Şimdi Ara

Uzun Yol İçin Otomatik Vites vs Manuel Tercihiniz Nedir ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
8.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomatik tercih ederim ama çift kavrama olacak.Klasik 4 ileri ise iş değişir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: somet 16

    bi arkadaşın otomatik getzine binme fırsatım oldu, şehir içi çok güzel özellikle dur kalk yaparken, fakat şehir dışına otoyola çıkınca araç zaten 4 vites hız 120 geldimiydi motor bas bas bağırıyor 5. yokmu diye , uzun yolda biraz kafa şişirir bu durum


    O bağırma olayı araç ile ilgili.

    Ben de otobana çıktığımda benzinli, 4 ileri otomatik vitesli aracım ile 1800 d/d civarında 100 km/h ile gidebiliyorum.

    Ben kesinlikle güçlü motorlu bir otomatik derim.




    sizinki düşük devirde yapıyor getz 120km de devir tam hatırlamıyorum ama sanıyorum 3500 -4000dd arasıydı haliyle motorda yüksek sesle çalışıyor buşekilde uzun yol yapmak yazık yani motora




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.

    Yok düzde 5 ten 3 ' e atmakmış. Oymuş buymuş. Otomatikte de Kickdown var arkadasım. Bakın mercedeslere deli gibi uzuyorlar.
    Bakalım biraz spor otomobillere yüzdelik dilime vuralım kaçı otomatik kaçı düz



    bir bakalım spor otomobillere... acaba manuel mi otomatik mi?


    Spor otomobil dediklerim 200 250 beygirlik araçlar değil
    Süpersporlara bakın bi anlarsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.

    Yok düzde 5 ten 3 ' e atmakmış. Oymuş buymuş. Otomatikte de Kickdown var arkadasım. Bakın mercedeslere deli gibi uzuyorlar.
    Bakalım biraz spor otomobillere yüzdelik dilime vuralım kaçı otomatik kaçı düz



    bir bakalım spor otomobillere... acaba manuel mi otomatik mi?


    Spor otomobil dediklerim 200 250 beygirlik araçlar değil
    Süpersporlara bakın bi anlarsınız



    F1 araçları gibi mi, ya da isterseniz bu işle uğraşan attraction'a soralım ya da ferrari'ye falan bakalım ne dersiniz, vitesler koldan değişiyor diye otomatik mi diyorsunuz yoksa




  • uzun yolda kesinlikle manuel vites
  • Bence otomatik vites de düz vites de ayrı ayrı keyifli.Düz vitesde debriyaj tokatlamak , otomatik viteste kick down yapmak , manuele alıp 'S' tuşuna bastıktan sonra ki veridği haz çok güzel birşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 15 Temmuz 2011; 10:32:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.

    Yok düzde 5 ten 3 ' e atmakmış. Oymuş buymuş. Otomatikte de Kickdown var arkadasım. Bakın mercedeslere deli gibi uzuyorlar.
    Bakalım biraz spor otomobillere yüzdelik dilime vuralım kaçı otomatik kaçı düz



    bir bakalım spor otomobillere... acaba manuel mi otomatik mi?


    Spor otomobil dediklerim 200 250 beygirlik araçlar değil
    Süpersporlara bakın bi anlarsınız



    F1 araçları gibi mi, ya da isterseniz bu işle uğraşan attraction'a soralım ya da ferrari'ye falan bakalım ne dersiniz, vitesler koldan değişiyor diye otomatik mi diyorsunuz yoksa


    Tamamen saptırdığınızın alıp başka yerlere götürdüğünüzün farkındamısınız
    Mesela bir BMW M6 ' ya bakalım bildiğim kadarıyla ATTRACTİON kullanıcı adını kullanan serhat beyde M6'ya biniyordu




  • Hocam bizde otomatik araba var uzun yolu fılan 10 numara rahat rahat gidiyorsun hızlanmak istedıgınde gaza hafif bastıgın anında devır yükseliyor ucup gidiyor bnce uzun yolda otomatik güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.

    Yok düzde 5 ten 3 ' e atmakmış. Oymuş buymuş. Otomatikte de Kickdown var arkadasım. Bakın mercedeslere deli gibi uzuyorlar.
    Bakalım biraz spor otomobillere yüzdelik dilime vuralım kaçı otomatik kaçı düz



    bir bakalım spor otomobillere... acaba manuel mi otomatik mi?


    Spor otomobil dediklerim 200 250 beygirlik araçlar değil
    Süpersporlara bakın bi anlarsınız



    F1 araçları gibi mi, ya da isterseniz bu işle uğraşan attraction'a soralım ya da ferrari'ye falan bakalım ne dersiniz, vitesler koldan değişiyor diye otomatik mi diyorsunuz yoksa


    Tamamen saptırdığınızın alıp başka yerlere götürdüğünüzün farkındamısınız
    Mesela bir BMW M6 ' ya bakalım bildiğim kadarıyla ATTRACTİON kullanıcı adını kullanan serhat beyde M6'ya biniyordu



    saptırdığım falan yok, buyrun sorun, otomatik mi manuel mi diye, ayrıca X6M vardı M6 çok eskiden hayal meyal hatırlıyorum var mıydı yok muydu, ayrıca bu tür araçlar genelde tiptronik olarak gelir, genelde de spor amaçlı kullanan manuel hava amaçlı kullanan ya da şehir içinde bir yerden bir yere gitmek amaçlı kullanan otomatik kullanır, şimdi de Corvette var önceden de Ferrari vardı bir sorun zahmet olmazsa, formula 1'e bakın, wrc'ye bakın ne bileyim nascar'a bakın... daha da bu konuda yorum yazmayacağım keşke schumacher de otomatik f1 aracı kullansaydı

    kaldı ki saçma bir şeyi tartışıyoruz uzun yolda otomatik olsa ne manuel olsa ne topu topu kaç kez vites değiştiriyoruz ki? ama ben rampa çıkarken manuelde vites küçültmeyi, vitesi de aracı da kendim kontrol etmeyi seviyorum bundan zevk alıyorum, bundan zevk almayan ya da manuel kullanamayan otomatik alsın zaten

    konu şehir içi olsa neyse de uzun yolda manuel mi otomatik mi tartışmak abes



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 15 Temmuz 2011; 14:38:05 >




  • Haziranın son haftasında İstanbul-Kayseri-Adana yolculuğu yaptım. Totalde 1330 km yol İstanbuldan çıktıktan Ankaraya kadar 6. Vitesten hiç aşağı düşmedim. Sadece rampa çıkarken 5. Vitese atmak zorunda kaldım. Eğer aracım sadece 5 vitesli olasydı eminimki İstanbul Ankara arasını sadece 5. Viteste giderdim. Nitekim Kayseri Adana yaparkende Öyle sürekli vites değiştirdiğimi hatırlamıyorum. Araç 6. Viteste hızım 100-110 arasında yaptım yolculuğumu.

    Şahsi görüşürüm Uzun yol için otomatik vites tamamen gereksiz. Yani bana uzun yolda otomatik vites rahat falan demeyin kesinlikle bir kaç kez vites değiştirmeye üşeniyorsanız gidin özel şöför tutun. Bu kadar da rahatlığa düşkün olmayın.Gel gelelim İstanbul a girdiğinizde herşey tersine dönüyor. Şehir içinde otomatik vites rahatlık değil bir Zaruriyet haline geliyor.
  • söz otomatik otomatikten açılmışken küçük motorlu otomatikler beş para etmez araç sollarken korka korka sollarsın otomatiği 2,0 motorlu araç olacakki bastığında uzayacak yoksa bende peugeot 206 1,4 otomatik var sollama yapmadan 2 dua mutlaka okurum:)
  • bizde 1.6 136hp çift kavramalı otomatik var.basınca koltuğa yapıştırıyor.
  • Aracına göre değişir

    otomatik var otomatik var :)

    ancak otm. vites gerek kullanım gerek konfor gerekse sürüş güvenliği için daha avantajlı
  • Otomatik vites + Hız sabitleyici
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: Doga.

    Yok düzde 5 ten 3 ' e atmakmış. Oymuş buymuş. Otomatikte de Kickdown var arkadasım. Bakın mercedeslere deli gibi uzuyorlar.
    Bakalım biraz spor otomobillere yüzdelik dilime vuralım kaçı otomatik kaçı düz



    bir bakalım spor otomobillere... acaba manuel mi otomatik mi?


    Spor otomobil dediklerim 200 250 beygirlik araçlar değil
    Süpersporlara bakın bi anlarsınız



    F1 araçları gibi mi, ya da isterseniz bu işle uğraşan attraction'a soralım ya da ferrari'ye falan bakalım ne dersiniz, vitesler koldan değişiyor diye otomatik mi diyorsunuz yoksa


    Tamamen saptırdığınızın alıp başka yerlere götürdüğünüzün farkındamısınız
    Mesela bir BMW M6 ' ya bakalım bildiğim kadarıyla ATTRACTİON kullanıcı adını kullanan serhat beyde M6'ya biniyordu



    saptırdığım falan yok, buyrun sorun, otomatik mi manuel mi diye, ayrıca X6M vardı M6 çok eskiden hayal meyal hatırlıyorum var mıydı yok muydu, ayrıca bu tür araçlar genelde tiptronik olarak gelir, genelde de spor amaçlı kullanan manuel hava amaçlı kullanan ya da şehir içinde bir yerden bir yere gitmek amaçlı kullanan otomatik kullanır, şimdi de Corvette var önceden de Ferrari vardı bir sorun zahmet olmazsa, formula 1'e bakın, wrc'ye bakın ne bileyim nascar'a bakın... daha da bu konuda yorum yazmayacağım keşke schumacher de otomatik f1 aracı kullansaydı

    kaldı ki saçma bir şeyi tartışıyoruz uzun yolda otomatik olsa ne manuel olsa ne topu topu kaç kez vites değiştiriyoruz ki? ama ben rampa çıkarken manuelde vites küçültmeyi, vitesi de aracı da kendim kontrol etmeyi seviyorum bundan zevk alıyorum, bundan zevk almayan ya da manuel kullanamayan otomatik alsın zaten

    konu şehir içi olsa neyse de uzun yolda manuel mi otomatik mi tartışmak abes


    Benim anlamadığım kısım şu. Forumda ben ve siz dahil kaç kişi Gerçekten SPOR denilebilecek otomobiller kullanıyor. Benim anlatmak istediğim artık Düzün yaptığını otomatikte yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Benim şehir içi de olsa şehir dışı da olsa tercihim manuel vitestir.Uzun yolda hele bana göre manuel vitesin kullanımı daha rahat zaten çok fazla vites değişimi yapılmıyor o nedenle uzun yolda otomatik olması çok birşey farkettirmez.


    hepsine katılmakla beraber otomatik vites bence ve bir çok tanıdığımın anlattığına göre belli bir yaştan sonra 35 40 gibi ve genellikle bayanların daha çok tercih sebebidir uzun zamandır
  • istanbulda beşiktaştan çıkıp sarıyere giden bir insan sahil veya büyükdere caddesi farketmez manuel için ızdırap olabilir sol ayağınıza kramplar girebilir vs vs.. istanbul içi otomatik vites çok iyi. ama uzun yol için aynı şeyleri söyleyemicem. triptonik olursa tamam lafım yok. ama uzun yolda sürekli birşeylerle uğraşmayan insanın uykusu gelir. hele kışın aracın içi sıcak olursa off.. triptonik vitesi manuel konumda kullanırsanız veya manuel vites araç kullanırsanız sürekli vitesle ilgilendiğiniz için (düz yollar hariç genelde düz yolda 5'ten aşağı inmiyorsunuz) uykunuzun gelmesi biraz zor olur ve daha dikkatli olursunuz hızınızı arabanın devrini farkedersiniz. hee şöyle birşey var, sürekli sol şeritten ilerleyen otomatik vitesli araçlar, millete selektör yapıp sürekli sağa sola dönüp sinyal verenlerde sıkılmaz. yani birşeylerle uğraşıyorsanız (selektör cam suyu sinyal vs..) otomatik vites iyi. pek selektör yapmıyorsanız bence manuel. yani bu işin ucunda birşeyle uğraşmak var. konfor bakımından tabiki otomatik vites




  • Şehiriçi özellikle istanbul için otomatik vites derim ama uzun yol için eğer birde hız sabitleyici varsa manuel ve otomatiğin pek farkı yok bence.Hatta manuel daha zevkli diyebilirim.
  • uzun yolda otomatik manuel ne farkediyor anlamadım zaten vites degiştirmiyosun yani uzun yolda zırt pırt araç manuel ben vites degiştiriim mi diyorsunuzyada yol uzun en iyisi vites atiim zaman mı geçsin diyosunuz konuya bak
  • Mercedes artık Manuel vites araba üretmiyor. Gerisini siz duşunun :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.