Şimdi Ara

Uzmanalr için Akü sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
2
Favori
1.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Akü ile ilgili problemlerim yavaş yavaş başlamayacak gibi duruken sizlere birkaç sorum olacak.
    Esasında 2007 model Jetta'nın 7 senelik aküsünü kullanıyorum hala. Araç 125.000 de.

    OBD portundan anlık olarak araç çalışmazken 12V gibi bir değer alıyorum. Aracı çalıştırdığımda 12.7 gibi bir değere yükseliyor.
    Araç çalıştığında bu değerin 14V civarında olması gerekmez mi?

    Asıl sorum , aracı çalıştırdık. Araç çalıştıktan sonra aracın elektirik yükü alternatör üzerinde oluyor değil mi?
    Farlarımın aydınlatmasında bir azalma mevcut. Farlar elektiriği alternatör üzerinden mi alıyor yoksa alternatör aküye gönderiyor sonra mı farlara geliyor?
    Akü mü değiştirisem, 14V lük akü değeri farların aydınlatmasını etkiler mi?

    Teşekkürler







  • altarnatörün kömürleri eskimiş biraz onu tamir ettirin ayrıca aküyü değiştirmenizde fayda var sizi yolda bırakabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    altarnatörün kömürleri eskimiş biraz onu tamir ettirin ayrıca aküyü değiştirmenizde fayda var sizi yolda bırakabilir.
    7 senelik akü maşallah

    Değiştirmek en mantıklısı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    7 senelik akü maşallah

    Değiştirmek en mantıklısı olur.

    Alıntıları Göster
    Akünün ömrü ortalama 4-5 senedir aküyü değiştirin
  • sadece akü değil bujileri de değiştirin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 sene aynı akü aracınıza iyi bakmışsınız sanırsam ama artık bir akü değiştirme zamanı gelmiş
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Kömürler 2 ay önce değişti. Alternatör de herhangi bir sorun bulunmuyor şu anda.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Burak[Alper] B kullanıcısına yanıt
    Buji değiştirmenin nedeni ni öğrenebilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 3 Ağustos 2014; 16:21:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Buji değiştirmenin nedeni ni öğrenebilir miyim?
    akü normal halde 12.5v ile 12.7 arasında olması gerekir şarj etmesi içinde 13 v üstünden alternatörün akım vermesi gerek bir yerde sorun olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Akünün ömrü ortalama 4-5 senedir aküyü değiştirin

    Alıntıları Göster
    Bence etkisi olmaz.Üstelik o farlar için çekilen elektrik tesisati belli bir güce göre yapılıyor.Aracın üstünde ne yazıyorsa onu takın.

    Ampulleri değiştiriseniz bir çözüm olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Merhaba,

    Akü ile ilgili problemlerim yavaş yavaş başlamayacak gibi duruken sizlere birkaç sorum olacak.
    Esasında 2007 model Jetta'nın 7 senelik aküsünü kullanıyorum hala. Araç 125.000 de.

    OBD portundan anlık olarak araç çalışmazken 12V gibi bir değer alıyorum. Aracı çalıştırdığımda 12.7 gibi bir değere yükseliyor.
    Araç çalıştığında bu değerin 14V civarında olması gerekmez mi?

    Asıl sorum , aracı çalıştırdık. Araç çalıştıktan sonra aracın elektirik yükü alternatör üzerinde oluyor değil mi?
    Farlarımın aydınlatmasında bir azalma mevcut. Farlar elektiriği alternatör üzerinden mi alıyor yoksa alternatör aküye gönderiyor sonra mı farlara geliyor?
    Akü mü değiştirisem, 14V lük akü değeri farların aydınlatmasını etkiler mi?

    Teşekkürler

    Normal şartlarda bir aracın alternatörü rölantide en az 13,8 Volt arası gerilimde olmalıdır. 14,2-14,4 Volt arası olması gereken değerdir. Motor çalıştıktan sonra araçta gerilim düşüklüğü vs sorunlar varsa bunların hiçbiri akü kaynaklı değildir.

    Size basit bir test yöntemi söyleyeyim;

    Hava karardıktan sonra aracı motor soğukken rölantide çalıştırın, tüm elektrikli alıcıları devreye alın.(Özellikle klima, arka cam ısıtma ve tüm farlar)

    1) Aracın önüne sürücü mahallinden dikkatlice bakın aniden gaz verip çekin farların parlaklığında anormal bir değişim(genelde aşırı parlaklık) olursa konjektör arızasıdır.

    2) Rölantide çalışırken yavaş yavaş gaz verin farların parlaklığı artıp normal bir seviyeye geliyor gaz vermeye devam ettikçe daha fazla artmayıp olması gereken seviyede kalıyorsa büyük ihtimalle kömür veya rotor bileziği arızasıdır.

    3) Rölantide çalışır halde bırakıp ön farlara dikkatlice bakın göz kırpar gibi yanıyorsa diyot tablası arızasıdır.

    Gözle yapılabilecek en basit test budur.

    Multimetreniz varsa daha iyi bir test yöntemi yazabilirim.

    Saygılar...




  • Alper Bey Merhaba,

    ODBII ile araca bağlandığım için şu an için batarya voltajını ölçebiliyorum.

    Multimetrem bulunuyor.
    Sorunun nereden kaynaklandığı hakkında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Alper Bey Merhaba,

    ODBII ile araca bağlandığım için şu an için batarya voltajını ölçebiliyorum.

    Multimetrem bulunuyor.
    Sorunun nereden kaynaklandığı hakkında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler
    aküyü şimdi değiştirmenin zevki olmaz.
    kışın her yer kar buz iken, sabah işe gitmek için evden çıktığınızda
    marşa basıp tık deyip kalınca zevki bir başka oluyor.
  • ffate F kullanıcısına yanıt
    Sorunun akude oldugunu bilirsem zaten degistitirim. Tabiki bunu dogrulayacak teknik veriler lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Sorunun akude oldugunu bilirsem zaten degistitirim. Tabiki bunu dogrulayacak teknik veriler lazim.
    7 yıllık akü ha, helal olsun demek geldi içimden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Merhaba,

    Akü ile ilgili problemlerim yavaş yavaş başlamayacak gibi duruken sizlere birkaç sorum olacak.
    Esasında 2007 model Jetta'nın 7 senelik aküsünü kullanıyorum hala. Araç 125.000 de.

    OBD portundan anlık olarak araç çalışmazken 12V gibi bir değer alıyorum. Aracı çalıştırdığımda 12.7 gibi bir değere yükseliyor.
    Araç çalıştığında bu değerin 14V civarında olması gerekmez mi?

    Asıl sorum , aracı çalıştırdık. Araç çalıştıktan sonra aracın elektirik yükü alternatör üzerinde oluyor değil mi?
    Farlarımın aydınlatmasında bir azalma mevcut. Farlar elektiriği alternatör üzerinden mi alıyor yoksa alternatör aküye gönderiyor sonra mı farlara geliyor?
    Akü mü değiştirisem, 14V lük akü değeri farların aydınlatmasını etkiler mi?

    Teşekkürler

    Normal şartlarda bir aracın alternatörü rölantide en az 13,8 Volt arası gerilimde olmalıdır. 14,2-14,4 Volt arası olması gereken değerdir. Motor çalıştıktan sonra araçta gerilim düşüklüğü vs sorunlar varsa bunların hiçbiri akü kaynaklı değildir.

    Size basit bir test yöntemi söyleyeyim;

    Hava karardıktan sonra aracı motor soğukken rölantide çalıştırın, tüm elektrikli alıcıları devreye alın.(Özellikle klima, arka cam ısıtma ve tüm farlar)

    1) Aracın önüne sürücü mahallinden dikkatlice bakın aniden gaz verip çekin farların parlaklığında anormal bir değişim(genelde aşırı parlaklık) olursa konjektör arızasıdır.

    2) Rölantide çalışırken yavaş yavaş gaz verin farların parlaklığı artıp normal bir seviyeye geliyor gaz vermeye devam ettikçe daha fazla artmayıp olması gereken seviyede kalıyorsa büyük ihtimalle kömür veya rotor bileziği arızasıdır.

    3) Rölantide çalışır halde bırakıp ön farlara dikkatlice bakın göz kırpar gibi yanıyorsa diyot tablası arızasıdır.

    Gözle yapılabilecek en basit test budur.

    Multimetreniz varsa daha iyi bir test yöntemi yazabilirim.

    Saygılar...



    Bunu deneyeceğim teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    7 yıllık akü ha, helal olsun demek geldi içimden

    Alıntıları Göster
    Bu arada akünün markası nedir?
  • Bizim 2004 Focus'un orjinal aküsü sekiz sene dayandı. İlk şarj sorununda da değişti.. Gel de sevme mereti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Power7Gear kullanıcısına yanıt
    Varta diye hatırlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Alper Bey Merhaba,

    ODBII ile araca bağlandığım için şu an için batarya voltajını ölçebiliyorum.

    Multimetrem bulunuyor.
    Sorunun nereden kaynaklandığı hakkında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler

    Motor kapalı iken (yeni kapatılmadığı durumda yani motor soğukken) akü gerilimi 12,6 Volt, araç çalıştıktan sonra bir dakika içerisinde 13,8 Volt minimum olmak üzere gerilim okuyabiliyor musunuz?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.