Şimdi Ara

USTASINA 307 1.4 HDI İLE İLGİLİ SORULAR

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
7.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba..
    2004 model Peugeot 307 1.4 hdi aracım 175000 km de. son yağ değişiminden sonra özellikle takip ettim. 4000 km de yaklaşık 800 gr yağ eksiltmiş. sizce bu değerler normal midir?
    (ortalama şehir içi yakıt tüketimim 5.5 litre, hararet düz yolda 70-80 derece)
    ilginiz için teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatempro -- 25 Nisan 2012; 15:03:08 >



  • Yardımcı olabilecek kimse yokmu?
  • Merhaba belirttiginiz miktar normal degil zaten aracin yag kapasitesi yaklasik 3 litre ortalama yag degisimi 15.000 km oldugunu dusunursek sizin eksilttiginiz miktar fazla ben yag degisimlerinde 50-100 gr civari eksilttigini goruyorum aracm 114.00 kmde

    Edit:usta degilim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lawyer.66 -- 29 Nisan 2012; 2:42:48 >
  • Zamanında yol bilgisayarı için sizinle ne bilgi alışverişi yapmıştık...
    Ben son 70.000 kilometredir Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 kullanıyorum yağ olarak.
    5w-40 yağ ile ben 5.000 kilometrede hava filtremi yenilerken yarım litre civarı yağ ekliyorum. 10.000 kilometrede ise yağı komple değiştiriyorum, yine yarım litre civarı eksilmiş oluyor.
    Yakıt tüketimi ve hararet değerleriniz gayet normal, siz ne kullanıyorsunuz yağ olarak ?
  • merhaba ben yetkili servis elemanıyım.
    Arçının 800gr yağ eksiltme sebebi önçelikle araçda motorda kopresörü yukarı basma şikayetti varmı bunu teyit etmeniz gerekiyor.
    Araçda mavi duman atma varmı.
    Araçınıza hangi yağı kulladığınız çok önemli yağın 5/40 total olarak kullanmalısınız.
    Araçınızın yağını servis dişindamı değiştiriyorsunuz.
    Motor yağı ve yağ filitresini değiştirdiğinize 4 litre yağ koymalısınız.
    Eyer bu işlemlerin hepsi normal ise silindir kapağında emme ve eksoz sibapları mevcut ve sibap lastikleri km bazında değerlendirirsek asınma olmuş olabilir buda motor yağını yanma odasına verebilir bunu en kolay nasıl anlarız sabah ilk çalıştırma ve 2000 veya 3000 devir gaza basarak mavi duman atıyormu teyit etmeliyiz.
    Eyerki bunların hepsi normal ise tüm dizel araçlarda yağ buharı oluşması söz konusu buda ortalama 10000 km de yaklaşık 500 gr kadar bir yağ seviyesi düşüşüne neden olur.
    Araçınınzı iyi takip edin yağ yakma boroplemleri mutla eksozdan mavi duman atmak olacak.
    Böyle bir şüpede yetkili servise baş vurun ve ön tespit yaptırın servise güvenin mutlaka sizlere yardımcı olaçaklardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikri52

    merhaba ben yetkili servis elemanıyım.
    Arçının 800gr yağ eksiltme sebebi önçelikle araçda motorda kopresörü yukarı basma şikayetti varmı bunu teyit etmeniz gerekiyor.
    Araçda mavi duman atma varmı.
    Araçınıza hangi yağı kulladığınız çok önemli yağın 5/40 total olarak kullanmalısınız.
    Araçınızın yağını servis dişindamı değiştiriyorsunuz.
    Motor yağı ve yağ filitresini değiştirdiğinize 4 litre yağ koymalısınız.
    Eyer bu işlemlerin hepsi normal ise silindir kapağında emme ve eksoz sibapları mevcut ve sibap lastikleri km bazında değerlendirirsek asınma olmuş olabilir buda motor yağını yanma odasına verebilir bunu en kolay nasıl anlarız sabah ilk çalıştırma ve 2000 veya 3000 devir gaza basarak mavi duman atıyormu teyit etmeliyiz.
    Eyerki bunların hepsi normal ise tüm dizel araçlarda yağ buharı oluşması söz konusu buda ortalama 10000 km de yaklaşık 500 gr kadar bir yağ seviyesi düşüşüne neden olur.
    Araçınınzı iyi takip edin yağ yakma boroplemleri mutla eksozdan mavi duman atmak olacak.
    Böyle bir şüpede yetkili servise baş vurun ve ön tespit yaptırın servise güvenin mutlaka sizlere yardımcı olaçaklardır.


    öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.
    yaklaşık 2 ay önce ankara vatan peugeot da motordaki silindirlerden birinin arızalı olduğu tespit edildi. bu arızayı yaptırdım. öncedende yağ problemim olduğu için sıkıntının bundan dolayı olduğunu düşünmüştüm. ama eksiltmeye devam ediyor. yağ olarak total 10/40 yağ kullanıyorum. aracım mavi duman atmıyor. antifiriz içerisindede birşey görünmüyor.
    ne yapacağım şaşırdım? tavsiyelerinizi bekliyorum. acaba 5/40 kullansam yağ eksiltme azalır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Zamanında yol bilgisayarı için sizinle ne bilgi alışverişi yapmıştık...
    Ben son 70.000 kilometredir Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 kullanıyorum yağ olarak.
    5w-40 yağ ile ben 5.000 kilometrede hava filtremi yenilerken yarım litre civarı yağ ekliyorum. 10.000 kilometrede ise yağı komple değiştiriyorum, yine yarım litre civarı eksilmiş oluyor.
    Yakıt tüketimi ve hararet değerleriniz gayet normal, siz ne kullanıyorsunuz yağ olarak ?


    evet hatırladım sizi
    önceki mesajda yazmıştım total 10/40 yağ kullanıyorum.sizinde tavsiyenizi bekliyorum.




  • 5w-40 ile eksilme miktarı artabilir ama koruması çok daha iyidir. 1.4 HDI motorlarda egzantriğin ordan yağ atma problemi olur genelde, eğer sıkıstırıyorsanız contadan da atıyor olabilir.
    Bence müsait bir vakitte 5w-40 yağa geçin, filtreyi de değiştirip 4 litre yağı tamamen döldurun. Ben Castrol EDGE kullanıyorum, memnunum.
    Denemekten zarar çıkmaz. (:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    5w-40 ile eksilme miktarı artabilir ama koruması çok daha iyidir. 1.4 HDI motorlarda egzantriğin ordan yağ atma problemi olur genelde, eğer sıkıstırıyorsanız contadan da atıyor olabilir.
    Bence müsait bir vakitte 5w-40 yağa geçin, filtreyi de değiştirip 4 litre yağı tamamen döldurun. Ben Castrol EDGE kullanıyorum, memnunum.
    Denemekten zarar çıkmaz. (:


    motorun üst kısmında her şey normal görünüyor. egzantiriğin veya contanın ordan atıyorsa bunu ben görebilirmiyim acaba?
  • birde bilmediğim için soruyorum. geçen gün arkadaşlarlada tartıştık. sıkıştırarak kullanmak nedir? benim bildiğim 2000 ile 3000 devir arasında kullanmaktır. yani 2000 devirin altına düşmem, 3000 devirin üstüne çıkmam. başka bir açıklaması varmı bunun acaba?
  • Bu arabaları 2000 devirin altında zorlamak hem kurum oluşumunu arttırır, hem mazot pompasina yük bindirir, hem de yağ eksilmesine sebebiyet verir.
    2000-3000 devir bandı dizel araclarımız için doğru aralıktır. Arada sırada 4000'de vites yükselterek aracın kurumlarını atmasına imkan sağlamak gerekir.
    Siz bence atisan girişindeki Vatan Peugeot'a gidip aracı güzelce gösterin, Hayrettin Abi'ye detaylıca anlatın ve bence kesinlikle Castrol EDGE 5w-40 yağ koyun. Yağ filtresi de değiştirilip 4 litre yağ tamamen doldurulsun.
    Eksantrik ve contadan sızan yağı bizlerin tespit etmesi biraz zor hocam. (:
  • yağ kontrolünün 9-10 saat sonra yapılması daha iyi olur deniyor. fakat benim yağımın seviyesi motor sıcakken daha yüksek seviyede, 9-10 saat sonra biraz aşağıya düşüyor. kışın soğuktan yapıyordur diyordum. ama bugün baktım. dün gecekine göre çok az aşağıya inmiş. aslında yukarı çıkması gerekmiyor mu :)
    kullandığım yağ: total 10/40
  • Bu konu hakkında düz mantık düşününce sizin fikriniz doğru fakat dizel araçlardaki durumda genelde sizinki gibi. (:
    Son soru ile alakası yok ama aklıma geldi, bakımda yağı tam olarak 4 litre koyduklarına emin misiniz hocam ?
    Yağ filtresi de değiştiğinde 4 litre konulması gerekiyormuş, benim eski ustam 3.75 litre civarı koyuyordu. Ben de üzülüyordum araç yağ eksiltiyor diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm

    Bu konu hakkında düz mantık düşününce sizin fikriniz doğru fakat dizel araçlardaki durumda genelde sizinki gibi. (:
    Son soru ile alakası yok ama aklıma geldi, bakımda yağı tam olarak 4 litre koyduklarına emin misiniz hocam ?
    Yağ filtresi de değiştiğinde 4 litre konulması gerekiyormuş, benim eski ustam 3.75 litre civarı koyuyordu. Ben de üzülüyordum araç yağ eksiltiyor diye.

    öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
    son olarak yağ ve filtreyi vatan peugeot da değiştirdim. motor üst kapağı açıldı. pistonlardan birinin arızalı olduğu görüldü. yeni piston yapıldı. yağ ve filtreler değişti.
    yağ değişiminden sonra baktım. yağ 4 litreden azdı. ama şu ana kardarki tüm değerlendirmelerimi buna göre yapıyorum. yani sonraki yağ eklemelerimde hep max. çizginin 1 çizgi altına kadar ekleyerek bakıyorum.
    ama şimdi aklıma geldi. sabah yağ çubuğunun baya bir eğri olduğunu fark ettim. akşam eğriliğin ne kadar olduğuna bakacağım.
    birde dün vatandaki kasım usta ile görüştüm. segmanlara bakılmadığı için yağın bu yağ eksiltmesi normal dedi. herkes 10binde değiştirirken sen hocam 7-8 binde değiştir problem olmaz dedi. ama bu durum beni rahatsız ediyor. bugün sadece rektefiye işiyle uğraşan bir firmanın şubesini aradım. telefondaki usta sağolsun yardımcı olmaya çalıştı. normalden biraz fazla yakıyor ama rektefiye edilmesine gerek yok dedi. üst kapağın açıldığını ve pistonlardan birinin değiştiğini,kapağın taşlandığını söylediğimde ikinci yağ değişiminden sonra tekrar kontrol edin dedi.
    acaba ikinci yağ değişimde azalır mı? bilmiyorum...




  • Yağ çubuğu bende de yamuk yumuk, korkuyorum bazen kırılıcak diye.
    Motorunuz aslında şu an bir nevi rodajda sayılır. Parçalar birbirine alışana kadar dediğiniz gibi yağ eksiltme olabilir, bence de ikinci yağ değişimine kadar herhangi bir işlem yaptırmayın.
    Ve ikinci değişimde ben olsam 5w-40 tam sentetik yağ kullanırdım, 5w-40 10w-40'a göre daha kuvvetli bir koruma sağlar fakat daha çok eksiltebilir, buna dikkat.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.