılınca duyuluyor) gaza basıp çekince devir düşerken tık tık diye aynı aralıklarla ses gelmesiydi. Peki pistonlarda madem aşınma yok neden değiştirmek istiyorlar? Sadece yatakta iz var diye değişmez herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555


    quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracin sahibi arkadasim. Sana birkac tavsiyem var. Motorundaki tam ariza tespit edilememis. Bence.

    1-) verilen motor parcalarindan olcum listesine gore olcumleri normaldir. Pistonun 76.44 mm olmasi demek o pistonun silindir icindeki bosluksuz halidir. Piston isindigi zaman o pistonlar std.degeri olan 76.50 mm gelir. Motorun silindleri ise 76,51 gelmektedir, motorun ve pistonlarin olculeri normaldir. Eger anormel bi durum olsa idi rektefiyeci motor icin farkli piston istemesi gerekirdi, yani 76.50 nin ust pistonu olan 0.25 veya 0.50 mm den birini.
    2-) eger pistonlardan kollara ters takilan. Varsa ters takilan pistonlar suboplara carpar ve egerdi, veya calisir iken ses yapardi bu kadar km calismaz idi.
    3-) servise bir soru sorun benim aracima sandik motor ve kapak toplu atin ancak motor numarasi benim ruhsatimda yazili olan numara vurulu olarak almanyadan gelsin, eger bu sekilde toplu sizin aracin motor numarali motor gelirse sikinti yok daha saglam olur. Ancak motoru sandik motor olarak araca koyarlar ise motor numarasini ruhsata emniyet numara verip araca takilir ise ilerde sizin icin sikintili olur. RuhsAt motor numarasi EGM06 ....... Diyerek baslar numara buda aracin motoru komple degismis anlamina gelir.
    4-) aracin suan garanti altinda ayni arizadan 3 kez servise giderseniz ancak arac degisir. Servise her gittiginizde is emrini mutlaka alin ve arizayi acik ve net yazdirin.
    5-) aracinizin periyodik bakim zamanlarini sakin gecirmeyin. Ariza tekrarlar ise gitmediginiz bir bakim sorun olur.

    6-) bir de araciniz manuelmi otomatik mi. Servise hangi ariza ile gittiniz.

    Hocam pistonlarda 0.07 mm aşınma söz konusu bu aşınmalar yüzünden 4 pistonda değişecek zaten malzeme listesindede yazıyor.Ayrıca kolların yapmış olduğu basınç nedeniyle yataklarda meydana gelen ezilmelerden dolayı da yataklar değişecek.Anlıyacağınız motorun sadece ana döküm gövdesi kalıcak her şey değişmesi lazım.Aracım manuel.

    Aracin yataklarindaki ve kenar yatagindaki asiri basma izi arac kullanirken deb.pedalina ayaginizin ustunde durmasindan olabilir. Pedala basmasNiz bile ayaginizin pedalin ustunde durmasi yeter. Yataklarda ezilme olsa yatak sarardi. Pistonlardaki 7 mm lik bosluk normaldir. Bu motorun std degeri 76,50 dir pistonlar tabiki 76,44 gelecek motor calisir calismas pistonlar isinir ve 76.50 mm gelir. Sizin ilk arizaniz neydi.

    debriyaj ile yatağın ne ilgisi var kasten yarım debriyaj bile yapsanız yatağa ne etki edecek olacak işmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracin sahibi arkadasim. Sana birkac tavsiyem var. Motorundaki tam ariza tespit edilememis. Bence.

    1-) verilen motor parcalarindan olcum listesine gore olcumleri normaldir. Pistonun 76.44 mm olmasi demek o pistonun silindir icindeki bosluksuz halidir. Piston isindigi zaman o pistonlar std.degeri olan 76.50 mm gelir. Motorun silindleri ise 76,51 gelmektedir, motorun ve pistonlarin olculeri normaldir. Eger anormel bi durum olsa idi rektefiyeci motor icin farkli piston istemesi gerekirdi, yani 76.50 nin ust pistonu olan 0.25 veya 0.50 mm den birini.
    2-) eger pistonlardan kollara ters takilan. Varsa ters takilan pistonlar suboplara carpar ve egerdi, veya calisir iken ses yapardi bu kadar km calismaz idi.
    3-) servise bir soru sorun benim aracima sandik motor ve kapak toplu atin ancak motor numarasi benim ruhsatimda yazili olan numara vurulu olarak almanyadan gelsin, eger bu sekilde toplu sizin aracin motor numarali motor gelirse sikinti yok daha saglam olur. Ancak motoru sandik motor olarak araca koyarlar ise motor numarasini ruhsata emniyet numara verip araca takilir ise ilerde sizin icin sikintili olur. RuhsAt motor numarasi EGM06 ....... Diyerek baslar numara buda aracin motoru komple degismis anlamina gelir.
    4-) aracin suan garanti altinda ayni arizadan 3 kez servise giderseniz ancak arac degisir. Servise her gittiginizde is emrini mutlaka alin ve arizayi acik ve net yazdirin.
    5-) aracinizin periyodik bakim zamanlarini sakin gecirmeyin. Ariza tekrarlar ise gitmediginiz bir bakim sorun olur.

    6-) bir de araciniz manuelmi otomatik mi. Servise hangi tam olarak hangi ariza ile gittiniz.

    1) Piston ölçüleri soğukken alınır.

    2) Pistonun ters takılmasını yanlış anladınız herhalde, başaşağı takılmaktan bahsedilmiyor. Motora yukarıdan bakılırken 180 derece sağa veya sola çevrilmesinden bahsediliyor. Bu durumda arabayı kullandıkça normale göre daha fazla yıpranmaları mümkün ama çaat diye sübaplara çarpması mümkün değil.

    3) Aynı motor numarası ile yeni motoru göndermezler.

    4) Rektifiye sonrası motorda aynı sorunların 1-2 yıl içinde tekrar etmesi zor bir ihtimal. Şahsi düşüncem, tahminen düzgün yapılır ve en az 5-6 yıl birşey çıkmaz.

    5) Aracı kullanmaya devam edeceklerse evet bakımları geçirmesinler.




  • motorun 0.07mm boşluk ölçüsü normal ama rektefiyeci usta piston yüksekliklerinin düşüklüğünden bahsetmiş pistonlar aşınık olduğu için değil tepe yüksekliği düşük olduğu için yenisi ile değiştirecek ses olayına gelince supap çapları farklı olduğu için emme supapları egzoz supaplarının yerine vuruyor zaten piston yüksekliği tam olsaydı supap pistondaki yerine oturmadığı için dönmezdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #turbocu#

    motorun 0.07mm boşluk ölçüsü normal ama rektefiyeci usta piston yüksekliklerinin düşüklüğünden bahsetmiş pistonlar aşınık olduğu için değil tepe yüksekliği düşük olduğu için yenisi ile değiştirecek ses olayına gelince supap çapları farklı olduğu için emme supapları egzoz supaplarının yerine vuruyor zaten piston yüksekliği tam olsaydı supap pistondaki yerine oturmadığı için dönmezdi

    President isimli üyeden alıntı :Öncelikle pistonlar ve gömleklerin arasında 0,07 mm. boşluk olması çok şaşırtıcı, çünkü 15 bin km. yapmış bir motorda (aracın garanitli ve tüm bakımlarının serviste yapıldığı da kesin olmak kaydıyla) bu aşınmanın olması çok çok fazla bir değer, atmosferik motorlarda bu aşınmayı yapabilmek için yüzbinlerce km yapmanız lazım. Kısaca bu motorun pistonlarına dokunduğunuzda silindirin içinde sağa sola hafif oynadığını hissetmek mümkün. Araç sahibinin performanstan şikayetçi olması lazım aslında, demekki aracını fazla sıkıştıran bir kullanıcı değil. Çünkü turbonun basıncı piston kenarlarından kartere kaçarak karter iç basıncını ciddi derecede yükseltiyor görünen kadarıyla. Buda ciddi performans kaybına yol açar.
    Hocam benim de bildiğim 0.07 mm pistonlar için tolerans üstü zaten motor 15000 de bu motor 300000 km yapmış olsa normaldir diyecem.AMa 15000 km 0.07 mm yapıyosa gerisini siz düşünün. 0.01 mm yazan aşınma ise gölekteki aşınma ve bu normal bir değer.İkincisi pistonların ters takılıp takılmaması zarar verebilir yada vermeyebilir.Bunun için motoru incelemek lazım onu da bize söylemiyorlar.Ama saçma olan nokta şu Yav kardeşim düz takmak varken neden ters takılmış neden? Bu motor fabrikadan geldi sanayiden değil neden ters? Bunu üretim hatası olarak gösterip yeni motor talep edeceğim. Mesajınız ve ilginiz için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Serhat Motor,

    Şirzat usta meslekte 40 yılını aşmış, saygımı kazanmış bir ustadır. Serhat motorun yaptığı her motora hiç bakmadan şahsım adına garanti veririm, o derece güvenirim. Ankara da birkaç firma daha var bu kalitede. Bunu yazmamın sebebi rektefiye edilmiş motordan hayır gelmez fikri olan arkadaşlar için.

    Şimdi ilk mesajdaki belgeleri yeni gördüm ve konu hakkında söylemek istediğim birkaç şey var.

    Bunu ister marka kötülemek olarak algılayın, ister ne olarak algılarsanız algılayın. Çocukluğumdan beri otomobil ile uğraşırım, hiçbir firma ile de alıp veremediğim yok.

    Öncelikle pistonlar ve gömleklerin arasında 0,07 mm. boşluk olması çok şaşırtıcı, çünkü 15 bin km. yapmış bir motorda (aracın garanitli ve tüm bakımlarının serviste yapıldığı da kesin olmak kaydıyla) bu aşınmanın olması çok çok fazla bir değer, atmosferik motorlarda bu aşınmayı yapabilmek için yüzbinlerce km yapmanız lazım. Kısaca bu motorun pistonlarına dokunduğunuzda silindirin içinde sağa sola hafif oynadığını hissetmek mümkün. Araç sahibinin performanstan şikayetçi olması lazım aslında, demekki aracını fazla sıkıştıran bir kullanıcı değil. Çünkü turbonun basıncı piston kenarlarından kartere kaçarak karter iç basıncını ciddi derecede yükseltiyor görünen kadarıyla. Buda ciddi performans kaybına yol açar.

    Yatakların tümünde aşırı basma, bir diğer sanayi tabiri deyimle torsiyon düşürme olmasıda çok uzun vade de yaşanan bir husustur normalde. Bu aşırı basmanın da asıl sebebi basınç ve ani torktur. Yani yine beğenmediğimiz atmosferik motorlarda çok uzun vadede olacak bir sorun yüksek şarjlı bir motorda 15 bin km. de karşımıza çıkmış.

    Pistonların biyel koluna ters takılması da traji komik bir durum, buna söyleyecek lafım yok.

    Sonuç olarak bahsi geçen 160 ps TSI motor benden kocaman bir "SIFIR" almıştır. Muhtemelen daha düşük güçlü TSI larda bu derece aşınma yoktur (yani umarım) Özellikle 2. elde 160 lık TSI alacaklar bir kere daha düşünsün, kompresyon testi yaptırmadan almasın derim. Çok erken aşınma söz konusu görünen kadarıyla.

    Diğer yandan Turbo veya kompressor ile şarj edilen motorlarda, daha fazla ani güç ve daha fazla silindir iç basıncı oluştuğundan, bu tip motorları tercih edecek kullanıcıların özellikle 2. elde risk satın aldıklarını bilmeleri gerekir. Bu yüzden bilindik araçları, veya çok iyi ekspertiz yapılmış kompresyonları ölçülmüş araçları almaya özen göstermek akıllıca olacaktır.

    Araç sahibine tavsiyem;

    Silindirlerinizde de aşınma var, çok erken. Ama var. Yani motor yapılsın sıfır piston segman parçalarla bile deseniz orjinal ölçüsünden 0,01 daha aşınmış bir motorunuz var. Farklı piston mu? farklı segman mı atılacak? orjinal piston segman ölçüleri kurtacak mı öğrenin. Diğer yatak vs. değişmesi sorun değil. Ama yine de sıfır motor alma konusunda hakkınızı sonuna kadar aramanızı tavsiye ederim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    Hocam bügün Serhat Motoru tekrardan aradım ve Orada Şirzat ustanın çalışmadığını öğrendim. Şirzat usta Serhat motor (ostimde) yenilemede değil SERDAR motor yenilemede (şaşmazda) çalışıyormuş. PEki siz serhat motor yenilemeyi tanıyor musunuz? Yorumlarınız için tekrardan Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Serhat Motor,

    Şirzat usta meslekte 40 yılını aşmış, saygımı kazanmış bir ustadır. Serhat motorun yaptığı her motora hiç bakmadan şahsım adına garanti veririm, o derece güvenirim. Ankara da birkaç firma daha var bu kalitede. Bunu yazmamın sebebi rektefiye edilmiş motordan hayır gelmez fikri olan arkadaşlar için.

    Şimdi ilk mesajdaki belgeleri yeni gördüm ve konu hakkında söylemek istediğim birkaç şey var.

    Bunu ister marka kötülemek olarak algılayın, ister ne olarak algılarsanız algılayın. Çocukluğumdan beri otomobil ile uğraşırım, hiçbir firma ile de alıp veremediğim yok.

    Öncelikle pistonlar ve gömleklerin arasında 0,07 mm. boşluk olması çok şaşırtıcı, çünkü 15 bin km. yapmış bir motorda (aracın garanitli ve tüm bakımlarının serviste yapıldığı da kesin olmak kaydıyla) bu aşınmanın olması çok çok fazla bir değer, atmosferik motorlarda bu aşınmayı yapabilmek için yüzbinlerce km yapmanız lazım. Kısaca bu motorun pistonlarına dokunduğunuzda silindirin içinde sağa sola hafif oynadığını hissetmek mümkün. Araç sahibinin performanstan şikayetçi olması lazım aslında, demekki aracını fazla sıkıştıran bir kullanıcı değil. Çünkü turbonun basıncı piston kenarlarından kartere kaçarak karter iç basıncını ciddi derecede yükseltiyor görünen kadarıyla. Buda ciddi performans kaybına yol açar.

    Yatakların tümünde aşırı basma, bir diğer sanayi tabiri deyimle torsiyon düşürme olmasıda çok uzun vade de yaşanan bir husustur normalde. Bu aşırı basmanın da asıl sebebi basınç ve ani torktur. Yani yine beğenmediğimiz atmosferik motorlarda çok uzun vadede olacak bir sorun yüksek şarjlı bir motorda 15 bin km. de karşımıza çıkmış.

    Pistonların biyel koluna ters takılması da traji komik bir durum, buna söyleyecek lafım yok.

    Sonuç olarak bahsi geçen 160 ps TSI motor benden kocaman bir "SIFIR" almıştır. Muhtemelen daha düşük güçlü TSI larda bu derece aşınma yoktur (yani umarım) Özellikle 2. elde 160 lık TSI alacaklar bir kere daha düşünsün, kompresyon testi yaptırmadan almasın derim. Çok erken aşınma söz konusu görünen kadarıyla.

    Diğer yandan Turbo veya kompressor ile şarj edilen motorlarda, daha fazla ani güç ve daha fazla silindir iç basıncı oluştuğundan, bu tip motorları tercih edecek kullanıcıların özellikle 2. elde risk satın aldıklarını bilmeleri gerekir. Bu yüzden bilindik araçları, veya çok iyi ekspertiz yapılmış kompresyonları ölçülmüş araçları almaya özen göstermek akıllıca olacaktır.

    Araç sahibine tavsiyem;

    Silindirlerinizde de aşınma var, çok erken. Ama var. Yani motor yapılsın sıfır piston segman parçalarla bile deseniz orjinal ölçüsünden 0,01 daha aşınmış bir motorunuz var. Farklı piston mu? farklı segman mı atılacak? orjinal piston segman ölçüleri kurtacak mı öğrenin. Diğer yatak vs. değişmesi sorun değil. Ama yine de sıfır motor alma konusunda hakkınızı sonuna kadar aramanızı tavsiye ederim.

    Tekrar geçmiş olsun.

    Hocam bügün Serhat Motoru tekrardan aradım ve Orada Şirzat ustanın çalışmadığını öğrendim. Şirzat usta Serhat motor (ostimde) yenilemede değil SERDAR motor yenilemede (şaşmazda) çalışıyormuş. PEki siz serhat motor yenilemeyi tanıyor musunuz? Yorumlarınız için tekrardan Teşekkürler.

    Özür dilerim, şimdi baktım dediğiniz gibi isim benzerliği olmuş. Şirzat usta Serdar motorda.

    Serhat motoru tanımıyorum, şimdi ustamı arayıp sordum oda tanımadığını söyledi. Bu yüzden yorum yapamayacağım.




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.