Şimdi Ara

uzun yolda araba kullanmanın incelikleri... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
5
Favori
55.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam naparsan yap gözün mutlaka ama mutlaka yan aynalarnda olsun.

    İki olayı anlatacağım sana başımdan geçen.

    - 2012 yazı Balkesten Bursaya dönüyorum sağ şeritten 85-90 civarı seyrediyorum yol hafif tıkandı yoğunluk var sağ aynamda büyüyen bi cisim gördüm sola olabildiğince yanaştım.
    Garip modifiyeli turuncu renkli 41 plaka markasını tanıyamadğım bi araba takribi 130 la emniyet şeridinden beni sağlayıp makas atarak sol şeride sonra sağ şerit ve emniyet şeridinden devam etti, resmen yaladı geçti yanımdan. Büyük ve ciddi kaza atlattım.

    - Pazar günü Karaburundan Ayvaşığa seyahat ediyorum ailemle. Dikili yakınlarında sol şeritte 120 civarı hızla seyrederken sağ şeritteki Citroen Celyesse aracı geçmek üzereyken gözüm sağ aynama ilişti beyaz bi Volvo koparmış füze gibi geliyor önüme baktım clyesse ile aramda 1.5 boy ancak kalmış Volvo nun makas atacağını anladım hemen kazık fren yapıp mesafeyi actım sağ şeritteki araçlave sol seitte kaldım. Volvo abartısız 160 la bizi geçti gitti.

    Es kaza fark etmeyip hızlansam sağdaki araçla aynı hizaya gelsem yada sağa geçmeye hamle etsem aynaya bakmayıp tuz buz olurdum ailem perişan olurdu arkada.

    Trafikte şerefsiz karaktersiz insan dolu.

    Sağ ve sol aynalarınızı sürekli kontrol altında tutun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun yolda en gerekli şeyler;

    1- Sağlam bir uyku almış olmak
    2- Bastıracak uykuya önlem amaçlı en az 1 en fazla 2 KALİTELİ enerji içeceği yanında bulundurmak (2 bile ufak risk taşıyor, fazlası çok tehlikeli)
    3- Sakız gerçekten dikkat dağıtmamak için işe yarıyor
    4- Aşırı dikkatli olmak gerekiyor, uzun yolda bugüne kadar aniden karşıma çıkanlar
    - Önümde 90'la giderken lastiği patlayan kamyonun lastiğini yanaksız halde üstüme doğru gelmesi, önümdeki araç 2 metre ile manevra yaptı kurtuldu, takip mesafesi hayatımı kurtardı yoksa aracın kıçından gitsem görmem mümkün değildi (takip mesafesine şehiriçi şehirdışı çok önem veririm en az 6 araçlık mesafem mutlaka vardır, uzun yolda daha fazla)
    - Orta şeritte 110-120 km hızdayken yandaki arkadaşa 1 anlığına bakmamla önüme döndüğümde 40-50 cm lik bir kutu önümüze çıktı, arkadaş son anda manevra yaptı araç kendini baya bi dağıttı ama toplayabildi arkadaş
    - Geçenlerde Ankara Adana yolculuğunda egzoza benzeyen, ama tahmini olarak aracın yön veren aksamlarından biri olan, kol kadar bir metali son anda gördüm, sağ sol dolu, ortaladım altıma aldım (yüksek olmadığından emin olduğum için) altımdan geçer sandım ama takıldı, yine hızım 100 civarı vardı sanırım, farketmesem felaket...
    - İstanbul Antep yolculuğu sonunda Antep'e girdim, otobandayım eve 5 km kalmış, bir kamyonun parçalanmış karteli yerde, ışıklandırma yok bu sebeple son anda farkettim, fakat plastik birşey olduğunu görünce direksiyon çevirsem daha tehlikeli olur kanaatine vardım ve çarptım, aracın tamponunda çizikler oluştu
    - Bu maddeyi dikkatli okuyun, Adana Antep yolculuğu esnasında tüneller serisi vardır, bizim müthiş yol mühendislerimiz 3 şerit olan tünelin tek şeridini karşıdaki bölünmüş yola ait araçlara vermek suretiyle karşıda bakım yapıyorlar, 2 şerit bize tek şerit onlara ait, 100 civarı bir hızla gidiyorum önüme bir tır çıktı, tırların arkasında durmaktan haz etmediğim için sola geçtim önüm müsait, benim solumda kalan şerit çizgisinin soluna dizilmiş kukalar, neyse ilerliyorum dedim şu tırı geçeyim, ben geçeyim derken bu benim olduğum şeride kafayı sokmasın mı! Dedim ya üstümüze çıkacak bu vatandaş 4 kişi öleceğiz, ya gaza basıp hafif sol yapıp geçeceğim. Malum solda kukalar var ama şeridin solunda en fazla kukaya çarparım, tıra çarpmaktan iyidir dedim, bu kukaları yerleştiren öküzlerden birisi tüm yol boyunca şeridin soluna dizdiği kukayı bu sefer sağına dizmiş, sol dikiz aynasını o kukaya çarpmak suretiyle parçaladım ama araca ve bize çok şükür birşey olmadı

    5- Uzun yolda sadece kendi sorumluluğunuzu değil diğer araçların sorumluluğunu da aldığınızı unutmayın, onların hatalarını tolere etmekte -canınızı seviyorsanız- size düşüyor.
    6- Şehiriçine girdiğiniz alanlarda dikkat edin, yukarıda arkadaşların bahsettiği gibi hız sınırları değişik olabiliyor, sürate alıştığınız için farketmeyebiliyorsunuz
    7- Aracın herhangi bir sorunu varsa aman diyeyim birşey olmaz gidince yaptırırım demeyin
    8- Araçta mutlaka kriko, lastik değiştirme kiti, ayak pompası ya da çakmaktan çalışan komresör ve lastik tamir spreyi bulundurun




  • Yanına çerez al, uykun gelirse atıştırmak seni diri tutuyor.
  • *otoban ve bölünmüş yolda giderken eğer sağınızdaki şerit sizden daha hızlı ise yanlış şerittesiniz demektir.Sağınızdaki şeride geçin.
    *Her zaman hız limitlerine uyun.
    *aynaların arkandaki gözlerinizdir. büyük nimet, bundan kendinizi mahrum bırakmayın.
    *klimanız açıksa dışardan aldığı havayı soğuttuğu modda çalıtırın, aksi taktirde araç içindeki havayı döndürdüğünüzde hava kalitesi düşeceği için uykunuz gelir.
    * Cam açık kullanıyor olacaksanız şoför tarafı camı değil, sağ yolcu tarafı camı açın 2 parmak, arka sağ yolcu camını da aynı şekilde açın, içerde çok iyi bir hava sirkülasyonu olduğunu farkedersiniz, hem de daha az gürültülü.
    *emniyet kemeriniz her daim takılı olsun.
    *içeceklerinizi yakınınızda kolaylıkla ve alırken dikkatinizin dağılmayacağı bir yerde tutun, kapı içi cebi yada orta konsol olabilir.
    *birşeyler atıştırmayın düşen/düşecek kırıntılar dikkatinizi dağıtabilir.
    *seyehat esnasında kesinlikle sıcak içecek tüketmeyin. dökülür/damlarsa dikkatiniz dağılır.
    *güzel bir seyehat cd/usb si hazırlayın, şehirler arası yollarda radyo bulmak pek mümkün olmayacaktır, sürekli radyo aramaktan iyidir.
    *polarize bir güneş gözlüğü hem gözünüzü yormayacak hem de tünel ve nispeten karanlık yollarda çıkar tak yapmanıza gerek bırakmayacaktır.
    *vereceğiniz molalarda oturmayın, hareket edin, özellikle bacak ve kollarınızı esnetin,gerin. arabada yeterinden fazla hareketsiz kalıyorsunuz zaten.

    kazasız beleasız sürüşler!




  • -Gece yolculuklarında sizinle aynı hızlarda ilerleyen bir araç var ise bırakın önde gitsin. Gece uzun far yak-söndür, önüne daha çok dikkat etmekten dolayı daha çok yorulursun. Bırak bu kişi önden gitsin sen sadece o araca konsantre ol yeterli.
    -Yine gece yolculuğu ancak 2 tanıdık araç beraber gidiyorsanız yarım saatte birisi önde gitsin. Böylece arkadaki daha az yorulacağından beraber dinlenme fırsatı yaratırsınız.
  • Yağışlı havalarda, Yolların üzerinde su birikiyor.
    90-100 km/s hızlarda araç bu suya sert bir şekilde Girdiği zaman direksiyon Kontrolünü panikleyip kaybetmeniz mümkün. Paniklemeyin, kontrol daima sizde olsun.

    Yine Yağışlı havalarda kamyon sollarken bahse konu su birikintileri kamyonun lastiklerinden üzerinize doğru yağıyor. Ön camınızı su kaplıyor ve Görüş sıfıra Düşüyor. Yağmurun Hızı ne olursa olsun Silecek kademesini son kademeye getirip kamyon sollamakta fayda var diye değerlendiriyorum. Bir defa kamyonla çift şeritli yolda Islak zeminde Senkronize gitmek gibi bir şansızlığım olmuştu. Yoldaki bütün suyu üzerime atıyordu kamyon. Silecekler de yetişmedi. Saniyeler içinde Dip Gaz ile kör sektörden çıkmayı başarmıştım ama o saniyeler dakikalar gibi geçmişti.

    Kontağı kapatıp rampa aşağı arabayı ekonomik modda (!) götürmeye kalkmayın. Böyle bir ekonomi yok. Canınız 1-2 litre Akaryakıttan daha değersiz olamaz.

    Akaryakıt istasyonlarını rastgele seçmeyin. Menzilinizi iyi ayarlayın.

    İl sınırlarının dışına doğru çıkarken radar koyuyorlar genelde. Karşı şeritten selektör yapanlar olursa, ileride radar olduğunu ya da herhangi bir kaza/bela, tehlike olduğunu söylemeye Çalışıyor olabilirler. Süratinizi düşürün.

    Kamyon lastiklerinden taş, Çakıl vs seker gelir kaputunuza çarpar, camınıza çarpar vs. Kamyonlar ile yolun yapısını analiz etmek çok önemli kısaca. Söz dönüp dolaşıp kamyon ve yol (zemin) durumuna geliyor.

    Mıcır mıdır nedir o şeyleri zaten anlatmaya gerek yok. Yol kenarına birikirler genelde. Lastiğinizi onlara kaptırmayın. Taklaya gelirsiniz şaka maka. Sürtünme, tork konularına girmiyorum. 4 lastiğinizin Bastığı zemin 4'te 4 aynı olsun.

    İyi yolculuklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a1g0rithm -- 31 Temmuz 2015; 10:54:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yol çalışması olan yerlerde hızınızı iyi azaltın . Gece gidiyorsanız uzun farları yakın. Birkeresinde yol çalışmasından dolayı, yolu duble yoldan tek şeride düşürmüşlerdi. Bizde hızlı oluşumuzdan ve de kısa farlar yüzünden bunu farketmedik ve yanlış yola girdik. Araç taşların üzerinden zıpladı. Allahtan yolun kenarında bulunan kanala düşmedik. Yoksa taklaya gelmişti
  • Uykum gelmesin diye cam çerçeve açmayla,sakız çiğnemeyle filan uğraşma.



    Biraz yol gittikten sonra Çek bi benzinliğe tuvalete gir,elini yüzümü yıka sonra kafanı koltuga koy uyumaya çalış, baktın uyuyabiliyosun vur kafayı gitsin. Kafayı yaslayınca uyku tutmuyorsa yola devam et.



    En temiz en güvenli yol bu, ben hep öyle yaparım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oturdum hepsini okudum tecrübe tecrübedir harikasınız 👏👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajları tek tek okumadım.yazildimi bilmiyorum



    Lakin ilerde bı rampa gördünüz.iki kamyon arka arkaya.arkadaki kamyonun önündekini rampada sollama diye bı huyu var.hesap et onu.soldan yapıştırıp giderken birden sollamaya çıkıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu 12 yıl önce açılmış. Konuyu açan arkadaşın muhtemelen emekliliği yaklaşmıştır 😀 Tabi bilginin her türlüsü her zaman faydalıdır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uzun yolda sadece canını düşün, kurallara uy, gerisi teferruat.

    Ucuz kahramanlıklara, maceraya girme yeter.
  • 35 yaşındayım ben de iş icabı günde ortalama 200 - 250 km yol yapıyorum
    Yurt dışına da çıktım araç ile 4-5 kez oralarda da uzun yollar yaptım
    1200-1500 km yolu gündüz çalışıp akşam yola çıkıp uyumadan gittiğim de oldu , bir kere hesap ettim gece 10 gibi yola çıkmışım 1300 km gittim o gün 33 saat falan ayakta kalmışım
    Baktığın zaman saçmalık matah bir şey de değil Karım ve çocuğumda yanımda kendimi iyi hissetmesem devam etmezdim zaten

    Dikkat en önemlisi ve her şey
    Dikkatini dağıtacak ne var ise önlemini alacaksın
    Uykun gelmeye başladıysa ama 100km kaldı devam edip bitireyim dersen ki buna herkes sakın ha çek kenara uyu der ama uygulamaya gelince herkes bitirmeye gayret eder , mutlaka çek kenara vur suyu yüzüne

    öyle lanet bir şeydirki uyku aslında uyumazsın ama dikkatin dağılmıştır

    Bunu da ancak sen bilirsin sen anlarsın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1950 li yıllarda amerikan otoyollarında ölümlü trafik kazalarının nedenini araştıran komisyon ilginç bir sonuca varmıştı
    uzun ve dümdüz otoyol sürücülerin daha çabuk uykusunu getiriyor ve bu da kazaların artmasına neden oluyordu

    bunun üzerine arazi elverişli olduğu halde düz otoyol yapmaktanda belirli aralıklarla otoyola düzenli virajlar eklediler ve kaza oranında belirgin düşüşler sağlandı

    bu olayı çok uluslu bir firmanın yemekli iş toplantısında pazarlama müdürüne anlatınca gülerek güzel bir uydurmaymış dedi
    ben de bunun üzerine uydurma mı bilmem ama discovery channel anlatmıştı deyince suratı asıldı masadakiler de şaşkın bir şekilde birbirlerine bakıştılar
  • AKILLI İNSANLAR, BAŞLARINA GELENLERDEN DERS ALIR.
    DAHA DAHA AKILLI İNSANLAR, BAŞKALARININ BAŞLARINA GELENLERDEN DERS ALIR.
    istatistiklere göre uzun yolda kazaların çoğu,
    yolculuğun bitmesine çok az bir zaman kala,
    çok az bir mesafe kala oluyormuş.
    o yüzden yolculuk sonuna yaklaşırken daha dikkatli ol,
    kurallara daha da uy.
    uyku en sinsi ve en tehlikeli düşmandır.
    uykunu almış ol, uykulu yola çıkma.
    yolculuğun bitmesine az zaman kalmış olsa da uykun varsa kenara çek uyu.
    uykun varsa uyu, uykunu dağıtacak eylemler genelde işe yaramaz.
    her 2 saatde bir araabanın 4 camını da aç,
    oksijeni azalmış olan araç içi oksijen ve temiz havayı artır.
    daha uzun sürecekse kenara çek, mola da gerinme egzersizleri yapm.
    8-10 saatden daha uzun araç kullanma, otelde kal-uyu.
    lastik patlarsa, lastik değiştirmeyi bil.
    kopmresör yada ayakla çalışan pompan olsun.
    lastik şişirme-tamir spreyi yanında olsun.
    kış sezonu kullanıyorsan yakıt depon daaima dolu olsun.
    araçta battaniye bulundur.
    polarize güneş gözlüğün olsun.
    yaz da, kış da, uzun kollu, beyaz renkli, pamuklu bir seyehat kıyafetin olsun.
    alt da açık renkli ve rahat kıyafetler olsun(eşofman..vs)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    1950 li yıllarda amerikan otoyollarında ölümlü trafik kazalarının nedenini araştıran komisyon ilginç bir sonuca varmıştı
    uzun ve dümdüz otoyol sürücülerin daha çabuk uykusunu getiriyor ve bu da kazaların artmasına neden oluyordu

    bunun üzerine arazi elverişli olduğu halde düz otoyol yapmaktanda belirli aralıklarla otoyola düzenli virajlar eklediler ve kaza oranında belirgin düşüşler sağlandı

    bu olayı çok uluslu bir firmanın yemekli iş toplantısında pazarlama müdürüne anlatınca gülerek güzel bir uydurmaymış dedi
    ben de bunun üzerine uydurma mı bilmem ama discovery channel anlatmıştı deyince suratı asıldı masadakiler de şaşkın bir şekilde birbirlerine bakıştılar
    Ben böyle bir durumda fırsatı kaçırmaz gazı sonuna kadar köklerdim... Tüm beden, sinir sistemi ve beyin her an teyakkuzda olacağı ve pür dikkat yola dikkat edeceği için uykum da gelmezdi




  • sollama yaparken, seni geçmek için arkadan selektör yapıp sıkıştıran şerefsizlere prim verme , yaptıkları trafik kurallarına aykırı ve suçtur(trafik güvenliğini ihlal suçu).
  • Tam da bugün uzun yola çıkıyordum. Tevafuğa bak 😂😂. Ama hepsi çok önemli bilgiler. Tek tek okudum. Konuyu açan arkadaş şu an n’aptın merak ediyorum. 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozz75 -- 1 Ağustos 2018; 11:48:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.