Şimdi Ara

uzun yolda araba kullanmanın incelikleri... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
5
Favori
55.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yollarda bol mucur var.. Mucurlu yolda hızını azalt..Ayrıca mucurlu yollarda sollayan olursa biraz yavaşla.. Yoksa bol bol taş yer araban..
  • önerim bildigin muziklerin oldugu bi kaset cd olsun teyp te bölece eslik edersin uykun gelmez.
    agzında bi sakız olsun..
    2 saatten fasla araba surme..
    yol kenarlarına dikkat et birileri bir anda yolaa cıkabiliyor..
    bi de karsıdan gelen arabalara hep dikkat et gerekirse uzaktan bi sellektor yap uyanık mısın die sormus olursun...
    hız sınırlarını asma... gec olsun guc olmasın hesabı..
  • Alacakaranlıkta far yakmayan araçlar, özellikle yolcukluğun ilerleyen saatlerinde sollamalarda anında karşında bitebiliyorlar.

    .oO°Oo.
  • Karayolundaki çizgilere dalıp gitme, kaset cd vb eşyalara dikkatini verme yoksa kendini karşı şeritte veya bankette bulabilirsin.

    Düz ve sabit yollarda hızını ve vitesini ara sıra değiştir, motoruun ve aksamın ömrü için iyidir.

    Çok uzun süre fren pedalına dokunmadıysan hidroliklerde sebebini bilmediğim dozlama problemi yaşanabilir.

    Bilinenin aksine virajlı yollarda gece yolcuğu daha hızlıdır.

    Meskun mahallerden geçerken hızını düşür, yola traktör inek köpek vb fırlayabilir. Ayrıca küçük kasabalarda ışıklara uymazlar...

    Sabahın erken saatlerinde yola çıkma, en çok kaza 05:00-08:00 sıralarında olur.

    Farını hep açık tut, farın açık diye selektör yaparak seni uyaranlara da kızma. Yakında herkese zorunlu olacak...


    Kamyon otobüs arkasına çok yanaşma konvoya takılmış isen aracından konvoyun önündeki araçları görebilecek şekilde hizaya girerek seyretmen iyi olur. Ön taraflarda olacak kaza vb panik durumlarında sürpriz yaşamadan gerekli tedbirini alabilirsin.

    Hava sisli veya tek şeritli gece yolculuğu yapıyorsan 50 metre kadar önüne bir yolcu otobüsü alıp onu tavşan yapmanı tavsiye ederim. Karşı taraftan gelen farlar gözünü almaz, sis de ise otobüs şoförünün tecrübesine güvenerek devam edersin.




  • özellikle gidişli gelişli yollarda dikkatli ol. ben böyle bi yolda rampada bi tır sollyacaktım. kafaya koydum eeee o zaman bende 19 var. birini solladım birini çünkü iki taneymiş ikisinin arasına girmeye çalıştım yok yol vermiyolar. neyse tam osırada rampadan bi kangoo fırladı kafa kafaya vurmaktan başka iki çare vardı ya iki tırın arasına girmeye çalışıp tost olmak ya da kafa kafaya . bilen bilir ordunun bolaman virajlarını şimdi çok kişi adam gitti diye yeni yol yapıyolar. Allahtan yolun karşı yanında iki arabanın girebileceği kadar yer vardı. yoksa gidiyodum .ondan sonra arabayı durdurdum. adamlar kaçmasam beni dövcekti. inanmassanız (bkz. ordu bolaman 26 km tehlikeşi virajlar.) DİKKATKLİ OL ACELE GİDEN ECELE GİDER
    quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: msa28

    özellikle gidişli gelişli yollarda dikkatli ol. ben böyle bi yolda rampada bi tır sollyacaktım. kafaya koydum eeee o zaman bende 19 var. birini solladım birini çünkü iki taneymiş ikisinin arasına girmeye çalıştım yok yol vermiyolar. neyse tam osırada rampadan bi kangoo fırladı kafa kafaya vurmaktan başka iki çare vardı ya iki tırın arasına girmeye çalışıp tost olmak ya da kafa kafaya . bilen bilir ordunun bolaman virajlarını şimdi çok kişi adam gitti diye yeni yol yapıyolar. Allahtan yolun karşı yanında iki arabanın girebileceği kadar yer vardı. yoksa gidiyodum .ondan sonra arabayı durdurdum. adamlar kaçmasam beni dövcekti. inanmassanız (bkz. ordu bolaman 26 km tehlikeşi virajlar.) DİKKATKLİ OL ACELE GİDEN ECELE GİDER
    quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..




    arkadaşların dedikleri hepsi doğru birazda yol katettikçe bazı tecrübeler oturur arkadaş hatalı sollama yapmış ve ortada kalmış yazması çok güzel,birde karşıdan gelen sen olsaydın napardın bunuda düşün kimseyi yolda sıkıştırma tepe üstlerine çıkarken ayağını biraz gazdan kaldır kaza olabilir hatalı sollama olur herşey olabilir...birde adam sollamaya çıkmış artık bir hata yapmış sende sellektör yaparak adamı sıkıştırmak için gaza basmak veya korna yapma. frenlere biraz bas ve sağa yanaşabildiğin kadar yanaş,unutma oda insan ve onunda ailesi var bekleyeni var her insan hata yapabilir..
    zamanım yollarda geçtiği için insanlar öyle acımasız davranıyolar ki arkadaşın dediği gibi kamyoncusu araya girmesine izin vermiyo..sollamaya çıkıyon,adamın arabası biraz kaliteyse basmaya başlıyo bu sefer sollayamıyon da karşıdan birisi geliyo bu seferde yavaşlıyo sana iyilik ediyomuş gibi sende yavaşlıyosun tekrar çıktığın yere gireyim diyosun bu bana yol vermiyecek ,seni aklı sıra geçtiğini zannediyo kendisinide ve senide tehlikeye sokuyo böyle insanlar var arkadaşlar..




  • ben uzun yolda araç kullanmadım fakat uzun yolda çok yolculuk yaptım. gördüklerime dayanarak 3 şeritli yollara dikkat et. 2 gidiş sana 1 geliş karşı şerit ve rampa. ancak karşı tarafda sollamak için şerit ihlali yapıyor ve rampanın zirvesinde orta ortaya karşılaşabiliyorsun.tepelerde selektörünü felan eksik etme.emin olmadan sollama yapma. çok hafif uykun bastırsa bile kendine güvenip devam etme.1 saat geç git ama git . yola çıkmadan gerekli bakımları mutlaka yaptır.
  • uzun yolda araç kullanmak şehir içinden çok farklıdır, bir örnek, şehir içinde sol şeritte ilerlerken sağınızdan bir arabanın geçmesi normal gelebilir, ama uzun yolda sol şerit kilitlenmez, kilitleyen araç da sağından geçilmez (aslında şehir içinde de yapılmamalı ama sola gidecekler sağa gidecekler olabiliyor)
  • 5 senelik konuyu nerden buldunuz yaw
  • Bende daha konu linki atacaktım burdan bak diye allah belanızı ya
  • Biraz daha erken ulaşayım diye hız yapma, hız yapınca bu sefer insan erken ulaşıcam psikolojisine giriyor ama yol bu sefer bitmek bilmiyor... Daha çok konsantre olarak kullandığın için dafa fazla yorulursun.
    Tecrübe ile sabittir.
  • Konu eski fakat tatil döneminde uzun yola aşina olmayan insanlar yollara çıkacak. Yararlı bilgiler bunlar. Uzun yolda araç kullanmanın inceliklerini anlatmak her nekadar haddim olmasa da bazı prensiplerimi paylaşmak isterim.

    Özellikle iş amaçlı seyahatlerde gideceğiniz yere daha hızlı ulaşmanın avantaj yarattığı durumlar vardır. İşin doğası çoğu zaman bunu gerektirir. Bir diğer ihtimal çalıştığınız yerde bu konuda baskı yapabilir. Öncelikli olan sizin can güvenliğinizdir. Hiç bir iş , hiç bir zaman tasarufu veya kazanılacak (kazandırılacak) para HAYATTAN DAHA DEĞERLİ DEĞİLDİR. Zaman ne kadar baskı yaratırsa yaratsın güvenlik önceliği bırakılmamalı ve sürat arttırılmamalıdır. Paranın telafisi mümkündür ancak dünyanın en zengin adamı olsanız bile ölümün-sakatlığın telafisi yoktur.

    Hayatının büyük bir bölümünü (yaklaşık kırk sene) uluslararası tır şoförlüğü yaparak geçirmiş akrabamın öğüdü; hızına uygun şeritte git, "ASLA ŞERİT İHLALİ YAPMA" Buna çok dikkat ederim, 3-4 defa ölümcül olabilecek durumdan bu kuralı kusursuz uygulamak suretiyle uzak kaldım. Şeridin dışına taşmamak çok önemlidir.

    Trafik işaretleri aksesuar değildir, sürücü hepsinden haberdar olmalıdır. Hız sınırlarını kati surette uymak gerekir. Gililecek yere 15-20 dk evvel varmanın getirisi HAYATTAN DAHA ÖNEMLİ DEĞİLDİR.

    Sabah saat 03.00-05.00 uykunun her yerde tehlikeli şekilde kol gezdiği saatlerdir.

    Geçenlerde bil belgesel kanalında anlatılıyordu; varış noktasına 40-50 km kala kişinin gardı epeyce düşüyormuş. Mantıklı geldi. Herkese kazasız belasız günler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    5 senelik konuyu nerden buldunuz yaw

    haydaaa yeni farkettim
  • adam acemiyken 5 senede usta söför olmuştur.
  • faydalı bilgi bunlar konuyu hortlatmakta zarar yok :) Bizde 4-5 aya araba sahibi olacağız ve sehirler arası yolculuklar yapıcaz elbet okuyup öğrenmek laızm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    adam acemiyken 5 senede usta söför olmuştur.





    Yakında Başlık açıp nelere dikkat etmemizi yazarsa şaşmamak lazım
  • 3 şeritli yollarda tamponuna kadar dayanıp selektör yağmuruna maruz kalmana sebep olan şehirlerarası otobüsler yüzünden ikide bir orta şeritten sağ şeride geçme,orta şerit senin hakkın,solundan geçsin gitsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmey

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim



    Kaba iskeleti söylemiş zaten arkadaş.Pek umursanmıyor ama 2 saat kuralı bencede önemli.Çok tecrübeli şöförler bile belli müddet araba kullandıktan sonra "ROBOT" olabiliyor.Yani dikkat dağılıyor,insan gözü açık uyuyor farkında bile olmuyor.10 dakikalık çay veya kahve olası yolculuğu hem zevkli hale getirir hemde sizi dinlendirir..Yoksa....Allah korusun gençliğimiz var




  • hortun yararlı olanı, bu dönemde gerekli bir konu , up diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmey

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim



    Kaba iskeleti söylemiş zaten arkadaş.Pek umursanmıyor ama 2 saat kuralı bencede önemli.Çok tecrübeli şöförler bile belli müddet araba kullandıktan sonra "ROBOT" olabiliyor.Yani dikkat dağılıyor,insan gözü açık uyuyor farkında bile olmuyor.10 dakikalık çay veya kahve olası yolculuğu hem zevkli hale getirir hemde sizi dinlendirir..Yoksa....Allah korusun gençliğimiz var



    Her 2 saat de 10dk molla verildimi yol alınmaz, tabii şayet ufak çocuklar oldumu ister istemez fazla durmak gerekiyor, depo büyük olsunda fazla durmayalım düşüncesindeyiz hele iş seyahatindeysek.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.