Şimdi Ara

Uzaktan kumandalı arabada transistör yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
3.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bir sorunum var inşallah çözülür
    benim bitane bikko marka 1/10 arkadaşlar uzaktan kumandalı arabam vardı ama kumandası yoktu bulamadıkta sonra devresini söküp kurcalamıştım ama araba 9.6 voltla çalışıyo şimdi yeni bitane ufak bi araba aldım kırıldı bende devresiniöbür arabaya aktardım şuan araba tüm fonksiyonları yapıyor fakat araba 9.6 ile çalışması gerekirken devre 4.8 volt la çalışıyor arabanında motoru 9.6 volta göre yani yavaş gidiyo eğer devreyede 9.6 ı verirsem transistörler yanar bu devreyi 9.6 ya çevirebilirmiyiz ...
    inşallah karışık olmamıştır ...



  • bakalım doğru anlamış mıyım :). elinde bir adet uzaktan kumandalı araba var. kumandası kayboldu. bunun üzerine, elinde olan daha küçük ölçekli bir arabanın devresini bozulmuş arabana taktın. Şu an arabayı küçük arabanın kumandasıyla kontrol edebiliyorsun. Ancak arabaya taktığın devre motora yeterli gücü veremiyor.

    Eğer durum bu ise bir kaç senaryo ortaya çıkıyor. Öncelikle şu an kullandığın kontrol devresi 9.6V'u kaldırmayabilir. Bu durumda devrelerin yanabilir. Bunu anlamamız için devrenin üzerindeki tüm bileşenlerin üzerinde yazan kodu araştırmamız gerek. Aslında bu da tam olarak bir çözüm değil. Çünkü bu parçaların (entegreler, transistörler, vs vs) kullanılışı da önemli. Uzun lafın kısası elinde olan kontrol kartının şematik'inin görmeden yorum yapmak çok zor. Ancak elindeki kartın pahalı olmadığını düşünerek biraz daha yüksek voltajları denemeni önerebilirim (Ancak kontrol devren yanabilir). Voltajı yavaş yavaş arttır. Bir de bakarsın 9.6V ile çalışır(Bu arada 9.6V ile çalışsa dahi, yüksek voltaj nedeniyle uzun kullanımlar sonucunda kontrol kartın hasar görebilir).

    Bir başka yöntem daha geliyor aklıma. Bu tarz devrelerde motoru sürmek için, bu iş için özelleşmiş yapılar kullanılır. Örnek olarak H-Bridge devreleri gösterilebilir. Bu senaryoda ise kumanda devresini 4.8V ile çalıştırırsın. Motoru sürmek için de 9.6V ile çalışan bir yapı kullanırsın. Ancak tüm bunlar da uzmanlık isteyen konular.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trash_

    bakalım doğru anlamış mıyım :). elinde bir adet uzaktan kumandalı araba var. kumandası kayboldu. bunun üzerine, elinde olan daha küçük ölçekli bir arabanın devresini bozulmuş arabana taktın. Şu an arabayı küçük arabanın kumandasıyla kontrol edebiliyorsun. Ancak arabaya taktığın devre motora yeterli gücü veremiyor.

    Eğer durum bu ise bir kaç senaryo ortaya çıkıyor. Öncelikle şu an kullandığın kontrol devresi 9.6V'u kaldırmayabilir. Bu durumda devrelerin yanabilir. Bunu anlamamız için devrenin üzerindeki tüm bileşenlerin üzerinde yazan kodu araştırmamız gerek. Aslında bu da tam olarak bir çözüm değil. Çünkü bu parçaların (entegreler, transistörler, vs vs) kullanılışı da önemli. Uzun lafın kısası elinde olan kontrol kartının şematik'inin görmeden yorum yapmak çok zor. Ancak elindeki kartın pahalı olmadığını düşünerek biraz daha yüksek voltajları denemeni önerebilirim (Ancak kontrol devren yanabilir). Voltajı yavaş yavaş arttır. Bir de bakarsın 9.6V ile çalışır(Bu arada 9.6V ile çalışsa dahi, yüksek voltaj nedeniyle uzun kullanımlar sonucunda kontrol kartın hasar görebilir).

    Bir başka yöntem daha geliyor aklıma. Bu tarz devrelerde motoru sürmek için, bu iş için özelleşmiş yapılar kullanılır. Örnek olarak H-Bridge devreleri gösterilebilir. Bu senaryoda ise kumanda devresini 4.8V ile çalıştırırsın. Motoru sürmek için de 9.6V ile çalışan bir yapı kullanırsın. Ancak tüm bunlar da uzmanlık isteyen konular.



    aynı frekansta bitane daha devre var ikiside aynı voltajda aynı frekansta onu paralel bağlasam motora olurmu acaba yani 2 devreyede pil bağlancak kumanda zaten 2 sinede uyuyo




  • bence şöyle dene yanlış bilmiyorsam birazda araştır motor sürücü entegreleri var. Bunlar lojik seviyede çalışıp güçlü akımları kontrol edebilen türden entegreler şimdi ismi aklıma gelmiyor ama biraz araştır bence onunla sonraki taktığın kumanda devresinin çıkışını entegrenin herbir motor için atrı ayrı çalışan birbirinden bağımsız içinde üniteler var sen bu sayede düşük voltajlı kontrol devren ile bu entegreyi birbirine uydurduğunda çıkışında senin orjinal motoru çok rahat sürebilirsin. İstersen onu bile değiştir daha büyüğünü tak sen bilirsin umarım yardımcı olabilmişimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    bence şöyle dene yanlış bilmiyorsam birazda araştır motor sürücü entegreleri var. Bunlar lojik seviyede çalışıp güçlü akımları kontrol edebilen türden entegreler şimdi ismi aklıma gelmiyor ama biraz araştır bence onunla sonraki taktığın kumanda devresinin çıkışını entegrenin herbir motor için atrı ayrı çalışan birbirinden bağımsız içinde üniteler var sen bu sayede düşük voltajlı kontrol devren ile bu entegreyi birbirine uydurduğunda çıkışında senin orjinal motoru çok rahat sürebilirsin. İstersen onu bile değiştir daha büyüğünü tak sen bilirsin umarım yardımcı olabilmişimdir.

    ilgin için saol ama bn bu konuda biraz acemiyim ama yani bir kaç devre yapmışlığım bikaç devrede tamir etmişliim var yani ona dayanarak böyle bi konu açtım senin dediğinide pek anlamadım peki motora giden akımı bir devre yardımıyla başka bir pildaha bağlıyarak güçlendirebilirmiyiz ?




  • olay sadece frekans değil. senin o frekansta ne tür bir bilgi gönderdiğinle de alakalı. sonuçta sen arabaya sağa dön, sola dön diyorsun ve bu veriyi her hangi bir frekansa yükleyip gönderiyorsun. örneğin 27mhz 2 kumandan var. Bunlar birbirleriyle uyumlu da çalışabilir, birbirlerini etkileyip bozabilir ya da birbirlerinden hiç etkilenmeyebilirler. Bu tamamen devrelerin yapılarına bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wahdet35tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman_calis

    bence şöyle dene yanlış bilmiyorsam birazda araştır motor sürücü entegreleri var. Bunlar lojik seviyede çalışıp güçlü akımları kontrol edebilen türden entegreler şimdi ismi aklıma gelmiyor ama biraz araştır bence onunla sonraki taktığın kumanda devresinin çıkışını entegrenin herbir motor için atrı ayrı çalışan birbirinden bağımsız içinde üniteler var sen bu sayede düşük voltajlı kontrol devren ile bu entegreyi birbirine uydurduğunda çıkışında senin orjinal motoru çok rahat sürebilirsin. İstersen onu bile değiştir daha büyüğünü tak sen bilirsin umarım yardımcı olabilmişimdir.

    ilgin için saol ama bn bu konuda biraz acemiyim ama yani bir kaç devre yapmışlığım bikaç devrede tamir etmişliim var yani ona dayanarak böyle bi konu açtım senin dediğinide pek anlamadım peki motora giden akımı bir devre yardımıyla başka bir pildaha bağlıyarak güçlendirebilirmiyiz ?


    1.) Elindeki devreye bir ek yaparak motora giden gerilimi istediğimiz kadar artırabiliriz. Mesela basit olarak bir adet H köprüsü aldığında ve motora giden ayaklara bağladığında basitçe gerilimi 9.6V ye çıkartabilirsin.

    2.) Aynı frekansta çalışan 2 kumanda devresini paralel bağlamak çözümlerin en kötülerinden biri olur Devre çok kararsız çalışır, transistörler araç kumandadan biraz uzaklaştığında zarar görür vs. vs.

    3.) Muhtemelen o 4.8 v ile çalışan devreye 9.6 volt vermen transistörler açısından hiçbir sorun çıkartmaz. Üzerindeki transistörler 9.6v ile rahat rahat çalışırlar, hatta 30v ye kadar sorunsuz çalışacakları konusunda iddialıyım Burada önemli olan akım. Motorun 9.6v de yük altında ne kadar akım çektiğini ölçebilirsen ve transistörlerin kodlarınıda verirsen net cevaplar verebilirim.

    4.) 9.6v bizim için asıl devredeki kod çözücü entegreler açısından önemli. Bu entegreler genellikle en fazla 5v ile çalışırlar. Eğer çin malı 2 kanallı (İleri-Geri Sağ-Sol) bir araba ise muhtemelen TX 2B/RX 2B çiftini kullanıyordur. Kumandanda TX 2B, alıcı devrende ise RX 2B vardır. Devreyi 9.6V ile çalıştırabilmemiz için devreyi bu entegreye giden gerilimi maksimum 5V seviyesinde tutacak düzenlemeler yapmamız gerekiyor.

    Öncelikle dediğim gibi transistör ve sürücü devresinin kodlarını, motor durağan haldeyken ohm metre ile ölç ve değerin kaç ohm çıktığı yaz vede son olarak eski ve şuanda takılı olan devrelerin net olacak şekilde fotoğraflarını çekip koy. Belki eski devrede basit değişiklikler yaparak onu kullanabiliriz.

    Bu arada motoru ölçmeden önce mutlara devreden ayır ve motorun dönmüyor olmasına dikkat et (döndüğünde zıt emk dan dolayı farklı sonuçlar çıkar)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • nikko rc mi yoksa sıradan bir nikko markalı uzaktan kumandalı araçmı senin elindeki? Eğer RC model bir araca sahipsen yedek parçası türkiyede bulunabiliyor aynı devreyi satın alabilirsin. Ayrıca Rc modellerde alıcı verici devresi kafana göre değişmiyor. bunlarn hız yön kontrolleri için işlemcileri olur. Sanırım fet deniyordu. Elindeki araç sıradan bir uzaktan kumandalı oyuncak ise Rc modellere geçiş yapmanı tavsiye ederim. Sorununa çözüm bulamasamda öneride bulunmak istedim.
  • direk ver elektriği derim transistör dayanıklı olur :D
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.