Şimdi Ara

uzun yolda araba kullanmanın incelikleri...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
5
Favori
55.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, işim gereği yakın zaman içinde şehirler arası yolda hergün araba kullancam. her işin olduğu gibi bu işinde incelikleri, dikkat edilmesi gereken hususları vardır. tecrübeli arkadaşların yorumlarını bekliyorum....



  • Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...
    Takip mesafesi cidden hayati oneme sahip. Bak bu dedigimi kimse kolay kolay dusunmez. Onunde tir var diyelim hizlar 90-110 arasi. Senin 50-60 metre olmasi gereken takip mesafen 10 metre. Yolun ortasindaki parcalanmis yatan lastigi tir zaten yuksekligi nedeniyle onemsemeyecek ve ortalayarak gecicek. Tirin uzerinden geçtiği lastik senin gorus alanina girdiginde 100 km hizin olucak ve 10 metre hadi 20. Metre onunde kocaman lastik olucak. Freni koklesen duramazsin lastige carpar takla atarsin. Manevrayi denesen aninda takla. Frenle destekli manevrada lastikten belki kurtatirsin ama aracin kontrolünü kaybeder yoldan cikarsin ya da karsi seritten gelen araca girersin.
    EN ÖNEMLİSİ KİMSEYLE YOLDA DALAŞMA,KİMSEYLE YARIŞMA, KİMSEYLE UĞRAŞMA,BENİ GEÇTİ ALTINDAKİ ARABASINA BAK VEYA BEN BUNA GEÇİLMEMELİYİM ŞUNU BİR TOKATLAYIM DİYE DÜŞÜNÜP TRAFİK CANAVARI OLMA
    250 KM YOLDA SENDEN HIZLI GİDEN VATANDAŞ EN FAZLA 15-20 DK ERKEN GİDER BUDA DEĞMEZ ÇÜNKÜ HAYAT YAŞAMAYA DEĞER VE GÜZEL


    MÜMKÜN OLDUĞU MÜDDETÇE 100-120 SINIRINI AŞMA YETER İLERİ SÜRÜCÜLÜK TEKNİKLERİNE GEREK KALMAZ ZATEN
    Hocam naparsan yap gözün mutlaka ama mutlaka yan aynalarnda olsun.

    İki olayı anlatacağım sana başımdan geçen.

    - 2012 yazı Balkesten Bursaya dönüyorum sağ şeritten 85-90 civarı seyrediyorum yol hafif tıkandı yoğunluk var sağ aynamda büyüyen bi cisim gördüm sola olabildiğince yanaştım.
    Garip modifiyeli turuncu renkli 41 plaka markasını tanıyamadğım bi araba takribi 130 la emniyet şeridinden beni sağlayıp makas atarak sol şeride sonra sağ şerit ve emniyet şeridinden devam etti, resmen yaladı geçti yanımdan. Büyük ve ciddi kaza atlattım.

    - Pazar günü Karaburundan Ayvaşığa seyahat ediyorum ailemle. Dikili yakınlarında sol şeritte 120 civarı hızla seyrederken sağ şeritteki Citroen Celyesse aracı geçmek üzereyken gözüm sağ aynama ilişti beyaz bi Volvo koparmış füze gibi geliyor önüme baktım clyesse ile aramda 1.5 boy ancak kalmış Volvo nun makas atacağını anladım hemen kazık fren yapıp mesafeyi actım sağ şeritteki araçlave sol seitte kaldım. Volvo abartısız 160 la bizi geçti gitti.

    Es kaza fark etmeyip hızlansam sağdaki araçla aynı hizaya gelsem yada sağa geçmeye hamle etsem aynaya bakmayıp tuz buz olurdum ailem perişan olurdu arkada.

    Trafikte şerefsiz karaktersiz insan dolu.

    Sağ ve sol aynalarınızı sürekli kontrol altında tutun
    Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçince
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.
    Hocam arkadaşlar her türlü ayrıntıyı paylaşmış, gözümden kaçtıysa ve tekrara düştüysem özür dilerim ama ben tek bir şey diyeceğim yazılanlara ek olarak :

    "Karşındaki arabanın arabasını da sen sür". yani senin kurallara %100 uyman yetmiyor özellikle ülkemiz trafiğinde. tek şerit yollarda karşıdaki aracın hatalı sollama yapacağını düşün mesela. karşıdan bi kamyon vb geliyorsa her an bir tane şeref yoksunu bir maganda ile burun buruna gelme ihtimalin var. bana çok oldu. toroslarda daracık yol, keskin bir viraj, adam bir anda karşıma çıktı, bi de bana selektör korna yapıyor, sanki o şeridinde gidiyor da ben sollama yaptım, frene asıldım iyice sağa dayandım da kıl payı atlattık. aynı şekilde aynalardan arkadan gelen arabaları da sürmen lazım. sağından geçer solundan geçer. şehir kasaba vb den geçerken hızını iyice düşür, Allah korusun bir tane luzumsuz yola atlar, sonra hız sınırının üstündeydin diye başına iş alırsın.

    tek şey dicem dedim uzattım, ama özü "trafikten senden başkalarının hata yapacağını hesaba katarak arabanı sür" Allah kaza bela vermesin. ha bir de yine söylenmiş ama, kimseyle dalaşma. ben uzun yolda çok dalaşırdım, bişey olmadı. ama bir kez şehir içinde önüme kıran birine korna yaptım diye sağlam kavga çıkıyordu az kalsın :) la havle de yol ver.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Uzun Yolda Araba Kullanmanın İncelikleri

    Uzun yolda araba kullanmak, kısa mesafelerdeki yolculuklara göre farklı teknikler gerektirir. İşte uzun yolda araba kullanırken göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli noktalar:

    Arabanızı Hazırlayın:

    • Uzun yola çıkmadan önce aracınızın bakımını yaptırın. Lastik basınçlarını, yağ seviyesini ve sıvı seviyelerini kontrol edin.
    • Bir yedek lastik, kriko ve bijon anahtarı gibi acil durum araçlarını bagajınıza koyun.
    • Aracınızın farlarının, sinyallerinin ve sileceklerinin düzgün çalıştığından emin olun.

    Kendinizi Hazırlayın:

    • İyi bir gece uykusu alın ve yola çıkmadan önce dinlenmiş olduğunuzdan emin olun.
    • Uzun yolda araba kullanmak yorucu olabilir, bu nedenle sık sık mola verin. Her iki saatte bir veya 150 kilometrede bir durun.
    • Bol sıvı tüketin ve sağlıklı atıştırmalıklar yiyin. Kafein ve şekerli içeceklerden kaçının.

    Sürüş Teknikleri:

    • Otoyolda hız sınırlarına uyun ve güvenli bir takip mesafesi bırakın.
    • Uzun yolda araba kullanmak dikkat gerektirir, bu nedenle dikkatinizi dağıtacak cep telefonu kullanımı veya mesajlaşma gibi faaliyetlerden kaçının.
    • Arabanızın hızını ve yönünü yumuşak geçişlerle ayarlayın. Ani frenler veya direksiyon manevralarından kaçının.

    Gece Uzun Yolda Araba Kullanmak:

    • Farlarınızı her zaman açık tutun, özellikle gece sürüşü sırasında.
    • Yüksek huzmeleri yalnızca diğer araçlar görünürde olmadığında kullanın.
    • Gece uzun yolda araba kullanmak daha zor olabilir, bu nedenle daha dikkatli olun ve hızınızı azaltın.

    Uzun yolda araba kullanmak yorucu olabilir, ancak bu ipuçlarını takip ederek yolculuğunuzu daha güvenli ve konforlu hale getirebilirsiniz. Arabanızı ve kendinizi hazırlayarak, dikkatli bir şekilde sürerek ve sık sık mola vererek uzun yolculukların keyfini çıkarabilir ve varış noktanıza güvenle ulaşabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fordem

    BAK ARKADAŞIM,UZUN YOLDA YOLUNA VE KAMYONLARA DİKKAT EDECEKSİN.HAA ARABALARIN ARKASINA DA FAZLA GİRME.ALTINDA BİŞEY YOK BEN BAKTIM BİLİYORUM.HADİ HAYIRLI SÜRÜŞLER

    Hiç bişeyn bulamadığına göre iyi bakmamışsın
  • yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim
  • evet 1. kuralı öğrendik arabaların altına girmicez ... ee başka...
  • SÜPER BİR TOPİc
  • kardeş uzun yolda aynalara çok dikkat et sağ sol her yere çünkü bazı şehir magandaları otobanda sollama yapmayıp vızır vızır sağınndan geçiyor sol şerit boş olmasına rağmen
  • Aracını özellikle 1 gidiş-1 geliş yollarda şeridinde tutmaya çalış. Aracın nedir bilmiyorum ama hele ki geniş bir araçsa kendi şeridinden pek fazla ayrılma derim. Karşıdan bir kamyon filan gelir toparlayamazsın Allah korusun. Ben de az kalsın gidiyordum tahtalıköye Skystar'la
  • kamyonları sollarken çok dikkat et
    arabayı gaz frenden çok vitesler ile yönet
    kamyon sollarken yola göre 1 gerekirse 2 vites düşür...

    aynaları iyi kullan... sollamaya çıkarken dahi arkanı mutlaka kes..
  • Ben devirli kullanmanı tavsiye edeceğim. Hızlanman için de yavaşlaman için de yol hakimiyeti için de... Süratli araç kullanıyorsan direksiyon kabiliyetinin çok iyi olması gerekir, çünkü, ülkemizde sürati kaldıracak yol çok az. Kimseyle dalaşa girme, geçmek isteyene yol ver geçsin. Alt marka ve küçük araçları küçümseme, hatta onlara daha iyi davran, hep yol ver, çok mutlu oluyorlar üst bir markayı geçince
    Karşıdan sollayanlara dikkat et, iyi ayarlamamış olabilirler, sana fren yaparak hem onun hem de kendi hayatını kurtarmak düşer.
    Yol otoban ve boşsa dilediğin gibi kullanabilirsin.
  • Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...




  • EN ÖNEMLİSİ KİMSEYLE YOLDA DALAŞMA,KİMSEYLE YARIŞMA, KİMSEYLE UĞRAŞMA,BENİ GEÇTİ ALTINDAKİ ARABASINA BAK VEYA BEN BUNA GEÇİLMEMELİYİM ŞUNU BİR TOKATLAYIM DİYE DÜŞÜNÜP TRAFİK CANAVARI OLMA
    250 KM YOLDA SENDEN HIZLI GİDEN VATANDAŞ EN FAZLA 15-20 DK ERKEN GİDER BUDA DEĞMEZ ÇÜNKÜ HAYAT YAŞAMAYA DEĞER VE GÜZEL


    MÜMKÜN OLDUĞU MÜDDETÇE 100-120 SINIRINI AŞMA YETER İLERİ SÜRÜCÜLÜK TEKNİKLERİNE GEREK KALMAZ ZATEN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedat mert -- 12 Ağustos 2006; 0:02:08 >
  • hereyden önce kurallara uy ve uyuma.uykun geldiği zaman kesinlikle bir yerde uyunmalı yada müsait bir yerde şekerleme yapılmalı.
  • Yazdıkların hoşuma gitti... Güzel olmuş daha geçen 3 gün önce 2300 km yaptım dediklerin dogru...

    quote:

    Orjinalden alıntı: LazRaiL53

    Benim sana önerim biraz farklı olacak.
    1.Gideceğin yol 250 km.den uzunsa ve tek şoför olarak gidiyorsan teypteki müziği çok iyi seçmelisin.Yolda her müzik gitmez yani anlatmak istediğim içini uyutur.Gözün açık gidersin ama ne yaptığını bilmezsin.
    2.Gündüz dahi olsa özellikle tel şerit yollarda kısa huzmeli farlarını açık tut.Daha iyi görülmen açısından.
    3.Sakız çiğne.Ciddiyim bak.Direksiyon başındaki mayhoşluğu alıyor insandan.Daha zinde tutar.
    4.Aracın iç sıcaklığını çok iyi ayarlamalısın.Biraz sıcak oldumu bayar seni içini uyutur.Serin olmalı daima.
    5.Molalarında mutlaka ama mutlaka çay veya kahveyi eksik etme.
    6.Sigara tüketiyorsan kesinlikle aşırıya kaçma ve sürekli aracını havalandır.
    7.Unutmaki tek şeritli yollarda sollamalarına dikkat et.Yani direksiyonda kumar oynama.Eğer geçebilirmiyim veya geçemezmiyim düşüncesine kapılacaksan hiç geçme.

    ßenden bu kadar.Yaşadığım tecrübelerden bir şeyler aktardım...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    yola çıkmadan önce gerekli kontrolleri biliyosundur.
    kesinlikle 2 saatten fazla sürekli kullanma tek şöförsen 2 saatte bir 10dk mola ver çay iç yüzünü yıka
    kesinlikle arabayı durdurabileceğin hızlarda ilerle yani hız sınırlarına uy, fren anında 1mt bile çok önemli
    çift yönlü akan yollarda sollama yapacaksan, önündeki aracın arkasına fazla girme ve karşı şeride geçmeden önce mutlaka sol aynana bak(bi iki kötü hatıram var) ve tavsiyem sollamaya başlamadan önce bir vites düş
    molalarda aracı görebileceğin bir yere park et( Allah korusun)

    daha aklıma gelirse söylerim

  • Bende ilk defa geçen ay uzun yola çıktım. Yukarıda yazılanlar çok doğru. İlave olrak şunları ekleyeyim.
    *Acelen yoksa 90 km yi geçme. Çok rahat oluyor, stressiz yavaş yavaş yol alıyorsun. (Bu insana güvende veriyor)
    *Uykusuz yola çıkma.En geç 3 saatte bir mola ver. Ben 3 saatin sonunda gözlerim açık olduğu halde uyur gibi oldum. O kadar çok uyku bastırdı ki gözlerim açık olduğu halde (hani bazen uykuya tam dalacağın sırada sıçrarsın ya) sıçradım. Derlerdi de inanmazdım, gözüm açıkken uykuya daldım ve sıçradım.
    İyi seyirler
  • - yolu bilmediğin bi yolsa viraja girerken bayaa yavaşla,bazen yumuşak başlayıp birden keskinleşebiliyo,zor oluyo soora yavaşlaması felan.

    - soora çin malı motorlar çok ucuz olduundan herkes alıyo oyüzden özellikle ufak yerleşim yerlerinde motorsikletlere felan çok dikkat etmek gerekiyo.sinek gibi zırt pırt yoldan motor geçiyo bazı yerlerde.

    - ondan sooracıma yol arkadaşın olcaksa eğer,yanında arkadaşının gazına ve "olm geç şunu takıldın arkasına","yavaş yavaş yavaş" gibi laflarına kulak asma.(İnsan arabayı dikkatli bi şekilde ve yolu dikkatli izleyerek sürerken,yanındaki biri senin zaten gördüün bişeyi görüp panik yaparsa,bu sefer şöförüde kıllanıdırıyo acaba benim görmediğim bişey mi var diye.)

    - çok sigara içme insanın başı aarıyo.

    - yazın güneşinde araba süreceksen ve parmağında da yüzük varsa,inince bariz bi şekilde siyah ve beyaz olarak renk farkını görebiliyon.(bu ek bilgi).

    - ha bide sen hernekadar şehirlerarası uzun yol gidiyo olsanda,geçtiin şehirlerdeki bazı arkadaşlar onlar için şehiriçi sıradan bi yol olduu için insanı uyuz edebiliyo.

    - bide çak arabaya bitane sinbo araç buzdolabı :-) senden kralı olmaz.

    son olarak Allah kaza bela vermesin.

    "ne kadar çok hız okadar çok dikkat ve gerginlikle gelen yorgunluk,fazla salgılanan adranelin ve çok giden benzin :-)" BEN




  • noolursa olsun her zaman RELAX olcan
  • ay çekirdeği.bi avuç yersen,uykun garantili olarak 1-2 saat daha kaçıyor.
  • bende cok deneyimli sofor degilim ama

    benim yaptigim ogrendigim birkac sey var

    Öncelikle bir Ayet-el kürsi ben arabama her binişimde okurum kaza bela gelmez okursan kardeş

    kamyon uzun arac vs sollayacagin zaman devri yukselt daha sonra vites arttir ki o kamyonu cabuk ve kolay gecesin aynalara mutlaka bak sagdan gecenlerden usandim cikmadan kontorllerini yap yolculuk esnasinda sigara iceceksen molalarda ic arkadan selektor yapanlarin korna basanlarin sinirlerini bozmasina musaade etme onemli olan sag salim gitmektir emniyet kemerini ihmal etme birde malum havalar sicak giyimin teri emecek seni serin tutacak birsey olsunki bunalma aracin icinde ve kesinlikle seyir halinde telefonla konusma stepneni kontrol et yolda ucuzundan birseyler yemek istiyorsan nerde kamyon cok o benzinlikte dur

    hayırlı kazasiz yolculuklar dilerim




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.